Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jitka Havránková

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Souřadnicová síť, určování zeměpisné polohy
Advertisements

Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_4.1.7 Mnohovýznamová slova Název sady: Český jazyk a literatura 3.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_06 Magnetické.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_26_ČJ4 NÁZEV VZDĚLÁVACÍHO MATERIÁLU: Vzory podstatných jmen 6 NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola, Hevlín, příspěvková.
2 Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuPro žáky naší školy více – Na míru píšeme učebnice VY_32_INOVACE_VJ28 Excel – funkce Fotoaparát Předmět.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Číslo v digitálním archivu školy
JAK PROPAST MACOCHA DOSTALA SVÉ JMÉNO
VY_32_INOVACE_
Pravopisná cvičení 1 Autor: Mgr. Ivana Tesařová
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
CZ.1.07/1.4.00/ číslo a název klíčové aktivity III/2
AUTOR: Jiřina Dáňová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_Druhy vět - tázací
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Blanka Machovcová
Adjectives Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí
Zpracovala: Mgr. Kateřina Holá
Seznámení se slovy s protikladným významem.
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření leden 2013 Ročník
Číslo v digitálním archivu školy
Správné užití přímé řeči
Autor: Mgr. Vlasta Šujanová Název : VY_32_INOVACE_28CJ_2_SLAB.Ě
Tvoření sloves a doplňování do vět
Druhy vět – jejich rozdělení
Český jazyk 2 . ročník PŘEHLEDY
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Petra Hejlová Číslo
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Alena Dohnalová Číslo
Číslo přílohy: VY_ 32_INOVACE_15_VĚTA, SLOVO, SLABIKA, HLÁSKA, PÍSMENO
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Šárka Jurášová Škola
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření prosinec 2012
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
Projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST ŠABLONA ČÍSLO: III/2 NÁZEV: INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT PŘEDMĚT:
Strom a keř VY_52_INOVACE_35
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_20_REC_PRIMA_A_NEPRIMA Název materiálu:
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_108_M6
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Petra Hejlová Číslo
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_98_M7
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Miroslava Tomanová
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 9. ročník
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Miroslava Tomanová
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Výukový materiál VY_32_INOVACE_08_ Souvětí a spojky
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Pro žáky naší školy více – Na míru píšeme učebnice VY_32_INOVACE_VJ29 Excel – funkce Počet období.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Pro žáky naší školy více – Na míru píšeme učebnice VY_32_INOVACE_VJ26 Excel – funkce Současná hodnota.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Pro žáky naší školy více – Na míru píšeme učebnice VY_32_INOVACE_VJ21 Excel - čas Předmět  Výpočetní.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Milena Závišová Číslo
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Šárka Petříková Číslo
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Blanka Machovcová
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Milena Závišová Číslo
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Lucie Tuhá Číslo
MATEMATIKA – ARITMETIKA 6
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Marie Vališová Číslo
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
(český jazyk pro 1. ročník)
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Anna Činátlová Číslo
Číslo přílohy: VY_ 32_INOVACE_13 _ŘEČ PŘÍMÁ A NEPŘÍMÁ
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření září 2012 Ročník
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Transkript prezentace:

Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, 379 01 Třeboň Autor Mgr. Jitka Havránková Číslo VY_32_Inovace_3210 Název Přímá řeč Téma hodiny Předmět Český jazyk a literatura Ročník/y/ 5 Anotace Prezentace představí pravidla zápisu přímé řeči. Očekávaný výstup Žák se seznámí se zápisem přímé řeči, rozšíří si své znalosti, které získal pasivně při čtení. Druh učebního materiálu Prezentace

Přímá řeč

Květa mi řekla, že má překvapení. S přímou řečí se potkáváte od 1. třídy. Přímou řečí něco oznamujeme, ptáme se nebo rozkazujeme. Poznáme ji také podle uvozovek. Zkuste ji poznat v následujících ukázkách. Uvozovky se píší před a za přímou řečí. Květa mi řekla, že má překvapení. Jarda zavolal: „ Sejdeme se v šest.“ „ Sejdeme se v šest.“ přímá řeč věta uvozovací

Umístění přímé věty ve větě. „Běž rychle na nákup, za patnáct minut zavírají!“ poručila maminka. Maminka poručila :„Běž rychle na nákup, za patnáct minut zavírají!“ „Běž rychle na nákup,“ poručila maminka, „za patnáct minut zavírají!“ Přímá věta může být na začátku, na konci a nebo rozdělená na více částí.

Jak správně napsat přímou řeč: 1) Věta uvozovací je před přímou řečí. Simona zašeptala: „Já se bojím.“ Pepa řekl: „ Čí je to svačina?“ Táta zavolal: „ Pojď rychle sem!“ Jak začíná uvozovací věta? Velkým písmenem. Čím končí uvozovací věta? Dvojtečkou. Jak začíná přímá věta? Uvozovkami dole a velkým písmenem. Jak končí přímá věta? Uvozovkami nahoře a znaménkem . (.!?)

2)Když je první věta přímá a za ní věta uvozovací. „Mám poznámku,“ řekl Tonda. „ Pozor!“ zakřičela Lucka. „ Který je dnes den?“ ptal se děda. Jak začíná přímá věta? Uvozovkami dole a velkým písmenem. Jak končí přímá věta? Uvozovkami nahoře a znaménkem . (,!?) Pozor, za oznamovací větou píšeme , . Jak začíná uvozovací věta? Malým písmenem. Čím končí uvozovací věta? Tečkou.

3) Když je věta uvozovací vložená do věty přímé. „Mám hlad,“ stěžoval si Lojza, „zapomněl jsem si svačinu.“ „Přines mi chleba,“ řekla teta, „namažu ti ho medem.“ „Mrzí mě to,“ přiznal se Viktor, „tu vázu koupím novou.“ Všimni si, že větu přímou tvoří souvětí, které je rozdělené na 2 části. Vložená uvozovací věta, je oddělená čárkami a píše se s malým počátečním písmenem.

Pamatuj! Věta uvozovací může stát: Přímá řeč je na začátku i na konci označena uvozovkami. Začíná velkým písmenem. Na konci píšeme .!?, Věta uvozovací může stát: před přímou řečí (píšeme za ní dvojtečku) za přímou řečí ( píšeme za ní tečku) Je do přímé řeči vložena ( je oddělena čárkami)

Pepa řekl : „ Čí je to svačina?“ Vzor: : „ . ! ? “ „ , ?!“ . „ ,“ , „ .?! Doplňte chybějící části. (Věty už jste jednou potkali.) _epa řekl_ _ _í je to svačina_ _ Pepa řekl : „ Čí je to svačina?“ _ _ozor_ _ _akřičela Lucka. „ Pozor ! “ zakřičela Lucka. _ _ám hlad_ _ _těžoval si Lojza_ _ _apomněl jsem si svačinu_ _ „ Mám hlad , “ stěžoval si Lojza , „ zapomněl jsem si svačinu . “