Rizika a negativní aspekty pro rozvoj IDS JIŘÍ ČEJKA
Demografický vývoj Demografie – geografie – ÚZEMÍ – KRAJE – STÁTY EU Rušení páteřních tramvaj tratí SRN (Halle-Salle, Dessau) Bavorsko - Čechy Vylidňování venkova – v roce 2050 až 70 % obyvatel ve městech Mobilita v oblastech s nízkým osídlením
Politika a veřejné mínění PODPORA IDS – VYUŽITÍ VEŘEJNÉ DOPRAVY Doprava – věc priority ztráta zájmu o veřejnou dopravu – nutnost výchovy prestiž nových automobilů
Změna organizace IDS NOVÉ SPOJE – ZÁMĚRNÉ SOUBĚHY - SOUTĚŽE Výběrová řízení na nové dopravce …. – co se stane, když se nikdo nepřihlásí ? Objednávka spojů v souběhu zejména bus x vlak Doprava přes hranice krajů - Existující roztříštěnost a různorodost dosud provozovaných systémů a z toho plynoucí rozpory v místech prolínání dvou a více integrovaných systémů Modernizace tarifních zón, celého systému
ČB – Hluboká,… nezapojená města do IDS,… mylná představa úspor, … Financování IDS DOTACE – PROKAZATELNÁ ZTRÁTA - CENA Je nezbytná přímá účasti obcí a měst daného území na financování IDS dle stanovených pravidel a principů (podíl obcí), jako problematické se jeví spolupráce MHD do IDS z důvodu rozlišných tarifních systémů a velkého podílu měst na financování MHD. ČB – Hluboká,… nezapojená města do IDS,… mylná představa úspor, …
Spolupráce STÁT - KRAJ – MĚSTO – OBEC – A DALŠÍ Velká sídelní města a regiony, jakož i regiony mezi sebou mají v řadě případů ve svých integrovaných systémech velmi napjatý vztah z důvodu vztahu koordinátora a objednavatele (kraj) i cestující veřejnosti. Ale i jiných správních celků
Časté chyby = nedůvěra v systém Odbornost SPRÁVNÝ ČLOVĚK NA SPRÁVNÉM MÍSTĚ Nutnost odborné znalosti řešené problematiky související s rozvojem IDS Časté chyby = nedůvěra v systém
Znají cestující vůbec možnost využití tarifu IDS ? Propagace systému REKLAMA – INFORMOVANOST – ZNALOST Znají cestující vůbec možnost využití tarifu IDS ? MÍSTNÍ x NÁVŠTĚVNÍCI
Děkuji za pozornost Jiří Čejka