Posuzování kapacity neřízených úrovňových křižovatek

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kalkulace S tudent. Osnova výkladu 1.Kalkulace nákladů a způsoby jejího rozlišení 2.Kalkulační vzorec nákladů 3.Stanovení nákladů na kalkulační jednici.
Advertisements

Ekonomicko-matematické metody č. 11 Prof. RNDr. Jaroslav Ramík, CSc.
Kapitola 1: Popisná statistika jednoho souboru2  Matematická statistika je věda, která se zabývá studiem dat vykazujících náhodná kolísání.  Je možno.
Redukce lůžek Existuje prostor pro redukci lůžek akutní péče?
Pražská integrovaná doprava Preference provozu veřejné hromadné dopravy 01/2016.
Daň z přidané hodnoty. DPH: plátce a poplatník DPH Obsažena v ceně zboží a služeb – není placena jako samostatná částka DPH Obsažena v ceně zboží a služeb.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Prostředí internetu Číslo DUM: III/2/VT/2/2/27 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast:
Novelizace předpisu D7/2 k organizování výlukových činností k Lenka Komínová GŘ SŽDC Odbor plánování a koordinace výluk Setkání s dopravci,
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně AUTOR: Ing. Oldřich Vavříček NÁZEV: Podpora výuky v technických oborech TEMA: Základy elektrotechniky.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Vladimír.
1 Obhajoba diplomové práce Sluneční záření a atmosféra Autor: Tomáš Miléř Vedoucí: Doc. RNDr. Petr Sládek, CSc. Oponent: RNDr. Jan Hollan BRNO 2007Katedra.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Schvalovací proces + hodnoticí kritéria Jakub Krátký Praha, 5. května 2016.
MĚŘENÍ DÉLKY /praktické činnosti/ Autor: Mgr. Ivana Tesařová Datum:
©Ing. Václav Opatrný. V úvodních hodinách elektrotechniky jsou žáci seznamováni s veličinami, které popisují známý fyzikální svět, získávají představu.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Životospráva rodiny.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivityIII/2 SadaMatematika 6 NázevDesetinná čísla_8.
Dopravní modely v SUMP Jitka Ondráčková
Tělesná výchova – I. stupeň, Poznávání dopravních značek
Státní maturita Jindřich Kitzberger.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
A U T O Š K O L A P R O F I H a v í ř o v
Matematika 3 – Statistika Kapitola 4: Diskrétní náhodná veličina
Evaluace předmětů studenty (Anketky)
Celá čísla VY_32_INOVACE_2.14.M.7 Ročník: 7. Vzdělávací oblast:
Lineární funkce - příklady
ELEKTRONICKÉ ZABEZPEČOVACÍ SYSTÉMY
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Finanční část Praha, 25. července 2017.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Podpora rozvoje dopravy s využitím ROP Střední Morava
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
Financování přímých NIV
Databáze MS ACCESS 2010.
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Název: Práce s tabulátory Autor: Hokr Jan
Název školy: ZŠ a MŠ Unkovice, příspěvková organizace
Dopravní značky VY_32_INOVACE_07_VÝCHOVA KE ZDRAVÍ_1_DOPRAVNÍ ZNAČKY TEST Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola, Školní jídelna a Školní.
Systémy řízení silniční dopravy
Pohyb dopravního proudu, výpočty základních charakteristik Předmět: Teorie dopravy - cvičení Ing. František Lachnit, Ph.D.
MATEMATIKA Poměr, úměra.
SÁRA ŠPAČKOVÁ MARKÉTA KOČÍBOVÁ MARCELA CHROMČÁKOVÁ LUKÁŠ BARTOŠ B3E1
ÚMRTNOSTNÍ TABULKY součást systému tabulek života, které charakterizují řád reprodukce populace logický systém statistických ukazatelů, které charakterizují.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Mgr. Iveta Niederlová VY_32_INOVACE_06_17_dopravní značky 2
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Chování v dopravě VY_32_INOVACE_04_VÝCHOVA KE ZDRAVÍ_1_CHOVÁNÍ V DOPRAVĚ Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola, Školní jídelna a Školní.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Střední hodnoty Udávají střed celé skupiny údajů, kolem kterého všechny hodnoty kolísají (analogie těžiště). Aritmetický průměr - vznikne součtem hodnot.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Přijímací řízení na střední školy 2016/2017
Portál naměřených dat 13. – , Říčany u Prahy Josef Mádlo.
Domovní rozvody * hlavní domovní vedení * * odbočky k elektroměrům *
Omezení silniční dopravy na silnici III. třídy č
Pravidla řízení o stanovení a přiznání finanční podpory Jihomoravského kraje pro rok 2018 v oblasti podpory poskytování sociálních služeb Filozofie konstrukce.
Konference ke čtenářské gramotnosti Spolupracující partneři
VY_32_INOVACE_06_05_zeměpisná šířka a délka
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_06_Hra 3 TEMA: Hra 3
Algoritmizace a datové struktury (14ASD)
Hodnotící zpráva k výsledkům kontrol výkonu přenesené a samostatné působnosti svěřené orgánům obcí, krajů a hlavního města Prahy za léta 2014–2016.
Běžná pravděpodobnostní rozdělení
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
Klasifikace imisních stanic pro výměnu informací (EoI) z hlediska požadavků modulu DEM 7.1 a z hlediska potřeb pro hodnocení kvality ovzduší RNDr. Jan.
ZLEPŠENÍ PODMÍNEK PRO VZDĚLÁVÁNÍ NA EOA
Informatika – Základní operace s buňkami
Analytická geometrie v rovině
Transkript prezentace:

Posuzování kapacity neřízených úrovňových křižovatek Podklad ke cvičení Převzato a upraveno dle TP 188

Příklad ÚK stykové dle TP188

Protokol 1a ÚK stykové dle TP188

Protokol 1b ÚK stykové dle TP188

Vysvětlení pojmů 1. Sloupec Pro každý vjezd křižovatky se zaznamená počet jízdních pruhů pro jednotlivé dopravní proudy. Metodika výpočtu kapacity umožňuje zohlednit dva jízdní pruhy pro jeden dopravní proud pouze v případě proudů 2 a 8, pro ostatní proudy je vždy možný jen jeden jízdní pruh. V případě společných jízdních pruhů je možné v protokolu zaznamenat pruh pouze pro přímý směr, odbočující proud bude chápán na společném pruhu. Příklady uspořádání a záznamu všech metodikou zohlednitelných uspořádání vjezdů na hlavní a vedlejší komunikaci je uveden v následující tabulce (na obrázku 22 v TP 188).

Vysvětlení pojmů Uspořádání vjezdů na hlavní a vedlejší komunikaci

Vysvětlení pojmů Uspořádání vjezdů na hlavní a vedlejší komunikaci

2. Sloupec: 3. Sloupec: Vysvětlení pojmů Délka pruhu se zaznamená pro všechny proudy (je-li společný pruh uvede se jedna hodnota) na vedlejší větvi a v případě samostatného pruhu pro proudy 1 a 7 na hlavní komunikaci pokud jsou pruhy délkově omezené. Délka pruhu se zaznamená v metrech. 3. Sloupec: Pro všechna pravá odbočení (proudy 3, 6, 9, 12) se zaznamená, zda jsou/nejsou řešena samostatným pruhem , příp. fyzickým oddělením ostrůvkem.

Vysvětlení pojmů 4.s.: Intenzity dopravních proudů pouze osobní vozidla za hodinu. 5. s.: Intenzity dopravních proudů pouze nákladní vozidla za hodinu. 6. s.: Intenzity dopravních proudů pouze nákladní soupravy za hodinu. 7.s.: Intenzity dopravních proudů pouze motocykly za hodinu. 9.s.: Suma všech skutečných vozidel pro jednotlivé dopravní proudy 10.s.: Celkové intenzity dopravních proudů zohledněné skladbou dopravy dle následující tabulky

Doporučené přepočtové koeficienty skladby dopravního proudu

11.s.: Intenzity podřazených proudů ze sloupce 10. 12.s: Intenzity příslušných nadřazených proudů ze sloupce 9.

13.s.: Základní kapacita pruhu podřazených proudů vypočtená podle následujícího vztahu viz. přednáška

14. s: Kapacita pruhu proudů 2 14.s: Kapacita pruhu proudů 2.stupně (proudy 1, 7, 6, 12) se rovná základní kapacitě Gn ve sloupci 13. 15.s: Stupeň vytížení se stanoví podle následujícího vztahu pro hodnoty ze sloupců 11 a 14.

16.s.: Porovnání vypočtené hodnoty délky fronty N95% podle níže uvedeného vztahu s délkou příslušného pruhu ln ze sloupce 2.

Vysvětlení pojmů 17.s.: Vypočtená hodnota pravděpodobnosti nevzdutí fronty v proudech druhého stupně. Výpočet se provede v závislosti na dopravním uspořádání hlavního vjezdu a s ohledem na výsledek nerovnosti ve sloupci 16. Pro případ, kdy je k dispozici samostatný pruh pro odbočování vlevo a délka fronty N95% dopravního proudu 7 nebo 1 je menší nebo rovna délce pruhu pro levé odbočení (viz sloupec 16), se vypočte hodnota p0,n podle vztahu

17.s.: Pro případ, kdy je k dispozici samostatný pruh pro odbočování vlevo a délka fronty N95% dopravního proudu 7 nebo 1 je větší než délka pruhu pro levé odbočení (viz sloupec 16), se vypočte hodnota p0,n** podle vztahu na následujícím obrázku.

17.s.: V případě, že na hlavní komunikaci není samostatný pruh pro odbočování vlevo, se vypočte hodnota p0,n* podle tohoto vztahu.

18.s.: Vypočte se px = p0,1 . p0,7 pravděpodobnost současného nevzdutí proudů 1 a 7 ze sloupce 17. 19. Sloupec: Kapacita pruhu pro proudy 3.stupně (v našem případě stykové křižovatky proud 4, v případě průsečné křižovatky pak proudy 5, 11) se stanoví z níže uvedeného vztahu pro případ stykové křižovatky.

Kapacita pruhu pro proudy 3.stupně

20.s.: Stupeň vytížení se stanoví podle níže uvedeného vztahu pro hodnoty ze sloupců 11 a 19.

24. s.: Stupeň vytížení se stanoví podle níže uvedeného vztahu pro hodnoty ze sloupců 11.

25.s.: Stupeň vytížení jednotlivých proudů ze sloupců 11, 15 a 24. 26.s.: Zaznamená se délka místa na zastavení lu na vedlejších vjezdech. Vjezdy z vedlejších cest mohou být upravené tak, aby se čekající vozidla v dopravních proudech odbočujících vpravo a vlevo mohla zastavovat v místě rozhledu vedle sebe, viz následující obrázek.

Vysvětlení pojmů 27.s.: Intenzita smíšeného proudu za hodinu daná sumou příslušných proudů ze sloupce 10. 28.s.: Kapacita pruhů se společným řazením se vypočte podle vztahu na následujícím obrázku.

Kapacita pruhů se společným řazením

29.s.: Rezerva kapacity se vypočte podle tohoto vztahu.

30.s.: Hodnota délky fronty N95% se stanoví podle tohoto vztahu.

Vysvětlení pojmů 31.s.: Hodnota střední doby zdržení se stanoví podle dále uvedeného obrázku nebo dle následujícího výpočetního vztahu.

Střední doba zdržení

Vztah střední doby zdržení na kapacitě a její rezervě

32.s.: Stupeň úrovně kvality dopravy se následně stanoví podle následující tabulky.