Vykazování dat v rámci poskytování sociálních služeb

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Individuální projekt „Podpora sociálních služeb v Jihočeském kraji“ Realizace dodávek, financování, vykazování činnosti Jana Moravcová
Advertisements

Seminář k výběrovému řízení 2014
Financování sociálních služeb
Seminář k výběrovému řízení 2013 Způsob přihlášení do výběrového řízení.
RVP a jejich transformace do školních vzdělávacích programů
Benchmarking poskytovatelů sociálních služeb v Olomouckém kraji metoda napomáhající plánování rozvoje, zjišťování výkonu a efektivity sociálních služeb.
Finanční možností svépomocných skupin
Monitorovací zpráva (MZ) Projektová část
Příloha č. 6: Údaje o podporovaných sociálních službách v Plzeňském kraji.
Pravidla tvorby a financování sítě sociálních služeb v Královéhradeckém kraji a jejich implementace v rámci tvorby sítě 2015 – 2016 a dotačním řízení na.
1 Dotace MPSV jako zdroj financování zaměstnanců v sociálních službách Praha, květen 2014 Mgr. Antonín Shejbal Odbor sociálních služeb.
Individuální projekt „Podpora sociálních služeb v Jihočeském kraji“ Realizace dodávek, vykazování činnosti, financování Ing. Jana Moravcová
„ Finanční zprávou pro Akci 3 krok za krokem “. Základní finanční pravidla programu  Pravidla dána Příručkou pro Akci 3 a Rozhodnutím o poskytnutí dotace.
Způsobilé výdaje poskytovatelů sociálních služeb pro Individuální projekt Pardubického kraje na sociální služby.
Registrace poskytovatelů sociálních služeb Odbor sociální péče a zdravotnictví MHMP.
Monitorovací zpráva a finanční prostředky Individuální projekt „Podpora sociálních služeb v Plzeňském kraji“ Projekt je spolufinancován z prostředků z.
CRR ČR pobočka Olomouc 1 pobočka CRR ČR pro NUTS II Střední Morava se sídlem v Olomouci Centrum pro regionální.
Tyto projekty jsou spolufinancovány Evropským sociálním fondem státním rozpočtem České republiky 1 „Vzdělávejte se!“ Ing. Blanka Švorcová vedoucí Odboru.
Závěrečná monitorovací zpráva a její zpracování v Benefitu.
Projekt internetizace knihoven (PIK) Mgr. Martin Boka 08/2004.
Informace o plánování sítě sociálních služeb v Jihočeském kraji.
Individuální projekt „Podpora sociálních služeb v Jihočeském kraji II“ Závěrečné setkání k realizaci projektu Lenka Sládková, Jana Moravcová
Individuální projekt „Podpora sociálních služeb v Jihočeském kraji“ Realizace dodávek, vykazování činnosti, financování Ing. Jana Moravcová
 ELEKTRONICKÁ ŽÁDOST ELZA Speciální verze pro 2. kolo výzvy → ke stažení na webových stránkách Plzeňského kraje.
EVIDENCE PRACOVÍKŮ.
Datum: Zpracoval(a): Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Financování sociálních služeb a podmínky podpory nově vznikajících sociálních.
Rozpočetnictví a kalkulace
PROVÁDĚNÉ KONTROLY PLNĚNÍ PODMÍNEK ROZHODNUTÍ Úřad vlády České republiky Odbor právní a kontrolní.
 Smlouva o poskytnutí účelové dotace čl. V., odst. 14 (Pověření poskytováním SOHZ čl. IV., odst. 13) a dále Metodika PK část XIII., odst. 13  mezní.
Úprava „Pravidel řízení o přiznání finanční podpory JMK pro rok 2016 v oblasti podpory poskytování soc. služeb„ ODDĚLENÍ EKONOMIKY A KONTROLY
Mechanismus finanční podpory sociálních služeb formou vyrovnávací platby 1.
Způsob financování sociálních služeb v rámci projektu „Služby sociální prevence v Olomouckém kraji“ Ing. Pavel Poles Odbor strategického rozvoje kraje.
Jednání MT KP Ostrava MENS SANA, o.p.s. Centrum trénování paměti Bulharská 1561/7, Ostrava-Poruba.
Zkušenosti s uplatňováním principů veřejné podpory ve Zlínském kraji Konference „Plánování a financování sociálních služeb v Jihomoravském kraji“
Datum: Zpracoval: Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Krajská síť sociálních služeb Dan Vrána.
Individuální projekt Jihomoravského kraje OP LZZ Zajištění vybraných sociálních služeb na území Jihomoravského kraje pracovní seminář 3. března 2010 Tento.
Zkušenosti s uplatňováním principů veřejné podpory v Královéhradeckém kraji Systém řízení a financování sítě sociálních služeb v Královéhradeckém kraji.
Monitorovací systém sociálních služeb města Plzně k podpoře dotační politiky Mgr. Karolína Vodičková Role obcí v transformaci sociálních služeb 25. – 26.
Datum: Zpracoval: Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Krajská síť sociálních služeb Moravskoslezského kraje D. Vrána.
Sociálně aktivizační služby pro rodiny s dětmi Klíč.
Informační schůzka k podávání žádostí o finanční podporu z rozpočtu JMK v souladu s ustanovením § 105 zákona č.108/2006 Sb., o sociálních službách
Financování sociálních služeb 2015 Olomouc
Podporujeme Vaši budoucnostwww.esfcr.cz Seminář k výzvě OP LZZ č. 89 – Finanční část Mgr. Lucie Kučerová, Bc. Karel Ritschel oddělení hodnocení.
Střednědobé plány krajů, sítě sociálních služeb a přechod financování sociálních služeb Mgr. Ivana Stráská.
Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět:Finanční gramotnost Tematický.
Závěrečná konference k projektu „Vybrané služby sociální prevence v Jihomoravském kraji“ Tato konference je financována z Evropského sociálního.
UNIVERZITNÍ INSTITUT SEMINÁŘ K OP VK VÝZVA 2.2 – VYSOKOŠKOLSKÉ VZDĚLÁVÁNÍ DOPORUČENÍ PRO PŘÍPRAVU PROJEKTŮ Zlín, budova VTP, 1. července 2009.
Základní síť sociálních služeb ve Středočeském kraji Registrační číslo projektu: CZ.1.04/3.1.00/ Oblast podpory: Podpora sociální integrace.
PŘÍLOHY MONITOROVACÍ ZPRÁVY 6. října OBSAH  Jednotlivé přílohy monitorovací zprávy  Elektronická žádost o platbu.
Síť sociálních služeb Ústeckého kraje Setkání s poskytovateli sociálních služeb v Ústeckém kraji.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Autor bakalářské práce: Martina Moravcová, DiS. Vedoucí bakalářské.
1 Plánování sociálních služeb z pohledu MPSV Brno
 Smlouvy o poskytnutí účelové dotace z obou dotačních titulů, Metodika pro poskytování dotací (101a), Pravidla pro žadatele a příjemce dotačního programu.
Projekt Sociální služby v Ústeckém kraji
PODPORA SOCIÁLNÍCH SLUŽEB V ÚSTECKÉM KRAJI 2 - POSOSUK 2
Finanční řízení Lenka Geržová
Představení dodatku smlouvy s DSO
P r o č to všechno děláme? Chceme:
Podání žádosti o dotaci na rok 2017
Personální a mzdová agenda ve vybraném podniku
Rozpočetnictví a kalkulace
Zkušenosti poskytovatele sociálních služeb s vyrovnávací platbou Ing
Finanční kontrola v příspěvkových organizacích kraje
Vykazování dat v rámci poskytování sociálních služeb
Informační systém sociálních služeb v Moravskoslezském kraji
Implementace KAP v Jihočeském kraji I
Modul „Ekonomika“ Modul „Formuláře“
Podpora vybraných druhů sociálních služeb ve Středočeském kraji II
Dokončení DŘ 2012 a Podmínky DŘ 2013
PROVÁDĚNÉ KONTROLY PLNĚNÍ PODMÍNEK ROZHODNUTÍ
Transkript prezentace:

Vykazování dat v rámci poskytování sociálních služeb Vykazování personálních dat Zpracovala: Ing. Markéta HOŘÁKOVÁ, Centrum sociálních služeb Ostrava, o.p.s. Datum: 14.11.2017

Vykazování personálních dat Personální data = jméno, příjmení /popř. číselný identifikátor, druh PP ( HPP, DPČ, DPP), pracovní pozice, výše úvazku, období, personální/osobní náklady; vždy za každý identifikátor sociální služby zvlášť KOMU VYKAZUJEME: STÁTU ( MPSV) KRAJI OBCÍM DALŠÍM DONÁTORŮM ( EU projekty, nadace, …) Vlastní organizaci

Stát/MPSV REGISTR MPSV - při vstupu nového zaměstnance do sociální služby při změně v průběhu realizace služby, např. při změně úvazku, prac. zařazení změnu nutno nahlásit do 15. dne následujícího měsíce od změny k personálním údajům a dokladům o vzdělání nutno vždy zaslat písemně i elektronicky organizační strukturu a personální složení ( rovněž i při každé hlášené změně ) MPSV - formulář V 1-01 pro ČSÚ – Roční výkaz o sociálních službách, p. Soukup, do 15.2. - ke každé pracovní pozici součet úvazků a počet osob za sledované období

KRAJ Dotační řízení – OK system Souhrnné údaje o plánovaném personálním zajištění každé sociální služby/identifikátoru v dělení na přímou a ostatní péči – pracovní zařazení, úvazky, počet lidí, celkové osobní náklady Vykazování dat o fin. SS § 85 ods. 5 zák. 108/2006 Sb - OK system Detailní výčet po jednotlivých zaměstnancích, údaje musí odpovídat údajům a jejich změnám hlášeným v registru – pracovní zařazení, úvazky, období + navíc údaj o dosaženém vzdělání, počet let praxe, počet let prac. poměru u organizace, počet let prac. poměru v sociální službě, k 30.6. následujícího období. Vyrovnávací platba údaje o prům. přepočteném počtu úvazků v přímé a ostatní péči údaje o prům. přepočteném počtu úvazků a celkové osobní náklady SP a PSS Krajská síť – vedení měsíční evidence pohybu úvazků, 2x ročně aktualizace sítě

OBCE, především SMO Dotační řízení – Portex Souhrnné údaje o plánovaném personálním zajištění každé sociální služby/identifikátoru v dělení na přímou péči a ostatní – pracovní zařazení, úvazky, počet lidí + hrubá mzda Při uzavření smlouvy o poskytnutí dotace Jmenný seznam zaměstnanců za každou dotovanou službu zvlášť včetně uvedení pracovního zařazení a výše úvazku Při změně v průběhu realizace hlášení změn do 30 dnů od změny Vyúčtování dotace – Portex Detailní výčet po jednotlivých zaměstnancích v dělení na přímou a ostatní péči, údaje musí odpovídat údajům a jejich změnám hlášeným na SMO – pracovní zařazení, úvazky, období, zdravotní pojišťovna. Současně nutno slovně popsat do údajů o změnách v Závěrečné zprávě o realizaci projektu.

Personální/osobní náklady - příklad Pro SMO vykazujeme takto: Mzdové náklady na HPP DPČ DPP Zákonné sociální a zdravotní pojištění Zák. poj. odpovědnosti Jiné osobní náklady Pro OK systém (MPSV) vykazujeme takto: Mzdové náklady Náklady na sociální zabezpečení Zákonné sociální pojištění Zákonné sociální náklady Jiné sociální náklady Ostatní Plus dále souhrnné osobní náklady po pracovních pozicích v přímé a ostatní péči, kdy musíme vyčíslit údaje zvlášť za HPP+DPČ a DPP Pro formulář vyrovnávací platby (Kraj): Souhrn celkových osobních nákladů za SP Souhrn celkových osobních nákladů za PSS

DALŠÍ DONÁTOŘI ( EU projekty, nadace, IP…) EU projekty, INDIVIDUÁLNÍ projekty KRAJE Většinou samostatné informační systémy nebo tabulky a formuláře, do kterých se za sledované období vyplňují položkově po pozicích a měsících mzdové náklady Informační systém VLASTNÍ ORGANIZACE opět všechna personální data složitý způsob rozúčtování mezd podle jednotlivých úvazků a zdrojů financování –členění na střediska/zakázky/pod zakázky/nadřazené projekty např. pečovatelka paní A.B. má 1,0 úvazek ve mzdách rozúčtován takto: 0,2 úv – stř. PS / zakázka nadace / projekt č. 1 0,4 úv – stř. PS / zakázka MSK, vlastní / projekt č. 1 0,4 úv – stř. PS / zakázka MSK, vlastní / Identifikátor SS zdroj financování další úroveň členění pro vícezdrojové financování

SHRNUTÍ Personální údaje a jejich změny hlásíme podrobně v průběhu realizace ( registr, SMO ), pak je musíme znovu podrobně navést do IS ( OK systém, Portex ). Jedny údaje vykazujeme několikrát a pokaždé trochu jinak ( viz. příklad personálních nákladů). Pracujeme s množstvím informačních systémů, které navzájem neumí spolupracovat (nároky na obsluhu, technologie, čas). Čas strávený vykazováním je neproduktivní, bez přidané hodnoty sociální službě ani klientovi samotnému. Administrativa=nepřímá/ostatní práce – vysoké nároky, problém s financováním, toto nikdo moc platit nechce

OTÁZKY Lze sjednotit vykazování dat do jednoho IS, který by byl dostupný pro všechny donátory? Případně lze systémy nastavit tak, aby mezi sebou mohly komunikovat ( importy dat )? Proč vykazujeme velmi podrobná data, k čemu dál slouží, opravdu k řízení velkých finančních toků? Pracuje se s těmito daty efektivně, nebo tím je pouze naplněna litera zákona, „máme fajfku splněno“, a dál nic? Je litera zákona opravdu tak složitá, nebo si ji složitou sami děláme?

Děkuji za pozornost