účast na přednáškách (minimálně 8 z 11 přednášek)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Advertisements

REKLAMA & NEETICKÁ REKLAMA. Reklama  z latinského „reklamare“ (znovu křičeti)  proces komerční komunikace, jehož účelem je poskytnout spotřebiteli informace.
Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Evropský sociální fond Gymnázium, Praha 10, Voděradská 2 Projekt OBZORY Legislativní proces.
Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly 11 Porada Ministerstva vnitra se zástupci krajských úřadů, Kanceláře veřejného ochránce práv, Svazu.
N á zev S Š : SOU Uherský Brod Autor: Mgr. Věra Dudová N á zev prezentace (DUMu): Právní řád ČR a právní ochrana občanů N á zev sady: Výuka občanské nauky.
Evropská sociální politika Fakulta sociálních věd Univerzity Karlovy v Praze Prof. Martin Potůček, PhD., vedoucí kurzu
ROTARY INTERNATIONAL DISTRICT 2240 Prezentace rodinných výměn pro kluby DISTRICT 2240 RI, 2010.
Neziskové organizace Motto: „Abychom zbohatli materiálně, musíme nejprve zbohatnout v mysli.“
Procesy ve veřejné správě Ivo Vašíček Proces veřejné správy Získávání zdrojů dané, poplatky, pokuty Vnitřní a vnější bezpečnost Správa zdrojů Údržba.
Zahájení tvorby Komunitního plánu sociálních služeb pro město Žatec Mgr. Petr Antoni Dne
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Publicita v projektech financovaných z ESF v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost Seminář pro žadatele.
Komise pro podmíněné propuštění (KPP) Společný projekt PMS CR, VS ČR a Českého helsinského výboru.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Ernest Seifert Název materiálu: VY_32_INOVACE_6_CLOVEK_JAKO_OBCAN_05.
Mgr. Michal Oblouk.  chceme-li žít ve společnosti, musíme přijmout předem stanovená pravidla, která vymezují hranice lidského soužití  rozlišujeme 3.
Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Škola: Základní škola, Česká Lípa, Školní 2520, p.o. Číslo klíčové aktivity:
Pedagogické disciplíny II. Část Aplikované. Rozdělení aplikovaných pedagogických disciplín  Školské  Mimoškolské  Na hranici školských a mimoškolských.
Politologie Základní pojmy. Politologie Společenská věda politická věda, věda o politice, teorie politiky, věda o moci. „Je to vědecká disciplína zabývající.
Síťové operační systémy OB21-OP-EL-KON-DOL-M Orbis pictus 21. století.
KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB JIHLAVA Mgr. Naděžda Vrbatová, PhD.
Název šablony: ICT2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací oblast/oblast dle RVP: Člověk a společnost Okruh dle RVP:
TRŽNÍ EKONOMIKA A PODNIKÁNÍ
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza marketingového mixu vybrané banky Autor bakalářské práce:
„Činnost krajských koordinátorů pro menšiny a krajských manažerů prevence v Kraji Vysočina“ Mgr. Lumír Bartů.
Senzory pro EZS.
Autor: Zuzana Dvořáková Vedoucí práce: Ing. Ludmila Opekarová, Ph.D.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Zákon o sociálním podnikání
„Váš kraj, Váš rozpočet“
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Gymnázium Šternberk Brázdil, Fabrik, Klapka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Firemní kultura zahraniční společnosti na území ČR Autor bakalářské.
Pracovní porada Pracovní list.
Seminární práce ČESKO – SLOVENSKÁ MIGRACE PO ROZDĚLENÍ ČESKOSLOVENSKA
Zpráva o uplatňování ÚP
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Úmluva o právech dítěte Listina základních práv a svobod Další zákony
P2 MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ
Lidská práva VY_32_INOVACE_3-50 Ročník: 7. Vzdělávací oblast:
GENDER.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Brandýs n. L. – Stará Boleslav, Školní 291
  Název: VY_32_INOVACE_EV_8A_7M Škola: Využívání informačních a komunikačních technologií, etická výchova Téma:Úcta k sobě samému, sebeúcta Číslo projektu:
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Pracovnělékařské služby
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
Stimulace tvořivosti – tvůrčí řízení a vedení lidí,
ANOTACE POLOŽIT ŽÁKŮM NĚKTERÉ OTÁZKY Z OBLASTI PRÁVNÍHO VĚDOMÍ
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr.Radka Škulaviková
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Rovné zacházení a zákaz diskriminace v zaměstnání a povolání
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Správa sociálního zabezpečení
2. ROČNÍK KONFERENCE K RODINNÉ POLITICE MĚSTA OLOMOUCE,
Základy sociální politiky - sociální reforma - sociální doktrína, Evropská sociální charta, Lisabonská strategie sociální statistika Mirka Wildmannová.
Kriminalita a sociální práce s pachateli SPR508
Katedra veřejné ekonomie
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Aktuální právní úprava činnosti školy a nové úkoly zástupce ředitele
Tresty a ochranná opatření ( trestní sankce)
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ NA STŘEDNÍ ŠKOLY PRO ŠKOLNÍ ROK 2018/19
VÝUKOVÝ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Dostupné vzdělání pro všechny kdo chtějí znát a umět víc…
Hledáme klíč k právům dětí
VY_32_INOVACE_VO.9.A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nikola Grbavčicová Název materiálu: VY_32_INOVACE_VO.9.A.01_PRÁVNÍ ZÁKLADY STÁTU-ZNAKY.
PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D
Phdr. hana pazlarová ph.d.
Zákon o sociálním podniku Mgr. Martina Štěpánková, MPA Úřad vlády ČR
Phdr. hana pazlarová ph.d.
SPRÁVNÍ PRÁVO.
Pěstounská péče na přechodnou dobu (PPPD)
Transkript prezentace:

účast na přednáškách (minimálně 8 z 11 přednášek) Počátky filmové cenzury a osvětové koncepty úterý 11.40 – 13.15 lucie.cesalkova@seznam.cz Požadavky kolokvia účast na přednáškách (minimálně 8 z 11 přednášek) esej o rozsahu 5 normostran (= 5 x 1800 znaků počítáno včetně mezer), vypracovaná na základě studia cenzurních zpráv československého ministerstva vnitra z období první republiky, přístupných ve studijních materiálech v ISu. písemný test

Cenzura vs. Spojené státy americké - nickelodeon a motivace potřeby dohledu nad kinematografickými představeními a obsahem promítaných filmů „photoplay“ (zábava vs. „vysoká kultura“ a vzdělávání) a otázky zisku dohlížení nad filmem a jeho motivace důvody zintenzivnění omezování filmu film vs. mladistvá delikvence cenzura, regulace a mechanismy moci společenské a kulturní skupiny angažující se ve věci regulace kinematografie 1909 - National Board of Review of Motion Pictures – (National Board of Motion Picture Censorship) snahy posílit respektovanost média snahy vyjít vstříc vkusu střední třídy

dohlížení nad filmem a jeho motivace problematika bezpečnosti podniků, v nichž se promítají filmy pobyt v prostředí kina a jeho důsledky sugestivnost filmu (důsledky psychické a fyzické) „Malé dívky, které by si měly hrát s panenkami, jsou z návštěv kina celé přepadlé.“ „Chlapci odcházejí z kina, oči jim lezou z důlků, ústa mají otevřena v úžasu, jdou ulicí připraveni zabíjet.“ citáty z dobového tisku

interiér kina z desátých let 20. století – ventilátory uměle odvětrávaná, lidmi přeplněná místnost

nahoře: interiér kina řetězce Ritz dole: interiér kina Coliseum v Aberystwyth, UK léta dvacátá - proměna nickelodeonů v tzv. picture palaces - bohatě dekorované, divadlo připomínající sály

důvody zintenzivnění omezování filmu diváky jsou „podezřelé bytosti“ – imigranti, pracující, ženy a děti realističnost a touha imitovat dobová tendence hledání pořádku („search for order“)

film vs. mladistvá delikvence „Školáci vyloupili klenotnictví podle návodu, který viděli v kině!“ nadpis článku o loupeži z dobového periodika

cenzura, regulace a mechanismy moci Michel Foucault Surveiller et punir (1975) Dohlížet a trestat: kniha o zrodu vězení. Praha: Dauphin, 2000.

cenzura, regulace a mechanismy moci Jeremy Bentham – návrh panoptikonu - devadesátá léta 18. století

Benthamův panoptikon – dobové kresby

společenské a kulturní skupiny angažující se ve věci regulace kinematografie zástupci Juvenile Protective Association

společenské a kulturní skupiny angažující se ve věci regulace kinematografie zástupkyně organizace Women‘s Christian Temperance Union

1909 - National Board of Review of Motion Pictures – (National Board of Motion Picture Censorship) National Board of Review vzniklo z iniciativy organizace People‘s Institute, starající se o děti, mládež a sociálně slabé občany USA

pojmy cenzor a nemorálnost ve výkladu policejního orgánu „cenzor je osoba pověřená policejní mocí nad jednotlivými státy a zodpovědná za ochranu zdraví, morálky a bezpečnosti svých občanů“ „cenzor má právo a povinnost činit preventivní opatření ohledně filmových představení, která mají sklon podrývat morálku, jsou svatokrádežná, obscénní, nemravná či nemorální“ „nemorální jsou taková filmová představení, která jsou pohoršlivá vzhledem k cudnosti, slušnosti a jemným mravům“ „nemorální je to, co neodpovídá morální poctivosti a je nepřátelské k blahu obecné veřejnosti“ citáty z dobových zpráv policejního ředitelství

úkoly National Board of Review of Motion Pictures dohlížení a popisování veškeré filmové produkce USA posilování obrazu kinematografie jako rodinné podívané vyzdvihování pozitivní společenské role kinematografie

snahy posílit respektovanost média spojenectví s jinými uměními či společenskými institucemi proměny podmínek promítání nové strategie geografického umístění kin v rámci měst modernizace kin

snahy vyjít vstříc vkusu střední třídy proces feminizace střední třídy sentimentální fikce a dramata, domácí rádci zaměření na ženského zákazníka „politika rodinného krbu“ aktivismus žen – žena jako symbol morálky