Využívání prvků procesního řízení a zavedení standardů pro výkon prioritních agend veřejné správy (PMA 3) reg. č. CZ.03.4.74/0.0./0.0/15_019/0004225.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podporujeme Vaši budoucnostwww.esfcr.cz Seminář pro žadatele k výzvě OP LZZ č. B6 – Zvýšení kvality řízení lidských zdrojů a optimalizace.
Advertisements

Koncepce organizace posudkové služby JUDr. Jiří Veselý, Ph.D. ředitel odboru výkonu posudkové služby MPSV.
Podpora plánování rozvoje sociálních služeb formou založení odborných partnerství CZ.1.04/3.1.03/
Rozvojové programy pro VVŠ 8. února Rozvojové programy VVŠ Rozvojové programy 2012 Požadavky vysokých škol v centralizovaných projektech → finanční.
Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
EGovernment v České republice Současnost a priority do roku 2020 Ministerstvo vnitra odbor eGovernmentu.
Střednědobé plány krajů, sítě sociálních služeb a přechod financování sociálních služeb na kraje Konference Financování sociálních služeb pro města a obce.
Informace fyzických a právnických osob na Portálu veřejné správy Ing. Pavel Tesař, projektový manažer odbor eGovernmentu
Podpora metodických a koordinačních jednání terénních sociálních pracovníků v Litvínově 05/2011 Kateřina Dosoudilová.
Referenční model integrovaného řízení městského úřadu Roman Fišer, ATTIS SOLUTIONS Model je rozvíjen v rámci projektu ATTIS SOLUTIONS za spolupráce MÚ.
Pomozme lidem učit se a uplatnit se PLUUS RNDr. Vladimír Krajčík, Ph.D. Vysoká škola podnikání, a.s. Tento projekt je spolufinancován Evropskou Unií a.
PŘEHLED ZAJÍMAVOSTÍ Z KONFERENCE INTERNET VE STÁTNÍ SPRÁVĚ A SAMOSPRÁVĚ 2013 Mgr. Tomáš Lechner, VŠE v Praze.
Procesy ve veřejné správě Ivo Vašíček Proces veřejné správy Získávání zdrojů dané, poplatky, pokuty Vnitřní a vnější bezpečnost Správa zdrojů Údržba.
 2006  Ministerstvo průmyslu a obchodu Příprava aplikace zákona č. 179/2006 sb. o ověřování a uznávání výsledků dalšího vzdělávání do působnosti Ministerstva.
INTERREG V-A AT-CZ Listopad 2015 Informace pro Pracovní skupinu/regionální kolegium pro cestovní ruch při RSK JMK.
Výzkum efektivnosti fungování veřejné správy Interní grant VŠP Jihlava Měrtlová - Nečadová - Kovář.
Tvorba Národní strategie elektronického zdravotnictví České Republiky 2015 – 2020 Prezentace pro Zdravotní výbor PSP ČR 27. ledna
Městský úřad Šumperk Implementace modelu CAF
Zefektivnění řízení příspěvkových organizací zřizovatelem Aktivita č. 2 v rámci projektu KVALITA 09 Jihlava Porada ředitelů středních škol.
Jihlava 29. února Chci-li rozhodnout o tom jak a co mám měnit, zlepšovat, modernizovat, musím vědět PROČ TO DĚLÁM a PRO KOHO. Tedy znát ÚČEL……
Seminář na MZ Bezpečnost zdravotních služeb - současná priorita MZ MUDr. Markéta Hellerová Ministerstvo zdravotnictví.
1 Dotační řízení na realizaci aktivit v oblasti primární prevence rizikového chování Krajské projekty Konference k oblasti primární prevence Praha
Jsou venkovské školy horší než městské?
PROJEKT ISTI INFORMAČNÍ SYSTÉM TECHNICKÉ INFRASTRUKTURY VEŘEJNÉ SPRÁVY
AKTUÁLNÍ VÝZVY OPERAČNÍHO PROGRAMU ZAMĚSTNANOST
model fungování a praxe
Mgr. Jiří Starý Odbor strategického rozvoje
Postup aktualizace Regionálního akčního plánu Zlínského kraje Ing
Komplexní systém hodnocení
PODPORA KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNOVÁNÍ
Vytvoření jednotného systému v oblasti finanční gramotnosti a prevence předlužení na úrovni územních samosprávných celků F I N G R A M.
Ucelené řešení pro řízení lidských zdrojů, ekonomiky a logistiky
„IOP – šance pro váš rozvoj“
Plánování ve školní tělesné výchově
EVALUACE v OP RLZ PaedDr. Jaromír Krejčí Mgr. Jana Ostrýtová MŠMT.
Regionální environmentální centrum ČR
Hlavní město praha a integrace cizinců
Aplikace Monitorovací systém
Organizační zabezpečení práva životního prostředí
eRecept – komunikace se základními registry
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Olomouckém kraji pro roky
Příspěvek na konferenci
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
Workshop projektu systémová podpora sociální práce v obcích na téma:
Oblast: Dobré životní podmínky zvířat
Příprava programového období 2014–2020
Aplikace Monitorovací systém
Dlouhodobý záměr vzdělávací a vědecké, výzkumné, vývojové a inovační, umělecké a další tvůrčí činnosti pro oblast vysokých škol na období Petr.
Ing. Dana Bérová náměstkyně ministra - ředitelka sekce
EQF a Národní soustava kvalifikací v České republice
Pravidla a doporučené postupy pro vytváření studijních programů
METODICKÁ PODPORA ŘÍZENÍ KVALITY V ÚZEMNÍCH SAMOSPRÁVNÝCH CELCÍCH
Principy fungování spolku BISON
Kulatý stůl Rozvoj spolupráce SOŠ a členských firem HK
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Aktuálně o stavu příprav na účinnost GDPR
Národní rozvojový program mobility pro všechny (NRPM)
A co dál - aneb jak spolupracovat a komunikovat spolu i bez projektů
Centralizované rozvojové projekty 2017
Konference ke čtenářské gramotnosti Spolupracující partneři
Projekt „Strategické řízení rozvoje elektronického zdravotnictví v resortu MZ“ a příprava resortních metodik rozvoje elektronického zdravotnictví v oblasti.
Standardy činností sociální práce ve veřejné správě příspěvek Hradec Králové Praha Systémová podpora sociální práce v obcích reg. č. CZ /0.0/0.0/15_017/ ,
PROCES STANDARDIZACE SOCIÁLNÍ PRÁCE V LOVOSICÍCH
Vybrané cíle projektu KIPR
Základní Listina Projekt: „Aktualizace procesu komunitního plánování sociálních služeb v ORP Šternberk“, reg. číslo CZ /0.0/0.0/16_063/
IPs APIV_B Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Projekt „Plánování sociálních služeb v Plzeňském kraji“
Rodičovské kompetence – silní rodiče v našem pohraničí
Programové prohlášení Vlády ČR Urychlit a zjednodušit přípravu realizace staveb
Transkript prezentace:

Využívání prvků procesního řízení a zavedení standardů pro výkon prioritních agend veřejné správy (PMA 3) reg. č. CZ.03.4.74/0.0./0.0/15_019/0004225

Mise PMA III PMA III je nástrojem pro optimalizaci a standardizaci služeb veřejné správy v podmínkách eGovernmentu 2020 (eGovernment 2020 je vymezen cíli a aktivitami probíhajícími v rámci realizace SRRVS do roku 2020)

Pro koho je eGovernment ? 1. Občanům a podnikatelům zásadně usnadní využívání služeb veřejné správy  2. Obcím a krajů, pomůže zvýšit kvalitu a efektivitu výkonu služeb 3. Gestorům agend vytvoří transparentní nástroje pro řízení agend 4. Vládě poskytne nástroj pro strategické řízení veřejné správy  

Filosofie EG 2020 Základní filosofií EG2020 je orientace na klienta. Služby jsou řízeny na základě poznání jeho potřeb, jsou sdružovány do balíčků dle životních událostí a situací, je zjednodušováno “objednání” služby, jsou zaváděny automatizované služby, které klienta upozorní na nové povinnosti nebo nároky, případně jej za něj automaticky vyřídí. EG2020 Při návrhu, poskytování, hodnocení a řízení služeb platí pravidlo, že všichni zúčastnění v procesu řízení a výkonu veřejné správy musí ve své činnosti znát a respektovat potřeby koncového klienta a všech dalších článků, které stojí mezi ním a klientem.

PMA III – původní záměr, změny podmínek, nový koncept Původní cíl : Vytvoření reálného přehledu o způsobu výkonu agend a nákladech na tento výkon, optimalizace procesního řízení výkonu agend, zlevnění a zefektivnění řízení nákladů na výkon agend ve veřejné správě. Činnosti v rámci projektu zahrnují v první řadě rozpracování postupů mapování 60 prioritizovaných agend na ústředních správních úřadech (celkem 16) s cílem připravit 20 standardů agend. Klíčové vlivy: Je třeba podpořit cíle definované SRRVS - s vazbou na zavedení eGovernmentu (orientace na služby, životní události/situace, UEP, řízení lidských zdrojů, řízení kvality, měření a hodnocení veřejné správy…) Je třeba reagovat na aktuální stav a rozvoj ICT (RPP) Je třeba reagovat na doporučení EU Je třeba respektovat dokumenty NAP a další metodické dokumenty Klíčové změny oproti PMA I a II: multiagendový pohled - orchestrace řešení životní události/situace – meziagendové vztahy zavedení elektronizované služby jako klíčového prvku standardizace potřeba nikoli pouze přípravy, ale skutečného zavedení standardů agend již během trvání projektu (pouze standardizované služby mohou být orchestrovány v rámci RPP a PVS) modifikovaný koncept PMA III byl schválen usnesením vlády 4/17 z 9.1.2017

Metodika PMA III – oblasti inovace Obecná metodika řízení přenesené působnosti Příprava OVM na absorbování standardů agend v podmínkách eGovernmentu Standardizace přístupu gestorů agend vůči OVM Inovace a sjednocení pravidel využívání RPP a další sw podpory Podpora zavádění prvků eGovernmentu vazba agenda/činnost/ životní událost/ životní situace/služba vazba na UEP, RPP a využití propojeného datového fondu rozvoj služeb i pro OVM, gestory a vládu Optimalizace a standardizace agend revize prioritních agend a služeb (změna agendového přístupu na klientský přístup) plošná standardizace služeb s podporou eGovernmentu (primárně) výběrová standardizace agend (postupná analýza, optimalizace a standardizace procesů agend) vícestupňový standard (rychlý základ (služby) pak postupné zjemňování (procesy)

Procesy orientované na klienta

Plánované stupně standardizace Standard I. stupně – vyžaduje vytvoření, registraci a zavedení EG2020 kompatibilních služeb, plné využívání propojeného datového fondu při podání a meziagendové výměně dat, identifikaci zdrojů alokovaných na výkon služeb/agend prostřednictvím funkcí, měření základní sady ukazatelů výkonnosti. Standard II. stupně – rozšiřuje standard I. o procesní optimalizaci agendy s využitím sady referenčních modelů pro různé typy OVM a zavedení objektivního měření a hodnocení výkonových a kvalitativních parametrů agendy. Standard III. stupně – rozšiřuje standard II. o nastavení pravidel pro transparentní výkonové financování založené na objektivním měření výkonových a kvalitativních parametrů služeb agendy. Do tvorby standardů budou zapojovány obce i kraje, které budou participovat na vzniku a ověřování referenčních řešeních agend pro různé typy obcí a režimů obsluhy klienta.

Dokument Kontext a metodika řízení přenesené působnosti v podmínkách eGovernmentu 2020 PROČ a JAK se má obec účinně připravit na postupnou standardizaci agend i na efektivní využití prvků eGovernmentu. Dokument zveřejníme na stránkách MVČR během června 2017

Metodika řízení přenesené působnosti Aktualizovaná pravidla pro registraci agend (definice služeb, procesní přístup, jednoznačné odlišení přenesené a samostatné působnosti) Návrh vzorového katalogu služeb VS s vazbou na agendy přenesené a samostatné působnosti a řešení životních situací Návrh katalogu životních událostí Pravidla pro modelování úřadu (rozšířené požadavky standardizace, vazba na NAP) Referenční procesní model s vazbou na NAP Definice obecných KPIs pro agendy a OVM a stanovení způsobu jejich reportingu Definice pravidel pro alokaci zdrojů na výkon agend/služeb v OVM včetně pravidel pro stanovení komplexních nákladů na jednotku času výkonu úředníka. Katalog interních rolí úřadu a navazujících kompetenčních modelů Procesně – organizační minimum OVM pro řešení životních situací nástroji eGovernmentu V červnu 2017 zahajujeme pilotní ověřování metodiky ve vybraných městech

Stav z pohledu projektového řízení Probíhá výběr zaměstnanců projektu, vybráno cca 60% kapacit projektu Řada DPČ pro spolupracovníky v rámci OVM -> nabízíme spolupracujícím subjektům Příprava dalšího setkávání v rámci pracovní skupiny pod RVVS Chystáme další rozvoj pracovní skupiny Současná podoba: řídící orgán, odbory na MV, zástupci spolků měst a obcí Vize fungování: postupné zapojování spolupracujících obcí a krajů, sdílení know-how a diskuze o společných problémech Příprava formálního zakotvení spolupráce, zvažuje se forma memoranda Spolupráce s Národní sítí zdravých měst

e-mail: jan.kalina@mvcr.cz Děkuji za pozornost… Mgr. Jan Kalina tel.: 974 817 525 e-mail: jan.kalina@mvcr.cz