VÝROČNÍ ZPRÁVA ZA OBDOBÍ ZÁŘÍ 2017 – SRPEN 2018

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Advertisements

MY JSME MŠ VYHLÍDKA J.K.Tyla
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Realizace projektu: –
N á zev S Š : SOU Uherský Brod Autor: Mgr. Věra Dudová N á zev prezentace (DUMu): Právní řád ČR a právní ochrana občanů N á zev sady: Výuka občanské nauky.
Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_20_Péče a ochrana ŽP Šablona číslo : XVISada číslo: 1Pořadové číslo DUM: 20 Autor: Mgr.Lenka Dědečková.
Projekt: Cesta rozvoje středních škol v JmK CZ.1.07/1.3.10/ název operačního programu: OP VK číslo prioritní osy: 7.1 název prioritní osy: Počáteční.
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Zvyšování kompetencí vedoucích pracovníků Liberec 20. srpna 2012 Hodnocení.
Chcete se něco dozvědět o naší škole? Potom …VstupteVstupte.
Fokus Praha o.s. Nová struktura vedení Fokusu Praha – rok 2005.
N á zev S Š : SOU Uherský Brod Autor: Mgr. Věra Dudová N á zev prezentace (DUMu): Rodinné právo 1 N á zev sady: Výuka občanské nauky v 2. ročníku odborného.
Zahájení tvorby Komunitního plánu sociálních služeb pro město Žatec Mgr. Petr Antoni Dne
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_12.
Základy duševní hygieny. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport, zdraví, svět.
Aktivity a projekty Lísky na podporu spolupráce v regionu Pomáháme lidem porozumět přírodě a být dobrými hospodáři přírodního i kulturního dědictví.
Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Škola: Základní škola, Česká Lípa, Školní 2520, p.o. Číslo klíčové aktivity:
Mgr. Michal Oblouk.  chceme-li žít ve společnosti, musíme přijmout předem stanovená pravidla, která vymezují hranice lidského soužití  rozlišujeme 3.
9. Mateřská škola, Písek, Alšova Identifikační údaje o škole Právní subjekt:Základní škola Josefa Kajetána Tyla a Mateřská škola Písek, Tylova 2391.
Vztahy a pravidla soužití - škola. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport,
Podnik ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ing. Radoslava Benová Název materiálu:
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Prostor pro změnu. Historie a poslání  Ponton působí v Plzni od roku 1996 a v Příbrami od roku  Posláním Pontonu je aktivně rozvíjet děti a mladé.
INDIVIDUALIZACE VZDĚLÁVÁNÍ A ŠVP Vzdělávání ředitelů středních škol Kraje Vysočina Téma: Prezentuje: Ing. Josef Crha, ředitel SŠT Žďár nad.
Celistvost lidského organismu. Šablona : V/2 Sada: 2/36 Ověření ve výuce: Třída: 5 Datum: Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové.
Jsou venkovské školy horší než městské?
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Ing. Kateřina Lichtenberková
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem EDUCA 2011 MY JOBS Porada ředitelů Liberec
Úřad práce České republiky
SLABIKÁŘ DĚTSKÝCH PRÁV VY_32_INOVACE_01_10
Josef Středula, předseda ČMKOS
Členská schůze MAS Nepomuk,
Plánování ve školní tělesné výchově
Obsah výchovy a vzdělávání, kurikulum
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Podpůrná opatření prvního stupně
Název projektu: Moderní škola
Název projektu: Moderní škola
Podmínky výchovně vzdělávacího procesu ve školní TV
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Základní informace o poskytovateli
Pedagogická komunikace 4. lekce: Verbální komunikace: kladení otázek
Název projektu: Moderní škola
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Evaluace a hodnocení Evaluace Autoevaluace ©.
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 7_02
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
jak budovat kulturu školy společně
5. Metody práce s dětmi Klasifikace metod Efektivita učení
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 9_09
Školní poradenské pracoviště
Vzdělávání v Praze Hlavní město Praha podporuje řadu projektů s cílem zvýšit kvalitu vzdělávání zaměření na instituce zřizované Hlavním městem Praha pomoc.
Digitální gramotnost Informatické myšlení
Konference ke čtenářské gramotnosti Spolupracující partneři
FORMY PRÁCE S TALENTOVANÝMI ŽÁKY
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
ÚVODEM… PORADA ŘEDITELŮ ŠKOL A ŠKOLSKÝCH ZAŘÍZENÍ ZŘIZOVANÝCH LIBERECKÝM KRAJEM 12. prosince 2018 I Liberec.
Centra kolegiální podpory
XIV. ROČNÍK KRAJSKÉ KONFERENCE
Strategické řízení a plánování
IPs APIV_B Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Vztah k životnímu prostředí
Život bez střeva , Praha.
v kontextu změn a potřeb moderního trhu práce
STŘEDOŠKOLSKÁ ODBORNÁ ČINNOST
Odbor školství Mgr., Bc. Jitka Hozmanová
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
Transkript prezentace:

VÝROČNÍ ZPRÁVA ZA OBDOBÍ ZÁŘÍ 2017 – SRPEN 2018 Základní škola, Příbram VII, Bratří Čapků 279, příspěvková organizace

Základní údaje o škole Název školy: Základní škola, Příbram VII, Bratří Čapků 279, příspěvková organizace Adresa: Bratří Čapků 279, Příbram VII, 261 01 Zřizovatel: město Příbram IČO: 71295003 IZO : 181 054 205 Číslo telefonu: 318 623 506 E-mailová adresa: zsbc@zsbc.cz Webové stránky: www.zsbc.cz Ředitel školy: Mgr. Alena Mašiková alena.masikova@zsbc.cz Statutární zástupce ředitele školy: Mgr. Marcela Fedorová marcela.fedorova@zsbc.cz Výchovný poradce: RNDr. Šárka Semorádová sarka.semoradova@zsbc.cz Prevence rizikových jevů: Členové školské rady: Za zřizovatele – Mgr. Dagmar Moravcová, Mgr. Petra Havlíková Za pedagogy - Mgr. Marcela Fedorová, Mgr. Romana Křížová Za zákonné zástupce: Vít Skalník /předseda/ Monika Veleková

Základní škola, Příbram VII, Bratří Čapků 279, příspěvková organizace, byla na základě ustanovení Zákona o obcích č. 367/1990 Sb., a Zákona o státní správě a samosprávě ve školství č. 564/1990 Sb., zřízena MÚ Příbram jako samostatný právní subjekt-příspěvková organizace dnem 1.7.2013. Rozhodnutím Krajského úřadu Středočeského kraje ze dne 31.12.2013 byla škola s účinností od 1.1.2014 zařazena do sítě škol, předškolních a školských zařízen s přiděleným IZO 181 054 205. Součástí školy je školní jídelna a školní družina. Škola je úplnou základní školou se třídami ve všech devíti ročnících, prvním rokem byla otevřena přípravná třída. Vymezení hlavní a doplňkové činnosti je dáno zřizovací listinou vydanou na základě usnesení Zastupitelstva města Příbram číslo 598/2013/ZM ze dne 17.6.2013. Základním cílem výchovně vzdělávacího procesu je vybavit všechny žáky souborem klíčových kompetencí na úrovni, která je pro ně dosažitelná, a připravit je tak na další vzdělávání a uplatnění ve společnosti. Úroveň klíčových kompetencí, které žáci dosáhnou na konci základního vzdělávání, nelze ještě považovat za nejvyšší, ale jistě tvoří neopomenutelný základ žáka pro celoživotní učení, jeho vstup do života a do pracovního procesu.

Školní vzdělávací program respektuje cíle stanovené RVP ZV a směřuje k jejich naplnění: „Základní vzdělávání má žákům pomoci utvářet a postupně rozvíjet klíčové kompetence a poskytnout spolehlivý základ všeobecného vzdělání orientovaného zejména na situace blízké životu a na praktické jednání“. V základním vzdělávání se proto usiluje o naplňování těchto cílů: -umožnit žákům osvojit si strategie učení a motivovat je pro celoživotní učení -podněcovat žáky k tvořivému myšlení, logickému uvažování a k řešení problémů -vést žáky k všestranné, účinné a otevřené komunikaci -rozvíjet u žáků schopnost spolupracovat a respektovat práci a úspěchy vlastní i druhých -připravovat žáky k tomu, aby se projevovali jako svébytné, svobodné a zodpovědné osobnosti, uplatňovali svá práva a plnili své povinnosti -vytvářet u žáků potřebu projevovat pozitivní city v chování, jednání a v prožívání životních situací; rozvíjet vnímavost a citlivé vztahy k lidem, prostředí i k přírodě -učit žáky aktivně rozvíjet a chránit fyzické, duševní a sociální zdraví a být za ně odpovědný -vést žáky k toleranci a ohleduplnosti k jiným lidem, jejich kulturám a duchovním hodnotám, učit je žít společně s ostatními lidmi -pomáhat žákům poznávat a rozvíjet vlastní schopnosti v souladu s reálnými možnostmi a uplatňovat je spolu s osvojenými vědomostmi a dovednostmi při rozhodování o vlastní životní a profesní orientaci

Základní škola, Příbram VII, Bratří Čapků 279, příspěvková organizace je školou úplnou (1. - 9. ročník). Škola se nachází jižním směrem od náměstí 17. listopadu. Součástí školy je školní družina, školní jídelna, školní zahrada a hřiště. K 31.8.2018 navštěvovalo školu 436 žáků, bez přípravné třídy, kterou navštěvovalo 16 dětí. Počet žáků má neustále stoupající tendenci. Strategický směr školy „Mnohostranný rozvoj žákovy osobnosti v souladu s jeho osobními schopnostmi a zájmy tak, aby byl zodpovědným člověkem ve vztahu k sobě samému, ve vztahu k ostatním lidem a ve vztahu ke svému prostředí“ prolíná ve všech směrech tvorba a ochrana životního prostředí. K realizaci této oblasti je vypracovaný dlouhodobý i krátkodobý program environmentálního vzdělávání,výchovy a osvěty. Školní vzdělávací program a život školy je postaven na těchto základních pilířích: otevřenost, spokojenost, pozitivní vztah, variabilita, partnerství, efektivita. Vzdělávací program, učební plán V 1. až 9. ročníku probíhala výuka podle schváleného školního vzdělávacího programu (ŠVP ZV) s názvem „Škola na míru“. Jeho základním mottem je vzájemné rovnocenné partnerství třech subjektů, kterých se výchovně vzdělávací proces na škole týká - žáků, jejich zákonných zástupců a všech zaměstnanců školy. V přípravné třídě probíhá výuka podle ŠVP pro přípravnou třídu, které se řídí ustanoveními RVP PV.

„Naše škola, jak ji chápeme my, je prostor a čas, který je třeba žít a ne přežít. Usiluje o důvěru žáků a rodičů svých žáků, je otevřená, přístupná a přímá, ale zachovává si přitom svou autoritu. Všichni usilujeme o to, aby byla místem nejen pro povinnosti, ale i místem radosti, kvalitní mezilidské komunikace, místem hledání, objevování, poznání i omylů, práce i odpočinku. Aby se do ní žáci, jejich rodiče a přátelé rádi vraceli a nacházeli tam to, co je potřeba k plnohodnotnému životu. Neformální, přátelské ovzduší, tvořivou atmosféru, pracovní klid nebo naopak pracovní ruch, ale především lidi, podobně naladěné, iniciující aktivitu ostatních.“ NAŠE ŠKOLA

MATERIÁLNÍ ZDROJE Velikost a vhodnost prostor školy vzhledem k počtu žáků - ano Vzhledem k tomu, že škola je naplněna zhruba z 68% kapacity, máme stále prostory pro specializované učebny. Technický stav budovy - ano Podařila se renovace WC v přízemí školy Chybí podhledy v  šatní části suterénu školy Nevyhovující stav osvětlení Nevyhovující stav kabelových rozvodů Chybí část oplocení školy, což má za následek již dlouhodobé poškozování okolí školy a pohyb rizikových osob v blízkosti a v areálu školy Odborné učebny, učebny a jejich vybavení vzhledem k potřebám ŠVP ZV - ano Počet samostatných odborných učeben : 5 Kmenové třídy: 18 + 1 přípravná třída Vybavení odborných učeben – ano Nábytek ve třídách a odborných pracovnách /postupně inovujeme/ Nové výukové materiály Školní knihovny - ano Žákovská ano pro 1. stupeň - /využívaná především při výuce, domů si žáci jednotlivé tituly mohou půjčit-zaveden výpůjční systém založený na spolupráci U-Ž/ Žákovská pro 2. stupeň ano - /využívaná především při výuce, domů si žáci jednotlivé tituly mohou půjčit-zaveden výpůjční systém založený na spolupráci U-Ž/ Knihovna pro pedagogy – ano Sportovní areál, tělocvična a jejich vybavení k potřebám ŠVP ZV – částečně Zcela chybí běžecké dráhy, upravený prostor pro hod a vrh – řešeno se zřizovatelem Vybavení učebnicemi a učebními texty vzhledem k potřebám ŠVP ZV - ano