Budování dopravní infrastruktury

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
FINANCOVÁNÍ CYKLISTICKÝCH STEZEK Z ROZPOČTU STÁTNÍHO FONDU DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURY Ing. Gustáv Slamečka, MBA - ředitel Státního fondu dopravní infrastruktury.
Advertisements

Programy prevence před povodněmi v gesci Ministerstva zemědělství.
Plán SFDI na rok 2016 a programovací období Ing. Zbyněk Hořelica ředitel SFDI.
Rozpočtové právo Základy finančního práva Olga Sovová.
Rizika, specifikace administrace na konci programového období ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Přerov
„Rekonstrukce chodníku podél silnice III/01152(II/474) km 0,000 – 0,222“ Tento projekt byl spolufinancován z rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury.
AKTUÁLNÍ VÝVOJ V ROP SČ 15. října 2015 Výroční konference – Senohraby Ing. Václav Chytil.
Nástroje dotační politiky MŽP k ochraně půdy Ing. Jiří Klápště Odbor obecné ochrany přírody a krajiny MŽP.
Kultura a památková péče v Pardubickém kraji v letech
Seminář pro žadatele o finanční podporu z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Krajský úřad Jihomoravského kraje Odbor regionálního rozvoje.
Investice do železniční infrastruktury v období Ing. Mojmír Nejezchleb Žofínské fórum
Ekonomická část (oddělení nepřímých nákladů) Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 19. září 2012 Ing. Michaela Stříbrná.
Projekty Institucionálního plánu MENDELU v roce 2016 seminář pro řešitele projektů IP Brno,
Rozpočet SFDI na rok 2012 a střednědobý výhled na roky 2013 a 2014.
Východiska pro administraci ROP Střední Morava Semináře: Olomouc Zlín
Seminář pro žadatele k 3.,4. a 9. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Výběrová a zadávací řízení
Strategická východiska rozvoje dopravních sítí Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. 1. náměstek - státní tajemník Ministerstvo dopravy ČR.
Projekty vytvářející příjmy dle článku 55 Nařízení Rady (ES) č. 1083/2006 Praktické zkušenosti ŘSD ČR při přípravě projektů Ing. Tomáš Brázdil.
Regionální politika EU v období Mgr. Oldřich Hájek.
Implementace Fondu mikroprojektů v období Ostrava,
Základní informace k veřejné podpoře v OP LZZ Seminář pro žadatele 6. února 2009 Praha.
Jednání pracovní skupiny/regionálního kolegia pro cestovní ruch Možnosti čerpání prostředků na podporu rozvoje CR 12. září 2016.
Podpora napojení logistických center na železniční dopravu Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav technicko-technologický Autor.
Financování služeb sociální prevence z ESF Brno, 20. března 2012.
Ing. Martin Kocourek ministr průmyslu a obchodu ZPĚT NA VRCHOL – INSTITUCE, INOVACE A INFRASTRUKTURA Podpora výzkumu, vývoje a inovací na MPO – program.
ÚSPORY MINISTERSTVA VNITRA, POLICIE ČR A HASIČSKÉHO ZÁCHRANNÉHO SBORU ČR V ROCE 2011 Ministr vnitra Radek JOHN.
Financování výstavby a modernizace dopravní infrastruktury v ČR
MAS jako nástroj spolupráce obcí pro efektivní chod úřadů
SROVNÁNÍ PROGRAMOVÝCH OBDOBÍ A
T I S K O V Á K O N F E R E N C E K O N F E R E N C E
Bezpečnost silniční a železniční dopravy
Inovace jako nedílná součást programů financovaných z ESIF
Závěrečný účet kapitoly 335 Ministerstvo zdravotnictví ČR za rok 2016
Seminář pro žadatele IROP výzev Prostějov venkov o.p.s.
Ing. Zbyněk Hořelica, ředitel SFDI
Mgr. Jaroslav Kepka Oddělení politiky a strategií ŽP 100 mil. Kč na vozidla s alternativním pohonem pro obce a kraje + Memorandum o spolupráci Mgr.
Financování dopravní infrastruktury v období
Programový rámec: Integrovaný regionální operační program
Opatření k jednodušší a rychlejší administraci projektů
„IOP – šance pro váš rozvoj“
Financování dopravní infrastruktury z rozpočtu SFDI v roce 2017
EVALUACE v OP RLZ PaedDr. Jaromír Krejčí Mgr. Jana Ostrýtová MŠMT.
Ing. Zbyněk Hořelica, ředitel SFDI
Seminář pro příjemce OPVK
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Podpora rozvoje dopravy s využitím ROP Střední Morava
Oblast: Dobré životní podmínky zvířat
Jak na strategické plánování v MŠ a ZŠ Přehled o dotací
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava
Podpora zaměstnanosti na místní úrovni: odpovědné zadávání
Poskytování příspěvků z rozpočtu
Podpora regionálních potravin v rámci výzev MAS Sdružení Růže
PPP!!! VŠ - PARTNERSTVÍ PROJEKTOVÉHO PROSTŘEDÍ VYSOKÝCH ŠKOL
Národní rozvojový program mobility pro všechny (NRPM)
INFORMACE TAJEMNÍKA PROFESNÍCH UNIÍ
Rozvoj a financování železniční infrastruktury
1. Model spolupráce stát x region x obec x soukromá firma
Financování dopravní infrastruktury v ČR
Fond pro bilaterální vztahy První otevřená výzva
Financování dopravní infrastruktury v letech 2018 – 2021
Moravské dopravní fórum Ing. Tomáš Čoček, Ph.D.
a předvídatelnost financování dopravní infrastruktury
Významné stavby SŽDC v regionu Střední a východní Moravy
Výzva č. 5 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
BIM – datový standard pro dopravní stavby
Výstavba D35 metodou PPP? Ing. Martin Janeček, Odbor strategie MD
Vítáme Vás v Luhačovicích
železniční infrastruktury
Financování železniční infrastruktury
dopravní infrastruktury
Transkript prezentace:

Budování dopravní infrastruktury Ing. Zbyněk Hořelica, ředitel SFDI Rozpočet SFDI na rok 2011 a střednědobý výhled na roky 2012 a 2013 byl sestaven tak, aby respektoval finanční omezení dané krácením rozpočtu v roce 2010 a z toho vyplývající důsledky pro rok 2011. Zároveň omezil investiční činnost tak, aby byl dodržen výdajový rámec pro rok 2011 ve výši 33 mld. Kč. Navržený rozpočet je založen na premise, že je nutno nejprve dofinancovat běžící akce a až následně začínat nové investice.

Uvolněné finanční prostředky dle druhu infrastruktury v letech 2001 - 2017 (v tis. Kč) Od roku 2009 dochází k nenaplnění příjmů SFDI dle směrných čísel MF. Zatímco v roce 2009 se saldo vykrylo ze zdrojů fondu, v letech 2010 a 2011 SFDI již zdroje na krytí salda nemá. Propad příjmů pro rok 2011 se očekává ve výši 800 mil. Kč. 2

Čerpání rozpočtu SFDI na rok 2017 Upravený rozpočet celkem 77,9 mld. Kč Národní zdroje 60,9 mld. Kč EU zdroje 17,0 mld. Kč Čerpání rozpočtu 75,8 mld. Kč, cca 97,3% Investice 39,3 mld. Kč, cca 96,0 % Neinvestice 36,5 mld. Kč, cca 99,2 % Poznámka: předběžné údaje; údaje bez aparátu SFDI roku 2009 dochází k nenaplnění příjmů SFDI dle směrných čísel MF. Zatímco v roce 2009 se saldo vykrylo ze zdrojů fondu, v letech 2010 a 2011 SFDI již zdroje na krytí salda nemá. Propad příjmů pro rok 2011 se očekává ve výši 800 mil. Kč. 3

Čerpání dle objemově největších příjemců Od roku 2009 dochází k nenaplnění příjmů SFDI dle směrných čísel MF. Zatímco v roce 2009 se saldo vykrylo ze zdrojů fondu, v letech 2010 a 2011 SFDI již zdroje na krytí salda nemá. Propad příjmů pro rok 2011 se očekává ve výši 800 mil. Kč.

Financování oprav silnic II. a III. třídy v letech 2015 - 2017 Rok Rozpočet Čerpáno v % Nedočer-páno 2015 4 418 900 4 390 886 99,37% 28 014 0,63% 2016 3 022 396 3 010 323 99,60% 12 073 0,40% 2017 3 360 066 3 002 737 89,37% 357 329 10,63% Celkem 10 801 362 10 403 946 96,32%   Od roku 2009 dochází k nenaplnění příjmů SFDI dle směrných čísel MF. Zatímco v roce 2009 se saldo vykrylo ze zdrojů fondu, v letech 2010 a 2011 SFDI již zdroje na krytí salda nemá. Propad příjmů pro rok 2011 se očekává ve výši 800 mil. Kč.

Implementace OPD 2014 - 2020 OPD je nejlépe čerpaným programem v období 2014 – 2020. Celková alokace OPD ve výši 4,559 mld. €, při současném kurzu EK 116,9 mld. Kč Vyhlášeno 39 výzev, zaregistrovano 192 projektových žádostí v objemu EU prostředků 93,1 mld. Kč, což představuje 79,7 % celkové alokace Na národní úrovni bylo schváleno ke spolufinancování celkem 118 projektů (vydán SP) v objemu EU prostředků 64,8 mld. Kč, což představuje 55,4 % celkové alokace programu 6

Implementace OPD 2014 - 2020 Proplaceno příjemcům přes systém MS2014+ byly žádosti o platbu v objemu 31,4 mld. Kč, což představuje 26,8 % celkové alokace Limit čerpání N+3 pro rok 2018 byl splněn již 15. 12. 2017, tzn. v ročním předstihu. OPD předpokládá splnění pravidla N+3 pro rok 2019 již koncem roku 2018 V kategorii vyžádaných prostředků z EK se OPD podílí na celkovém čerpání programového období 2014 – 2020 dokonce 38,1 % (bez zahrnutí Programu venkova) 7

Klíčové informace rozpočtu SFDI na rok 2018 Vyrovnaný rozpočet bez zapojení úvěrů Rozpočet celkem 80,9 mld. Kč z toho - národní zdroje 60,1 mld. Kč - EU zdroje 20,8 mld. Kč V rámci rozpočtu pokryto z národních zdrojů: mandatorní výdaje nově zahajované investiční akce (možnost navýšit zdroje EU v průběhu roku) 8

Členění výdajů dle objemově nejvýznamnějších příjemců pro rok 2018 Rozpočet SFDI 2018 - výdaje v mil. Kč Členění výdajů dle objemově nejvýznamnějších příjemců pro rok 2018 Příjemce Národní OPD 2014-2020 CEF Ostatní fondy EU Celkem ŘSD * 28 896 7 562 126 121 36 705 SŽDC ** 27 234 7 443 3 248 1 37 926 ŘVC 972 78 12 1 062 Ostatní příjemci 3 019 2 150 5 169 Výdaje celkem 60 121 17 155 3 452 134 80 862 * Zahrnuje i část prostředků alokovaných na nové akce ** bez DPH 9

Rozpočet SFDI 2018 – výdaje ŘSD v mil. Kč Druh výdaje 2018 celkové výdaje Celkem opravy, údržba a provozní výdaje 16 983 z toho: Opravy a údržba 11 400 z toho: Mýto a telematika 3 718 z toho: Provozní výdaje 1 865 Ostatní programy (globální položky) 960 Příprava akcí 3 000 Investiční akce 15 762 Celkem 36 705 10

11

Rozpočet SFDI 2018 – výdaje SŽDC v mil. Kč Druh výdaje 2018 celkové výdaje Celkem opravy, údržba a provozování 19 101 Ostatní programy (globální položky) 2 199 Příprava akcí 987 Investiční akce 15 639 Celkem 37 926 Poznámka: - částky jsou uvedeny bez DPH – SŽDC je plátce DPH 12

13

Příspěvky SFDI – národní zdroje yyyy Příspěvky SFDI – národní zdroje v mil. Kč Název Národní 2018 Příspěvky na zvyšování bezpečnosti a zpřístupňování dopravy 250 Příspěvky na zvyšování bezpečnosti a odstraňování nehodových lokalit na silnicích II. a III. tříd 100 Příspěvky na výstavbu cyklistických stezek 150 Křížení místních komunikací Letiště – ochrana civilního letectví před protiprávními činy 40 CELKEM 790 Pro informaci uvádím rozdělení výdajů podle nejvýznamnějších příjemců. V rámci řádku Ostatní je například financování investic v hl. městě Praze, příspěvkové programy SFDI (podpora bezpečnosti zejm. přechody, cyklostezky) a vnitřní rozpočet SFDI. 14

Výhled financování pro rok 2019 celkem výhled 84,6 mld. Kč finanční prostředky budou upřesňovány při sestavování rozpočtu Hledání dalších zdrojů financování Úvěr EIB PPP Kombinace zdrojů – Blendingová výzva Nutnost navýšit zdroje o cca 20 mld. Kč ročně 15

Společná strategie pro dopravní infrastrukturu Standardizace smluvních vztahů - Jednotné smluvní vzory dle mezinárodních standardů FIDIC Jasná pravidla cenotvorby, projektové přípravy a projektového řízení - Cenové databáze, supervize a metodiky (hodnocení ekonomické efektivnosti projektů staveb DI) Soutěžení na kvalitu a odpovědné zadávání - MNNC a metodika pro hodnocení nabídek podle ekonomické výhodnosti u veřejných zakázek na stavební práce a na služby Předcházení sporů a jejich efektivní řešení - Metodický pokyn pro správce stavby 16

Společná strategie pro dopravní infrastrukturu 5) BIM pro dopravní infrastrukturu - BIM je účinný nástroj k růstu produktivity a efektivity Spolupráce, práce s lidmi a hledání leaderů vzájemné komunikace v rámci odvětví dopravních staveb systém vzdělávání, podpora pracovníků a hledání talentů v oblasti dopravní infrastruktury Otevřená meziresortní komunikace otevřená mezirezortní komunikace při vytváření legislativního prostředí s partnerskými ministerstvy 17

BUILDING INFORMATION MODELLING 18

Financování celoživotních nákladů dopravní infrastruktury Příprava akcí Realizace akcí Opravy, údržba, provozní výdaje Od roku 2009 dochází k nenaplnění příjmů SFDI dle směrných čísel MF. Zatímco v roce 2009 se saldo vykrylo ze zdrojů fondu, v letech 2010 a 2011 SFDI již zdroje na krytí salda nemá. Propad příjmů pro rok 2011 se očekává ve výši 800 mil. Kč. 19

Technické předpisy a metodiky Od roku 2009 dochází k nenaplnění příjmů SFDI dle směrných čísel MF. Zatímco v roce 2009 se saldo vykrylo ze zdrojů fondu, v letech 2010 a 2011 SFDI již zdroje na krytí salda nemá. Propad příjmů pro rok 2011 se očekává ve výši 800 mil. Kč. 20

Realizace pilotních projektů SŽDC Zvýšení kapacity trati Nymburk – Mladá Boleslav, 2. stavba Rekonstrukce nástupišť a zřízení bezbariérového přístupu v žst. Roudnice nad Labem Modernizace trati Rokycany – Plzeň Od roku 2009 dochází k nenaplnění příjmů SFDI dle směrných čísel MF. Zatímco v roce 2009 se saldo vykrylo ze zdrojů fondu, v letech 2010 a 2011 SFDI již zdroje na krytí salda nemá. Propad příjmů pro rok 2011 se očekává ve výši 800 mil. Kč. 21

Realizace pilotních projektů SŽDC Modely SUDOP PRAHA a.s. Od roku 2009 dochází k nenaplnění příjmů SFDI dle směrných čísel MF. Zatímco v roce 2009 se saldo vykrylo ze zdrojů fondu, v letech 2010 a 2011 SFDI již zdroje na krytí salda nemá. Propad příjmů pro rok 2011 se očekává ve výši 800 mil. Kč. 22

Příprava a realizace pilotních projektů ŘSD ČR I/42 BRNO VMO ŽABOVŘESKÁ, ETAPA I D1 Modernizace – úsek 04, EXIT 34 Ostředek – EXIT 41 Šternov – nadjezd ev.č. D1-040 (most nad D1) Úprava křižovatky silnic I/32 a II/125 na exitu 42 dálnice D11 – přestavba na OK (OK Poděbrady) Od roku 2009 dochází k nenaplnění příjmů SFDI dle směrných čísel MF. Zatímco v roce 2009 se saldo vykrylo ze zdrojů fondu, v letech 2010 a 2011 SFDI již zdroje na krytí salda nemá. Propad příjmů pro rok 2011 se očekává ve výši 800 mil. Kč. 23

Pilotní projekty ŘSD ČR Model Mott MacDonald CZ Od roku 2009 dochází k nenaplnění příjmů SFDI dle směrných čísel MF. Zatímco v roce 2009 se saldo vykrylo ze zdrojů fondu, v letech 2010 a 2011 SFDI již zdroje na krytí salda nemá. Propad příjmů pro rok 2011 se očekává ve výši 800 mil. Kč. 24

Pilotní projekty ŘSD ČR Model Mott MacDonald CZ Od roku 2009 dochází k nenaplnění příjmů SFDI dle směrných čísel MF. Zatímco v roce 2009 se saldo vykrylo ze zdrojů fondu, v letech 2010 a 2011 SFDI již zdroje na krytí salda nemá. Propad příjmů pro rok 2011 se očekává ve výši 800 mil. Kč. 25

zbynek.horelica@sfdi.cz; www.sfdi.cz Děkuji za pozornost zbynek.horelica@sfdi.cz; www.sfdi.cz Státní fond dopravní infrastruktury 2. Dopravní fórum, 18.09. 2007 Gustáv Slamečka ředitel SFDI