Poskytování příspěvků z rozpočtu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Změny v systému financování sociálních služeb od roku 2014 Sociální reforma soc. služby v bodech PhDr. Radek Suda, odbor sociálních služeb a sociálního.
Advertisements

Ing. Daniela Jančíková, SŽDC s. o. Stavební správa západ;
FINANCOVÁNÍ CYKLISTICKÝCH STEZEK Z ROZPOČTU STÁTNÍHO FONDU DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURY Ing. Gustáv Slamečka, MBA - ředitel Státního fondu dopravní infrastruktury.
Programy prevence před povodněmi v gesci Ministerstva zemědělství.
Doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 1. prosince 2015.
Plán SFDI na rok 2016 a programovací období Ing. Zbyněk Hořelica ředitel SFDI.
„Rekonstrukce chodníku podél silnice III/01152(II/474) km 0,000 – 0,222“ Tento projekt byl spolufinancován z rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury.
Pracovní setkání zástupců mikroregionů Olomouckého kraje 10. setkání středa 8.října 2008 Radniční sál BOUZOV.
AKTUÁLNÍ VÝVOJ V ROP SČ 15. října 2015 Výroční konference – Senohraby Ing. Václav Chytil.
Návrh rozpočtu MČ Brno-Kohoutovice na rok Struktura příjmů MČ Brno-Kohoutovice 1. Příjmy z veřejných rozpočtů o příjmy ze státního rozpočtu - postoupené.
Nástroje dotační politiky MŽP k ochraně půdy Ing. Jiří Klápště Odbor obecné ochrany přírody a krajiny MŽP.
Kultura a památková péče v Pardubickém kraji v letech
Seminář pro žadatele o finanční podporu z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Krajský úřad Jihomoravského kraje Odbor regionálního rozvoje.
Investice do železniční infrastruktury v období Ing. Mojmír Nejezchleb Žofínské fórum
Legislativa, finanční zajištění a návaznost ústředních orgánů na řešení problematiky dopravy a dopravní infrastruktury v Pardubickém kraji –
Aktuální informace z oblasti dopravy a silničního hospodářství na území Jihočeského kraje Mgr. Bc. Antonín Krák – uvolněný člen rady kraje.
Seminář pro žadatele k 3.,4. a 9. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Výběrová a zadávací řízení
Strategická východiska rozvoje dopravních sítí Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. 1. náměstek - státní tajemník Ministerstvo dopravy ČR.
Odd ě lení ekonomiky a kontroly, OSV, KÚ JMK.  Rozhodnutí Evropské komise ze dne č. 2012/21/EU  Zákon č. 108/2006 Sb., o sociálních slu ž.
Projekt Spolupráce Zlínska a Stredného Ponitria Přeshraniční spolupráce Otrokovice
Jan Jež Problematika veřejné podpory v oblasti podpory 3.2 OP VK ORR, Krajský úřad kraje Vysočina.
Jednání pracovní skupiny/regionálního kolegia pro cestovní ruch Možnosti čerpání prostředků na podporu rozvoje CR 12. září 2016.
Seminář pro žadatele výzev MAS Horní Pomoraví , Zábřeh
MAS jako nástroj spolupráce obcí pro efektivní chod úřadů
Ostatní dotační programy Olomouckého kraje pro rok 2017 a další možnosti čerpání dotací z národních a evropských zdrojů.
Inovace jako nedílná součást programů financovaných z ESIF
Podpora dopravní infrastruktury z fondů EU
Seminář pro žadatele IROP výzev Prostějov venkov o.p.s.
Propagace zemědělských produktů spolufinancovaná EU v novém režimu Mgr
Přednášející: Ing. Ivana Jágriková
Financování dopravní infrastruktury v období
Programový rámec: Integrovaný regionální operační program
Státní organizace.
„IOP – šance pro váš rozvoj“
SEMINÁŘ AKTIVNĚ S BESIPEM
Regionální rozvojová agentura Východní Moravy 1998 – let partnerem v regionálním rozvoji Východní Moravy RNDr. Otakar Prudil.
Pracovní skupina Terminály veřejné dopravy
Rozpočet města Police nad Metují na rok 2017
Besip Zlínského kraje Zlín,
Podpora rozvoje dopravy s využitím ROP Střední Morava
hejtman Pardubického kraje
Pozemkové úpravy.
Podpora rozvoje venkova v ČR
Informace k uzavřeným a plánovaným výzvám MAS Zubří země
V. VEŘEJNÉ FÓRUM – 10 PROBLÉMŮ MČ PRAHA 20 Chvalský zámek
Budování dopravní infrastruktury
Podnikové dětské skupiny Kristina Zapletalová
Omezení silniční dopravy na silnici III. třídy č
Kotlíkové dotace v Moravskoslezském kraji
Národní rozvojový program mobility pro všechny (NRPM)
Rozvoj a financování železniční infrastruktury
Seminář k 3. výzvě k předkládání žádostí o podporu IROP
Seminář k 1. výzvě k předkládání žádostí o podporu IROP
III. etapa programu Podpora prevence před povodněmi Ministerstva zemědělství RNDr. Pavel Punčochář, CSc., vrchní ředitel sekce vodního hospodářství.
Financování dopravní infrastruktury v letech 2018 – 2021
Fiche 5 – Relax v lese Článek 25 Neproduktivní investice v lesích
Seminář k 4. výzvě k předkládání žádostí o podporu IROP
Sociální a dostupné byty
Významné stavby SŽDC v regionu Střední a východní Moravy
Připravenost na nové plánovací období
Financování železniční infrastruktury
Integrované operační středisko – „srdce policie“
Seminář k Národnímu rozvojovému programu mobility pro všechny
BIM – datový standard pro dopravní stavby
Vítáme Vás v Luhačovicích
železniční infrastruktury
dopravní infrastruktury
PODPORA BEZPEČNÉ A EKOLOGICKÉ DOPRAVY
Dotace pro jednotky SDH obcí
VÝZVA Č. 4 MAS Znojemské vinařství, z.s. IROP BEZPEČNÁ DOPRAVA
Transkript prezentace:

Poskytování příspěvků z rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury Ing. Zbyněk Hořelica ředitel

Příspěvky SFDI – www.sfdi.cz V období 2001 – 2017 poskytl SFDI 3,090 mld. Kč na 1463 akcí zvyšujících bezpečnost dopravy 1,928 mld. Kč na 589 akcí výstavby a údržby cyklostezek 704 mil. Kč na 299 projektů „nových technologií“ 15,391 mil. Kč na 3 akci v rámci „Křížení komunikací“ 7,661 mil. Kč na 4 akce v rámci „Vybavení letišť“

Podpořeno ze SFDI CELKEM v letech 2000-2017 financováno 589 akcí ve výši 1 928 mil. Kč

Čerpání příspěvků v letech 2015-2017 Příspěvky (v tis. Kč) 2015 čerpáno SFDI 2016 čerpáno SFDI 2017 čerpáno SFDI 2018 Rozpočet SFDI na projekty a expertní činnost, nové technologie 132 138 155 800 120 054 - na zvyšování bezpečnosti nebo plynulosti dopravy 316 942 468 262 407 028 250 000 na výstavbu cyklistických stezek 143 072 98 506 131 213 150 000 na křížení komunikací 15 391 na vybavení letišť 7 661 40 000 na bezpečnost sil. II. a III. třídy 100 000

Příspěvky na zvyšování bezpečnosti Na opatření ke zvýšení bezpečnosti nebo plynulosti dopravy nebo opatření ke zpřístupňování dopravy osobám s omezenou schopností pohybu nebo orientace Pravidla schválena 25. 10. 2017 Termín pro předkládání žádostí: 11. 1. 2018 Maximální výše příspěvku 85% uznatelných nákladů stavební části akce Limit 0,3 až 20 mil. Kč na žadatele Nové bodování akcí Nově možnosti řešení přechodů i mimo řešenou bezbariérovou trasu

Příspěvky na zvyšování bezpečnosti

Příspěvky na zvyšování bezpečnosti Příspěvky (v tis. Kč) 2015 čerpáno SFDI 2016 čerpáno SFDI 2017 čerpáno SFDI 2018 rozpočet SFDI na zvyšování bezpečnosti nebo plynulosti dopravy 316 942 468 262 407 028 250 000 v Olomouckém kraji schválen příspěvek ve výši 45,3 mil. Kč na 18 akcí v roce 2017 zasmluvněno 13 z 18 schválených akcí v roce 2017 čerpáno u 11 z 18 schválených akcí

Bezpečnost – žádosti 2018 – OLK Název akce Žadatel Pož. v tis.Kč Jívová – Autobusové zastávky Jívova 2 819,497 Chodník k domu s pečovatelskou službou ve Vésce Dolany 2 004,983 Chodník podél II/366 - I.etapa Dzbel 1 316,880 Výstavba rekonstrukce chodníků a autobusového zálivu v Kunčicích Bělotín 5 103,304 Prodloužení chodníku ul.Šumperská - Jesenická v Rapotíně Rapotín 3 610,327 Rekonstrukce chodníků podél silnice II/448 v obci Ústín - I. etapa Ústín 3 819,430 Měřiče rychlosti na cestě II/150 - obchvat obcí Domaželice a Čechy Domaželice 57,493 Chodník ul. Rejvízská, Jeseník Jeseník 3 631,723 Rekonstrukce chodníků v obci Žákovice Žákovice 2 195,780 Přechod ul. Šumperská – II/446 vč. chodníku mezi ul. Zahradní a technickými službami Uničov 2 773,278 Zvýšení bezpečnosti dopravy- cyklostezka Bratrušov, část Šumperk Šumperk 5 760,410 Výstavba chodníků na ul. Bochořská, Náves a 9. května v obci Vlkoš - 2. etapa Vlkoš 3 106,378 Rekonstrukce a nový úsek komunikace pro pěší Staré Město - ulice Jesenická Staré Město 108,031 Oprava chodníků v obci Bílsko - I. etapa - I. část Bílsko 2 189,075 Chodník pro pěší, Pňovice – III. a IV. etapa Pňovice 2 616,931

Příspěvky na výstavbu a opravy „cyklostezek“ Pravidla pro poskytování příspěvků (cyklostezky) schválena 5. 9. 2017 na výstavbu nebo opravy cyklistických stezek nebo zřizování jízdních pruhů pro cyklisty Termín pro předkládání žádostí: 15. 1. 2018 Maximální výše příspěvku 85% uznatelných nákladů stavební části akce 90% pro cyklostezky budované na opuštěném drážním tělese v délce alespoň 1 km C8a – stezka pro cyklisty, C9a – stezka pro chodce a cyklisty se společným provozem nebo C10a – stezka pro chodce a cyklisty s odděleným provozem, jízdní pruhy pro cyklisty – V14 – vyhrazený jízdní pruh pro cyklisty Nové bodování akcí

Příspěvky na výstavbu a opravy „cyklostezek“ Příspěvky (v tis. Kč) 2015 čerpáno SFDI 2016 čerpáno SFDI 2017 čerpáno SFDI 2018 rozpočet SFDI na výstavbu cyklistických stezek 143 072 98 506 131 213 150 000 v Olomouckém kraji schválen příspěvek ve výši 22,7 mil. Kč na 3 akce: Sdružená cyklostezkla a chodník pro pěší (Obec Lužice; 2 880,00 tis. Kč) Cyklostezka Dubicko - Bohuslavice (Obec Dubicko; 7 485,00 tis. Kč) Smíšené stezky pro chodce a cyklisty Uničov, MKZ - Litovelská, Nerudova (Město Uničov; 12 304,00 tis. Kč)

Cyklostezky – žádosti 2018 – OLK Název akce Žadatel Pož. v tis.Kč Cyklostezka Zábřeh - Leština, část Zábřeh Město Zábřeh 5 622,000 Stezka pro chodce a cyklisty Drahanovice - Střížov Obec Drahanovice 2 598,589 Cyklostezka Bečva - pravobřežní trasa, 1. etapa Město Hranice 16 176,000 Cyklostezka Velký Týnec - Čechovice Obec Velký Týnec 5 933,214 Výstavba cyklistické stezky Senice na Hané - Příkazy Obec Senice na Hané 7 400,414 Chodník Bratrušov - II. etapa - Cyklostezka se smíšeným provozem Obec Bratrušov 7 992,568 Podjezd pro cyklisty pod mostem ev.č. 4468-1 ve Štarnově Mikroregion Šternbersko 5 388,070 Cyklistická stezka Klenovice na Hané "Větřák - Čelčice víceúčelová nádrž" Obec Klenovice na Hané 10 152,605 Cyklostezka Dolní Louky Obec Malhotice 6 061,999 Řešení cyklistické dopravy Lutín - Třebčín a Vybudování smíšené stezky pro cyklisty a chodce mezi obcemi Lutín - Třebčín Obec Lutín 12 627,000 Cyklostezka Bratrušov, část Šumperk Město Šumperk 11 162,624

Příspěvky na křížení komunikací Pravidla na rok 2018 schválena 5. 9. 2017 Na výstavbu, modernizaci a opravy místních komunikací a veřejně přístupných účelových komunikací v místech křížení s nadřazenou dopravní infrastrukturou, která zahrnuje dálnice, silnice I., II. a III. třídy, celostátní a regionální dráhy a dopravně významné vnitrozemské vodní cesty Termín pro předkládání žádostí: 6. 2. 2018 Výše příspěvku: 100 % - oprava a modernizace křížení s dálnicí, silnicí I. třídy, celostátní a regionální dráhou, dopravně významnou vodní cestou, 85 % - výstavba křížení s dálnicí, silnicí I. třídy, celostátní a regionální dráhou, dopravně významnou vodní cestou, 75 % - opravy či modernizace ostatních míst křížení (silnice II. a III. třídy).

Příspěvky na křížení komunikací v Olomouckém kraji schválen příspěvek ve výši 78,7 mil. Kč na akci: Modernizace místa křížení - mosty přes tratě SŽDC v Přerově v ul. Dluhonská v roce 2018 nebyla podána žádná žádost o příspěvek na křížení komunikací v Olomouckém kraji

Příspěvky na zvyšování bezp. na sil. II. a III. tř. Pravidla schválena 25. 10. 2017 Na opatření ke zvýšení bezpečnosti nebo plynulosti dopravy – odstraňování nehodových lokalit na silnicích II. a III. třídy Termín pro předkládání žádostí: 28. 2. 2018 Maximální výše příspěvku 85% uznatelných nákladů stavební části akce 15 mil. Kč na žadatele (pouze kraje či krajské organizace) Možné i úpravy vjezdů do obcí V roce 2018 nebyla podána žádná žádost o příspěvek na zvyšování bezpečnosti na silnicích II. a III. třídy v Olomouckém kraji

Financování silnic II. a III. třídy v letech 2015 - 2017 Rok Rozpočet Čerpáno v % Nedočer-páno 2015 4 418 900 4 390 886 99,37% 28 014 0,63% 2016 3 022 396 3 010 323 99,60% 12 073 0,40% 2017 3 360 066 3 002 737 89,37% 357 329 10,63% Celkem 10 801 362 10 403 946 96,32%   Od roku 2009 dochází k nenaplnění příjmů SFDI dle směrných čísel MF. Zatímco v roce 2009 se saldo vykrylo ze zdrojů fondu, v letech 2010 a 2011 SFDI již zdroje na krytí salda nemá. Propad příjmů pro rok 2011 se očekává ve výši 800 mil. Kč.

Financování silnic II. a III Financování silnic II. a III. třídy v Olomouckém kraji v letech 2015 - 2017 Rok Rozpočet Čerpáno v % Nedočer-páno 2015 370 727 370 181 99,85% 546 0,15% 2016 190 530 190 528 100,00% 2 0,00% 2017 210 428 206 706 98,23% 3 722 1,77% Celkem 680 798 676 802 99,41%   Od roku 2009 dochází k nenaplnění příjmů SFDI dle směrných čísel MF. Zatímco v roce 2009 se saldo vykrylo ze zdrojů fondu, v letech 2010 a 2011 SFDI již zdroje na krytí salda nemá. Propad příjmů pro rok 2011 se očekává ve výši 800 mil. Kč.

Co lze financovat dle Pravidel oblast financování opravy, rekonstrukce a modernizace silnic II. a III. třídy investičního i neinvestičního charakteru náklady související se získáním vlastnických práv k pozemkům, na nichž se nachází dopravní infrastruktura ve vlastnictví kraje, přešlo-li vlastnictví dopravní infrastruktury na kraj ze státu na základě rozhodnutí správního orgánu nelze hradit údržbu komunikací a náklady na zpracování projektové dokumentace Od roku 2009 dochází k nenaplnění příjmů SFDI dle směrných čísel MF. Zatímco v roce 2009 se saldo vykrylo ze zdrojů fondu, v letech 2010 a 2011 SFDI již zdroje na krytí salda nemá. Propad příjmů pro rok 2011 se očekává ve výši 800 mil. Kč.

Příjemce a podmínky pro výběr akcí příjemce finančních prostředků kraj nebo krajem pověřená správa a údržba komunikací výběr akcí k financování zásada 3E (hospodárnost, efektivita, účelnost) prioritní akce dle výsledků SHV akce nezpůsobilé pro IROP Od roku 2009 dochází k nenaplnění příjmů SFDI dle směrných čísel MF. Zatímco v roce 2009 se saldo vykrylo ze zdrojů fondu, v letech 2010 a 2011 SFDI již zdroje na krytí salda nemá. Propad příjmů pro rok 2011 se očekává ve výši 800 mil. Kč.

Děkuji Vám za pozornost! Ing. Zbyněk Hořelica email: info@sfdi.cz