Seminář k závěrečné práci verze 2 Mgr. Bc. Tomáš Pernica, MBA pernica@studiumbk.cz
Závěrečná práce Důkaz o vaší existenci na škole a absolvování. Důkaz, že jste schopni napsat odborný text, čerpat z různých zdrojů, spojovat myšlenky, provést průzkum, vyvozovat závěry a hypotézy. A také mít na danou věc svůj vlastní názor, který si dokážete sami obhájit. Nezbytná pro obhajobu.
Struktura závěrečné práce Obal Titulní list Errata Zadávací list Abstrakt Čestné prohlášení Poděkování Seznam zkratek Seznam tabulek a obrázků Obsah Úvod Cíl a metodika práce Přehled o současném stavu řešené problematiky Charakteristika zkoumaného subjektu Výsledky práce a diskuse Závěr Resumé Seznam bibliografických odkazů Přílohy
Struktura seminární práce Titulní list Obsah Úvod Teoretická část Praktická část Závěr Seznam bibliografických odkazů
Obal Pevné desky (vazba) práce. Obsah Neuvádí se Barva černá Písmo Times New Roman, barva zlatá Obsah Název školy Název práce Rok vydání tituly, jméno, příjmení Neuvádí se Bakalářská/diplomová práce
Titulní list Název fakulty/katedry Název práce Označení práce Studijní program Studijní obor Školící pracoviště = katedra Školitel = vedoucí Konzultant = vedoucí Místo a rok odevzdání Jméno autora s tituly
Errata Pokud je potřeba, autor na tomto místě opraví chyby, které našel po vytištění práce. Errata [eráta] = chyby, opravy, omyly Strana Řádek Chybně Správně 12 6 publikace prezentace
Zadávací list Bude vygenerován z AIS2.
Abstrakt Povinná součást práce. Krátká a výstižná charakteristika obsahu dokumentu. 150-300 slov. Uvádí se v českém jazyce. Doporučuje se uvést i v jednom světovém jazyce, doporučeno v angličtině. Tato verze se uvádí na další straně. Před začátkem abstraktu se uvádí bibliografická citace (identifikace) práce. Na konci abstraktu se uvádějí klíčová slova, max. 10 nejdůležitějších.
Abstrakt příklad KOUDELKA, František: Marketing Veřejné správy. [Bakalářská práce]. Vysoká škola medzinárodného podnikania ISM Slovakia v Prešove. Katedra ekonomiky, managementu a marketingu. Vedoucí práce: PhDr. Ing. Bc. Jan Hrnčíř, MBA. Stupeň odborné kvalifikace: bakalář. Prešov: VŠMP ISM, 2013, 62 s. Tato bakalářská práce se zabývá marketingem veřejné správy. V teoretické části seznamuje s obecný marketingem, veřejnou správou a specifiky marketingu veřejné správy. V praktické časti se pokouší mapovat užití marketingu u malých měst a obcí a jejich public relations. Na základě výsledků průzkumu se pokusí navrhnout opatření, díky kterým by se měla zlepšit funkce organizací ve vztahu k veřejnosti a jejich image. Klíčová slova: marketing, veřejná správa, státní správa, samospráva, vztahy s veřejností
Čestné prohlášení Prohlašuji na vlastní čest, že jsem bakalářskou práci vypracoval samostatně a že jsem uvedl všechnu použitou literaturu. Prešov 30. 9. 2011 Podpis studenta:
Poděkování Rád bych poděkoval PhDr. Ing. Mgr. Janu Hrnčířovi, MBA za odborné vedení, pomoc, cenné rady a připomínky při vypracování této bakalářské práce. Také bych chtěl poděkovat Ing. Josefu Mikuláškovi z Městysu Sloup a Stanislavu Šindelkovi z Obce Šošůvka za poskytnutí informací.
Seznam zkratek Seznam zkratek HTML Hyper Text Markup Language – speciální jazyk, který se používá pro tvorbu webových stránek. PHP Skriptovací jazyk, který se používá pro generování dynamického kódu webových stránek. Běží tedy na webovém serveru. JS, JavaScript Skriptovací jazyk, který slouží k aktivnímu obsahu na straně klienta, používá se tedy v internetovém prohlížeči. MySQL Databáze, která se používá u webových aplikací k ukládání dat. SQL Structured Query Language – dotazovací jazyk, pomocí kterého se komunikuje s databází.
Seznam tabulek a obrázků Tabulka 1 - Koncepce 4 P a 4 C 14 Tabulka 2 - Matice BCG 17 Tabulka 3 - Matice Expanze výrobek-trh 18 Tabulka 4 - Obec Šošůvka 36 Tabulka 5 - Městys Sloup 39 Obrázek 1 - Maslowova pyramida potřeb 12 Obrázek 2 - Znak obce Šošůvka 35 Obrázek 3 - Znak městysu Sloup 38
Obsah
Úvod Úvod by měl obsahovat stručný a výstižný popis problematiky a měl by seznámit čtenáře s významem, cílem a rozsahem práce. Mohou se uvést hlavní zdroje a literatura, ne však všechny. Může se uvést, že práce se od ostatních něčím odlišuje. Není nutné zde parafrázovat abstrakt. Velikost 2-3 strany.
Cíl a metodika práce Popis cílů, kterých chceme v práci dokázat. Cíl může být jeden nebo více. Cíl 1. Seznámení s teorií něčeho. Cíl 2. Analýza stavu, předpoklady. V diskuzi potvrzení nebo vyvrácení hypotéz. Metodika – seznámení s metodikou práce Průzkum? Jak, proč, kde, vzorek…? Vyhodnocení průzkumu, závěr?
Přehled o současném stavu řešené problematiky Teoretický základ nutný pro pochopení praktické části práce. Tato část by měla zabírat menší polovinu z celkové práce. Logické členění Přehled o současném stavu řešené problematiky Etika Etika public relations Veřejná správa Veřejné zakázky
Charakteristika zkoumaného subjektu Ve výzkumu zkoumáme nějaký jev, skupinu, vzorek. Charakteristika subjektu, který zkoumáme, proč jsme se pro něj rozhodli atp., jaké má vlastnosti.
Výsledky práce a diskuse Výsledky práce, výsledky výzkumu, výsledky analýzy, výsledky vznikající syntézou všech potřebných předpokladů. Srovnání s cílem. Diskuse Položení hypotéz Potvrzení nebo vyvrácení hypotéz
Závěr Shrnutí o čem práce byla. Bylo dosaženo cílů? Jak? Podařilo se vše? Splnila práce a výsledky naše očekávání? Stručný přehled výsledků. Vyplývá z práce něco? Lze z ní odvodit nějaký závěry? Ponaučení? Návrhy? Zobecnění? Anomálie? Může obsahovat námět, návrhy pro další výzkum a postupy na řešení. Rozsah 2-3 strany. Úvod a Závěr jsou relativně nejdůležitější částí práce.
Resumé U cizojazyčných prací (počítá se čeština) se uvádí. Je to kompilát úvodu a závěru práce.
Seznam bibliografických odkazů Seznam všech zdrojů, které jsme v práci využili Literatura, knihy, časopisy, jiné odborné publikace Internetové zdroje Rozhovory
Přílohy Před přílohami je list „Seznam příloh“ Označení Příloha A, Příloha B, … U každé přílohy se uvádí pramen/zdroj.
Citování Citát je text, který jsme převzali odjinud. Vždy musíme uvést zdroj. Styly citování Harwardský systém – jméno autora, rok, … Vancouverský systém – odkazové číslo – číslo ze seznamu bibliografických odkazů Příklad harwardský styl (doporučeno): Citát: „Marketing je uspokojení potřeb zákazníka na straně jedné a tvorba zisku na straně druhé“1 Citace: 1 KOTLER, Philip a GARY, Armstrong: Marketing, Grada Publishing a.s. 2004, s. 31, ISBN 80-247-0513-3
Plagiátorství Označování cizích myšlenek, objevů, formulací poznatků a myšlení a jejich vydávání za svoje, je krádež a označuje se jako plagiátorství. Systémy na odhalení plagiátorství, které provozuje Masarykova univerzita v Brně: Theses.cz Odevzdej.cz Tento systém využívá i VŠMP ISM Slovakia.
Rozsah Měří se text od Úvodu do Závěru. Ostatní části se do rozsahu nepočítají. Uvedený rozsah je nutné dodržet, jak min, tak max! Bakalářská práce (Bc.) 30-40 stran Diplomová práce (Mgr.) 50-60 stran Rigorózní práce (PhDr.) 80-100 stran
Formální úprava seminární práce Stránka A4, bílý, gramáž 80 g/m2 Okraje horní 2,5 cm Jednostranné Odstavec Font Times New Roman, 12 bodů Řádkování 1,5 Odsazení – první řádek 0,7 cm Nadpisy Nadpis 1 - Kapitola - 16 bodů, verzálky, tučné Nadpis 2 - Podkapitla - 14 bodů, tučné Nadpis 3 - Podpodkapitola - 12 bodů, tučné Číslování stran – dole vpravo
Formální úprava závěrečné práce Stránka A4, bílý, gramáž 80 g/m2 Okraje horní 2,5 cm, dolní 2,5 cm, levý 4 cm (vazba), pravý 2 cm Jednostranné Odstavec Font Times New Roman, 12 bodů Řádkování 1,5 Odsazení – první řádek 0,7 cm Nadpisy Nadpis 1 - Kapitola - 16 bodů, verzálky, tučné Nadpis 2 - Podkapitla - 14 bodů, tučné Nadpis 3 - Podpodkapitola - 12 bodů, tučné Číslování stran – dole vpravo
Formální úprava Číslujeme vše mezi Úvodem a Závěrem. 1 Nadpis 1
Vedoucí Je přidělen/vybrán podle tématu vaší práce nebo si jej můžete zvolit sami. Vykonává dohled nad psaním vaší práce. Pomáhá správně volit cíl a nasměrovat práci. V případě problémů, dotazů, nerozhodností, vám může poskytnout radu nebo poradit, jak pokračovat dál. Vedoucí vystavuje posudek práce. Též navrhuje možné otázky k obhajobě. Komunikace probíhá výhradně pomocí e-mailu, výjimečně osobně po předchozí domluvě.
Oponent Je přidělen nezávisle na vaší vůli. Oponent vystavuje posudek vaší práce. Nezná vaše myšlení, proto se může zdát přísný, neobjektivní. Proto pokládá otázky, které můžete odpovědět u obhajoby.
Zadávací list AIS2/Admistrácia štúdia/Závěrečné práce Prihlasit se na zadanie zaverečné práce
Projekt Cíl Obsah Naučit se zpracovat prezentaci Zkusit si obhajobu nanečisto. Obsah Název práce Cíl a metody Stručný obsah Základní literaturu a zdroje
Prezentace k obhajobě Cíl Přehled problematiky Rozebrání hlavního tématu Metodika Výsledky Diskuse Prezentace se s předstihem zasílá na Slovensko, aby bylo možné včas odhalit nekompatibility či fonty.
Obhajoba práce Obhajoba vaší práce před komisí. Představím sebe Představím práci, podle připravené prezentace V prezentaci mám připravené otázky od vedoucího a oponenta – odpovím na ně. A nyní se ptá komise a diskutujeme. Důležité je mít vlastní názor, z vlastní zkušeností a umět si jej obhájit.
Harmonogram Říjen: Zadání práce do AIS, zadávací list Listopad: Konzultace s vedoucím – cíl, osnova Leden: Konzultace s vedoucím – teorie Únor: Konzultace s vedoucím – průzkum Březen: Konzultace s vedoucím – téměř hotovo 10. dubna: Odevzdání v PDF 22. dubna: Odevzdání vyvázané práce
Praktické ukázky Nastavení číslování nadpisů Číslování stran od určité stránky Vytvoření obsahu Seznam tabulek Seznam obrázků
Mgr. Bc. Tomáš Pernica, MBA pernica@studiumbk.cz Děkuji za pozornost Mgr. Bc. Tomáš Pernica, MBA pernica@studiumbk.cz