Projekt podpory rozvoje města a venkova v Etiopii

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PRAHA PRO AFRIKU Projekt podpory rozvoje města a venkova v Etiopii.
Advertisements

Rozvojové programy pro VVŠ 8. února Rozvojové programy VVŠ Rozvojové programy 2012 Požadavky vysokých škol v centralizovaných projektech → finanční.
„ MNOHO LIDÍ SE DOSTALO D Á L, NEŽ MOHLI, PROTOŽE SI O NICH NĚKDO JINÝ MYSLEL, ŽE MOHOU.“ Centrum pro sluchově postižené Hodonínsko, o.p.s.
Mgr. Jiří Šimon Odbor práva veřejných zakázek a koncesí Praha, Nová směrnice EU pro zadávání veřejných zakázek v kontextu společensky odpovědného.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Realizace projektu: –
Veřejné finance Mgr. Oldřich Hájek. Financování školství  Školství – důležité odvětví veřejného sektoru  Školství:  Měří, hodnotí a tvoří lidský kapitál.
Rekvalifikace a veřejné zakázky v oblasti zaměstnanosti Mgr. Eva Friedrichová vedoucí oddělení poradenství Úřad práce v Liberci Projekt: Podpora dalšího.
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
Dětské umění překonává hranice. Principy přeshraniční spolupráce projektu Možnost poskytnutí širší nabídky oborů i v případech, kdy by pro školu (samostatně)
N á zev S Š : SOU Uherský Brod Autor: Mgr. Věra Dudová N á zev prezentace (DUMu): Rodinné právo 1 N á zev sady: Výuka občanské nauky v 2. ročníku odborného.
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru PROVOZ A EKONOMIKA DOPRAVY, předmětu LOGISTIKA A OBSLUŽNÉ SYSTÉMY. Inovuje výuku použitím multimediálních.
Seminář pro žadatele o finanční podporu z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Krajský úřad Jihomoravského kraje Odbor regionálního rozvoje.
 2006  Ministerstvo průmyslu a obchodu Příprava aplikace zákona č. 179/2006 sb. o ověřování a uznávání výsledků dalšího vzdělávání do působnosti Ministerstva.
INTERREG V-A AT-CZ Listopad 2015 Informace pro Pracovní skupinu/regionální kolegium pro cestovní ruch při RSK JMK.
Městský úřad Šumperk Implementace modelu CAF
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ a IOP obecná část Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek ( Příloha OM OP LZZ D9) Závazná.
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ a IOP Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek ( Příloha OM OP LZZ D9) Závazná postupy pro.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S1_07.
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/3.2.04/ Název projektu:Inovace do praxe Název a číslo globálního grantu:Podpora nabídky dalšího vzdělávání v.
VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST ZKUŠENOSTI S PODPOROU ESF VE VELKÉ BRITÁNII.
Podnik ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
Seminář pro zájemce o veřejné zakázky v rámci projektů Úřadu práce v Mostě Práce na Mostecku pro každého Rodina a práce na Mostecku.
DUM - Digitální Učební Materiál Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
ORGANIZACE PŘIJÍMACÍHO ŘÍZENÍ 2016/2017 část I. - Přihláška na SŠ
Jsou venkovské školy horší než městské?
Dokument KAP MSK - obsah
Zdravé město J I L E M N I C E Fórum, 11. dubna 2013.
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Důležité informace pro rodiče vycházejících žáků
Ing. Kateřina Lichtenberková
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Úřad práce České republiky
Členská schůze MAS Nepomuk,
KONCEPT NEFORMÁLNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Science centrum Lázně Chomutov???
EVALUACE v OP RLZ PaedDr. Jaromír Krejčí Mgr. Jana Ostrýtová MŠMT.
Podpora implementace služby péče o děti od šesti měsíců do čtyř let v tzv. mikrojeslích a pilotní ověření služby Reg.č. projektu CZ /0.0/0.0/15_009/
Vyšší odborná škola a Střední škola, Varnsdorf, příspěvková organizace
Podpůrná opatření prvního stupně
Hlavní město praha a integrace cizinců
Podpora implementace služby péče o děti od šesti měsíců do čtyř let v tzv. mikrojeslích a pilotní ověření služby Reg.č. projektu CZ /0.0/0.0/15_009/
Téma 11: Finanční plánování
Další perspektiva prohloubení česko-polské přeshraniční spolupráce z pohledu regionů Výroční konference v rámci Operačního programu přeshraniční spolupráce.
Název projektu: Moderní škola
Příspěvek na konferenci
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
Oblast: Dobré životní podmínky zvířat
Gymnasium Jižní Město Praha
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
České školství v mezinárodním srovnání Stručné seznámení s vybranými ukazateli publikace OECD Education at a Glance 2010 Tisková konference 7.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
© 2012 STÁTNÍ ÚSTAV PRO KONTROLU LÉČIV
Podpora zaměstnanosti na místní úrovni: odpovědné zadávání
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ NA STŘEDNÍ ŠKOLY PRO ŠKOLNÍ ROK 2018/19
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
MAP II. MAP Praha 12 pokračuje
Vzdělávání v Praze Hlavní město Praha podporuje řadu projektů s cílem zvýšit kvalitu vzdělávání zaměření na instituce zřizované Hlavním městem Praha pomoc.
Kulatý stůl Rozvoj spolupráce SOŠ a členských firem HK
Krajský metodický kabinet STROJÍRENSTVÍ
Domy na půl cesty ve středočeském kraji
ÚVODEM… PORADA ŘEDITELŮ ŠKOL A ŠKOLSKÝCH ZAŘÍZENÍ ZŘIZOVANÝCH LIBERECKÝM KRAJEM 12. prosince 2018 I Liberec.
2. setkání platformy: .d Tvorba Školské inkluzivní koncepce Libereckého kraje Manažer aktivit projektu: Bc. Jakub Lang
CENTRA VZDĚLÁVÁNÍ PRO UDRŽITELNOU BUDOUCNOST
Úvodní přednáška pro 1. ročník
Ochrana spotřebitele v počátečním vzdělávání Praha
Život bez střeva , Praha.
Martin VLASTNÍK, vedoucí oddělení politiky nerostných surovin
v kontextu změn a potřeb moderního trhu práce
Vzdělávání a příprava na digitální budoucnost z pohledu Statutárního města Liberec Mgr. Šárka Prachařová.
Odbor školství Mgr., Bc. Jitka Hozmanová
Transkript prezentace:

Projekt podpory rozvoje města a venkova v Etiopii PRAHA PRO AFRIKU Projekt podpory rozvoje města a venkova v Etiopii

PRAHA PRO AFRIKU Proč právě Etiopie? 3 kolový výběr na ZV ZHMP -> Etiopie shledána jako ideální příjemce pomoci Důvody politická stabilita potřebnost pomoci spolupráce místních úřadů Proč má Praha poskytovat rozvojovou pomoc? Přijímání principu odpovědnosti za současný i příští vývoj v nejchudších zemích světa je znakem hospodářské, politické i humanitární vyspělosti. Malá skupina průmyslově vyspělých zemí se od roku 2000 dokonce zavázala vyčlenit na účely rozvojové pomoci 0,7% svého HDP. Rozvojová pomoc a spolupráce není dnes výsadou již jen národních vlád. Poskytují ji rovněž regiony i jednotlivá města. Paříž v květnu 2008 odsouhlasila zvýšenou pomoc zemím subsaharské Afriky, kam její rozvojová pomoc dlouhodobě směřuje, Madrid v roce 2007 podpořil celkem 20 projektů a 17 organizací částkou přesahující 2,7 mil. Euro. Realizace rozvojové pomoci patří k dlouhodobým záměrům města Prahy v oblasti mezinárodních vztahů, odpovídá jejímu významu a hospodářské rozvinutosti. Je rovněž v souladu s národní strategií i cíli mezinárodního společenství, reprezentovaných zejména OSN a průmyslově vyspělými zeměmi. Etiopie • jedna z nejchudších a současně i nejvíce zalidněných zemí na světě - téměř 73 miliónů obyvatel (World Bank, 2006) v letošním roce se předpokládá nárůst až na 83 milionů obyvatel. • podle UNDP kategorie nejchudších zemí s nízkou úrovní lidského rozvoje – ze 177 hodnocených států 169. místo (Zpráva o lidském rozvoji, UNDP 2007/8); 85% obyvatel žije ve venkovských oblastech • jedna z nejvyšších úrovní negramotnosti v Africe; negramotných je 64% obyvatel starších 15 let (UNDP: MDG indicators, 2005) • ve školním roce 2004/05 14,3 miliónů dětí ve věku 7-14 let, z čehož 11,4 miliónů dětí v tomto věku bylo zapsáno do základních škol. (MoE, Education Statistics Annual Abstract 2004/05). MoE odhaduje, že při 2% ročním růstu obyvatel bude v roce 2010/11 až 16,5 milionu dětí ve věku 7 -14 let • ve školním roce 2004/05 8. třídu základní školy úspěšně ukončilo 38% studentů, přičemž ve školním roce 2000/01 to bylo pouze 15,5 studentů. (MoE, Education Statistics Annual Abstract 2004/05). • i přes zlepšování během poslední dekády považuje Etiopská vláda investice do vzdělání za prioritu veřejných výdajů.

PRAHA PRO AFRIKU Prvním krokem projektu - výstavba základní školy pro 200 dětí ve východní Etiopii stavba: základní škola zahrnující 4 třídy pro 200 dětí, místnosti pro učitele a ředitele, latríny. Škola bude postavena v jedné z pěti oblastí, které byly identifikovány úřady jako nejpotřebnější v okresu Kelafo v Somali Regionu (na východě Etiopie). vybavení: školní nábytek – 200 židlí, 100 lavic, 4 tabule, nábytek do administrativních prostor rozpočet: 1 850 000,- Kč termín realizace: duben – prosinec 2010 Na stavbě se budou podílet místní firmy, díky čemuž hlavní město PRAHA přispěje k rozvoji podnikání v daném regionu. Základní škola bude předána místním úřadům, které tak převezmou plnou odpovědnost za řízení školy a zároveň pokrytí nákladů na platy učitelů v následujících letech.

PRAHA PRO AFRIKU Popis projektu a jeho realizace ve spolupráci s Člověk v tísni o.p.s. Člověk v tísní se v Etiopii zaměřuje na dva aspekty vzdělávání. Prvním je stavba škol ve venkovských oblastech, druhým aspektem je kvalita vzdělávání. V rámci stavební části vzdělávacího programu postavil Člověk v tísni v zemi již 11 škol . Výběr místa pro stavbu školy probíhá úřady tak, aby byly vybrány vždy nejpotřebnější lokality. Kritériem pro výběr je počet dětí ve školním věku, vzdálenost k nejbližší škole a její kapacita a postoj komunity. Dle prvních dvou kritérií jsou vybírány lokality, kde je nejvíce dětí, které nemají přístup k základnímu vzdělání. Popis projektu a jeho realizace ve spolupráci s Člověk v tísni o.p.s. Člověk v tísni se od počátku svého působení v Etiopii v roce 2003 zaměřuje na vzdělávání jako na jeden ze základních předpokladů pro rozvoj země a jejích obyvatel. Právě nízká vzdělanost obyvatel zacykluje obyvatele Etiopie v kruhu chudoby. Kvůli nedostatku škol, chudobě obyvatel a tudíž potřebě práce dětí v zemědělství a zajištění živobytí rodiny a nedostatku financí rodin na zajištění vzdělání velká část dětí nemá přístup ke vzdělání. V budoucnu tak nebudou mít možnost získat lépe placenou práci. Člověk v tísní se v Etiopii zaměřuje na dva aspekty vzdělávání. Prvním je stavba škol ve venkovských oblastech, kde je negramotnost všeobecně nejvyšší. Druhým aspektem je kvalita vzdělávání. V Etiopii je pro výuku stále používán systém memorování, kdy žáci opakují látku po učiteli a po té se ji učí nazpaměť. Ministerstvo zahraničních věcí ČR proto financuje projekt, který zajišťuje školení učitelů a zavedení aktivních způsobů výuky. Učitelé se sami na sobě učí, jak je možné zapojit žáky aktivně do výuky, přimět je hledat řešení problémů a vztáhnout probíranou látku na jejich vlastní zkušenosti. Obě tyto aktivity mají za cíl to, aby děti měly přístup ke kvalitnímu základnímu vzdělání, které jim umožní další rozvoj a možnost lepšího uplatnění v budoucnosti a tím většího přispění k rozvoji společnosti. V rámci stavební části vzdělávacího programu postavil Člověk v tísni v zemi již 11 škol - devět základních škol o 4 třídách, včetně zázemí pro učitele a latrín a dva komplexy středních škol včetně knihovny a laboratoře. Ve školním roce 2009-10 probíhá stavba dalších dvou základních škol. Výběr místa pro stavbu školy probíhá úřady tak, aby byly vybrány vždy nejpotřebnější lokality. Kritériem pro výběr je počet dětí ve školním věku, vzdálenost k nejbližší škole a její kapacita a postoj komunity. Dle prvních dvou kritérií jsou vybírány lokality, kde je nejvíce dětí, které nemají přístup k základnímu vzdělání (tedy v docházkové blízkosti jejich bydliště není škola žádná).

PRAHA PRO AFRIKU Spolupráce komunity důležitým předpokladem projektu – obyvatelé oblasti musí přislíbit příspěvek na stavbu školy (buď ve formě peněz, práce či materiálu). Kontribuce činí 30 tisíc birrů (tedy přibližně 45 tisíc korun). příspěvek dokazuje, že komunita má o školu opravdový zájem, výběr škol probíhá ve spolupráci s místními úřady – jednak s regionální pobočkou ministerstva školství a jednak na úrovni jednotlivých wored (okresů). Spolupráce komunity je dalším důležitým předpokladem projektu – obyvatelé oblasti, ve které má být škola postavena, musí přislíbit příspěvek na stavbu školy, a to ve formě peněz, práce či materiálu. Kontribuce činí 30 tisíc birrů (tedy přibližně 45 tisíc korun). Tato částka je pro komunitu poměrně vysoká, má však důležitý dopad. Příspěvek dokazuje, že komunita má o školu opravdový zájem, že je ochotná investovat do vzdělání svých dětí a tudíž napovídá, že i v budoucnu se bude o stav školy zajímat. Výběr škol probíhá ve spolupráci s místními úřady – jednak s regionální pobočkou ministerstva školství a jednak na úrovni jednotlivých wored (okresů). Spolupráce s úřady zajistí jednak koherenci s oficiální strategií vzdělávání a jednak zajistí stavbě pozemek a potřebná povolení. Jakmile je lokalita vybrána, může inženýr Člověka v tísni přejít k přípravě plánů, stavební dokumentace a výběrovému řízení. Plány budovy vychází ze standardů etiopského ministerstva školství, stejně tak jako požadavky na materiál a stavební společnost. Ta je vybrána na základě otevřeného výběrového řízení – tender je vyhlášen oficiálně a zaplombované obálky s nabídkami se otevírají v přítomnosti nabízejících. Hlavním kritériem pro výběr stavební firmy je cena a kvalita dodavatele (dle národní stupnice kontraktorů). Po výběru dodavatele je podepsána smlouva, dodavatel složí bankovní garanci a je možné začít stavět. Stavba trvá přibližně 5 měsíců, pokud není přerušena obdobím dešťů. V takovém případě se může o dva až tři měsíce prodloužit. V průběhu stavby je kvalita práce kontrolována inženýrem Člověka v tísni. V době finalizace stavby je objednána výroba nábytku – 100 lavic, 200 židlí, 4 tabule, 2 regály na knihy a 5 stolů a židlí do kabinetů pro učitele. Po dokončení stavby je škola vybavena nábytkem a slavnostně předána místním úřadům. Tzv. měkká část projektu je zaměřena na vyškolení učitelů. Společnost Člověk v tísni spolupracuje s místními vzdělávacími institucemi na zvýšení kvality vzdělávání od roku 2005. V rámci tohoto projektu bylo vyškoleno již více než 3 000 učitelů v moderních vyučovacích metodách, založena dvě vzdělávací centra v rámci center pedagogické výuky a jsou podporována tzv. clusterová centra (spádové školy, které mají na starosti zvyšování kvality ve školách ve svém okolí). U nově postavených škol je vybráno 15 učitelů, kteří jsou v moderních vyučovacích metodách vyškoleni. Místní úřad ve spolupráce s ČvT poté vybere pět z nich, kteří budou v nové škole pracovat. Zbylí učitelé využijí nově nabyté znalosti ve stávajících školách v okresu.

Rozvojový záměr a cíl projektu PRAHA PRO AFRIKU Rozvojový záměr a cíl projektu Příjemci pomoci Partnerské instituce Koordinace projektu Externí dodavatelé Na základě zpětné vazby od komunit, kde byla škola postavena, místních a regionálních úřadů a učitelů bylo potvrzeno, že děti, které jsouvyučovány podle moderních vyučovacích metod školených Člověkem v tísni, dosahují výrazně vyšších výsledků u zkoušek (ty jsou v Etiopii centralizované) a jsou úspěšnější při přijímacím řízení na vyšší stupně. Dětí z Alaba experimental school, kde byla tato metoda poprvé vyzkoušena a kterou ČvT podporuje v rámci projektu dosud, dosahují děti dokonce nejlepších výsledků z celého okresu. Rozvojový záměr a cíl projektu Záměrem projektu je přispět ke zvýšení dostupnosti základního vzdělání v Etiopii Specifickým cílem projektu je stavba základní školy a školení učitelů. Příjemci pomoci 200 žáků základní školy ročně a 5 učitelů základní školy Partnerské instituce Regionální školský úřad v Somali Regionu a školský úřad v okrese Kelafo. Organizační zajištění Koordinaci projektu zajistí pracovní skupina MHMP, kterou utvoří • Zástupce ředitele MHMP pro oblast vnějších vztahů (předsedající) • Ředitel OZV • Zástupce OPR A dále externí dodavatelé • zástupce Člověk v tísni o.p.s. • projektový specialista pro oblast publicity a vnějších vztahů

PRAHA PRO AFRIKU Výstupy projektu Výstup 1 Stavba základní školy Aktivita 1.1 Výběr lokality na stavbu školy ve spolupráci s regionálním školským úřadem, okresními školskými úřady a konkrétními komunitami. Aktivita 1.2 Podpis projektové smlouvy s okresním školským úřadem podle vybrané lokality, včetně zajištění souhlasu vlastníka pozemku. Aktivita 1.3 Příprava technické dokumentace pro výběrové řízení na stavební firmu Aktivita 1.4 Výběrové řízení na stavební firmu a uzavření smlouvy se stavební firmou Aktivita 1.5 Stavba základní školy (4 třídy a administrativní zázemí, latríny) Aktivita 1.6 Supervize stavby Aktivita 1.7 Zadání výroby školního nábytku Aktivita 1.8 Vybavení školy nábytkem a školními potřebami Výstupy projektu Výstup 1 Stavba základní školy Aktivita 1.1 Výběr lokality na stavbu školy ve spolupráci s regionálním školským úřadem, okresními školskými úřady a konkrétními komunitami. Na základě stanovených výběrových kritérií proběhne ve spolupráci s místními úřady a konkrétními komunitami několik jednání. Součástí výběru je jak dosavadní zájem komunity o vzdělání, tak jejich schopnost, zájem a konkrétní možnosti zapojení do stavby nové školy. Region Somali na východě Etiopie patří mezi nejzaostalejší části země. V okrese Kelafo, kam je projekt zacílen, je jen 90 škol a pouze 30 z nich je postaveno z cihel či kamene. Potřeba škol je však významně vyšší (celkem je v oblasti 468 vesnic a vzdálenosti mezi nimi jsou velké). Člověk v tísni ve spolupráci s místními úřady identifikoval nejpotřebnější oblasti. Jedná se o pět vesnic - Goble, Raydab, Lawaytiile, Arkaadoon, Qodaxleey, Kunaso. Dětem v jedné z těchto vesnic projekt umožní základní přístup ke vzdělání. Před výběrem konkrétní vesnice však ještě proběhne návštěva místa a místních úřadů, dohodnou se jasné podmínky spoluúčasti komunity (komunita se musí na projektu podílet, aby se ověřil její zájem) i místních úřadů (ty na sebe musí vzít odpovědnost za udržitelnost v dlouhodobém horizontu – zejména financování provozu školy a platu učitelů). Aktivita 1.2 Podpis projektové smlouvy s okresním školským úřadem podle vybrané lokality, včetně zajištění souhlasu vlastníka pozemku. Veškeré administrativní souhlasy, zejména souhlasu vlastníka pozemku a podpisu projektové smlouvy s konkrétním okresním školským úřadem, jsou nutné pro zahájení projektu a výběrového řízení na stavební firmu. Aktivita 1.3 Příprava technické dokumentace pro výběrové řízení na stavební firmu Příprava stavebních plánů a podkladů pro výběrové řízení včetně jejich výtisku budou připraveny stavebním inženýrem a bude připraven položkový rozpočet stavby. Aktivita 1.4 Výběrové řízení na stavební firmu a uzavření smlouvy se stavební firmou Bude realizováno výběrové řízení na stavební firmu, která zajistí stavbu, součástí jsou reference a bankovní záruka. Po pečlivé kontrole položkového rozpočtu stavby bude uzavřena smlouva se stavební firmou. Aktivita 1.5 Stavba základní školy (4 třídy a administrativní zázemí, latríny) Stavba základní školy zahrnuje 4 třídy s administrativními prostory a latríny. Aktivita 1.6 Supervize stavby Bude probíhat průběžný dohled nad stavebními prácemi inženýrem ČvT. Aktivita 1.7 Zadání výroby školního nábytku Bude vyrobeno 100 školních lavic, 200 školních židlí, školní tabule a nábytek do administrativních prostor. Aktivita 1.8 Vybavení školy nábytkem a školními potřebami Škola bude vybavena nábytkem a základními školními potřebami, například včetně sešitů pro žáky školy.

PRAHA PRO AFRIKU Výstupy projektu Výstup 2 Školení učitelů Aktivita 2.1 Výběr učitelů a ředitele školy ve spolupráci s okresním školským úřadem Aktivita 2.2 Školení učitelů Výstup 3 Předání základní školy místním úřadům Aktivita 3.1 Předání stavby školy a jejího vybavení okresnímu školskému úřadu Aktivita 3.2 Oficiální otevření školy Aktivita 3.3 Závěrečná zpráva Výstup 2 Školení učitelů Aktivita 2.1 Výběr učitelů a ředitele školy ve spolupráci s okresním školským úřadem. Výběr učitelů a ředitele proběhne na základě výběrového řízení ve spolupráci s okresním školským úřadem. Aktivita 2.2 Školení učitelů Učitelé budou vyškolení školiteli ČvT v moderních vyučovacích metodách. Intenzívní školení bude probíhat 2 týdny v období letních prázdnin, do té doby bude školitel s učiteli v pravidelném kontaktu Výstup 3 Předání základní školy místním úřadům Aktivita 3.1 Předání stavby školy a jejího vybavení okresnímu školskému úřadu Předání stavby školy a jejího vybavení zahrnuje oficiální předávací protokoly, kde jsou stanoveny závazky jednotlivých stran do budoucnosti, zejména závazek okresního školského úřadu hradit náklady na platy učitelů. Aktivita 3.2 Oficiální otevření školy Proběhne v prosinci 2010. Aktivita 3.3 Závěrečná zpráva Bude shrnovat výsledek jednotlivých aktivit projektu a její součástí bude fotodokumentace.

PRAHA PRO AFRIKU Zajištění udržitelnosti výsledků projektu • Člověk v tísni v Etiopii postavil již 11 škol a všechny řádně fungují • Školy se staví pouze tam, kde jsou skutečně potřebné a kde má jejich stavba velkou podporu místní komunity a místních úřadů • Školy jsou stavěny pouze, je-li získán písemný příslib úřadů, že školu převezmou a budou financovat její provoz včetně platů učitelů • Dostatečné množství učitelů je vyškoleno v moderních vyučovacích metodách • Člověk v tísni v Etiopii působí již 8 let a jeho projekty mají velkou podporu a odezvu u místních lidí • Projekt je realizován v oblasti, která je stabilní Zajištění udržitelnosti výsledků projektu • Člověk v tísni v Etiopii postavil již 11 škol a všechny řádně fungují • Školy se staví pouze tam, kde jsou skutečně potřebné a kde má jejich stavba velkou podporu místní komunity a místních úřadů • Školy jsou stavěny pouze, je-li získán písemný příslib úřadů, že školu převezmou a budou financovat její provoz včetně platů učitelů • Dostatečné množství učitelů je vyškoleno v moderních vyučovacích metodách • Člověk v tísni v Etiopii působí již 8 let a jeho projekty mají velkou podporu a odezvu u místních lidí • Projekt je realizován v oblasti, která je stabilní

Etiopie a místo realizace projektu PRAHA PRO AFRIKU Etiopie a místo realizace projektu Etiopie a místo realizace projektu Etiopie je jednou z nejzaostalejších a nejvíce zalidněných zemí na světě a zároveň je zemí s obrovskou nezaměstnaností, negramotností a chybějící základní infrastrukturou (vodní zdroje, silnice, školy). Země představuje v současném světě stále ještě synonymum chudoby, přestože má velký hospodářský potenciál. Etiopii ale trápí nízká úroveň vzdělání, dosud zde umí číst a psát pouze 36% obyvatel. Nedostatek odborníků se projevuje na nerozvinutém zemědělství a v dalších odvětvích, která se nedokážou vyrovnat s následky pravidelných období sucha. Pouze 51 % etiopských chlapců a 41 % etiopských dívek dokončí základní školu. V Etiopii není dostatek škol ani dostatek kvalifikovaných učitelů. Děti často nechodí do školy, protože v okruhu mnoha kilometrů žádná škola není. Na jednoho učitele na prvním stupni v průměru připadá přes 60 dětí. Často se musí o jednu učebnici dělit i několik dětí. Osnovy jsou teoretické a výuka nezajímavá a neatraktivní. Přeplněné třídy a nedostatek učebnic a pomůcek situaci dále zhoršuje.

Celkové náklady projektu 1 850 000,00 CZK PRAHA PRO AFRIKU Náklady projektu budou hrazeny z následujících prostředků • HMP • Fundraisingové aktivity • Dary veřejnosti • Vstupy přijímající strany Pro účely fundraisingových aktivit bude jako součást projektové dokumentace připraven sponzorský manuál. Veřejnost se zapojí prostřednictvím dárcovských sms (dms). Vstupy přijímající strany budou spočívat především v převzetí a následném trvalém provozování převzaté podpory. Celkové náklady projektu 1 850 000,00 CZK

PRAHA PRO AFRIKU DĚKUJEME ZA POZORNOST