Komprese zvuku na dsPIC

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Komprese zvuku na dsPIC Radek Dostál, Jaroslav Nušl.
Advertisements

Zvukové formáty Úvod Úvod Komprimační zvukové algoritmy Komprimační zvukové algoritmy.
Období vzniku: duben _inovace_FG.9.48 Autor : Vladimír TesaříkČlověk a svět práce, finanční gramotnost, nové auto.
Multimédia základní informace Co to jsou „multimédia“?   multi: více   média: tisk (text, obrázky), rozhlas (zvuk), televize (video), internet 
Lekce 6 – SCAMPER Rozvoj podnikatelských dovedností na ZŠ ve Zlínském kraji Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.08/ Modul 7 – Jsme kreativní.
Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Hra ke zopakování či procvičení učiva, nebo test k ověření znalostí Výrazy ‒ vyjádření neznámé ze vzorce Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li.
Název školy:ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu:Mgr. Jiří Benda Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název:VY_12_INOVACE_II.ICT4 Vytvořeno:2.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Prostředí internetu Číslo DUM: III/2/VT/2/2/27 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_IVT_1_KOT_18_PORTY.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Zvuková karta Číslo DUM: III/2/VT/2/1/10 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast: Hardware.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Vzdělávání v informačních a komunikačních technologiích.
DIGITALIZACE ZVUKU, VIDEA Digitalizace (z angl. digital, číslicový) je obecně převod analogového - spojitého signálu (např. hlasový projev, historie gramofonová.
WiFi a zdraví © Mgr. Petr Loskot. Škodí Wi-Fi zdraví?  Prostředí zamořené elektromagnetickým vlněním, takzvaným elektronickým smogem podle vědců ještě.
Jak na Video do Powerpointu Marek Stehlík, ÚK PřF MU
Fyzika – akustika. Klikne-li vyučující na jednotlivé listy prezentace, objeví se otázky a zároveň se spustí časový limit 60 sekund. Po uplynutí časového.
MLADÝ ZÁCHRANÁŘ 2012 PRO DĚTI ZÁKLADNÍH ŠKOL MLADÝ ZÁCHRANÁŘ 2012 SOUTĚŽ PRO DĚTI ZÁKLADNÍH ŠKOL HZS Ústeckého kraje.
Software =je v informatice sada všech počítačových programů používaných v počítači, které provádějí nějakou činnost. - Software je protiklad k hardwaru,
Způsoby připojení k internetu
Protierozní ochrana 2. cvičení Téma: Analýza území - morfologie terénu, odtokové dráhy 143YPEO ZS 2016/ ; z,zk.
Microsoft Excel verze 2010 Mgr. Přemysl Kejzlar.
Seminář o stavebním spoření
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
Mgr. Jiří Starý Odbor strategického rozvoje
Digitální zvukové formáty
KČOV Spálené Poříčí Limit: průměr 25 mg/l
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Zvuková karta
Informace a informační zdroje
Software počítače – opakování
Hodnocení sluchu hendikepovými testy.
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
STRATEGICKÝ PLÁN ROZVOJE MĚSTA ČESKÁ LÍPA
Marketingový výzkum. Marketingový výzkum Organizace marketingového výzkumu Cíl výzkumu Typ výzkumu Příprava výzkumného projektu Sběr dat Analýza výsledků.
Obecná ekonomie 2 STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
VLASTNOSTI ZVUKU.
KOMPRESE DAT Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy
Přenos tepla Požár a jeho rozvoj.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Transformátory Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
SOFTWARE OSOBNÍHO POČÍTAČE
PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D
Počítačová grafika a vizualizace I „Komprese a formáty souborů“
První zkušenosti z implementace Václav Kašpar
NEJČASTĚJŠÍ NEDOSTATKY V ŽÁDOSTECH O GP
Digitální učební materiál
8. ročník Michaela Hantková
ŠABLONY PRO STŘEDNÍ ŠKOLY
Pravidla pro příjem a zpracování samoodečtů
Metody Reuvena Feuersteina
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
HYPOTEČNÍ NOVINKY NA ŘÍJEN 2015
Poznatky ze života zvířat
Úroveň přístupu ke komunikačnímu médiu
Závislost elektrického odporu
Inteligentní měření, funkce měřidel, koncentrátory, komunikační kanály
Schůzka fakultních provázejících učitelů a metodiků praxe Katedra primární pedagogiky PdF MU (Galerie RUV)
Porovnání modelů SYMOS’97 a ATEM Emisní model MEFA
Software Mgr. Václav Chvál.
M. Telingerová Komprimace dat.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Co vše nám může tvořit počítačovou sestavu
Vzdělávání jako hlavní složka řízení lidských zdrojů
Informační systém základních registrů
Multimédia základní informace.
Opakování učiva pro 7. ročník
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Komprese zvuku na dsPIC Radek Dostál, Jaroslav Nušl

Úvod Bezdrátový mikrofon pro IBM Rozbor řešení dsPicDEM Možné kodeky

Rozbor zadání Hlas do 10Khz Zvoleno 16bitů, 16Khz Produkuje datový tok 256Kbps Máme k dispozici 64Kbps Kompresní poměr je 1:4

dsPICDEM 2 Development Board 30 MIPS dsPIC30F4013 – umožňuje přímou komunikaci s kodekem I2C Kodek UDA 1344TS

Dostupný software Limitováni na open-source projekty K dispozici dsPIC kompilátor jazyka C

Speex Open-source pro desktop Zaměřený na kompresi řeči Využívá silně FPU Verze pro dsPIC je komerční

Ogg / MP3 / Flac OGG MP3 FLAC Pro kompresi hudby Hardwarově náročný Jako OGG, jenže jsou navíc problémy s patenty FLAC Bezeztrátový  špatný kompresní poměr

DPCM, ADPCM, A-law, μ-law algorithm Staré takzvané před „mp3“ kodeky Hardwarově/implementačně nenáročné Maximální úroveň komprese 2:1 DPCM, ADPCM Zaznamenání pouze rozdílu proti předchozímu vzorku A-law, μ-law Využití logaritmické škály – bitové posuvy

SBC Povinný kodek pro profil A2DC Referenční implementace – pouze binární kód Specifikace nejasná Nízké nároky na hardware Projekt bluetooth-alsa poskytuje open-source implementaci

Závěr Požadovaný kompresní poměr je 1:4 Zvolen dsPIC30F4013 Doporučujeme SBC kodek Využít existující implementaci z projektu bluetooth-alsa Záložní varianta Vlastní implementace DPCM, A-law

??? Otázky ???

Děkujeme za pozornost