Průvodcovské služby Vachová 4.B.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Letní škola ve Frankfurtu nad Mohanem. Podmínky účasti  Studium v prezenční formě na PdF UP (nejlépe studijní program společenské vědy v kombinaci s.
Advertisements

Milan Babický Štěpán Barák
CESTOVNÍ RUCH Přednáška Cestovní kanceláře
Dokumentace k zajištění BOZP
ST LUCIA ČESKO – NĚMECKÉ CENTRUM PROVOZNÍ ŘÁD. Zřizovatelem KC je společnost B O H E M I A S, s.r.o. Tento provozní řád vydává vedení společnosti za účelem.
Jak podnikat v cestovním ruchu ?
OP LZZ - Rozvoj kvalifikační úrovně a kompetencí pracovníků v cestovním ruchu Individuální projekt pro CzechTourism.
CK – činnosti touroperátora
PRACOVNÍ REHABILITACE Osob se zdravotním postižením (§69 násl. Zák.č.435/2004 Sb.)
PERSONÁLNÍ INFORMAČNÍ SYSTÉM PhDr. Vlasta Leštinská Mgr. Pavel Kocián
Ročník Lenka Miketová ZSF OU v Ostravě
Služby letecké dopravy
Management cestovního ruchu
Mimoškolní aktivity zábava a povinnost.
Struktura personální směrnice
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_99.
Automobil a daň z mezd Poskytne-li zaměstnavatel zaměstnanci bezplatně firemní motorové vozidlo k používání pro služební i soukromé účely, považuje se.
Cestovní kanceláře funkce CK – 1. zkoumání spotřebitelské poptávky
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Personální procesy.
Cestovní kanceláře a agentury
Anglie a Paříž pro základní školy
Dokumentace k zajištění BOZP
VY_32_INOVACE_CER_4 Ročník:3.,4. Vzdělávací obor:65-42-M/01 Hotelnictví Tematický okruh:Průvodcovství Téma:Povinnosti průvodce během zájezdu - řešení Jméno.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Mgr. Jan Charousek Liberec Cestovní ruch se projevuje v různých druzích a formách. Druhy cestovního ruchu – za základ posuzování CR bereme motivaci.
Cestovní náhrady kapitola rozpočtu 2 Jiří Haken 1.
Ing. Dagmar Parmová. Kdo jsme? Asociace průvodců České republiky, r. s. 460 individuálních členů z celé ČR, 22 přidružených členů (právnické osoby) –
Liberec 2014 Mgr. Jan Charousek. Cestování a poznávání vzdálenějšího okolí doprovázelo i vývoj starověkých civilizací. Mnohé písemné doklady o cestování.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_16.
Materiál je určen pro 4. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
OSTATNÍ FORMY CESTOVNÍHO RUCHU
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S1_17.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Školský zákon ve vztahu k zákonným zástupcům (pro ředitele málotřídní školy) Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ISSN Provozuje.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ISSN Provozuje.
Rotenburg 2015 Zahraniční praxe “Na praxi do Německa”
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Technické prostředky v požární ochraně Řád technické služby.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S1_13.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
Interní předpisy hotelu
Mezinárodní standardizace přípravy průvodců CR
Název školy: ZŠ a MŠ,Veselí nad Moravou,Kollárova1045
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Kalkulace ceny zájezdu
Sortiment poskytovaných služeb v železniční dopravě; dopravní ceniny, tarify, slevy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana.
Dopravní ceniny, tarify, slevy, letový řád
Trasování a sestavení programu zájezdu
Mezinárodní standardizace přípravy průvodců CR
Spolupráce průvodce cestovního ruchu s cestovní kanceláří
Povinnosti průvodce CR při vzniku mimořádných situací
TRŽNÍ EKONOMIKA A PODNIKÁNÍ
Písemnosti při organizaci a řízení podniku III
Postavení CR v hospodářství
PRŮVODCE CESTOVNÍHO RUCHU
Základní pojmy v cestovním ruchu, podnikání v cestovním ruchu, činnosti a povinnosti cestovní kanceláře.
Přijímací řízení pro žáky vycházející z 5. ročníků
Wales 2019 Průvodce registrací pro studenty
Příprava pěstounů a sociální zabezpečení
mise EGYPT KDY: – KDE: PENZION U ŠPIČÁKU
Transkript prezentace:

Průvodcovské služby Vachová 4.B

Historie průvodcovské činnosti Za nejstarší cestovatele považujeme Řeky, Egypťany a Římany. První popisy cest pocházejí od řeckého dějepisce HÉRODORA, který popisuje země kolem Středozemního moře. Obsah průvodcovské činnosti se začal více naplňovat až ve středověku –cestují bohatí měšťané, kupci a mladí šlechtici. Prvními průvodci byli chudí studenti, kteří dobře znali navštívenou zemi a její jazyk. Po poutních místech (Řím, Jeruzalém, Betlém..) prováděli kněží a mniši. První polovina 15. století – vznik prvních cestopisů. V roce 1841 Thomas Cook zorganizoval první výlet. Od roku 1862 pořádal pravidelné zájezdy do Švýcarska a Francie V roce 1870 podnikl první skupinovou turistickou cestu kolem světa za 222 dní.

Průvodce Úkolem průvodce: organizování jednotlivých tuzemských i zahraničních zájezdů nebo podobných akcích a jejich účastníkům poskytovat informační, poradenské a další služby. Pracovní činnosti: organizace zájezdu, poskytovat informace o průběhu zájezdu doprovod zájezdových skupin na cestách zajišťování kompletních programů včetně nakupování jízdenek, vstupenek, zařizování rezervací projednávání přání klientů řešení problémů klientů ( krádež, onemocnění, ztráta cestovních dokladů..) Povolání je vykonáváno ve venkovním prostředí měst, rekreačních středisek, přírody, v interiérech památek Vlastnosti průvodce: bezúhonnost, zodpovědnost, svědomitost, pohotovost, rozhodnost, dochvilnost, optimismus Měl by mít: dobrý zdravotní stav, odborné znalosti, orientační schopnost, jazykové znalosti…

Základní vybavení: Osobní doklady, průkaz průvodce, odznak, visačka se jménem, písemná příprava, příruční taška na doklady, mapové a textové pomůcky, osobní peněžní hotovost, mobilní telefon Povinnosti: pečlivé opatrování svěřených dokladů, dopravních cenin a hotovosti, shromažďování a třídění všech informací nezbytných pro závěrečné vyhodnocení a vyúčtování zájezdu, zajištění dodržování zasedacího pořádku a ubytovacího pořádku, spolupracování s řidičem..

Zkouška průvodce CR Průvodce musí mít střední školu cestovního ruchu nebo maturitu a zkoušky průvodců složené na škole, která má příslušné oprávnění. Zkouška: 1. část odborná – geografie CR, dějiny umění, metodika průvodcovské činnosti, řešení problémových situací, ekonomika CR, psychologie, zdravotní příprava, služby CR, zpracování itineráře trasy 2. část jazykovou – z jednoho jazyka, který si uchazeč volí sám, pokud má uchazeč státní zkoušku, jazyková část je uznána   Cena zkoušky: cca 5000Kč

Zkouška průvodce CR Forma zkoušky: odborná část zkoušky je ústní před zkušební komisí, jazyková část zkoušky se skládá z ústní části a stručné písemné části Průběh zkoušky: Kontrola totožnosti účastníka dle občanského průkazu, vylosování otázek, individuální příprava ke zkoušce a vlastní zkouška Hodnocení zkoušky: Znalosti z každého předmětu jsou hodnoceny známkou prospěl - neprospěl. Jestliže je jeden předmět hodnocen známkou neprospěl, je celá zkouška hodnocena známkou "neprospěl" Osvědčení: Při úspěšném složení zkoušky obdržíte Osvědčení Průvodce cestovního ruchu, které prokazuje Vaši  vysokou kvalifikaci průvodce. Osvědčení má celostátní platnost.

Činnosti průvodce z pohledu klienta 1. Organizace – rychlé řešení běžných a problémových situací ( organice prohlídky města, ubytování, stravování, ztráta, krádež..) 2. Informace - informace o zemi a lidech (geologie, geografie, dějiny kultury, politická situace, náboženství, zvyky, slavnosti..) - praktické cestovní informace (čas odjezdu a příjezdu, informace o dopravním prostředku, informace o ubytování a stravování, informace o cenách vstupného..) 3. Tlumočení 4. Zprostředkování – mezi CK a klienty, mezi CK a dodavateli služeb

Vztah průvodce s CK 1. Interní pracovník – zaměstnanec – průvodce je zaměstnancem CK, na základě pracovní smlouvy vykonává činnost průvodce, CK uzavírá dohodu o hmotné zodpovědnosti, CK smí pověřit prací průvodce pouze osoby s předepsanou kvalifikací 2. Externí pracovník – samostatný průvodce – průvodce podniká na základě živnostenského listu

Typy průvodce Vedoucí zájezdu – řídí a kontroluje itinerář v zastoupení CK, zajišťuje, aby se plnil program a poskytuje místní pracovní informace Doprovod zájezdu – zástupce CK, který poskytuje informace klientům Průvodce CR – provádí návštěvníky v jazyce podle jejich výběru a poskytuje výklad o kulturním a přírodním dědictví oblasti, (má specializace na danou oblast) Delegát – pobývá delší dobu na určitém území, kde CK zajišťuje zájezdy (většinou zahraničí) a poskytuje praktickou pomoc a vyřizuje administrativní záležitosti klientů Animátor/ koordinátor – odpovídá za plánování volného času a dozoru nad programy v rámci volné času a sportovními programy, mluví jazykem, kterému rozumí většina cestujících Hosteska – vítá a informuje návštěvníky na letištích, nádražích, v hotelích, výstavách a obsluhuje pasažéry v dopravních prostředcích Specializované – horský, lovecký, sportovní

Specifické povinnosti průvodce podle druhu dopravního prostředku Autokarový zájezd – Na začátku přepravy průvodce zjistí počáteční stav na tachometru a po ukončení přepravy konečný počet km - dbá na to, aby řidič doplňoval pohonné hmoty, vede evidenci o všech výdajích placených řidičem, kontroluje čistotu autokaru, po ukončení přepravy potvrdí řidiči společný cestovní lístek Poznámka: Řidiči - min. věk 21 let, max. nepřetržitá doba řízení 4,5 hod., max. celková denní doba řízení 9 hod., min. doba odpočinku jeden řidič: 11 hod., dva řidiči: 9 hod Vlakový zájezd – používán CK velmi málo, průvodce převezme od CK ceniny, potvrzení železnice o rezervaci, včas upozorní klienty na přestupy a na příjezd do cílové stanice Letecký zájezd – Průvodce se dostaví včas na místo srazu na letišti, označí místo srazu, překontroluje seznam klientů, a podá informace k letu. Po příletu do cíle delegát zajistí odvoz do ubytovacího zařízení.

Lodní zájezd – Průvodce zabezpečuje nástup klientů na loď, informuje je o přidělení míst v kajutách, o tom jaké služby na lodi lze využít, upozorní je na vystupování z lodi

Příprava průvodce na zájezd 1. Dohoda s CK o provedení průvodcovských služeb Průvodce nabídne CK své služby kancelář v případě zájmu nabídne provedení některých zájezdů Uzavře se smlouva (co nejdříve) 2. Zpracování informačního minima Průvodce zpracovává o každé zemi, do které vede zájezd Mělo by obsahovat: oficiální název státu, rozlohu, počet obyvatel, hlavní město, adresu a telefonní číslo zastupitelského úřadu v Praze, adresu a telefonní číslo našeho zastupitelského úřadu v dané zemi, telefonní čísla dalších institucí (informační střediska, hotely..), předvolbu v dané zemi a v ČR, základní údaje o přírodních podmínkách, základní údaje o hospodářství, údaje o obyvatelstvu, politický systém, stručný přehled dějin atd.. 3. Topologická příprava Studium programu zájezdu a zakreslení trasy do mapy Studium plánů měst, které navštívíme Vypsání čísel dálnic a silnic, které použijeme Výpočet km na jednotlivé dny, příprava itineráře

4. Chronologická příprava = zpracování časového rozvrhu na každý den 5. Seznámení s druhem a podmínkami pojištění Průvodce si musí před zájezdem zjistit, zda cestovní pojištění je v ceně zájezdu, u které pojišťovny bylo uzavřeno a jaké jsou jeho podmínky 6. Psychologická příprava Průvodce musí znát složení skupiny z hlediska manželských párů, rodin s dětmi a stáří účastníků. Hlavním úkolem je pečovat o životy a zdraví klientů. 7. Slovní projev průvodců Příprava slovního projevu je vyvrcholením jeho přípravy na zájezd. Musí se představit, představit řidiče a seznámit klienty s programem. Měl by se naučit mluvit správně do mikrofonu.

Převzetí zájezdu CK O převzetí zájezdu se sepíše protokol, který obsahuje seznam cenin, formulářů a pomůcek, které průvodce převzal. Každá CK má vlastní systém používaných tiskopisů. Běžně používané tiskopisy: 1. Předtištěný informační formulář – zapsány základní informace o průběhu zájezdu 2. Seznam účastníků – Využíván pro ubytování klientů, při přejezdech na hranicích, získávání slev pro skupiny atd.. 3. Zasedací pořádek 4. Ubytovací rozdělovník – zpracovává ho CK, obsahuje rozpis pokojů 5. Voucher – používá se jako doklad o předem objednaných službách 6. Doklady o pojištění 7. . Atestatio medici – latinsky psaný formulář k zapsání základních lékařských nálezů pro pojišťovnu

8. Pokyny pro přidělený zájezd určené průvodci 9. Pokyny pro zájezd určené klientům 10. Dopravní ceniny a doklady související s přepravou klientů 11. Reklamační list – dokument, na kterém jsou důkladně popsány závady, které zákazník reklamuje, vyplňuje se 2x. 12. Ostatní – telefonní čísla, finanční hotovost, propagační materiály