Vedení organizace a vedení lidí 2. část

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vedení organizace a vedení lidí
Advertisements

Vypracováno kolektivem autorů České společnosti pro technickou normalizaci Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví
Management Motivace Personalistika. Motivace Výkon schopnosti a podmínky Lidský potenciál.
ITEG a.s.. Úvod  Představení firmy  Praxe  Příručka školení  Projektové řízení  Závěr  Prostor na dotazy.
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
Podpora metodických a koordinačních jednání terénních sociálních pracovníků v Litvínově 05/2011 Kateřina Dosoudilová.
Procesy ve veřejné správě Ivo Vašíček Proces veřejné správy Získávání zdrojů dané, poplatky, pokuty Vnitřní a vnější bezpečnost Správa zdrojů Údržba.
Výzkum efektivnosti fungování veřejné správy Interní grant VŠP Jihlava Měrtlová - Nečadová - Kovář.
Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět:Inovace výuky prostřednictvím.
Příloha č. 1 – specifikace předmětu plnění Řízení lidských zdrojů Procesy a nástroje VZ 2015.
Dotazníkové šetření Analýza poptávky po dalším profesním vzdělávání v Jihomoravském kraji Brno.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Organizace občanské společnosti Magdaléna Šťovíčková Katedra občanského sektoru, FHS UK, 2013/2014.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S2_07.
Plánovací část projektu Cíl projektu - vychází z řešení z prognostické části, - odpovídá na otázku, čeho má být dosaženo? - představuje slovní popis účelu.
Personální a mzdová agenda ve vybraném podniku Autorka bakalářské práce: Monika Deutschová Vedoucí bakalářské práce: Ing. Kristina Kabourková Vysoká škola.
Rozhodování. Podle typu rozhodovacího problému  za jistoty  za rizika (nejistoty)  za neurčitosti Kdo bude řešit  Skupina  Jednotlivec.
[Název výrobku] Marketingový plán [Jméno]. Přehled trhu Minulost, současnost a budoucnost trhu –Uveďte přehled změn podílu na trhu, vedoucích pozic, aktérů,
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada44 Anotace.
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry vybrané obchodní jednotky
Návraty žen do práce očima zaměstnavatelů
Organizace výroby Organizace a řízení výroby
hodnoťte ⋆ diskutujte ⋆ plánujte
Cílem Manažerů rozvoje a kvality služeb je:
Projekt zaměřený na zdravý životní styl adolescentů
Globální grant Operační program Rozvoj lidských zdrojů
Zkušenosti s implementací vybraných požadavků ISO 9001:2015
Vnitropodniková komunikace ve vybraném subjektu
Systémy řízení EMS/QMS/SMS
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Řízení vztahů se zákazníky ve vybraném podnikatelském subjektu v oblasti.
Realizace interní benchmarkingové analýzy výkonnosti pracovnic úklidu
Výrobní faktory v organizaci
Jištění kvality technologických procesů
Pracovní porada Pracovní list.
Pracovní porada Pracovní list.
Adaptace jedinců v novém pracovním prostředí
Stimulace tvořivosti – tvůrčí řízení a vedení lidí,
VYSOKÁ ŠKOLA FINANČNÍ A SPRÁVNÍ, o.p.s.
PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D
RIZIKO.
Management Přednáška 7, 8: Plánování.
Vykazování postupu nebo stavu
VY_32_INOVACE_VVP_8A_7F Rozhodování - metody Název: Škola:
Manažer ve firmě. Manažer ve firmě Osobnost manažera Vrozené vlastnosti Získané dovednosti Temperament Inteligence Potřeba řídit činnost jiných lidí.
Průvodce společností Název společnosti.
Týmové dovednosti 2 Marie Blahutková.
VYUČOVÁNÍ A UČENÍ B/ A/ a/ cíle výuky b/ klíčové kompetence
USMĚRŇOVAČE V NAPÁJECÍCH OBVODECH
Systém cílů organizace, nástroje a principy řízení
Pozemkové úpravy.
Životní cyklus.
Koncepce rozvoje cyklistické dopravy v Olomouckém kraji
Digitální učební materiál
Management projektu Fakulta sportovních studií MU Brno 2015
Management.
Veřejná správa, Regionální rozvoj Litoměřice Jan Jůna 2012
Energetický management
RIZIKO.
MANAŽERSKÉ VZDĚLÁVÁNÍ V TELEFÓNICA O2 CZECH REPUBLIC
Podpora supervizorů a lektorů zajišťující odbornou praxi studentů FZS TUL ve zdravotnických zařízeních Institucionální plán TUL pro rok 2017 Cíl 2: Diverzifikace.
Projektové řízení výstavby podle PMBOK 2. Řízení rozsahu
Hodnocení a řízení výkonu
Ústav znalectví a oceňování
Vzdělávací program pro širší vedení škol
Personální portál a hodnocení zaměstnanců
IPs APIV_B Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Rizikové skupiny 2 Pojetí normality, deviace a deviantní chování
Vzdělávání jako hlavní složka řízení lidských zdrojů
Stáže M.F.T.A.P. ze dvou pohledů Lucie Mezníková Magistrát města Brna
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa
Transkript prezentace:

Vedení organizace a vedení lidí 2. část

Osnova 1. Techniky managementu 2. Organizační změny

Techniky managementu Management by objectives Management by Exception Management by Delegation Management by Motivation

Management by objectives (řízení podle cílů) P. Drucker, 1954 Zformulování konzistentní soustavy cílů Realizace každého cíle přispívá k naplnění strategie organizace Detailní plánování

Management by objectives (řízení podle cílů) 1.      Seznámení s řízením podle cílů (MBO) 2.      Stanovování cílů (SMART) 3.      Hodnocení výkonu 4.      Organizace podpory MBO (výcvikové programy, zpětná vazba) 5.      Monitorování MBO (postoje lidí, jejich výkon, vliv na vztahy)

Management by Exception (MbE) rozdělení problémů na běžné a výjimečné řešení běžných problémů kompletně a samostatné zajišťují spolupracovníci výjimečné – řeší vedoucí v souvislosti s definicí běžných činností se stanoví rozsah odlišností - tzv. limit odchylek vedoucí se tak zbavuje rutinní práce

Management by Delegation (MbD) Delegace rozhodnutí Co může být uděláno na nižší úrovni, emělo by se přenášet na vyšší Úkol manažera - kontrola Rozdělení činností na výkonné a řídící

Management by Motivation (MbM) Identifikace motivačních faktorů lidí Motivace vs. stimulace Soulad mezi cíli členů organizace a cíli organizace jako takové Prvotní činností vedoucího je poznání motivačních faktorů pracovníků

Změna v organizaci Co znamená změna z pohledu psychologie? Jaké mohou být největší změny v pracovním životě člověka? Jak komunikovat změny?

Typy organizačních změn Rightsizing Restrukturalizace Automatizace TQM Reengineering Předmět očekávání Lidské zdroje Komunikace_vztahy Technologická zařízení a postupy Požadavky zákazníků Fundamentální Zaměřeno na Personál, kvalifikaci Organizaci Systémy Detailní zlepšení Radikální změny Orientace Funkční Procedurální Procesní procesní Cíle zlepšení Obvykle přírůstkové Přírůstkové přírůstkové Dynamické   a významná Frekvence Obvykle jednorázově periodicky Permanentně

Reakce na změnu Ofenzivní postoj Změna jako příležitost Ofenzivní postoj Velká spotřeba informací, hledání záchytných bodů, plánovitost. Minimalizace ztrát. Odvaha jít do neznáma, příprava za chodu, tolerance nejistoty. Maximalizace zisku. „Tak mi už někdo řekněte, co mám dělat.“ Protest a hledání záruk. „Nějak bylo-nějak bude“ Deterministický styl Pravděpodobnostní styl Změna jako hrozba Defenzivní postoj