Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
 Datum:  Projekt: Kvalitní výuka  Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/  Číslo DUM: VY_32_INOVACE_141  Jméno autora: Mgr. Lenka Pávková.
Advertisements

 Datum:  Projekt: Kvalitní výuka  Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/  Číslo DUM: VY_32_INOVACE_111  Licence: CC BY-NC-SA 3.0 
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_4.1.7 Mnohovýznamová slova Název sady: Český jazyk a literatura 3.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_6.3.8 druhy vět podle postoje mluvčího Název sady: Český jazyk 7.
Datum: od Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_62_INOVACE_36 Jméno autora: Ing. Gabriela Hautová Název.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku, slouží k opakování probraného učiva Datum: Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_100 Licence: CC BY-NC-SA 3.0 Jméno autora:
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_080 Jméno autora: Blanka Zbožínková Název práce:
Datum: od Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_62_INOVACE_23 Jméno autora: Ing. Gabriela Hautová.
Jméno autora: Mgr. Blanka Vanišová
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Datum:   Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Základy automatického řízení 1
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Číselné množiny - přehled
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
SLOVNÍ DRUHY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Druhy vět podle postoje mluvčího ke skutečnosti
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_09 sociální role
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
ARANŽOVÁNÍ.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ. 1
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurence schopnost.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Datum:   Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník
Druhy vět – jejich rozdělení
Český jazyk 6. ročník ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Jiřina Homolová
Český jazyk 2 . ročník PŘEHLEDY
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Rešerše.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
Název materiálu: Zájmena
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 2. ročník oboru.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ. 1
Seznámení se s technikou a příprava základního čtverce
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
ŠKOLA: Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna,
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ. 1
Datum:   Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Měření v dílenské praxi
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Jméno autora: Mgr. Blanka Vanišová
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Autor: Mgr. Eva Kotounová Název: VY_32_INOVACE_2C50Čj6_Přívlastek
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 9. ročník
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
VY_32_INOVACE_15_ Skladba – druhy vět
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Zpracování oděvního návrhu na formát A1
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Transkript prezentace:

Datum: 20. 9. 2013 Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/34.0731 Číslo DUM: VY_32_INOVACE_288 Jméno autora: Mgr. Jana Hávová Název práce: Druhy vět Předmět: český jazyk a literatura Ročník: 3. Časová dotace: 20 minut Vzdělávací cíl: Žák se seznámí s druhy vět, je schopen rozlišit druhy tázacích vět. Dovede ke každému druhu vět vytvořit příklad. Pomůcky: ICT technika, projektor Inovace: Zapojení audiovizuální techniky do výuky.

Druhy vět

Druhy vět podle postoje mluvčího podle postoje mluvčího k obsahu věty rozlišujeme: věta oznamovací věta tázací věta žádací věta přací

1) věta oznamovací vyjadřuje oznámení, informaci, tvrzení klesavá intonace za větou tečka oznamovací nebo podmiňovací způsob příklad? Dnes máme k obědu karbanátky.

2) věta tázací vyjadřuje otázku, dotaz stoupavá, nebo stoupavě klesavá intonace otazník oznamovací nebo podmiňovací způsob několik druhů tázacích vět:

Druhy tázacích vět otázka doplňovací – obsahuje tázací slovo (Kdo chybí?) otázka zjišťovací – odpověď ano/ne (Měli jsme domácí úkol?) otázka vylučovací – ptá se na více možností (Začneme pravopisem, nebo literaturou?) otázka řečnická – nevyžaduje odpověď (Neříkala jsem to?) otázka rozvažovací – ptáme se sami sebe (Co jsem to jen chtěla říct?)

3) věta žádací vyjadřuje žádost jako přímý rozkaz, zákaz intonace klesavá nebo stoupavě klesavá vykřičník, tečka rozkazovací zp., oznam. zp., infinitiv příklady? Pojď k tabuli! Prosím, zavři okno.

4) věta přací vyjadřuje přání, žádost – uskutečnění nezávisí na mluvčím ani na příjemci klesavá intonace vykřičník oznamovací nebo podmiňovací způsob příklad? Ať se ti to podaří! Kéž už by byl konec!

Věty kladné a záporné kladná – kladný postoj mluvčího k obsahu věty záporná – záporný postoj větný zápor – popírá celou větu záporka ne- u sloves, záporná zájmena členský zápor – popírá větný člen záporné částice ne, nikoli příklady záporných vět? Nikdo nic neřekl. Udělal to ne z ochoty, ale aby už měl od něho pokoj.

Použitá literatura: Hlavsa, Zdeněk a kol.: Český jazyk pro I. – IV. ročník středních škol. SPN: Praha, 1998. Kolektiv autorů: Odmaturuj z českého jazyka. Didaktis: Brno, 2002.