Zvláštní postupy dle ZZVZ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Co nás čeká nového při zadávání veřejných zakázek ? Eva Vizdalová
Advertisements

Sociálně odpovědné zadávání veřejných zakázek Sdružení příjemců evropských dotací, z.s.
Zadávání veřejných zakázek. Osnova 1. Zadávání veřejných zakázek 2. Příprava výběrového řízení 3. Dotazy.
Mgr. Jiří Šimon Odbor práva veřejných zakázek a koncesí Praha, Nová směrnice EU pro zadávání veřejných zakázek v kontextu společensky odpovědného.
Seminář pro žadatele IROP Ing. Helena Mertová Zadávání a kontrola veřejných zakázek červen 2016.
Rekvalifikace a veřejné zakázky v oblasti zaměstnanosti Mgr. Eva Friedrichová vedoucí oddělení poradenství Úřad práce v Liberci Projekt: Podpora dalšího.
Zadávání veřejných zakázek. Osnova 1. Zadávání veřejných zakázek 2. Problémy v zadávaní 3. Dotazy.
Seminář pro žadatele k 37. výzvě IROP „Energetické úspory v bytových domech II" Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Žadatel je povinen při výběru dodavatele projektu postupovat dle závazných podmínek v kapitole 9. Zadávání zakázek žadatelem/příjemcem dotace před podpisem.
Ekonomická část (oddělení nepřímých nákladů) Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 19. září 2012 Ing. Michaela Stříbrná.
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ a IOP obecná část Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek ( Příloha OM OP LZZ D9) Závazná.
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ a IOP Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek ( Příloha OM OP LZZ D9) Závazná postupy pro.
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek (Příloha OM OP LZZ D9)
Seminář pro žadatele k 3.,4. a 9. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Výběrová a zadávací řízení
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI ZE ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OPŽP Josef Jemelka Oddělení veřejných zakázek OPŽP Státní fond životního prostředí ČR.
JAN FABIANEK, CS-PROJECT spol. s r.o. Konference Centralizované zadávání veřejných zakázek Praha, VYUŽITÍ ČÍSELNÍKU NIPEZ.
Jan Jež Problematika veřejné podpory v oblasti podpory 3.2 OP VK ORR, Krajský úřad kraje Vysočina.
Základní informace k veřejné podpoře v OP LZZ Seminář pro žadatele 6. února 2009 Praha.
05/10/2010 Mnichovo Hradiště Mgr. Jaroslav Gramel Veřejné zakázky spolufinancované z ROP Střední Čechy Jak předejít chybám?
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Praha, Centralizované zadávání veřejných zakázek RNDr. Jiří Svoboda ředitel Odbor veřejného investování MMR.
Ministerstvo vnitra ČR, leden 2012 Centrální nákup v resortu MV.
E-aukce, workshop, , Praha E – aukce Ministerstvo pro místní rozvoj ČR Odbor veřejného investování Ing. Jan Novotný.
Rozhodčí řízení Přednáška 5-6 VŠFS Rozhodčí soudy /RS/ stálé rozhodčí instituce -rozhodčí soudy (RS) Zřízeny podle právních předpisů státu, kde.
Veřejná podpora, veřejné zakázky (příklady z praxe) Ing. Josef Žid.
OCHRANA PROTI NESPRÁVNÉMU POSTUPU ZADAVATELE. PRAVOMOCI ÚOHS - § 112 vydává předběžná opatření, vydává předběžná opatření, rozhoduje, zda zadavatel při.
Vyhláška č. 326/2006 Sb., o atestačním řízení pro elektronické nástroje Mgr. Martin Plíšek.
Problematika koncesí a sektorových veřejných zakázek
Veřejné zakázky malého rozsahu ve světle základních zásad
Seminář pro žadatele IROP
Seminář pro žadatele IROP
ZJEDNODUŠENÝ REŽIM, ZVLÁŠTNÍ POSTUPY
Pojem přeměna obchodní společnosti
Povinná elektronická komunikace v zadávacích řízeních
KVALITA – BEZPEČNOST - EFEKTIVITA
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI ZE ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OPŽP
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Občanské soudní řízení I.
Licenční smlouva autorská JUDr. E. Kadlecová ZS 2011/12
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
jako forma kontroly ve veřejné správě
Oblast: Dobré životní podmínky zvířat
Pravidla pro zadávání zakázek v IOP Závazné postupy pro zadávání veřejných zakázek spolufinancovaných ze zdrojů EU, nespadajících pod aplikaci zákona.
veřejných zakázek IROP
Informace k e-tržišti Gemin
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část
Nový zákon o zadávání veřejných zakázek
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Základy pracovního práva a sociálního zabezpečení v ES
Seminář pro žadatele k 13. výzvě IROP „Revitalizace vybraných památek"
Závaznost ÚPD pro orgány státní správy lesa
Živnostenské podnikání (správně-právní režim) III. část
Změny právní úpravy ochrany přírody a krajiny
Pravidla a doporučené postupy pro vytváření studijních programů
© 2012 STÁTNÍ ÚSTAV PRO KONTROLU LÉČIV
TŘÍDNÍ SCHŮZKY přihlášky na SŠ leden 2016
Technická Evidence Zdravotnických Prostředků 1
Seminář pro žadatele k 72. výzvě IROP „Cyklodoprava II"
Řízení rizik podvodu a korupce při zadávání veřejných zakázek
Hodnocení korupčních rizik (CIA) Oddělení boje s korupcí Praha, 2018
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Veřejné zakázky v rámci malého projektu
Občanské soudní řízení I.
Povinná elektronická komunikace v zadávacím řízení a využití e-nástrojů
Občanské soudní řízení I.
Zkušenosti z inspekcí kvality sociálních služeb
Kontrola a hodnocení předložených žádostí o NFP
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Seminář pro žadatele k 36. výzvě IROP „Stanice IZS"
Transkript prezentace:

Zvláštní postupy dle ZZVZ

Obsah Právní předpisy, zdroje informací Zjednodušený režim Rámcová dohoda Dynamický nákupní systém Soutěž o návrh Elektronizace zadávání VZ

Právní předpisy, zdroje informací Nařízení vlády č. 172/2016 Sb., o stanovení finančních limitů a částek pro účely zákona o zadávání veřejných zakázek Dobrovolný evropský rámec pro kvalitu sociálních služeb: www.mpsv.cz/files/clanky/10768/QF_document_100707_CZ_korekce.pdf RD uzavřené na MU: http://ovz.rect.muni.cz/cs/ramcovky DNS zavedená MU: https://zakazky.muni.cz/dns_index.html Česká komora architektů – informace o soutěžích o návrh: https://www.cka.cz/cs/souteze Otevřená mezinárodní urbanistická soutěž pro nové brněnské nádraží umístěné v lokalitě pod Petrovem: http://www.budoucnostcentrabrna.cz/vyhlaseni-vysledku/ Elektronické zadávání VZ: http://portal-vz.cz/cs/Jak-na-zadavani-verejnych-zakazek/Elektronicke-zadavani-verejnych-zakazek

Dobrovolný evropský rámec pro kvalitu sociálních služeb: Zjednodušený režim Dobrovolný evropský rámec pro kvalitu sociálních služeb: Tyto služby, které jsou zakotveny v systémech sociální ochrany členských států, jsou velmi často veřejnou správou členských států považovány za věc obecného zájmu a předmět specifických veřejných požadavků na služby. Mezi sociální služby patří např. služby sociální asistence, dlouhodobá péče, péče o děti, služby v oblasti zaměstnanosti a školení, osobní asistence a sociální byty. Výbor pro sociální ochranu je přesvědčen, že dodržováním kvalitativních principů, jež jsou identifikovány v Rámci, a monitorováním dodržování těchto principů, zejména pomocí navrhovaných kvalitativních kritérií, lze výrazně zvýšit možnosti, jak organizovat a poskytovat vysoce kvalitní sociální služby.

Zjednodušený režim Část V - § 129 ZZVZ Sociální služby, zdravotní péče, vzdělávací a kulturní služby, hotelové a restaurační služby, právní služby (Příloha č. 4 ZZVZ) Řízení pro zadání VZ ve zjednodušeném režimu je druhem zadávacího řízení - § 3 ZZVZ ZZVZ rozlišuje: nadlimitní režim, podlimitní režim, zjednodušený režim, veřejná zakázka malého rozsahu Zvolený režim VZ je zadavatel povinen dodržet - § 24 ZZVZ Při zadávání ve zjednodušeném režimu se použije část V, I, II, X-XIII

Zjednodušený režim Specifické služby s omezeným přeshraničním dopadem Zájem na vyšší efektivitě zadávání vs. formalismus a transparentnost Důvodová zpráva k ZZVZ: Současný stav může ztěžovat výběr dodavatelů u zvláštních a specializovaných služeb (tyto služby nelze vybírat na základě kritéria nejnižší ceny, často ani na základě ekonomické výhodnosti, příp. je třeba při výběru dodavatele zohlednit konkrétní vlastnosti/kvality uchazeče z ohledem na specifičnost charakteru plnění VZ), jelikož jde o specifická plnění, která nelze řádně zajišťovat prostřednictvím běžných zadávacích řízení. Značně flexibilní způsob zadávání Regulováno především zásadami dle § 6 ZZVZ Přípustné jednání o podmínkách, změny zadávacích podmínek, výběr jiných kritérií kvalifikace i hodnocení, než uvedených v části IV ZZVZ

Zjednodušený režim Zahájení řízení: Uveřejňuje se ve: předběžným oznámením, nebo oznámením o zahájení ZŘ Uveřejňuje se ve: Věstníku veřejných zakázek, nebo Úředním věstníku EU – nadlimitní VZ Finanční limit pro nadlimitní VZ na služby zadávané ve zjednodušeném režimu stanoven nařízením vlády Pravidla průběhu zadávacího řízení volí zadavatel dle specifik zadávaných služeb

Rámcová dohoda Část VI, Hlava II - § 131 – 137 ZZVZ Rámcová dohoda není VZ Používány pro pořizování opakovaných plnění Rámcová dohoda stanovuje podmínky zadávání jednotlivých VZ po dobu svého trvání VZ zadána na základě rámcové dohody, splněna povinnost zadání VZ dle ZZVZ - § 2/3 ZZVZ Předpokládaná hodnota - souhrnná předpokládaná hodnota všech VZ, které mohou být zadány na základě rámcové dohody - § 23/1 ZZVZ

Rámcová dohoda Vhodný nástroj pro centralizované nákupy Soustředění poptávky – úspora z rozsahu, nižší transakční náklady, profesionalizace řízení zadávání VZ Rámcové dohody nesmí být využívány zadavateli, kteří v nich nejsou označeni – Směrnice o ZVZ (60) Na straně zadavatelské i dodavatelské může být více subjektů - § 131/1 ZZVZ RD lze uzavřít jen na základě zadávacího řízení - § 131/2 ZZVZ Po dobu trvání rámcové dohody nesmí být rozšířen okruh zadavatelů či dodavatelů - § 132/2 ZZVZ Nabídku na VZ může podat pouze účastník rámcové dohody Nelze umožnit podstatnou změnu rámcové dohody - § 131/5 ZZVZ

Rámcová dohoda Lze uzavřít s jedním nebo více účastníky – nutno uvést v ZD Zadavatel dle § 132/3 ZZVZ v ZD uvede způsob zadávání VZ: s obnovením soutěže („minitendry“), bez obnovení soutěže, nebo kombinací výše uvedených postupů Zadání VZ bez obnovení soutěže možné, pokud: všechny podmínky plnění VZ jsou obsaženy v RD (zadavatel pouze vystavuje objednávku či výzvu k poskytnutí plnění), a ZD na uzavření RD obsahuje jasné a určité podmínky pro zadání VZ konkrétnímu účastníku V zadávacím řízení na uzavření RD nelze požadovat jistotu

Rámcová dohoda 2 fáze rámcové dohody: 1) uzavírání RD, 2) zadávání dílčích VZ Účastníky RD zadavatel vybírá dle pravidel uvedených v ZD – použije pravidla dle části IV či III (nadlimit – podlimit) V ZD musí být uveden minimální počet účastníků RD - § 133/1 ZZVZ RD lze uzavřít s nižším počtem účastníků, pokud nelze vybrat stanovený počet účastníků Lze však i zrušit zadávací řízení Nelze uzavřít RD s jediným účastníkem, pokud bylo v ZD uvedeno, že dílčí VZ budou zadávány s obnovením soutěže - § 133/3 ZZVZ

Rámcová dohoda Zadávání VZ bez obnovení soutěže - postup dle podmínek uvedených v RD - § 135 ZZVZ Podmínky zadání musí být jasné a určité ZZVZ podrobnosti nestanovuje (lze použít např. „kaskádu“) Zadávání s obnovením soutěže („minitendry“): zadavatel písemně vyzve účastníky RD k podání nabídek, podmínky musí odpovídat RD, mohou však být podrobnější, stanoví lhůtu pro podání nabídek, kritéria výběru účastníka musí souhlasit s kritérii uvedenými již v ZD při uzavírání RD, nelze je změnit po uzavření RD, výběr dodavatele zadavatel oznámí účastníkům, kteří podali nabídku Účastník RD nesmí podat méně výhodnou nabídku, ani společnou nabídku s jiným účastníkem RD

Dynamický nákupní systém Část VI, Hlava III - § 138 – 142 ZZVZ Plně elektronický, otevřený systém pro zadávání VZ Zaváděn pro běžná, obecně dostupná plnění Vhodný nástroj pro centralizaci Oproti RD se jedná o otevřený systém – do DNS mohou být zařazení noví dodavatelé Také předmět jednotlivých VZ zadávaných v DNS lze flexibilněji upravovat, než na základě RD Považován za nástroj pro podporu malých a středních podniků (menší dílčí VZ, standardizace, elektronizace)

Dynamický nákupní systém Zavádění DNS probíhá přiměřeně dle pravidel pro užší řízení - § 139 ZZVZ DNS lze rozdělit na kategorie (obdoba s rozdělení VZ na části) Jedná se o plně elektronický postup zadavatele – nutno mít elektronický nástroj Zadavatel posoudí podané žádosti o účast a rozhodne o zařazení nebo vyloučení účastníků Po uplynutí lhůty pro podání námitek proti vyloučení se DNS považuje za zavedený

Dynamický nákupní systém Po celou dobu trvání DNS zadavatel umožní dodavatelům podat žádost o účast - § 140 ZZVZ Podané žádosti posoudí a účastníky zařadí či odmítne V průběhu trvání DNS je možno ověřovat kvalifikaci zařazených dodavatelů Zadávání dílčích VZ probíhá na základě výzvy k podání nabídky zařazeným dodavatelům - § 141 ZZVZ VZ je zadána na základě kritérií uvedených ve výzvě Smlouvu je možno uzavřít před uplynutím lhůty pro podání námitek proti výběru

Soutěž o návrh Část VI, Hlava IV - § 143 – 150 ZZVZ Jeden ze zvláštních postupů zadavatele – nejde o druh zadávacího řízení Postup zadavatele směřující k získání návrhu (plánu, projektu) SoN je třeba použít, pokud: zadavatel hodlá na základě získaného návrhu zadat VZ na služby v jednacím řízení bez uveřejnění dle § 65 ZZVZ je SoN součástí zadávacího řízení na VZ na služby, nebo předpokládaná hodnota cen, odměn, plateb za účast přesáhne 2 mil. Kč Cílem SoN je nalezení vhodného návrhu (projektu, plánu), cílem následného JŘBU je uzavření konkrétní smlouvy o dílo na realizaci

Soutěž o návrh Lze tvrdit, že jde o „nejčistší“ způsob zadání VZ na architektonické či urbanistické (autorské) dílo, popř. dokumentace z něj vycházející Podloženo výsledkem soutěže, v níž byly kvalifikovanou porotou posouzeny kvality díla - důvodný předpoklad, že veřejné prostředky budou účelně a efektivně vynaloženy V praxi používáno spíše sporadicky Účelem urbanistické či architektonické soutěže je vybrat na základě porovnání v soutěži předložených návrhů co nejkvalitnější urbanistický či architektonický tým, schopný vypracovat nejvhodnější řešení úkolu Lze použít otevřenou nebo užší formu SoN - § 144 ZZVZ

Soutěž o návrh Přínosy soutěže o návrh: Přináší konkrétní návrhy stavby (zadání klasické VZ toto neumožňuje) Dochází k porovnání většího množství návrhů řešení soutěžících Kritériem zadání není pouze cena, ale také kvalita architektonického řešení Posouzení návrhů nezávislou odbornou porotou

Soutěž o návrh Rizika: Vyšší náklady spojené s organizací soutěže Délka trvání soutěže Porota nevybere nejvhodnější návrh Napadení průběhu soutěže soutěžiteli nebo ze strany ČKA

Soutěž o návrh Soutěžní podmínky v případě architektonických, urbanistických a dalších služeb dle oddílu 71 CPV musí obsahovat: Uvedení členů poroty, Označení návrhů pro zajištění anonymity, Výši cen či jiných plateb, Podmínky nakládání s právy k duševnímu vlastnictví, Předpokládanou výši investičních nákladů, Způsob uveřejnění návrhů Otevřenou SoN zadavatel vyzývá neomezený počet dodavatelů k podání návrhů - § 145 ZZVZ Užší soutěž je „dvoukolová“ - § 146 ZZVZ: oznámení o zahájení = výzva k podání žádostí o účast, k podání návrhu jsou vyzváni pouze nevyloučení účastníci

Soutěž o návrh Návrhy hodnotí porota sestavená zadavatelem - § 148 ZZVZ Většina členů musí být na zadavateli nezávislá – podepsání ČP Pokud zadavatel stanoví požadavky na členství dodavatelů v profesních komorách či požadavky na odbornou způsobilost, musí mít alespoň polovina členů poroty stejnou či vyšší kvalifikaci Návrhy musí být pro účely hodnocení anonymní Porota stanoví pořadí dle kritérií v oznámení o zahájení ZŘ a sepíše zprávu Zadavatel je vázán stanoviskem poroty Nové hodnocení návrhů pouze v případě porušení ZZVZ či soutěžních podmínek

Soutěž o návrh Výběr projektanta prostřednictvím zadání „klasické“ VZ na služby Neumožňuje zadavateli požadovat od účastníků předložení konkrétních návrhů řešení (možné pouze u soutěže o návrh) Zadání VZ na služby projektanta by mělo proběhnout na základě tzv. objemové studie, která obsahuje údaje o potřebách zadavatele z hlediska požadovaných ploch, počtu umisťovaných zaměstnanců a ostatních osob, apod. Objemová studie nemá obsahovat architektonický návrh Zadavatel nezíská konkrétní návrh řešení Nemá konkrétní představu o tom, jak bude stavba vypadat

Elektronizace zadávání VZ Strategie elektronizace zadávání veřejných zakázek pro období let 2016 až 2020: Vymezuje základní strategický rámec pro zavádění moderních informačních a komunikačních technologií do procesů zadávání veřejných zakázek pro období let 2016 až 2020 a to v návaznosti na předchozí strategické dokumenty v této oblasti Směrnice o ZVZ Preambule (52): Elektronické prostředky pro výměnu informací a komunikaci mohou významně zjednodušit uveřejňování VZ a zvýšit účinnost a transparentnost postupů při zadávání. Měly by se stát obvyklým prostředkem komunikace a výměny informací v rámci zadávacích řízení, neboť významným způsobem zvyšují možnosti hospodářských subjektů účastnit se zadávacích řízení na celém vnitřním trhu. Požadavek na výhradní elektronickou komunikaci při zadávání VZ - dle § 279/2 ZZVZ účinnost odložena do 18. 4. 2017, resp. 18. 10. 2018

Elektronizace zadávání VZ § 28 ZZVZ – elektronický nástroj, profil zadavatele, elektronická aukce § 107 - 110 ZZVZ - Podávání a otevírání elektronických nabídek § 120 ZZVZ – Použití elektronické aukce § 138 – 142 ZZVZ - DNS § 211 ZZVZ – Komunikace mezi zadavatelem a dodavatelem § 213 ZZVZ – Elektronické nástroje § 214 ZZVZ – Profil zadavatele § 215 ZZVZ - Elektronické katalogy § 224 ZZVZ - Informační systém o veřejných zakázkách

Děkuji za pozornost Martin Hadaš Email: hadas@rect.muni.cz Mobil: 725 829 347