Informatika – Grafika.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZÁKLADY POČÍTAČOVÉ GRAFIKY Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_LENKA_KLOUCKOVA_GRAFIKA_ZAKLADY_GRAFIKY_RASTR_03 Název školyStřední škola.
Advertisements

Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Fyzika – Diody. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiálu:05_01_32_INOVACE_17.
Inf Tabulkový procesor - funkce. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Inf Písmo v počítači. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiálu:
Název:VY_32_INOVACE_ICT_6A_8B Škola:Základní škola Nové Město nad Metují, Školní 1000, okres Náchod Autor:Mgr. Milena Vacková Ročník:6. Tematický okruh,
Inf Vizualizace dat a tvorba grafů. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Informatika – Úvod do MS Excel Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Počítač zepředu a zezadu
Výstupní zařízení – tiskárny, rozdělení
Vstupní a výstupní zařízení - opakování
Netradiční aranžérské materiály
Základní pojmy pro práci s OS Windows
Technické vybavení počítače - Počítač PC
Počítačová grafika Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jitka Vlčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN.
Počítačová grafika.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Matouš Bořkovec, ZŠ Suchdol
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Výstupní zařízení – druhy tiskáren
Software počítače – opakování
Technologie – Měření a orýsování
Počítačová grafika Rozdělení počítačové grafiky, charakteristika jednotlivých druhů.
Grafické programy - opakování
Inf Počítač a lidé s handicapem
Fyzika – Tepelná elektrárna
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Technické prostředky v požární ochraně
Způsoby zápisu algoritmů
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Vytápění Tepelné ztráty
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Technická mechanika – Úvod do statiky
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
AUTOMATIZAČNÍ TECHNIKA Mechanické řízení
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Fyzika – Elektrolýza.
Přenos tepla Požár a jeho rozvoj.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Inf Ovládání operačního systému
Matematika Parametrické vyjádření přímky
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Matematika Směrnicový tvar přímky
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Počítačová grafika Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jitka Vlčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN.
Inf Vývojový diagram.
Technická mechanika – Převody
Inf Princip fungování elektronické pošty
Inf Teorie informace.
Technické prostředky v požární ochraně
Matematika Operace s vektory
Technické prostředky v požární ochraně
Vnitřní paměti počítače
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Paměti počítače, rozdělení
Technická mechanika – Těžiště
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
Fyzika – Magnetická síla
Teorie Informace, signál
Inf Rastová a vektorová grafika
Grafické formáty Mgr. Petra Toboříková.
Počítačová grafika Mgr. Petra Toboříková.
MATEMATIKA Mocniny s racionálním exponentem
Technologie Teorie obrábění.
Informatika – Průměr a min-max
Informatika – Základní operace s buňkami
Transkript prezentace:

Informatika – Grafika

Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0608 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiálu:05_01_32_INOVACE_17

Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR. GRAFIKA Předmět: Informatika Ročník: 2. Jméno autora: Mgr. Radek Hoszowski Škola: SPŠ Hranice Anotace: Základní pojmy v počítačové grafice. Rozlišení pojmů bitmapová, vektorová a 3D grafika. Klíčová slova: 3D grafika, bitmapová grafika, vektorová grafika Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radek Hoszowski Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.

Bitmapová grafika Nazývá se také rastrová grafika. Celý obrázek je popsán pomocí jednotlivých bodů (pixelů). Body jsou uspořádány do mřížky a každý bod má přesnou polohu a barvu. Soubory typu .bmp; .jpg; .tiff; .gif

Zobrazení obrázku Při zobrazení na monitoru se zobrazuje v systému RGB, při tisku pak v systému CMYK. Kvalitu obrázku ovlivňuje: rozlišení, barevná hloubka.

Výhody a nevýhody bitmapové grafiky Velké rozlišení = velká velikost souboru (až desítky MB). Zvětšování obrázku = zhoršování kvality. Zvětšování obrázku = objevení rastru (kostičky skládající obrázek). Jednoduché pořízení obrázku: digitální fotoaparát, skener, aj.

Vektorová grafika Skládá se ze základních geometrických útvarů (přímky, křivky, mnohoúhelníky a body). Můžeme libovolně zvětšovat i zmenšovat bez ztráty kvality. Méně náročná na paměť. Soubory typu: .cdr; .eps; .pdf. Složitější na pořízení obrázku, pokud máme složitý a velmi členěný obraz je velmi náročná na CPU a RAM.

Obrázek, jak jej vidíme na monitoru. Zvětšený detail při užití vektorové grafiky. Zvětšený detail při užití rastrové grafiky. Obr. 1 – Rozdíl mezi rastrovou a vektorovou grafikou

3D grafika Pracuje s trojrozměrnými objekty. Využívá se při tvorbě filmů, či počítačových her. 3D grafiku rovněž používáme ve vědě, stavebnictví, lékařství, či ve strojírenství Obr. 2 – Příklad 3D grafiky

3D modelování Jedná se o proces tvarování a vytváření 3D modelu: pomocí modelovacího nástroje, z dat získaných měřicím přístrojem z reálného světa, na základě PC simulace.

Texturování Proces důležitý při tvorbě grafiky. Textura je obrázek, kterým je „obaleno“ těleso. Může se skládat z více vrstev, pomocí nichž vytvoříme například průhlednost, nebo lesklost.

Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR. Veškeré použité obrázky (kliparty) pocházejí … Použité zdroje Obr. 1 – AUTOR NEUVEDEN. wikimedia [online]. [cit. 18.12.2012]. Dostupný na WWW: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/ac/VectorGraphicsExample.jpg Obr. 2 - POSTL, Jan. www.humanart.cz [online]. [cit. 28.12.2012]. Dostupný na WWW: http://www.humanart.cz/3dgrafika-7-bmw-e30-combi.html. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radek Hoszowski Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.