Potřebný inventář Žák si přinese: ostrý vykosťovací nůž utěrku

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Potřebný inventář Žák si přinese: ostrý vykosťovací nůž utěrku
Advertisements

Tento projekt je spolufinancován z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU Popularizace technických oborů a řemesel prostřednictvím interaktivní výuky žáků OP vzdělávání.
MINUTKY Z DRŮBEŽE Předmět: Technologie přípravy pokrmů pro obor Kuchař – číšník třetí ročník Klíčová slova: minutky, drůbež, drůbeží maso, před příprava,
MINUTKY Z VEPŘOVÉHO MASA Předmět: Technologie přípravy pokrmů pro obor Kuchař – číšník třetí ročník třetí ročník Klíčová slova: vepřové maso, před příprava,
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: David Kranz Název prezentace (DUMu): Výroba přetiskovacího laku Název sady: 15. Rytecké techniky pro zdobení zbraní.
Opěrná soustava. Typy opěrných soustav Vnitřní (obratlovci) Vnejší (bezorbratlí, ostnokožci, apod.)
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Bc. Miroslav Kutnar Název prezentace (DUMu): Vkládání drátu do dřeva Název sady: Dřevořezba v odborném výcviku (pro.
KUTILK (Alan) 02/09/15 | Recept | SýrieSýrie
Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Č íslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
MINUTKY ZE SKOPOVÉHO MASA Předmět: Technologie přípravy pokrmů pro obor Kuchař – číšník třetí ročník třetí ročník Klíčová slova: minutky, skopová kýta,
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín Moderní škola 2010 VY_32_INOVACE_E 12/11 – Péče o novorozence a kojence.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice AUTOR: RNDr. Adéla Lipšová NÁZEV: VY_52_INOVACE_23_BEZPEČNOST PRÁCE TÉMA: BEZPEČNOST PRÁCE ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 32 Sada: Př 8/04 Předmět: přírodopis Ročník: 8.
 Název školy: Střední škola dopravy, obchodu a služeb  Mgr. Dana Frimlová  Název projektu: Zlepšení podmínek výuky  Číslo projektu: CZ.1.07/1.2.09/
Název školy: Základní škola a mateřská škola Bělá Autor: Mgr. Vilkusová Anna Název: VY_32_INOVACE_15_Hygiena Číslo a název klíčové aktivity: III/2 Inovace.
SVÍČKOVÉ ŘEZY TOURNEDOS Předmět: Technologie přípravy pokrmů pro obor Kuchař – číšník třetí ročník třetí ročník Klíčová slova: svíčkové řezy, tournedos,
VY_52_INOVACE_05_21_LEZB Zbyněk Lecián Výukový materiál Škola: Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Autor: Zbyněk.
Charakteristika rybího masa
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
41 Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 4/06 Název materiálu: Hudební forma
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
Potraviny a výživa 2. ročník – kuchař, číšník, servírka
Příprava drůbeže pečením
Dámský plastický střih
Potraviny a výživa 2. ročník – kuchař, číšník, servírka
Protýkání a plnění hovězího masa
Technologie přípravy pokrmů 1. ročník – hotelnictví
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
STAVBA TĚLA VY_32_Inovace_09OT- 3 autor: Mgr. Tereza Olejníková
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Předběžná příprava drůbeže
KALENDÁŘ.
Jméno autora Mgr. Jiří Kozák Datum vytvoření Prosinec 2011 Ročník 8
SŠ-COPT Uherský Brod Bc. Martin Bártek 9. Výroba petlice
HUDEBNÍ VÝCHOVA ORFFOVY HUDEBNÍ NÁSTROJE
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_09 sociální role
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
ČEKÁME NA JEŽÍŠKA VÁNOČNÍ PROJEKT
KUCHYŇ Ahoj, jmenuji se Adrianka a zvu vás k nám do kuchyně, která je maminčiným i tatínkovým královstvím. Tady mi uvaří pokaždé nějakou dobrotu. Jsou.
Potraviny a výživa 2. ročník – kuchař, číšník, servírka
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
VY__III/2__INOVACE__197 Pracovní činnosti Andílek z korálků.
Přenos tepla Požár a jeho rozvoj.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Třené, jádrové a smetanové výrobky
Technika obsluhy – Příprava mléka šlehaným parou
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
16. Vsazování mosazného drátu do kovu
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Škola: Základní škola Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín,
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Autor: PaedDr. Hana Hrubcová Název: VY_32_INOVACE_3B_12_Svaly
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Název školy Téma Název DUM Popis Ročník Autor Číslo projektu
Registrační číslo projektu
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 9. ročník
Kompozice, zlatý obdélník a zlatý řez
MATEMATIKA – ARITMETIKA 6
Matematika + opakování a upevňování učiva
První pomoc.
Informatika – Základní operace s buňkami
Technologie přípravy pokrmů 2. ročník - kuchař
Název školy Téma Název DUM Popis Ročník Autor Číslo projektu
Předběžná příprava drůbeže
Transkript prezentace:

Názorný postup při vykosťování kuřete jako výukový materiál pro žáky učebního oboru kuchař.

Potřebný inventář Žák si přinese: ostrý vykosťovací nůž utěrku předepsané kuchařské pracovní oblečení

Postup 1. Připravíme si kuře nejlépe brojlerového typu chlazené. Můžeme použít i zamražené ale hrozí nebezpečí že maso před kostěním nebude dostatečně rozmrzlé a můžeme celý úkon pokazit potrháním jednotlivých svalstev, které nepůjdou oddělit od kosti.

2. Kuře omyjeme pod tekoucí vodou, zbavíme případných nečistot (peří), osušíme a položíme na řeznickou desku či špalek.

3. Kuře si položíme prsní kostí nahoru, úplně odstraníme konce křidélek a ostrým nožem uvolníme prsní kost po obou stranách při trupu až ke stehenním kloubům. Dáváme přitom pozor na zbytečné poškození masa hlubokými zářezy.

4. Kuře již máme připravené na náročnější úkony kterými jsou vykostění křídelních kostí, stehenních a následně vyjmutí trupu. Křídelní kost přidržíme volnou rukou, přeřízneme šlachy a jemným otáčením do stran tahem k sobě kost vyjmeme. Stejným způsobem pak postupujeme na druhé straně.

5. Následně pak uvolníme klouby od trupu, kuře postavíme na stůl do svislé polohy a opatrně pomalými a krátkými řezy vyjmeme trup. Tento úkon je obzvlášť náročný na pečlivost, protože v této části je pouze kůže a jejím prořezáním by nám vznikly v roládě otvory kterými by pak náplň vytékala.

6. Stehenní kosti nařízneme z horní části a obvyklým způsobem vyndáme. Podíváme se, jestli nám po rozložení rolády na stůl nezůstaly v mase úlomky kostí nebo křupavky a ty pak odstraníme.

7. Nyní máme již maso částečně připravené ke zpracování. Ještě je důležité prsa z každé strany částečně naříznout a maso překlopit tam, kde je ho méně. Stejnoměrné rozložení masa je pak důležité při porcování již hotové rolády.

8. Takto připravenou roládu mírně naklepeme, osolíme a plníme různými druhy náplní jako např: vaječná, masová, se šunkou a sýrem apod.

Test Jaký inventář bude potřeba ? a) předepsané pracovní oblečení, vykosťovací nůž a utěrka … b) předepsané pracovní oblečení, dranžírovací nůž a špikovací jehla …

Jaké nebezpečí hrozí u mraženého kuřete? a) roláda bude moc dlouhá … b) hrozí porušení svaloviny masa …

Co uděláme s konci křidélek kuřete ? a) konce křidélek úplně odsekneme … b) konce křidélek přivážeme ke kuřeti …

Po vykostění a rozložení rolády na stole je důležité se podívat zda ? a) je stůl pod roládou čistý … b) nezůstaly v mase úlomky kostí či jiné nečistoty …

Po rozložení a vyčištění masa rolády je dobré pokud se maso ? a) nařízne a rozloží v roládě tak aby bylo v každé části stejnoměrně … b) naseká tak aby bylo při pečení křehké …

Pokud jste úspěšně prošli testem a domníváte se že postup vykostění kuřete máte „v malíčku,“ můžete zkusit vykostit toto :-)

Konec výuky Děkuji za pozornost