Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace PODMÍNKY PRO ŽIVOT- VODA
Advertisements

PODMÍNKY ŽIVOTA NA ZEMI
Voda Stejně jako vzduch, světlo a teplo je i voda neživou součástí přírody a nezbytnou podmínkou života na naší planetě. Vodu přijímáme spolu s potravou,
vypracovala: Vendula skalová
Voda a vzduch = základ života
HYDROSFÉRA - Vodní obal.
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace a informační gramotnosti I/2
Voda Co o ní víme?.
VY_32_INOVACE_08 - VODA, KOLOBĚH VODY
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Název příjemce: Základní škola a Mateřská škola Řečice, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ / Tematický celek: Přírodověda.
Oběh vody v přírodě Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.05
ZKOUŠÍM, BÁDÁM, VYRÁBÍM VODA, VZDUCH, PŮDA
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Prvouka, přírodověda Název a číslo učebního materiálu VY_32_INOVACE_06_11.
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace a informační gramotnosti I/2
VODA – ZÁKLADNÍ PODMÍNKA ŽIVOTA
VODA – ZÁKLADNÍ PODMÍNKA ŽIVOTA
Hydrosféra Anotace Prezentace zpracovává informace o vodstvu na Zemi, jejím významu, seznamuje se základními pojmy z oblasti hydrosféry, oběhem vody na.
Voda, vzduch, půda a oheň 3. ročník
Člověk a jeho svět 4. ročník
Speciální vzdělávací potřeby Klíčová slova Druh učebního materiálu
Voda je jedna z nejdůležitejších látek na Zemi. Převážná část 97% tvoří oceány a moře (slaná voda). jezera a řeky tvoří 3% (sladká voda), a 2% tvoří.
VODA.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Fojtíková. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Poznáváme hodiny.
Hydrosféra. obsah úvod skupenství vody výskyt vody v přírodě zásoby vody význam vody funkce vod použití vody oběh vody kontrolní otázky.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_ Voda Název sady: Člověk a jeho svět 3. ročník Číslo projektu:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Fojtíková. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Prvouka - Houby.
K oběhu vody dochází hlavně díky sluneční energii. Voda se vypařuje z oceánů, vodních toků a nádrží, ze zemského povrchu a z rostlin. Droboučké kapičky.
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška Anotace: Výklad nového učiva. Autor: Mgr.Eva Palovská,2011 Ověření ve výuce: 5. 3.
Neživá příroda - voda. Voda Voda je součástí neživé přírody, patří mezi kapalné látky. Voda je bezbarvá (průhledná) látka, bez vůně a bez chuti. Nemá.
VY_32_INOVACE_08_Přírodověda_ 5.ročník_ 06_Soustava vylučovací Autor : Ing.Hana Martínková, ZŠ a MŠ Hazlov Období vytvoření : leden 2012.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Přírodní vědy DUM 17 Základní podmínky života VODA
NEŽIVÁ PŘÍRODA VLASTNOSTI VODY.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
NÁZEV ŠKOLY: MŠ a ZŠ Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Člověk a jeho svět (Prvouka pro 3. ročník)
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
VY_32_INOVACE_19_VODA_význam vody (opakování)
Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět
PŘÍRODNÍ SPOLEČENSTVA
Sčítání a odčítání do 10 Matematika a její aplikace (matematika pro 1., 2. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění.
VY_32_INOVACE_09_PRV_Voda
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Hydrosféra záliv podmořský svět jezero
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
AUTOR: Blanka Petlánová NÁZEV: VY_32_INOVACE_Pr3_17_Houby TEMA: Houby
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_12_ZEMĚPIS
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
NEŽIVÁ PŘÍRODA Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky a dělením neživé přírody.
Eva Zaplatílková Lucie Vostárková ZŠ Chrastava
VY_32_INOVACE_12_05_stavba Země
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Libhošť 90, příspěvková organizace Autor: Mgr. Monika Hanzelková Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Autor: Mgr. Anna Dyková Název: VY_32_INOVACE_19_Voda pro život
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Blanka Machovcová
Transkript prezentace:

Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/51.0024 Voda

Základní informace Škola: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor: Mgr. Eva Kapolková Předmět: Prvouka, 2. ročník Anotace: Prezentace zaměřená na téma voda a čtenářskou gramotnost. Žáci na základě přečteného textu o vodě doplní neúplné věty, spojí vhodná slova do dvojic a na závěr vytvoří myšlenkovou mapu – napíšou všechna důležitá slova, která souvisí s tématem. Materiál je zpracován v rámci projektu Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/51.0024

Metodický pokyn Popis práce s materiálem Přílohy Očekávání a cíle Materiál je určen pro práci s interaktivní tabulí a tablety + pro samostatnou práci žáků Přílohy Didaktická příprava Očekávání a cíle Evokace znalostí o vodě, seznámení s novými pojmy Rozvoj čtenářských a komunikačních dovedností

Didaktická příprava Žáci si přečtou vložený text o vodě. Na základě přečteného textu doplní neúplné věty – pracují samostatně na tabletech. Společná kontrola. Na základě přečteného textu spojují vhodná slova do dvojic – pracují společně na interaktivní tabuli. Je možné vytvořit i pracovní list. Společná kontrola. Na závěr vytvoří myšlenkovou mapu – napíšou všechna důležitá slova, která souvisí s tématem. Mapu myšlenek prezentují před ostatními. Pracují na tabletech nebo společně na interaktiv. tabuli.

Voda - přečti si pozorně celý text:   Tři čtvrtiny zemského povrchu jsou pokryty vodou. Mořská voda je slaná, poněvadž obsahuje rozpuštěnou sůl. Vodě ze studní, řek, jezer a rybníků říkáme sladká; má v sobě pouze nepatrné množství solí. Voda v přírodě neustále koluje. Z moří i z pevniny se vypařují vodní páry, stoupají vzhůru a vytvářejí mraky. Voda, která naprší zpátky na zem, se zčásti vypaří. Zčásti vsákne do země, kde doplní zásoby spodních vod. Zbytek odtéká po povrchu do potoků a řek plynoucích k moři. Vodu potřebují k životu rostliny i živočichové. Lidé ji používají na pití, vaření, praní a mytí, na závlahy polí, v továrních provozech i ve vodních elektrárnách. I naše tělo tvoří ze dvou třetin voda. Během svého života vypije člověk asi 60 tisíc litrů vody. Pitím doplňujeme vodu, kterou vypotíme a vymočíme. Nejen živá voda z pohádek, i obyčejná voda je zázračná kapalina, bez níž by na Zemi neexistoval žádný život.

Doplň neúplné věty: (nápovědu hledej v textu) Mořská voda je ……………………, protože obsahuje rozpuštěnou sůl. Voda v přírodě neustále ……………………………….. Naše tělo tvoří ze ………………… …………………… voda. Lidé používají vodu ve …………………………. elektrárnách. Vodě ze studní, řek, jezer a rybníků říkáme ……………………………. Člověk vypije během svého života ……… tisíc litrů vody. Vodě se říká ……………………….. kapalina, protože by bez ní neexistoval život.    Doplň neúplné věty: (nápovědu hledej v textu)

Doplň neúplné věty: kontrola Mořská voda je slaná, protože obsahuje rozpuštěnou sůl. Voda v přírodě neustále koluje . Naše tělo tvoří ze dvou třetin voda. Lidé používají vodu ve vodních elektrárnách. Vodě ze studní, řek, jezer a rybníků říkáme sladká. Člověk vypije během svého života 60 tisíc litrů vody. Vodě se říká zázračná kapalina, protože by bez ní neexistoval život

Spoj barevně, co k sobě patří: (nápovědu hledej v textu) mořská voda je sladká obyčejná voda je zázračná kapalina lidské tělo obsahuje rozpuštěnou sůl vodní páry vypije za život 60 tisíc l vody člověk potřebují vodu k životu voda ze studní a řek tvoří ze dvou třetin voda rostliny a živočichové stoupají vzhůru a vytvářejí mraky

Spoj barevně, co k sobě patří: kontrola mořská voda je sladká obyčejná voda je zázračná kapalina lidské tělo obsahuje rozpuštěnou sůl vodní páry vypije za život 60 tisíc l vody člověk potřebují vodu k životu voda ze studní a řek tvoří ze dvou třetin voda rostliny a živočichové stoupají vzhůru a vytvářejí mraky

Myšlenková mapa Vytvoř na svém tabletu myšlenkovou mapu na téma voda:

Zdroje Archiv autora   ŽÁČEK, Jiří. Encyklopedie pro žáčky. Praha: Albatros, 2002, s. 192 - 193. ISBN 80-00-01088-7.