Opakování: Parametrické testy.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Samostatný úkol: Jednovýběrový t-test Dvouvýběrový nepárový t-test
Advertisements

Název a adresa školy Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm nábřeží Dukelských hrdinů Rožnov pod Radhoštěm Název operačního.
Ekonomicko-matematické metody č. 11 Prof. RNDr. Jaroslav Ramík, CSc.
Vytvořil Institut biostatistiky a analýz, Masarykova univerzita J. Jarkovský, L. Dušek, J. Kalina Pearsonova korelace Kolomogorovův-Smirnovův (Lilieforsův)
Testy hypotéz - shrnutí Testy parametrické Testy neparametrické.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Základy zpracování geologických dat Rozdělení pravděpodobnosti R. Čopjaková.
Test dobré shody a testy nezávislosti, regresní analýza 2.přednáška.
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_M6_04 Sada DUMMatematika 6 Předmět Matematika Název materiálu Sčítání a odčítání do bez přechodu desítek.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
9. SEMINÁŘ INDUKTIVNÍ STATISTIKA 2. TESTOVÁNÍ STATISTICKÝCH HYPOTÉZ.
Analýza variance (ANOVA).
Testování hypotéz Testování hypotéz o rozdílu průměrů
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Interpolace funkčních závislostí
7. Statistické testování
1.1 – 1.7 Množiny, číselné obory, intervaly, slovní úlohy
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Obecná rovnice přímky - procvičování
„VĚDA JE, DÁVÁ SPRÁVNÉ ÚDAJE, NEKLESEJTE NA MYSLI, ONA VÁM TO VYČÍSLÍ“
Testování hypotéz vymezení základních pojmů
Testování hypotéz Testování hypotéz o rozdílu průměrů
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
2. cvičení
ADDS cviceni Pavlina Kuranova.
Základy zpracování geologických dat testování statistických hypotéz
MATEMATIKA Dělitel a násobek přirozeného čísla.
ODCHYLKA DVOU PŘÍMEK V ROVINĚ
Testování hypotéz o rozdílu průměrů: Analýza rozptylu
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Mocniny s přirozeným mocnitelem pravidla pro počítání s nimi
Název projektu: Moderní škola
Biostatistika Opakování Modelová rozložení náhodné veličiny
Párový neparametrický test
Mocniny s přirozeným mocnitelem
Soustavy dvou lineárních rovnic o dvou neznámých Metoda sčítací
Základy statistické indukce
ASTAc/01,03 Biostatistika 6. cvičení
Základy zpracování geologických dat testování statistických hypotéz
Parametry polohy Modus Medián
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Matematika Operace s vektory
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Želvy H0 = není rozdíl mezi délkou želv na Marshallových ostrovech a délkou celé populace karet obrovských H1 = je rozdíl mezi délkou karet obrovských.
Parametrická rovnice přímky
NOMINÁLNÍ VELIČINY Odhad hodnoty pravděpodobnosti určitého jevu v základním souboru Test hodnoty pravděpodobnosti určitého jevu v základním souboru Srovnání.
Samostatný úkol: Jednovýběrový t-test Dvouvýběrový nepárový t-test
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
DOPLNĚK Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
4.8 Nerovnice s abs. hodnotami – Metoda nulových bodů
Spojité VELIČINY Vyšetřování normality dat
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Počítačová grafika III Monte Carlo estimátory – Cvičení
VY_32_INOVACE_VJ38.
XII. Binomické rozložení
ASTAc/03 Biostatistika 4. cvičení
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Fitování Konstrukce křivky (funkce), která co nejlépe odpovídá naměřeným hodnotám. - může podléhat dodatečným podmínkám Lineární vs. nelineární regrese.
TŘÍDĚNÍ DAT je základní způsob zpracování dat.
MATEMATIKA Mocniny s racionálním exponentem
Běžná pravděpodobnostní rozdělení
Fitování Konstrukce křivky (funkce), která co nejlépe odpovídá naměřeným hodnotám. - může podléhat dodatečným podmínkám Lineární vs. nelineární regrese.
Teorie chyb a vyrovnávací počet 1
T - testy Párový t - test Existuje podezření, že u daného typu auta se přední pneumatiky nesjíždějí stejně. H0: střední hodnota sjetí vpravo (m1) = střední.
Šablona 32 VY_32_INOVACE_05_30_ Převody jednotek obsahu-procvičení.
Podobnost trojúhelníků
Transkript prezentace:

Opakování: Parametrické testy

Příklad k procvičení I Otestujte, zda je výkon motoru firmy Honda při stejném zatížení stejný jako výkon motoru Mercedes. Načtěte data-vykon_motoru, která obsahují následující sloupce: 1.sloupec- výkon motoru u aut Honda, 2.sloupec- výkon motoru u aut Mercedes. Jaký parametrický test je vhodný? jednovýběrový t-test dvouvýběrový nepárový t-test dvouvýběrový párový t-test Má vybraný test nějaké předpoklady? Pokud ano ověřte, zda-li jsou splněny.

Příklad k procvičení II Jak ověříme normalitu dat? Koláčovým grafem Normálním pravděpodobnostním grafem Sloupcovým grafem Histogramem S-W testem Ověřte normalitu výkonu motoru v 1. skupině a ve 2. skupině graficky i testem.

Příklad k procvičení III K čemu slouží F-test? K testování rozdílu dvou středních hodnot K testování rozdílu dvou rozptylů K testování normality dat Na hladině významnosti 0,05 testujte hypotézu, že ………… výkonu skupiny 1 a 2 jsou shodné.

Příklad k procvičení IV K čemu slouží t-test? K testování rozdílu dvou středních hodnot K testování rozdílu dvou rozptylů K testování normality dat Na hladině významnosti 0,05 testujte hypotézu, že ………… výkonu skupiny 1 a 2 jsou shodné. Výstupy doplňte krabicovými grafy (box-ploty).