Číslicová technika.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Digitální učební materiál
Advertisements

Tato prezentace byla vytvořena
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzděláva cí oblast: Digitální technika Tematická oblast:Digitální technika Téma:Multiplexery Ročník:2. Datum vytvoření:únor 2012.
LOGICKÉ ŘÍZENÍ GEORGE BOOLE
Tato prezentace byla vytvořena
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Digitální technika Tematická oblast:Digitální technika Téma:Demultiplexery Ročník:2. Datum vytvoření:únor.
Kombinační logické obvody
Jan Hrabal ME4B Kombinačně logické obvody. Kodér Kodér má …………. Kdy má okamžité hodnoty na vstupech ? Chování lze popsat …………….. 1) 2) To lze zapsat do.
Kombinační logické obvody
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Technické prostředky PLC OB21-OP-EL-AUT-KRA-M Ing. Petr Krajča.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Číslicový generátor Praktická zkouška z odborných předmětů 2008 Vyšší odborná škola a střední průmyslová škola elektrotechnická Olomouc M/004 Slaboproudá.
Kombinační logické obvody
Kombinační logické funkce
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Výpis z pravdivostní tabulky a následná minimalizace
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_ENI-2.MA-16_Logický obvod Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
Sestavení kombinační logické funkce
Vstupně – výstupní porty
ČÍSLICOVÁ TECHNIKA KARNAUGHOVY MAPY
Realizace logických obvodů
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_ENI-2.MA-18_Rozdělení logických obvodů Název školyStřední odborná škola a Střední odborné.
ELEKTRONICKÉ ZABEZPEČOVACÍ SYSTÉMY. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
Senzory pro EZS. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
Elektromagnetická slučitelnost. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
ELEKTRONICKÉ ZABEZPEČOVACÍ SYSTÉMY. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
Senzory pro EZS. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
ELEKTRONICKÉ ZABEZPEČOVACÍ SYSTÉMY. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
ELEKTRONICKÉ ZABEZPEČOVACÍ SYSTÉMY. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
ELEKTRONICKÉ ZABEZPEČOVACÍ SYSTÉMY. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
ELEKTRONICKÉ ZABEZPEČOVACÍ SYSTÉMY. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
ELEKTRONICKÉ ZABEZPEČOVACÍ SYSTÉMY. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
Elektromagnetická slučitelnost. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
ELEKTRONICKÉ ZABEZPEČOVACÍ SYSTÉMY. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
ELEKTRONICKÉ ZABEZPEČOVACÍ SYSTÉMY. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
Senzory pro EZS. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
ELEKTRONICKÉ ZABEZPEČOVACÍ SYSTÉMY
Kombinační logické obvody
Elektromagnetická slučitelnost
Název projektu: Moderní výuka s využitím ICT
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Senzory pro EZS.
ELEKTRONICKÉ ZABEZPEČOVACÍ SYSTÉMY
Návrhové systémy.
Číslicová technika.
Číslicová technika.
Logické funkce a obvody
ELEKTRONICKÉ ZABEZPEČOVACÍ SYSTÉMY
Číslicová technika.
ELEKTRONICKÉ ZABEZPEČOVACÍ SYSTÉMY
Název projektu: Moderní výuka s využitím ICT
Název projektu: Moderní výuka s využitím ICT
Název projektu: Moderní výuka s využitím ICT
ELEKTROTECHNICKÉ MATERIÁLY
Senzory pro EZS.
Syntéza kombinačních logických obvodů
Elektromagnetická slučitelnost
Elektromagnetická slučitelnost
Číslicová technika.
Elektromagnetická slučitelnost
Elektromagnetická slučitelnost
Číslicová technika.
Elektromagnetická slučitelnost
Senzory pro EZS.
Název projektu: Moderní výuka s využitím ICT
Název projektu: Moderní výuka s využitím ICT
Transkript prezentace:

Číslicová technika

Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0228 Název školy: Střední odborná škola Litovel, Komenského 677 Číslo materiálu: III/2-11-06_Multiplexery Autor: Ing. Janyška Lubomír Tématický okruh: Digitální technika Ročník: II. Datum tvorby: 10.05.2013 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Janyška Lubomír

Multiplexery a demultiplexery Jedná se o kombinační obvody, které přepínají datové kanály podle kódů na řídící sběrnici. Jsou to tedy elektronické přepínače logických signálů, kde přepínání je ovládáno výběrovým (adresovým) signálem. Přenáší informaci z jednoho z n vstupů na jeden výstup.

Multiplexery Zpravidla mají definovaný počet vstupů a jeden výstup. Jsou sestaveny do bloků, kdy průchodnost vstupních portů je řízena hradly AND. Přepínání se provádí obvody dekodérů 1 z N. Řídící sběrnice má odpovídající šířku N podle počtu vstupních kanálů X. Vztah lze definovat jako X=2N

Multiplexery Příklad realizace 4 kanálového multiplexeru Obvod bude mít čtyři vstupní porty a jeden výstupní. Šířka řídící sběrnice odpovídá počtu kombinací dvou logických proměnných.

Blok přepínání: dekodér 1 ze 4 stanoví propustný kanál Realizace dekodéru 1 ze 4: Pravdivostní tabulka Zápis funkce Y1= Ᾱ1 . Ᾱ2 Y2= Ᾱ1 . A2 Y3= A1 . Ᾱ2 Y4= A1 . A2 A1 A2 Y1 Y2 Y3 Y4 1   Následuje blok hradel typu AND pro realizaci přenosových kanálů:

Konečné schéma 4 kanálového multiplexeru

Realizace vícekanálových multiplexerů. Multiplexery se vyrábí ve jmenovitých řadách 4,8,16.. V případě potřeby přepínání vysokého počtu kanálů se používá kaskádní- stromová struktura, kdy jednotlivé přepínače jsou řízeny vyšším řádem přepínačů.

Anotace: Tato prezentace slouží k výuce systémů pro číslicovou techniku. Žáci na základě studia vytváří číslicové el. obvody zaměřené na zabezpečovací systémy. Použité zdroje: Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Janyška Lubomír