Minerální látky jako podmínka života

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Advertisements

ZŠ Brána Nová Paka, Přírodopis, 6. – 9. tř. Autor: Ing. Michal Koťátko 1.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Kód DUM :VY_32_INOVACE_ICT_I/1.12 Škola: Základní škola a Mateřská škola Dobronín, příspěvková organizace Polenská 162 / 4, Dobronín Číslo projektu:
Název školy, adresa: Základní škola a mateřská škola Kamenný Přívoz,
Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století
Odraz světla na rovinném zrcadle
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Kód DUM : VY_32_INOVACE_ICT_I/1.12
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
Výroba instantních prášků 1
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je .
Člověk a jeho svět, 1 Název školy, adresa:
BRÁNA, základní škola a mateřská škola Kollárova 456, Nová Paka
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Stopy zvířat Člověk a jeho svět (Přírodověda pro 4. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
ZŠ Grünwaldova, Č. Budějovice Mgr. Vilma Skřivánková
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
ZŠ Brána Nová Paka, Přírodopis 6. – 9. třída
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
Transformátory Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
  Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Škola pro 21. století
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
VY_32_INOVACE_Fi_III_21 Název Svět - soutěž
Saturn Sluneční soustava Název školy
Různé podmínky života na Zemi
Název projektu: Moderní škola
ZŠ Brána Nová Paka, Přírodopis 6. – 9. třída
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
Měření elektrického proudu
Násobení racionálních čísel
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
BRÁNA, základní škola a mateřská škola Kollárova 456, Nová Paka
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
ZŠ Brána Nová Paka Přírodopis, 6. – 9. tř. Autor: Ing. Michal Koťátko
Tepelné motory Autor: Mgr. Alena Víchová
Opakování rostliny Člověk a jeho svět (Přírodověda pro 4. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
VY_32_INOVACE_190 Tomáš Nový osmý kraje ČR
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
ZŠ Brána Nová Paka, Přírodopis, 6. – 9. tř. Autor: Ing. Michal Koťátko
ZŠ Brána Nová Paka Přírodopis, 6. – 9. tř. Autor: Ing. Michal Koťátko
Člověk a jeho svět, 1 Název školy, adresa:
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
MATEMATIKA Mocniny s racionálním exponentem
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
Závislost elektrického odporu
Živá příroda Člověk a jeho svět (Prvouka pro 3. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
Opakování pojmů z ekologie
ZŠ Brána Nová Paka Přírodopis, 6. – 9. tř. Autor: Ing. Michal Koťátko
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
Odkrývačka rostliny Člověk a jeho svět (Přírodověda pro 4. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Lidské svaly a kůže ČLOVĚK.
Mgr. Veronika Vaňousová
Transkript prezentace:

Minerální látky jako podmínka života ZŠ Brána Nová Paka, Přírodopis, 6. – 9. tř. Autor: Ing. Michal Koťátko

NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, 509 01 Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/21.3750 NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a práce s informacemi ČÍSLO A NÁZEV KLÍČOVÉ AKTIVITY III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT AUTOR Ing. Michal Koťátko PŘEDMĚT Biologie NÁZEV DUM Minerální látky jako podmínka života ROČNÍK 6. – 9. ČÍSLO MATERIÁLU VY_32_INOVACE_5_18_Bi DATUM TVORBY 21. 5. 2013 ANOTACE Minerální látky jako podmínka života, rozdělení rostlin dle nároků na kyselost

Minerální látky jako další podmínka života Podílejí se na stavbě organismů Dělíme je na: BIOGENNÍ: Základ živých soustav STOPOVÉ Jsou zastoupeny v malé míře Umožňují specifické reakce

Minerální látky, které jsou rozpustné ve vodě Tvoří živiny pro rostliny Vytvářejí prostředí pro kořeny rostlin o různé kyselosti

Rostliny dle nároků na kyselost půdy: Většina rostlin nemá vyhraněné nároky Některé jsou vázány na kyselé pH Jiné na zásadité pH

Rostliny vázané na kyselé pH: Brusnice brusinka Vřes obecný Brusnice borůvka Zdroj: https://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Calluna_vulgaris_007.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Vaccinium_vitis-idaea_20060824_003.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Bilberries.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Rhododendron_pontica.JPG Pěnišník rododendron

Rostliny vázané na zásadité pH: Střevíčník pantoflíček Třemdava bílá Tařice skalní Zdroj: https://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Strevicnik_pantoflicek.JPG https://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Dictamnus_albus.JPG https://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Alyssum_saxatile3.jpg

Soutěž: které rostliny vyžadují kyselé (K), které zásadité (Z) pH a které rostliny jsou ve svých nárocích indiferentní (I)? Střevíčník pantoflíček Vřes obecný Psárka luční Brusnice borůvka Brusnice brusinka Tařice skalní Rododendron Bojínek luční Pýr plazivý Třemdava bílá Kakost luční Kopřiva dvoudomá

Řešení: Střevíčník pantoflíček (Z) Vřes obecný (K) Psárka luční (I) Brusnice borůvka (K) Brusnice brusinka (K) Tařice skalní (Z) Rododendron (K) Bojínek luční (I) Pýr plazivý (I) Třemdava bílá (Z) Kakost luční (I) Kopřiva dvoudomá (I)