ŽIVOT MEZI LIDMI Patříme k lidem.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
V RODINĚ, V RODINNÉM ŽIVOTĚ jsou uspokojovány psychické potřeby dítěte (ale také rodičů): 1. přísun podnětů 2. smysluplný svět 3. životní jistota 4. vlastní.
Advertisements

Pedagogika jako vědecká disciplína Mgr. Radek Pospíšil Katedra pedagogiky.
Média a jejich role I. OB21-VVP-HUM-OBN-BUJ-U
Seznámit žáky s vývojovými fázemi člověka. Vysvětlit změny ve vývojových fázích mladšího školního věku a především změny v dospívání. Výukový materiál.
Doprava ROZMĚRY Který obrázek je největší? Který obrázek je nejmenší?
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Dana Zajíčková Název prezentace (DUMu)Nepravidelnosti a nedostatky ve stavbě věty Tematická oblast:Česky jazyk a literatura.
Muzikantská rodina Polytechnika v písni. Poznáš písničku? Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc. Lucie Chojnová NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_Význam a funkce rodiny TÉMA SADY: Občanská výchova.
Základy duševní hygieny. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport, zdraví, svět.
Raná péče. terénní, popřípadě ambulantní služba poskytovaná dítěti a rodičům dítěte ve věku do 7 let, které je zdravotně postižené, nebo jehož vývoj je.
9. Mateřská škola, Písek, Alšova Identifikační údaje o škole Právní subjekt:Základní škola Josefa Kajetána Tyla a Mateřská škola Písek, Tylova 2391.
Vztahy a pravidla soužití - škola. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport,
Doprava PROSTOROVÁ ORIENTACE 2 PRVNÍ Které auto jede první?
Výchova v rodině 1.část Ludmila Šprachtová. Výchova v rodině Vymezení pojmu rodina Forma dlouhodobého solidárního soužití osob spojených příbuzenstvím.
OB21-VVP-HUM-OBN-MIK-U Socializace jedince Mgr. Marie Mikulcová.
KULTURA A JEJÍ PROJEVY Mgr. Michal Oblouk.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Seminář o stavebním spoření
Co se přihodí … než se fotka narodí?
Potřeby a pudy - aktivačně motivační vlastnosti
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Sociální interakce a komunikace
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_150_Ochrana půdy
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Vypracovala: Monika Arsenjevová Datum:
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, LOUNY PODĚBRADOVA 640
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_09 sociální role
Podmínky výchovně vzdělávacího procesu ve školní TV
FINANČNÍ GRAMOTNOST Hospodaření domácnosti.
Velikost nářadí.
Název vzdělávacího materiálu
GENDER.
Název projektu: Moderní škola
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
Komunikace a interakce
Co se ztratilo a co to způsobí ?
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Učebnice s. 8 – 9 DÚ – Rodinný erb
Talíř a příbory Pravo-levo.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr.Radka Škulaviková
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Jana Novotná Název materiálu:
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
Zájmena a jejich skloňování
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
vnímání, pozornost, soustředěnost
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
VZDĚLÁVACÍ MATERIÁL kód:
Zpracovala: Ing. Lenka Hřibová
Životní cyklus.
psychologie a společenské výchovy
Kultura, socializace a jedinec
OSVÍCENSTVÍ 18. STOLETÍ VĚK ROZUMU.
11. Program podpory zdraví v mateřské škole (Havlínová):
Digitální gramotnost Informatické myšlení
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Základní statistické pojmy
Psychologie pro učitele 4.přednáška
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška
Hledáme klíč k právům dětí
NAJDI CESTU Orientace v prostoru.
Domy na půl cesty ve středočeském kraji
Výchova v rodině k zodpovědnému rodičovství
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost (Výchova k občanství)
Dopravní prostředky A jejich řidiči.
Člověk jako bytost bio psycho sociální
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_150_Ochrana půdy
Transkript prezentace:

ŽIVOT MEZI LIDMI Patříme k lidem

ZÁMĚRNÉ PŮSOBENÍ lidé, kterým na nás záleží rodiče, sourozenci, prarodiče (rodina) učitelé, vychovatelé (škola) kamarádi, přátelé MÉDIA (hromadné sdělovací prostředky) CO JSTE SE DOSUD NAUČILI? OD KOHO? DOBRÉ nebo ŠPATNÉ?

NEZÁMĚRNÉ PŮSOBENÍ od někoho, kdo je mi příkladem napodobením pozorováním posloucháním KLADNÉ I ZÁPORNÉ

Člověk se rodí jako bytost BIOLOGICKÁ (základní biologické potřeby), postupně výchovou, učením se z něj stává bytost SPOLEČENSKÁ (SOCIÁLNÍ) učení je záležitost celoživotní učení neznamená jen školní vzdělání

ZAMYSLI SE NAD TĚMITO OTÁZKAMI: Kdo a jak na tebe nejvíc záměrně působil? (Co ses dosud naučil-a a od koho?) Čemu se budeš ještě učit – i mimo školu? Naučil se někdo něco od tebe?

ROZUMĚJ POJMŮM: SOCIALIZACE RESOCIALIZACE MINORITA MAJORITA Pokud je neznáš, najdi je ve slovníku