VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Věty vedlejší příslovečné úvod
Advertisements

Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Příslovce a příslovečné spřežky
32_04_25 Podmět Anotace Prezentace: Základní větný člen – podmět, výklad s animacemi Vzdělávací oblast, vzdělávací obor Jazyk a jazyková komunikace, Český.
VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Gramatika Přídavná jména II
Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_08 Škola: ZŠ Dr. Miroslava Tyrše Děčín, příspěvková organizace Adresa: Vrchlického 630/5, Děčín II Autor: Bc. Eva.
PODMĚT Autor: Mgr. Monika Dudová Název: VY_32_INOVACE_ICT2.5_2-25
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.A.07 Název pro školu:
Příslovce Mgr. Michal Oblouk.
Jméno autora: Mgr. Hana Boháčová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_30_CJL_M Ročník: III. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblastMatematické vzdělávání PředmětMatematika Tematický.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Digitální učební materiál
PŘÍSLOVCE (adverbium) je neohebný slovní druh, který vyjadřuje bližší okolnosti dějů a vlastností. V češtině se mezi slovními druhy řadí na šesté místo.
OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost CZ.1.07/1.5.00/
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Autor:Mgr. Iveta Semencová Předmět/vzdělávací oblast:Matematika Tematická oblast:Funkce a její průběh, rovnice a nerovnice Téma:Logaritmické rovnice Ročník:2.
Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová Použitá literatura: E. Hošnová a kol.: ČESKÝ JAZYK pro základní školy, SPN, Praha V. Hartmannová: JAZYKOVÉ ROZBORY.
Neohebné slovní druhy Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Škola:Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_CESKYJA ZYK1_16 Tematická.
PŘÍSLOVCE a jejich stupňování 7. ročník.
P ř íslove č né ur č ení Autor: Mgr. Monika Dudová Název: VY_32_INOVACE_ICT2.5_2-37 Téma: ČESKÝ JAZYK – skladba VY_32_INOVACE_ICT2.5_2-37.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Název a adresa školy Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm nábřeží Dukelských hrdinů Rožnov pod Radhoštěm Název operačního.
Autor:Ing. Eva Peterková Předmět/vzdělávací oblast:Matematika Tematická oblast:Funkce a její průběh, rovnice a nerovnice Téma:Lineární funkce – řešené.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_752.
Autor:Ing. Eva Peterková Předmět/vzdělávací oblast:Matematika Tematická oblast: Funkce a její průběh, rovnice a nerovnice Téma:Lineární funkce Ročník:1.,
Tvarosloví – neohebné slovní druhy
Tvarosloví – slovní druhy
Příslovce Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu.
Název školy: Základní škola Okříšky Autor:Mgr. Jana Němcová Název:VY_32_INOVACE_08 Téma:Neohebné slovní druhy Číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Urbášek. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_6.3.4 příslovce Název sady: Český jazyk 7. ročník Číslo projektu:
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblastMatematické vzdělávání PředmětMatematika Tematický.
 Jsou to neohebné slovní druhy.  Vyjadřují bližší vlastnosti dějů.  Ptáme se na ně otázkami: Jak? Kdy? Kde? Kam? Odkud?  Příslovce vznikají nejčastěji.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU MODERNÍ ŠKOLA Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.400/ ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
VY_32_INOVACE_36_Slovni_druhy_opakovani Jazyk a jazyková komunikace- Český jazyk , Slovní druhy - opakování 3. ročník Autor: Veronika Biskupová, Základní.
Mgr. Lenka Vrzáňová Větná stavba listopadu 2011
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
VY_32_INOVACE_26_Slovni_druhy_uvod Jazyk a jazyková komunikace
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
Název materiálu: VY_12_INOVACE_ CJ.7.Vc.07_Prislovce Datum:
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
Mgr. Marie Havránková TVAROSLOVÍ 1 Mluvnice pro 2. ročník 2. ročník
Příslovce VY_32_INOVACE_03-15 Ročník: 7. Vzdělávací oblast:
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
Mgr. Marie Havránková TVAROSLOVÍ 14 – slova neohebná
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
Příslovečná určení VY_32_INOVACE_03-25 Ročník:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
PŘÍSLOVEČNÉ SPŘEŽKY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Mgr. Marie Havránková TVAROSLOVÍ 12 – slovesa – slovesný rod
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
PŘÍSLOVEČNÉ URČENÍ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Elektronická učebnice - I
PŘÍSLOVCE Jsou slova neohebná, která vyjadřují bližší okolnosti dějů, jako: - místo (všude, zde, tam,domů); -čas (již, potom, později, zítra); -způsob.
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON Číslo projektu CZ.1.07/ 1.5.00/34.0673 Název školy SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Jazykové vzdělávání Předmět Český jazyk a literatura Tematický okruh Tvarosloví Název materiálu Příslovce Číslo materiálu VY_12_INOVACE_1A_CJ_11(32) Autor Mgr. Anežka Chládková Datum tvorby 13. 03. 2013 Všechna neocitovaná díla jsou dílem autora. Anotace: Určená pro žáky 1. ročníku nástavbového studia (popř. 1. ročníku SOU). Prezentace určená k interaktivní práci žáků při hodině. Metodické pokyny: Prezentace je určena jako podpůrný materiál k výkladu učitele a interaktivní práci žáků, lze použít i k opakování učiva. Prvních pět úloh společně s žáky ( první úloha s animací podporující výklad). Dále čtyři příklady s nabídkou výběru výsledků. Některý z žáků dostane myš a z nabídky řešení příkladů vybírá správnou možnost. A na závěr čtyři příklady k samostatné práci žáků. Čas: cca. 20 - 25 min.

PŘÍSLOVCE

ZOPAKUJEME: Příslovce neohebný slovní druh vyjadřují bližší okolnosti dějů nebo vlastností většinou odvozena od přídavných jmen pěkný pěkně kyselý kysele daleký daleko český česky ve větě mají nejčastěji funkci příslovečného určení stupňujeme je - pěkně - pěkněji - nejpěkněji kysele - kyseleji - nejkyseleji POZOR! dobře - lépe - nejlépe nepravidelné stupňování mnoho – více – nejvíce…

Druhy příslovcí: místa - kde?, kam?, odkud?, kudy? času - kdy?, odkdy?, dokdy?, jak dlouho?, jak často? způsobu - jak? míry - jak mnoho?, jak málo? příčiny - proč?

Přečti si pozorně text, vypiš příslovce! Čtyři kamarádky se vydaly na procházku. „Jé, dneska je krásně,“ řekla Eva. „Půjdeme k rybníku. Žádné hřiště, co chtěla jedna z nás“. „Nemysli si, že když jsi o rok starší než já, že budeš rozkazovat!“ odvětila Monika. „Jsem nejvyšší a nejsilnější, proto rozhodnu, kam půjdeme. A vy přece víte, kam chci jít. Chodíme tam často. A sportovat mě fakt nebaví.“ „Holky, nehádejte se, já jsem se narodila sice jen o měsíc dříve než Monča, ale zase se učím z nás čtyř nejlépe. Mohla bych tedy chtít, abyste poslouchaly mě“, oznámila hrdě Denisa, která navrhovala kino. „Protože se říká, že co je malé, to je milé, poslechnete mě. Proto žádný rybník, žádné kino, žádná ZOO! Tak jdeme!“ zakončila nekompromisně debatu nejmladší a nejmenší Barča.

Řešení: Čtyři kamarádky se vydaly na procházku. „Jé, dneska je krásně,“ řekla Eva. „Půjdeme k rybníku. Žádné hřiště, co chtěla jedna z nás“. „Nemysli si, že když jsi o rok starší než já, že budeš rozkazovat!“ odvětila Monika. „Jsem nejvyšší a nejsilnější, proto rozhodnu, kam půjdeme. A vy přece víte, kam chci jít. Chodíme tam často. A sportovat mě fakt nebaví“ „Holky, nehádejte se, já jsem se narodila sice jen o měsíc dříve než Monča, ale zase se učím z nás čtyř nejlépe. Mohla bych tedy chtít, abyste poslouchaly mě“, oznámila hrdě Denisa, která navrhovala kino. „Protože se říká, že co je malé, to je milé, poslechnete mě. Proto žádný rybník, žádné kino, žádná ZOO! Tak jdeme!“ zakončila nekompromisně debatu nejmladší a nejmenší Barča.

A teď trochu logiky… Vypiš jména všech děvčat! Eva, Monika, Denisa, Barbora. Srovnej je od nejmladší po nejstarší! Barbora, Monika, Denisa, Eva Doplň, jakou aktivitu každá navrhovala! Eva – rybník; Monika – ZOO; Denisa – kino, Bára – hřiště.

A zpět k mluvnici… Urči podtržené druhy příslovcí! krásně – způs., často – času, dříve – času, nejlépe – způs., hrdě – způs., nekompromisně – způs. Vytvoř 1. stupeň od příslovce nejlépe! dobře K příslovci nejlépe vytvoř antonymum! nejhůře Vysvětli, co znamená slovo kompromis! Např. způsob řešení, na kterém se shodnou všechny zúčastněné strany. Kdy můžeme použít tvary Barča, Monča? Jedná se o domácké tvary, užíváme je v soukromí, mezi kamarády.

Použité zdroje: NOVOTNÝ, Jiří a kol. Mluvnice češtiny pro střední školy. Praha: Fortuna, 1992, ISBN 80-85298-32-5. SOCHROVÁ, Marie. Český jazyk v kostce. Havlíčkův Brod: Fragment, 1996, ISBN 80-7200-041-1.