Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 9_09

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Počítač, základní pojmy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Miroslav Kaňok, DiS. Dostupné z Metodického portálu
Advertisements

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
Základy duševní hygieny. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport, zdraví, svět.
NERVOVÁ SOUSTAVA KOMUNIKAČNÍ SÍŤ. FUNKCE NS 1. řídí činnost všech orgánů v těle 2. kontroluje organismus jako celek 3. umožňuje vnímat okolí a získávat.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Biologie člověka Tematická oblast: Biologie člověka (1. ročník Krajinář)
. EU_52_sada 1_03_ZPM_Výroba draků netradičně_Lich Název školy Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, p. o. Autor Mgr. Eva Lichá Anotace.
Celistvost lidského organismu. Šablona : V/2 Sada: 2/36 Ověření ve výuce: Třída: 5 Datum: Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Základy automatického řízení 1
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_inovace 7_07
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Nervová soustava vyšších obratlovců
Název projektu: Moderní škola
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
PÁTEŘNÍ MÍCHA VY_32_INOVACE_ ledna 2014
Autor: PaedDr. Hana Hrubcová Název: VY_32_INOVACE_3B_01_Vylučovací
VY_32_INOVACE_09_Činnost litosféry na Zemi Autor: Mgr. Milan Javůrek
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_09 sociální role
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 8_18
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Volně žijící zvířata – rybník, potok
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 2_88
Příspěvek na konferenci
OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 1_71
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_sada 2_94
Náležitosti výkresu VY_32_INOVACE_26_516
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
NERVOVÁ SOUSTAVA IV Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 7_09
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 9_13
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor: Mgr. Dagmar Šaflová
ČESKÝ JAZYK - ČTENÍ Z POHÁDKY DO POHÁDKY Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_12_INOVACE 1_20_Z POHÁDKY DO POHÁDKY.
ČESKÝ JAZYK - ČTENÍ Z POHÁDKY DO POHÁDKY Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_12_INOVACE 1_22_Z POHÁDKY DO POHÁDKY.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 7_02
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 6_13
PŘÍRODOPIS 8. ROČNÍK VY_52_INOVACE_28_01_stavba nervové soustavy.
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 1_23
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Digitální gramotnost Informatické myšlení
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_120_M6
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 2_35
Jméno autora: PaedDr. Hana Jurásková
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_264_ČJ
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 2_83
NERVOVÁ SOUSTAVA.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
ANOTACE NÁZEV: Druhy map AUTOR: Mgr. Marie Matoušová STRUČNÁ ANOTACE (OBSAH, DATUM PILOTÁŽE): Práce s textem VZDĚLÁVACÍ PŘEDMĚT (VE KTERÉM BYL MATERIÁL.
ZEMĚ I. PLANETA ZEMĚ – MATEMATIKA - 6. r
VY_32_INOVACE_ČaJS.5.B Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Štěpánka Beranová Datum: Člověk a jeho svět, člověk a jeho zdraví.
Markéta Hanzalová Náprstková N11 Nervová soustava
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
Směry v poválečné architektuře
NERVOVÁ SOUSTAVA I Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Transkript prezentace:

Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 9_09 NAUKA O PŘÍRODĚ – ČLOVĚK NERVOVÁ SOUSTAVA Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 9_09

ANOTACE NÁZEV DIGITÁLNÍHO UČEBNÍHO MATERIÁLU: NAUKA O PŘÍRODĚ – ČLOVĚK - Nervová soustava   AUTOR: Mgr. Marie Matoušová STRUČNÁ ANOTACE (OBSAH, DATUM PILOTÁŽE): 2.6.2011 Prezentace seznamuje s hlavními částmi nervové soustavy a základy fungování nervové soustavy. VZDĚLÁVACÍ PŘEDMĚT (VE KTERÉM BYL MATERIÁL ODUČEN): Přírodopis KLÍČOVÉ KOMPETENCE: Kompetence k učení – vyhledávat a využívat informace v praktickém životě, kompetence k řešení úkolů – porovnávat a zobecňovat nové poznatky z vlastních zkušeností, hledat odpovědi na otázky o způsobu a příčinách přírodních procesů, předcházet a řešit situace ohrožující život, zdraví, kompetence komunikativní – rozumět obsahu sdělení a přiměřeně reagovat, rozumět užívaným textům a záznamům, obrazovému materiálu, kompetence sociální a personální – podílet se svým chováním na ochraně životního prostředí, kompetence pracovní – využívat znalosti v zájmu vlastního rozvoje i své přípravy budoucnosti. MEZIPŘEDMĚTOVÉ VZTAHY: : ČJ OČEKÁVANÝ VÝSTUP: popis stavbu orgánů a orgánových soustav lidského těla a jejich funkce rozlišovat příčiny, popřípadě příznaky běžných nemocí a uplatňovat zásady jejich prevence a léčby znát zásady poskytování první pomoci při poranění TYPICKÁ VĚKOVÁ SKUPINA: 8.ročník praktická škola

ČLOVĚK NERVOVÁ SOUSTAVA -USMĚRŇUJE ČINNOST VŠECH TKÁNÍ A ORGÁNŮ V TĚLE. Ukaž a popiš hlavní části nervové soustavy: ____________________ VŠECHNY ORGÁNY V TĚLE PODLÉHAJÍ VLIVU NERVOVÉ SOUSTAVY. DĚLÍME JI NA ÚSTŘEDNÍ A OBVODOVOU. STAVEBNÍ A FUNKČNÍ JEDNOTKOU NERVOVÉ SOUSTAVY JE NERVOVÁ BUŇKA-NEURON. Z NERVOVÝCH BUŇEK VYSTUPUJÍ NERVOVÁ VLÁKNA, TA VEDOU PODRÁŽDĚNÍ K ORGÁNŮM A NEBO DO ÚSTŘEDNÍ NERVOVÉ SOUSTAVY. VZÁJEMNĚ SE DOTÝKAJÍ SVÝMI VÝBĚŽKY.

MOZEK je ústředí nervové soustavy. Dělí se na 6 částí: koncový (přední) mozek mezimozek střední mozek most mozeček prodloužená mícha MÍCHA je nervový provazec, který je uložen v páteřním kanálu. Vzcházejí z ní párové nervy, které se dělí na dostředivé (vedou vzruchy do ústřední nervové soustavy a odstředivé (vedou vzruchy z ústřední nervové soustavy k jednotlivým orgánům.

Vyjmenuj 6 částí mozku: 1. _____________ 2. _____________ 3. _____________ 4. _____________ 5. _____________ 6. _____________

Odkazy a citace Commons. In Wikipedia : the free encyclopedia [online]. St. Petersburg (Florida) : Wikipedia Foundation, 6.2.2007 [cit. 2011-10-08]. Dostupné z WWW: <http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/ba/Nervous_system_diagram.png/363px-Nervous_system_diagram.png>. [e-příspěvek] ,