Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Osobní prodej Ročník / obor studia: IV. ročník / Hotelnictví a turismus Vypracoval: Ing. Kovač Lukáš Škola: Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Litoměřice (do 31.08.2012 – SŠHGS) Ověřeno : I. a II. pololetí šk. r. 2012/2013 DUM 575 Klíčová slova: Osobní prodej, kontakt se zákazníkem, prodej. Anotace: Odborná prezentace pro podporu výkladu učitele na téma – Osobní prodej.
Osobní prodej
Osobní prodej Osobní prodej je formou osobní komunikace. Představuje slovní konverzaci v přímém kontaktu či po telefonu, s potencionálním zákazníkem. Zdroj obrázku: http://www.tele3.cz/bezpecny-prodej-domeny.html
Kategorie osobního prodeje Terénní osobní prodej Je realizován mimo zařízení s přímým kontaktem se zákazníkem, Je to nejdražší způsob prodeje – náklady na pracovníka, propagační materiály. Zdroj obrázku: http://www.multilevel-marketing.cz/wp-content/uploads/2012/07/obrazek.jpg
Kategorie osobního prodeje Telefonický osobní prodej, Nahrazuje přímý osobní prodej, Je možné jej napojit na rezervační systém, při řešení rezervace dochází k up – sellingu služeb. Zdroj obrázku: http://www.telefon24.cz/telefonni_predvolby.html
Kategorie osobního prodeje Osobní prodej vnitřní. Je realizováno uvnitř organizace se snahou zvýšení průměrné útraty zákazníků, Ověřování spokojenosti, prodej dodatečných služeb. Zdroj obrázku: http://www.internetovy-marketing-plzen.cz/products/projekt-podnikej/
Proces osobního prodeje Samotný proces osobního prodeje zahrnuje: vyhledávání a posuzování potencionálních zákazníků, příprava na jednání, shromažďování a ověřování informací, navázání kontaktu s cílem ověřit, zda bude osobní setkání efektivní, vlastní obchodní jednání, zjišťování potřeb, prezentace, reakce na připomínky a uzavření obchodu, prodejní kontakt. Ověřování spokojenosti, poskytování dodatečných služeb.
Kontrolní otázky: Co je podstatou osobního prodeje? Jaké kategorie osobního prodeje rozeznáváme? Na jaké fáze se člení proces osobního prodeje?
Použitá literatura KYNCLOVÁ, Jaroslava a Eva KARÁSKOVÁ. Marketing a management: pro střední a vyšší hotelové školy. 1. vyd. Praha: Fortuna, 2009, 152 s. ISBN 978-80-7373-061-1.