VODA.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VODA 8. třída.
Advertisements

Pro úvod bych se rád podíval na koloběh vody
autor: Jakub Jirák, 8. ročník
zpracovaný v rámci projektu EU
Voda Aktivita č.6: Poznáváme chemii Prezentace č. 3
Voda a její okolí.
VODA (H2O) Sumárním vzorcem H2O.
Voda Stejně jako vzduch, světlo a teplo je i voda neživou součástí přírody a nezbytnou podmínkou života na naší planetě. Vodu přijímáme spolu s potravou,
Aktivita č.5: Tajemství chemie
VY_32_INOVACE_G Voda Opakovací otázky
Hydrosféra.
Vše o vodě a jejich vlastnostech.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Voda.
vypracovala: Vendula skalová
Voda Rozdělení vody: -pevné - led a sníh -kapalné – voda
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Druhy vod.
VODA Vypracovali: Jakub Zeman a Adam Obrtel Vyučující : Ludvík Kašpar
Voda a vzduch = základ života
VODA Kateřina Beranová.
Voda Co o ní víme?.
Voda Kocmichová, Lukášová.
VY_32_INOVACE_08 - VODA, KOLOBĚH VODY
VODA Lukáš Mráček, 2.L VOS a SPŠE Božetěchova 3, Olomouc.
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
Hydrosféra Filip Bordovský.
Co to vlastně voda je? Je to chemická sloučenina vodíku a kyslíku. Se vzduchem tvoří základní podmínky pro existenci života na Zemi. Je to chemická sloučenina.
ŽIVOTODÁRNÁ KAPALINA CHEMIE TÉMA: Koloběh vody v přírodě,
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd zaměření VM:6. ročník – Člověk a příroda – Zeměpis – hydrosféra autor VM:Ondřej Vojáček.
Voda a vzduch.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Co je to vlastně voda? Klára Boháčová.
HYDROSFÉRA VODA NA ZEMI.
VODA.
Voda Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Půčková. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky.
Základní podmínka života
Speciální vzdělávací potřeby Klíčová slova Druh učebního materiálu
Opakování voda, vzduch.
4.1 Voda a vzduch Atmosféra Hydrosféra - vzdušný obal Země
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Voda je jedna z nejdůležitejších látek na Zemi. Převážná část 97% tvoří oceány a moře (slaná voda). jezera a řeky tvoří 3% (sladká voda), a 2% tvoří.
VODA.
Název projektu: Modernizace vzdělávání Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název klíčové aktivity:NOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY V OBLASTI PŘÍRODNÍCH.
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Voda (EUPŠCh8),
VY_32_ INOVACE_ 11_ VLASTIVĚDA 4 Základní škola a Mateřská škola, Potštejn, okres Rychnov nad Kněžnou VODSTVO ČR Autor: Mgr.Renata Viktorinová.
Fyzika a chemie společně CZ/FMP/17B/0456 SOUBOR VÝUKOVÝCH MATERIÁLŮ FYZIKA + CHEMIE ZŠ A MŠ KAŠAVA ZŠ A MŠ CEROVÁ.
Voda VY_32_INOVACE_1A_16 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny.
Voda Mgr. Helena Roubalová
Neživá příroda - voda. Voda Voda je součástí neživé přírody, patří mezi kapalné látky. Voda je bezbarvá (průhledná) látka, bez vůně a bez chuti. Nemá.
Hydrosféra = vodní obal Země, který je tvořen vodou – povrchovou – jezera, bažiny, rašeliniště, slatiniště – rybníky, přehradní nádrže – podpovrchovou.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Víš, proč se naší zemi říká Modrá planeta?
NEŽIVÁ PŘÍRODA VLASTNOSTI VODY.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Libhošť 90, příspěvková organizace Autor: Mgr. Monika Hanzelková Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Název projektu: Modernizace vzdělávání Pořadové číslo projektu: CZ. 1
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
DUM II. / 18. voda v přírodě Bc. Zdeněk Klíma.
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_12_ZEMĚPIS
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Chemie 8. ročník
NEŽIVÁ PŘÍRODA Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky a dělením neživé přírody.
Druhy vod.
VY_32_INOVACE_
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Libhošť 90, příspěvková organizace Autor: Mgr. Monika Hanzelková Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Hydrosféra koloběh vody v přírodě
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Blanka Machovcová
Transkript prezentace:

VODA

Kde všude se voda vyskytuje? oceány a moře (71% povrchu Země, slaná voda tvoří 98% veškeré vody na Zemi) povrchová voda - stojatá - jezera, rybníky, přehradní nádrže - tekoucí - řeky podzemní a půdní voda vázaná ve formě sněhu a ledu veškerá voda na Zemi = hydrosféra (hydro = vztah k vodě, sféra = nebeská koule)

Jaké jsou chemické vlastnosti vody? vzorec: H2O prvky: H … vodík, O … kyslík vlastnosti - tekutost - vlastnosti závislé na skupenství skupenství - kapalné - plynné - vodní pára - pevné - led

prostá - minerální - destilovaná Jaké znáš druhy vody? slaná - sladká měkká - tvrdá prostá - minerální - destilovaná

Čím se jednotlivé druhy vody vyznačují? slaná – obsahuje látky způsobující slanou chuť (chloridy) - obsažena v mořích – 98% veškeré vody „sladká“ – použitelná ke konzumaci měkká – obsahuje jen málo rozpuštěných minerálů trvdá – obsahuje velké množství minerálů prostá – voda z kohoutku minerální – voda vyvěrající z podzemí, obsahuje minerály destilovaná – čistá voda získaná destilací - čirá, bezbarvá, bez chuti a zápachu - v silnější vrstvě namodralá

Voda zápis veškerá voda na Zemi = hydrosféra vzorec: H2O skupenství – kapalné, plynné, pevné slaná - obsahuje látky způsobující slanou chuť „sladká“ - použitelná ke konzumaci měkká - obsahuje jen málo rozpuštěných minerálů tvrdá - obsahuje velké množství minerálů prostá - voda z kohoutku minerální - vyvěrá z podzemí, obsahuje minerály destilovaná - čistá voda získaná destilací