Výzkum v malých a středních firmách

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podpora plánování rozvoje sociálních služeb formou založení odborných partnerství CZ.1.04/3.1.03/
Advertisements

Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Založení firmy postup. Postup založení firmy 1) Výběr oboru podnikání a vymezení předmětu živnosti 2) Volba právní formy podnikání 3) Určení názvu a umístění.
Střednědobé plány krajů, sítě sociálních služeb a přechod financování sociálních služeb na kraje Konference Financování sociálních služeb pro města a obce.
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
Propojení psychologie dopravy a klinické psychologie PhDr. et Mgr. Š tefan Medzihorský, předseda ČAPPO, rektor Vysoké školy aplikované psychologie Konference.
Operační program Průmysl a podnikání Programové dokumenty OP – Průmysl a podnikání Národní rozvojový plán ostatní operační programy Socioekonomická.
Fakulta managementu a ekonomiky Ústav regionálního rozvoje, veřejné správy a práva Motto: Smart governance.
Dotazníkové šetření Analýza poptávky po dalším profesním vzdělávání v Jihomoravském kraji Brno.
Demografická prognóza předpoklady – postupy – výběr profesí.
Účast ČR v H2020 a v programu EURATOM v období leden 2014 – červenec 2015 Základní výstupy 1. průběžné zprávy o účasti ČR v H2020 (Frank,Albrecht – plánované.
VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST ZKUŠENOSTI S PODPOROU ESF VE VELKÉ BRITÁNII.
Podnik ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
Ing. Martin Kocourek ministr průmyslu a obchodu ZPĚT NA VRCHOL – INSTITUCE, INOVACE A INFRASTRUKTURA Podpora výzkumu, vývoje a inovací na MPO – program.
Autor práce: Denisa Vydrová Vedoucí práce: Ing. Petra Solarová, Ph.D. Oponent práce: Ing. František Martíšek České Budějovice, červen 2016.
Návrat z mateřské a rodičovské dovolené, praktické problémy Autorka: Mgr. Lada Štěrbová Vedoucí závěrečné práce: JUDr. Pavel Jindřich.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza marketingového mixu vybrané banky Autor bakalářské práce:
Inovace jako nedílná součást programů financovaných z ESIF
Analýza vnitropodnikového komunikačního systému ve vybraném podniku
Autor: Pavel Maroušek Vedoucí: Ing. Martin Maršík, PhD.
Program meziregionální spolupráce INTERREG EUROPE
Zaměřeno na malé a střední podnikání aneb společenská odpovědnost firem v olomouckém kraji Martin Fink Brno,
Výzkum veřejného mínění v otázce výstavby obchodního centra
RPS/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství
Specifika účtování ve vybraném zemědělském podniku
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Motivační a věrnostní programy jako nástroj budování loajality zákazníků Autor práce: skopalová.
Aktuální možnosti přímých zahraničních investic v Indii
Procesní management v oddělení logistiky
Vnitropodniková komunikace ve vybraném subjektu
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
VYHODNOCENÍ PŘEDCHOZÍCH VÝZEV
Inovace a regionální rozvoj
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza controllingu ve vybraném podniku Autor bakalářské práce:
PhDr. Dušan Bartůněk UK FTVS
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Marketingový výzkum. Marketingový výzkum Organizace marketingového výzkumu Cíl výzkumu Typ výzkumu Příprava výzkumného projektu Sběr dat Analýza výsledků.
Inovační potenciál České republiky
Vliv dotací na ROZVOJ malých a středních firem
Základní informace o poskytovateli
Marketingový plán společnosti
Adaptace jedinců v novém pracovním prostředí
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
FEBA-European Federation of Food Banks
Univerzitní město Olomouc
Jak jsou podnikatelé připraveni na GDPR?
Výsledky průzkumu HK ČR k čerpání a využívání OP PIK 2014 – 2020
Program celoživotního učení Comenius
Marketingová komunikace ve vybrané společnosti
Digitální učební materiál
AKTUALIZACE REGIONÁLNÍ INOVAČNÍ STRATEGIE ZLÍNSKÉHO KRAJE
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích ústav podnikové strategie Analýza komunikačních chyb řídících pracovníků ve vybrané společnosti.
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
MAP II. MAP Praha 12 pokračuje
Praha – 31. květen 2011 Petr Šobotník – Prezident KAČR
Institucionální program pro veřejné vysoké školy pro rok 2017
Průběžné výsledky řešení projektu týmem VŠE v Praze
Prodeji produktu nebo služby
ČVUT, Fakulta stavební | 126MSFN - Český stavební trh
Výroční zpráva o stavu podnikání v Ústeckém kraji za rok 2017
Zmapování sousedského nakupování
Ochrana osobních údajů ve firmách v době účinnosti Obecného nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR) - Podpůrné aktivity MPO pro podnikatele Ing. Pavel.
Josef Bernard, Renata Mikešová
Život bez střeva , Praha.
Martin VLASTNÍK, vedoucí oddělení politiky nerostných surovin
Primární emise akcií (IPO) VOKT (P-8)
Současné aktivity v oblasti České podnikatelské rady pro udržitelný rozvoj a Světové podnikatelské rady pro udržitelný rozvoj.
„Kick Off“ platformy Social Life Science
Systémové řešení – Motivace a vzdělávání pedagogů aktivita Společně na trhu práce CZ /0.0/0.0/16_034/
Transkript prezentace:

Výzkum v malých a středních firmách Výsledky šetření září- říjen 2017

Výzkumné pozadí Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR funguje od roku 2001. Kromě návrhů legislativy se zabývá také tématy jako je export, inovace, financování či vzdělávání. Ve spolupráci se svými partnery AMSP ČR průběžně realizuje projekty cílené na aktuální otázky ve své oblasti působení, podporované výzkumy trhu. Jejich účelem je získání obrazu o dané problematice a možnost další práce s těmito výstupy. Cílem projektu bylo zjištění jak MSP přistupují k  výzkumu a vývoji a jak pro spolupráci s výzkumnou sférou vyžívají národní a evropské zdroje. Ipsos pro AMSP: Dotace

Metodika Metoda výzkumu Cílová skupina Velikost vzorku CATI telefonické dotazování Cílová skupina Majitelé, jednatelé, nebo ředitelé malých a středních podniků od 5 do 250 zaměstnanců Velikost vzorku 500 firem Výzkumný nástroj Strukturovaný dotazník v délce 10 minut Sběr dat 17. 8 – 1. 9. 2017 Ipsos pro AMSP: Dotace

SHRNUTÍ VÝSLEDKŮ

7 % malých a středních firem spolupracuje s výzkumem samostatně. 12 % firem spolupracuje s výzkumem a dalších 9 % má podobnou spolupráci v plánu. Nejčastěji spolupracují s univerzitami. Instituce, se kterými firmy spolupracují na výzkumu 5 % malých a středních firem spolupracuje s výzkumem v konsorciu společně s dalšími firmami. 7 % malých a středních firem spolupracuje s výzkumem samostatně. 9 % malých a středních firem nespolupracuje s výzkumem, ale má to v plánu. S výzkumem nejčastěji spolupracují firmy s 100-250 zaměstnanci. Tyto firmy také častěji žádají o dotace, a to opakovaně. 79 % malých a středních firem nespolupracuje s výzkumem a ani to nemá v plánu. Q15. Spolupracuje Vaše firma s výzkumem? Q16. S kým na výzkumu spolupracujete? Báze: N=500, Spolupracují s výzkumem N=59 Ipsos pro AMSP: Dotace

Mezi firmami, které spolupracují s výzkumnými institucemi, převažují pozitivní zkušenosti. Zkušenost s výzkumem Nejvíce pozitivních zkušeností mají firmy spolupracující s výzkumnými centry (94 %) a Akademií věd (100 %). U spolupráce s univerzitami je pozitivní zkušenost 88 %.  Pozitivní zkušenost  Spíše pozitivní zkušenost  Spíše negativní zkušenost  Negativní zkušenost 12 % - Negativní B2B = Spíše negativní + Negativní Q17. Jaké máte s výzkumem zkušenosti? Báze: Spolupracují s výzkumem N=59 Ipsos pro AMSP: Dotace

Hlavním negativem spolupráce s výzkumem je riziko neúspěchu a finanční náročnost spolupráce. Hlavní negativa výzkumu Ukázky odpovědí „Problematické financování, velké riziko odcizení výsledku z výzkumu.“ Nevím 13 % Finanční náročnost 20 % „Výzkum není prakticky orientovaný, jelikož není schopen reagovat na praktické požadavky...“ Jiné 27 % Riziko neúspěchu, zbytečné investice 23 % „Potíže s financováním, nedostatek kvalifikovaných lidí.“ Zdlouhavé 20 % Možnost odcizení výsledků 10 % Nic 7 % Vzdálenost od Praxe 7 % „Je to dráhé a výsledek je nejistý.“ Legislativa 7 % „Možnost prozrazení obchodního tajemství, převytíženost výzkumných pracovišť, nemožnost získat mladé vědce do firmy.“ Q18. Jaká jsou podle Vás hlavní negativa výzkumu? Báze: Spolupracují s výzkumem a mají s ním spíše pozitivní, spíše negativní a negativní zkušenosti N=30 Ipsos pro AMSP: Dotace

Čtyři firmy z deseti žádaly o dotace na svůj rozvoj. 39 % malých a středních firem žádalo o dotaci či grant alespoň jednou 22 % malých a středních firem žádá o dotaci či grant opakovaně 17 % malých a středních firem žádalo o dotaci či grant jednou 61 % malých a středních firem nežádalo o dotaci či grant nikdy Třídění podle velikosti firmy a sledování dotačních titulů Počet zaměstnanců Sledujete vypisování vhodných dotačních titulů? 5-24 zam. 25-49 zam. 50-250 zam. Ano, pravidelně Ano, pokud k tomu mám konkrétní důvod Ne Žádali jste ve Vaší firmě již někdy o dotaci či grant? Ano, opakovaně 9 % 19 % 32 % 60 % 8 % Ano, jednou 27 % 36 % 25 % 12 % 28 % 13 % 64 % 44 % 43 % 40 % 79 % Q2. Žádali jste ve Vaší firmě již někdy o dotaci či grant? Báze: N=500, 5-24 zam. N= 331, 25-49 zam. N= 88, 50-250 zam. N=81, Ano, pravidelně N=60, Ano, pokud k tomu mám konkrétní důvod N=153, Ne N=287 Ipsos pro AMSP: Dotace

Naopak žádosti o vládní dotace zpracovávají firmy častěji samostatně. Nejvíce jsou k čerpání dotací využívány evropské fondy a vládní zdroje. Druh dotace Výrobní firmy signifikantně méně žádají o regionální dotace než firmy ze sektoru obchod či služby. Nejčastěji si firmy nechávají vypracovat od profesionálů žádosti o evropské dotace (z evropských fondů). Naopak žádosti o vládní dotace zpracovávají firmy častěji samostatně. Q3. O jakou dotaci šlo? Báze: Žádali už někdy o dotaci N=194 Ipsos pro AMSP: Dotace

50 % malých a středních firem by do investice šlo i bez dotace. Třetina firem by bez dotace nešla do investice na rozvoj, dalších 16% by bez dotace šla do investice později. Druh investice, na kterou byla žádána dotace Důležitost dotace 34 % malých a středních firem by bez dotace do investice nešlo. 16 % malých a středních firem by bez dotace šlo do investice později. 50 % malých a středních firem by do investice šlo i bez dotace. Firmy podnikající v sektoru výroba investují signifikantně méně do vzdělávání zaměstnanců než ostatní. Q7. O jaký druh investice konkrétně šlo? Q6. Nakolik pro vás byla dotace rozhodující pro uskutečnění investice? Báze: Žádali už někdy o dotaci N= 194 Ipsos pro AMSP: Dotace

Pro polovinu firem je dotace klíčovou pro jejich další rozvoj. Účel investice kvůli níž se žádalo o dotaci Pro 4 % malých a středních firem byla investice zásadní pro zachování firmy. Pro 13 % malých a středních firem byla investice zásadní pro udržení konkurenceschopnosti firmy. Pro 27 % malých a středních firem byla investice zásadní pro rozvoj firmy. Pro 48 % malých a středních firem měla investice za cíl posunout firmu dál. Pozn.: Procenta jsou zaokrouhlena na celá čísla, součet z tohoto důvodu není 100. Q8. Jaký byl účel investice, kvůli které jste si žádali o dotaci či grant? Báze: Žádali už někdy o dotaci N= 194 Ipsos pro AMSP: Dotace

Kontakty Jan Polák Tomáš Macků Martina Pavlicová Štěpánka Brabcová Account Director Ipsos Marketing jan.polak@ipsos.com GSM: +420 603 532 920 Tomáš Macků Research & Communication Director tomas.macku@ipsos.com GSM: +420 774 646 799 Martina Pavlicová Research Executive Ipsos Marketing martina.pavlicova@ipsos.cz GSM: +420 775 436 423 Štěpánka Brabcová Research Executive Ipsos Marketing stepanka.brabcova@ipsos.com GSM: +420 601 293 866

Struktura vzorku Obor podnikání firmy Počet zaměstnanců Obrat firmy v loňském roce ID1. V jakém oboru Vaše firma podniká? ID2. Jaký obrat měla Vaše společnost/firma v loňském roce (za poslední roční účetní období)? Báze: N=500 Ipsos pro AMSP: Dotace