ČESKÝ JAZYK - ČTENÍ Z POHÁDKY DO POHÁDKY Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_12_INOVACE 1_26_Z POHÁDKY DO POHÁDKY
ANOTACE NÁZEV: Kohout, pes a liška AUTOR: Mgr. Hanzlíková Jana STRUČNÁ ANOTACE (OBSAH, DATUM PILOTÁŽE): 12. 12. 2011 Žáci nejdříve přečtou text a poté si pomocí pracovního listu ověří správnost čtení. VZDĚLÁVACÍ PŘEDMĚT (VE KTERÉM BYL MATERIÁL ODUČEN): Český jazyk - čtení OČEKÁVANÝ VÝSTUP (INOVACE): Číst s porozuměním VĚKOVÁ SKUPINA: 5., 6., 7. ročník – Praktická škola METODICKÝ POKYN: Text + pracovní list. Individuální práce i skupinová
Kohout, pes a liška Jednoho dne s pes a kohout vydali do světa. Šli celý den. Večer si pes lehl pod keř. Kohout vyletěl na strom. Tak spali. Ráno při východu slunce kohout zakokrhal. Uslyšela ho liška. Utíkala pod strom. Dostala na kohouta chuť. ,,Dobré ráno, kohoute. Kde ses tu vzal?“ ,,Jdeme do světa.“ ,,To je báječné. Půjdu s tebou. Slez dolů, musíme vyrazit.“ ,,Musím se zeptat přítele, jestli s tím souhlasí“ ,,A kde je?“ ,,Spí tamhle pod keřem.“ Liška si pomyslela, že bude mít k snídani kohouty dva. Běžela se podívat pod keř. Tam uviděla psa. Polekala se a utíkala pryč. ,,Stůj, kmotro liško. My už také půjdeme.“ Ale liška nečekala ani chvíli. Utíkala, co jí nohy stačily, aby ji pes nedohonil.
Kohout, pes a liška – pracovní list Jaká zvířata v textu vystupovala? Z přeházených písmen slož slovo. LKŠIA __________________ SEP___________________ TKOUHO_____________________ Každé slovo má v textu své místo. Najdi a napiš ho. Čtvrté slovo zleva ve třetím řádku. ____________________ Páté slovo zleva v pátém řádku._______________________ První slovo zleva v prvním řádku.______________________ Čtvrté slovo zleva v desátém řádku.____________________ Tajenka_________________________
Odkazy a citace Zdroje: http://offiice.microsoft.com Obrázky jsou součástí knihovny klipartů MS Office První čtení pro malé čtenáře: Kohout, pes a liška. druhé. Ostrava: pro děti v Ostravě, 1997, 10 -11. ISBN 80-7228-087-2.