ZÁKLADNÍ INFORMACE: RADIM ŠPAČEK IVAN DVOŘÁK

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podpora plánování rozvoje sociálních služeb formou založení odborných partnerství CZ.1.04/3.1.03/
Advertisements

OČIMA ŽEN Projekt OČIMA ŽEN je podpořen z programu „Fondu pro nestátní neziskové organizace“. Program „Fond pro nestátní neziskové organizace“, jež je.
1. setkání Řídícího výboru MAP rozvoje vzdělávání území SO ORP Nýřany Nýřany
Doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 1. prosince 2015.
Srpen 2013 Společné setkání Komunitní plánování v Děčíně Projekt „Od analýz ke koordinaci sociálních služeb v Děčíně, CZ.1.04/3.1.03/ Listopad.
Propojení psychologie dopravy a klinické psychologie PhDr. et Mgr. Š tefan Medzihorský, předseda ČAPPO, rektor Vysoké školy aplikované psychologie Konference.
Podpora metodických a koordinačních jednání terénních sociálních pracovníků v Litvínově 05/2011 Kateřina Dosoudilová.
Pomozme lidem učit se a uplatnit se PLUUS RNDr. Vladimír Krajčík, Ph.D. Vysoká škola podnikání, a.s. Tento projekt je spolufinancován Evropskou Unií a.
Podpora odborných partnerství v sociálních službách, existuje ano či ne?
Role dobrovolných svazků obcí (DSO) v ČR při centrálním zadávání 1 Ing. Lukáš Vlček starosta města Pacova předseda Regionální komise Svazu měst a obcí.
Jana Hadravová Informace o realizaci globálních grantů Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost v Kraji Vysočina Jana Hadravová Oddělení.
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Zdravotně sociální fakulta, Jírovcova 24/1347, České Budějovice 1 Vzdělávání poskytovatelů sociálních.
Motivační seminář projektu Motivační seminář projektu „Motivace žáků ke studiu technických předmětů“
1. Význam a úloha malých a středních podniků (MSP) v HORIZON 2020 Táňa Perglová Ředitelka sekce, delegát ČR v programovém výboru SMEs and Access to risk.
Název prezentace Podpora vědy a výzkumu v Moravskoslezském kraji 2010 Ing. Zuzana Bardoňová Datum:
Téma 1. Charakteristika finančního řízení 1. Cíle finančního řízení 2. Hlavní oblasti finančního managementu 3. Finanční rozhodování podniku 4. Finanční.
Komise pro podmíněné propuštění (KPP) Společný projekt PMS CR, VS ČR a Českého helsinského výboru.
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/3.2.04/ Název projektu:Inovace do praxe Název a číslo globálního grantu:Podpora nabídky dalšího vzdělávání v.
Jak přistupovat k inovačním možnostem s dotacemi Richard Lev Ředitel odboru Projektového poradenství Mob:
Podnik ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY CENTRUM PRIMÁRNÍ PREVENCE SEMIRAMIS o.s. Mgr. Simona Krajíčková.
ZÁVĚREČNÝ SEMINÁŘ 2. GLOBÁLNÍCH GRANTŮ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE V RÁMCI OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Jihočeská univerzita V Českých Budějovicích Zdravotně sociální fakulta Katedra právních oborů, řízení a ekonomiky Kolegium děkana 2. června 2009.
Ing. Martin Kocourek ministr průmyslu a obchodu ZPĚT NA VRCHOL – INSTITUCE, INOVACE A INFRASTRUKTURA Podpora výzkumu, vývoje a inovací na MPO – program.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ PLZEŇSKÉHO KRAJE Aktuální informace.
Úvod do projektového řízení
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Analýza vnitropodnikového komunikačního systému ve vybraném podniku
Místní rozpočtové jednotky
Úřad práce České republiky
Mezinárodní vzdělávací projekt TESEUS
Plánování ve školní tělesné výchově
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Globální grant Operační program Rozvoj lidských zdrojů
Název projektu: Drogové závislosti - násilníci a oběti Bc
Vnitropodniková komunikace ve vybraném subjektu
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Inovace a regionální rozvoj
Zpětná vazba od zákazníků ve vybrané společnosti
Vyšší odborná škola a Střední škola, Varnsdorf, příspěvková organizace
Strategická analýza vybraného podniku Orsay s.r.o.
STRATEGICKÝ PLÁN ROZVOJE MĚSTA ČESKÁ LÍPA
Podpora krajského akčního plánování
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Téma 11: Finanční plánování
DEKRET ROZVOJE A STABILITY ČESKÉHO ZDRAVOTNICTVÍ Dvacet zdravých vět
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Olomouckém kraji pro roky
Evaluace a hodnocení Evaluace Autoevaluace ©.
Workshop projektu systémová podpora sociální práce v obcích na téma:
© 2011 Ministerstvo průmyslu a obchodu
Shrnutí výsledků analytické etapy
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Digitální učební materiál
Seminář „I. etapa realizace projektu CPPT UK“
Strategické řízení a plánování ve školách a v územích
Role a možnosti spolupráce s orgány sociálně-právní ochrany dětí
METODICKÁ PODPORA ŘÍZENÍ KVALITY V ÚZEMNÍCH SAMOSPRÁVNÝCH CELCÍCH
MAP II. MAP Praha 12 pokračuje
Principy fungování spolku BISON
A co dál - aneb jak spolupracovat a komunikovat spolu i bez projektů
Konference ke čtenářské gramotnosti Spolupracující partneři
Zdravý kraj Vysočina Marta Vencovská
Metoda VTI Intenzivní forma pomoci v domácím prostředí rodiny, přímo tam, kde problém vzniká (80.léta 20. stol. v Holandsku) Rodiny, které mají obtíže.
Ing. Stanislava Správková
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI ŠKOLY ZAPOJENÉ DO PROJEKTU MOV
Ustavující jednání Řídícího výboru MAP II, Praha 1
v kontextu změn a potřeb moderního trhu práce
Jaké jsou obzory digitální Evropy?
PhDr. Ondřej Kočandrle, oddělení infrastruktury VaV
Transkript prezentace:

ZÁKLADNÍ INFORMACE: RADIM ŠPAČEK IVAN DVOŘÁK CENTRUM PRO PŘENOS POZNATKŮ A TECHNOLOGIÍ UK STARTOVACÍ SEMINÁŘ PROJEKTU POSTUP PŘI MAPOVÁNÍ TRŽNÍHO POTENCIÁLU POZNATKŮ A TECHNOLOGIÍ VYVINUTÝCH NA PRACOVIŠTÍCH UK ZÁKLADNÍ INFORMACE: RADIM ŠPAČEK IVAN DVOŘÁK

POZNATKY A TECHNOLOGIE HLAVNÍ CÍL MAPOVÁNÍ Vyhledat, popsat a vyhodnotit POZNATKY A TECHNOLOGIE se zjevným nebo předpokládaným TRŽNÍM POTENCIÁLEM

CO JE TRŽNÍ POTENCIÁL ? Poznatek / technologie má tržní potenciál, pokud se může stát produktem (výrobkem nebo službou) existuje klient, který má o produkt zájem cena převyšuje náklady na produkci Klientem může být komerční subjekt orgán státní správy nebo samosprávy nezisková organizace příbuzné instituce v oboru (školy, výzkumné ústavy)

MOŽNÉ OBCHODNÍ MODELY Služba pracoviště UK pro vnějšího klienta (na základě obchodní smlouvy) Společný projekt vývoje s vnějším klientem – výzkum / vývoj na základě kontraktu Patentování poznatku / technologie a následný prodej licence (licenční smlouva) Založení spin-off a přenesení obchodních aktivit na něj.

PODROBNĚJŠÍ CÍLE MAPOVÁNÍ Vyhodnotit potenciál fakult: Vytvořit „zásobník dobrých nápadů“ Filtrací „zásobníku“ získat seznam potenciálních produktů Vyhodnocením potenciálních produktů detekovat „žhavé kandidáty“ Na základě podrobného hodnocení navrhnout u nejpokročilejších optimální obchodní model a postup komercializace

PRVNÍ FÁZE MAPOVÁNÍ Lékařské fakulty Farmaceutická fakulta Matematicko-fyzikální fakulta Přírodovědecká fakulta Fakulta sociálních věd Fakulta tělesné výchovy a sportu Ostatním fakultám a pracovištím nejsou dveře uzavřeny – tipy jsou vítány !

VYTVOŘENÍ ZÁSOBNÍKU Na základě: publikací pracovišť UK, běžně dostupných informací, šetření v rámci UK Nutná spolupráce s vedením UK, fakult, oborů a kateder: Na každé fakultě / oboru: sponzor (člen vedení) koordinátor (výkonný agent) Očekávaný výsledek: ?

SEZNAM POTENCIÁLNÍCH PRODUKTŮ Filtrováním zásobníku na základě: Pokročilosti z hlediska komercializace (čas / úsilí potřebné k vytvoření produktu) Diskuse s vedením fakulty / oboru Očekávaný výsledek: 10 – 20 %

HODNOCENÍ POTENCIÁLNÍCH PRODUKTŮ Základní charakteristika a klasifikace Metoda: Strukturované interview + bodovací systém Hlavní hodnotící kriteria: Charakter produktu Tým Vývojové stadium Očekávaný výsledek: 10 – 20 %

Základní charakteristika a klasifikace PRODUKT Co se bude realizovat ? K jakému průmyslu (oboru) se poznatek vztahuje ? Čím je získaný produkt inovativní? (Jak se liší od konkurenčních řešení?) Je produkt jasně definován ? Je duševní vlastnictví (DV) jasně určeno ? (Kdo je vlastníkem DV?) Jak bude zajištěna ochrana DV v ČR, v EU, ve světě ? Co je cílovým trhem ? (Kdo je klient ?) Jak je cílový trh velký ? Jaké jsou tržní kanály ? (Kdo a jak bude výsledky prodávat?) Jaká je konkurence ? Může se produkt stát základem pro další aplikace?

Základní charakteristika a klasifikace TÝM Kdo to bude realizovat ? Složení týmu (pokrytí potřebných dovedností) Odborná / lidská reputace týmu Mentální připravenost na komercializaci Stabilita týmu Pochopení problematiky komercializace poznatků a technologií Zkušenosti s problematikou komercializace poznatků a technologií Podpora na vedení UK, fakulty, oboru, katedry

Základní charakteristika a klasifikace STADIUM VÝVOJE Jak je možná realizace pokročilá ? Existuje poznatek – technologie ? Existuje know-how vedoucí k produktu ? Existuje ochrana DV ? Je definován potenciální klient ? Je představa o tržních kanálech ? Existuje funkční prototyp ? Existuje reálný klient ? Existuje tržní rámec spolupráce ? Existuje fungující tržní vztah ? Existuje pozitivní finanční tok ? NÁPAD PRODUKT NA TRHU

VÝBĚR NEJPOKROČILEJŠÍCH PŘEDPOKLAD NA ZÁKLADĚ ZKUŠENOSTI : Přibližně 20% z detekovaných příležitostí bude mít takové bodové ohodnocení (skóre), aby byly v této etapě dále rozpracovány Ostatní nezmizí „v propadlišti dějin“ – bude jim poskytnuto doporučení / podpora jak zvýšit své skóre.

PODROBNÁ CHARAKTERISTIKA VYBRANÝCH KANDIDÁTŮ Podrobný popis produktu a postupu jeho tržní realizace (due diligence) Podrobná analýza trhu (ČR / EU) klienti, konkurence Ochrana DV Výběr obchodního modelu Zahájení pilotního projektu

Závazek v projektu – 4 pilotní projekty ! ZHODNOCENÍ PŘEDPOKLAD NA ZÁKLADĚ ZKUŠENOSTI : 20% - 50% z vybraných kandidátů projde i podrobnou analýzou a stane se reálným kandidátem na komercializaci. Příklad: Zásobník obsahuje 250 - 500 Z toho detekovaných potenciálních produktů 50 - 100 Z toho žhavých kandidátů po 1. kole hodnocení 5 – 20 Z toho nejpokročilejších po 2. kole hodnocení 2 – 10 Závazek v projektu – 4 pilotní projekty !

PREZENTACE VÝSLEDKŮ V průběhu mapování na fakultách – zpětná vazba jak vedení fakult, tak i nositelům poznatků / technologií. Průběžná souhrnná informace na www stránce Podrobné průběžné informace budou předkládány Monitorovacímu výboru V prosinci 2005 – závěrečný seminář : Prezentace výsledků mapování

ORGANIZAČNÍ ZAJIŠTĚNÍ Startovací setkání (kick-off meeting) na úrovni Univerzity dnes Jednání s vedením fakult za účasti prorektora S. Štecha květen / červen (září) Stanovení sponzorů a koordinátorů (agentů) Komunikace přes koordinátory - jednání o širším a užším seznamu Interview s kandidáty září - listopad

KONEC DĚKUJI ZA POZORNOST