CHEMIE - Pesticidy SŠHS Kroměříž Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autor: Mgr. Milena Široká Projekt: Přiblížení se přírodě Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Předmět: Přírodověda Věková skupina: 5.třída Vytvořeno a.
Advertisements

Pesticidy Obr. 1 Obr.2 Zpracoval:Vyhňák Miroslav Třída:2.L Šk. rok:2013/2014 Předmět:Biologie Vyučující:Mgr.L.Kašpar.
Spotřeba pesticidů v ČR
Michaela Vlasáková Pesticidy.
Význam půdy Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková.
VY_32_INOVACE_6_2_7 Ing. Jan Voříšek  Opakování: co je hlavním zdrojem alkanů a cykloalkanů?  Hlavními zdroji alkanů a cykloalkanů jsou ropa a zemní.
Projekt SIPVZ Multimediální chemie Chemie v praxi
Pedosféra Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
VLIV ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ NA ŽIVOT ČLOVĚKA
Krajina a životní prostředí
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_BI607 Jméno autora:Mgr. Lucie Křepelová Třída/ročník3. ročník.
PESTICIDY A ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
ŽP – základní pojmy Ekologie … věda o vztazích mezi organismy a jejich životním prostředím a mezi organismy navzájem (Ernest Haeckel 1866) Environmentalistika.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Registrační číslo projektu:
PŘÍRODOPISNÁ HRA KAPSA EKOSYSTÉM LES
Ochrana plodin proti škodlivým činitelům
ROSTLINNÉ ORGÁNY I. KOŘEN Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název VM:Postřiky proti škůdcům Kód VM:VY_52_INOVACE_64_64 Vzdělávací předmět:Pěstování rostlin Tematická oblast:Škůdci.
Chemie pro člověka.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Matěj Stach.  Ochrana užitkových organismů, materiálů, potravin i lidského zdraví před organismy, které se přemnožily nebo se vyskytují v místech, kde.
Stavba těla živočichů Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_180.
Autorem učebního materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Biochemie, složení živých organismů.
K čemu jsou soli užitečné – hnojiva, keramika, pesticidy, prací prostředky Chemie 9. ročník Základní škola Benešov, Jiráskova 888 Ing. Jitka Moosová.
Ch_074_Pesticidy Ch_074_Detergenty a pesticidy_Pesticidy Autor: Ing. Mariana Mrázková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace.
Název školySŠHS Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Autor Ing. Libuše Hajná Název šablonyVY_32_INOVACE CHE Název DUMuCHE E Stupeň a typ.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Název školy Střední škola hotelová a služeb Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Autor Ing. Libuše Hajná Název šablonyVY_32_INOVACE CHE Název.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: duben 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: IX Vzdělávací.
Název školyStřední škola hotelová a služeb Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Autor Ing. Libuše Hajná Název šablonyVY_32_INOVACE CHE Název DUMuCHE F.
Pesticidy Obr.2 Obr. 1 Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Šablona 32.  Anotace: Prezentace může sloužit jako výkladové učivo  Autor: Mgr. Lenka Kajabová  Předmět: Chemie  Očekávaný výstup: propojení teoretické.
Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Strojní zařízení - Zásady bezpečnosti při práci
Účetnictví – dlouhodobý majetek
CHEMIE - Disacharidy Název školy SŠHS Kroměříž Číslo projektu
CHEMIE - Polysacharidy
Gastronomická zařízení – ukládání obalů a odpadů
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: květen 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: IX Vzdělávací.
Gastronomická zařízení – prostředky pro úklid a sanitaci
Ch_074_Detergenty a pesticidy_Pesticidy Autor: Ing. Mariana Mrázková
CHEMIE - Metabolismus živin
Strojní zařízení - Stroje na omítání
Gastronomická zařízení – Vybavení kuchyní – mycí stroje
CHEMIE - Metabolismus Název školy SŠHS Kroměříž Číslo projektu
Potraviny a výživa – umělá sladidla
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje BUŇKA VY_32_INOVACE_23_461 Projekt.
CHEMIE - Rozdělení a vlastnosti tuků
CHEMIE - Vlastnosti sacharidů
CHEMIE - Sloučeniny vodíku
CHEMIE - Bílkoviny SŠHS Kroměříž Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Název školy SŠHS Kroměříž Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Autor
CHEMIE - Léčiva SŠHS Kroměříž Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
ALKALOIDY VY_32_INOVACE_24_486
Stroje a zařízení - spoje
CHEMIE - Alkaloidy SŠHS Kroměříž Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
TŘÍDĚNÍ ŽIVÝCH ORGANISMŮ
Pesticidy Obr.2 Obr. 1 Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
CHEMIE - vybrané prvky Střední škola hotelová a služeb Kroměříž
Strojní zařízení - Speciální stroje a zařízení
CHEMIE - Stavba atomu Střední škola hotelová a služeb Kroměříž
CHEMIE - Test- vodík, kyslík
CHEMIE - Kyslík Střední škola hotelová a služeb Kroměříž Název školy
Bc. Ivana Francová, SOU Liběchov Chemická ochrana rostlin Chemická ochrana rostlin je dnes nejrozšířenější, využívá velkého množství ochranných látek zvaných.
Transkript prezentace:

CHEMIE - Pesticidy SŠHS Kroměříž Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0911 Autor Ing. Libuše Hajná Název šablony VY_32_INOVACE CHE Název DUMu CHE.0320.2E Stupeň a typ vzdělávání Odborné vzdělávání Vzdělávací oblast Člověk a příroda Vzdělávací obor Biochemie Vzdělávací okruh Pesticidy Druh učebního materiálu Prezentace Cílová skupina Žák, 16 - 19 let Anotace Prezentace komplexně seznamuje žáky s pesticidy a jejich významem Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova Pesticidy, insekticidy, herbicidy, DDT, kyanovodík, vegetace Datum 20. 4. 2013

Pesticidy

Jsou biologicky aktivní chemické prostředky používané proti různým druhům škůdců - hmyzu, plevelům, škodlivým houbám a hlodavcům. Nejvíce se uplatňují v zemědělství.

Obr.č.1: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Doppeldecker_01_KMJ.jpg

nejvýznamnější jsou: insekticidy herbicidy

Insekticidy jsou prostředky proti hmyzu jejich účinek se projevuje při doteku, pozření nebo vdechnutí Obr.č.2: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Aphididae_(aka).jpg

zasahují: nervový systém hmyzu do organismu se dostávají: dýchacími orgány při požití kontaktem s tělem hmyzu

Nejvýznamnějším byl dlouhou dobu DDT působí jako jed na nervový systém hmyzu protože se hromadí v organismu živočichů, kde vyvolává nežádoucí změny, jeho použití je zakázáno

dalším účinným prostředkem je kyanovodík vzhledem k tomu, že je vysoce toxický i pro jiné živočichy, rovněž se nepoužívá

dnes se nejčastěji používají různé organické sloučeniny fosforu v přírodě se velmi rychle rozkládají

Existují také insekticidy na bázi bakterií a virů.

Herbicidy jsou prostředky proti plevelům jsou to většinou dusíkaté heterocyklické sloučeniny, nebo soli karboxylových kyselin, deriváty fenolů atd.

působení: totální účinek - ničí veškerou vegetaci, selektivní - hubí pouze plevely, nikoli užitkové rostliny.

Obr.č.3: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Sprayed_weeds.jpg

Herbicidy nemají jen pozitivní účinky (zvyšování výnosů v zemědělství), ale negativně působí na životní prostředí (zamoření půdy, vodních toků, otrava zvěře, ptáků)

je nutné dodržovat minimální přípustné množství, lhůty mezi jejich další aplikací a sklizní, likvidace obalů v některých případech bylo použití pesticidů omezeno, nebo úplně zakázáno

Otázky 1.) Uveď význam pesticidů. 2.) Jak se dostávají do organismu insekticidy? 3.) Vyjmenuj významné insekticidy. 4.) Charakterizuj selektivní herbicidy. 5.) Popiš negativní účinek herbicidů.

zdroje Wikipedie Wikimedia Commons Doc. RNDr. Jan Čipera, CSc., RNDr. Jaroslav Blažek, RNDr. Pavel Beneš, CSc.: Chemie A