Marketingová komunikace ve vybrané společnosti Autor bakalářské práce: Kristýna Hájková Vedoucí bakalářské práce: Ing. Lenka Ližbětinová, Ph.D. Oponent bakalářské práce: doc. Ing. Hana Ezrová, CSc. České Budějovice, duben 2017
Motivace a důvody zvolení tématu Prohloubení znalostí Dostatečné množství informací Osobní zájem
Cíl bakalářské práce Cílem práce je analyzovat marketingový komunikační mix ve vybrané společnosti a na základě provedeného výzkumu zjistit jeho vhodné nastavení a nevyužité možnosti. Následně navrhnout zlepšení marketingové komunikace.
Použité metody Analýza mikroprostředí Analýza makroprostředí Analýza marketingové komunikace SWOT analýza Dotazníkové šetření Rozhovor
Představení společnosti Obchodní jméno: Decasport s.r.o. Právní forma: společnost s ručením omezeným Sídlo: Türkova 1272/7, Chodov, 149 00 Praha Den zápisu do obchodního rejstříku: 14. října 2009 Předmět podnikání: prodej sportovního vybavení Prodejna v Českých Budějovicích Otevření: 24. května 2013 Počet zaměstnanců: 64
Výzkumné otázky Výzkumná otázka č. 1: Využívá společnost Decathlon základní nástroje marketingové komunikace? (reklama, podpora prodeje, public relations, osobní prodej) Na první výzkumnou otázku byla odpověď získána pomocí analýzy komunikačního mixu společnosti, kdy bylo zjištěno, že společnost využívá všechny základní nástroje marketingové komunikace. Odpověď na první výzkumnou otázku je tedy ano.
Výzkumné otázky Výzkumná otázka č. 2: Společnost Decathlon klade důraz na osobní prodej. Je tento nástroj hodnocen respondenty kladně? Odpověď na druhou výzkumnou otázku byla zjištěna pomocí dotazníkového šetření. Všichni respondenti byli povinni ohodnotit jednotlivé faktory tykající se přístupu zaměstnanců k zákazníkům. Respondenti odpověděli, že kromě odborné znalosti zaměstnanců a přehledu zaměstnanců o sortimentu na prodejně, jsou spokojeni. Z tohoto důvodu je odpověď na výzkumnou otázku č. 2 spíše ano.
Výzkumné otázky Výzkumná otázka č. 3: Společnost Decathlon nabízí zákazníkům možnost objednání zboží přes eshop z webových stránek www.decathlon.cz. Nově nabízí službu Klikni&Vyzvedni, kdy si zákazník zboží vyzvedne do 3 hodin či do 5 dnů přímo na prodejně. Znají respondenti tuto služby a využívají ji? Na třetí výzkumnou otázku byla odpověď zjištěna z výsledků dotazníkového šetření. Celkem 86 respondentů tuto službu zná a z tohoto počtu respondentů již 63 dotazovaných tuto službu využilo. Odpověď na třetí výzkumnou otázku je ano.
Návrhy a opatření Zlepšení stránky Decathlon České Budějovice na sociální síti Facebook. Zlepšení stránky Decathlon České Budějovice na sociální síti Instagram. Povinné školení pro všechny zaměstnance pod vedením školitele. Pravidelný kurz in-line bruslení pro děti na sportovním hřišti u prodejny.
Závěr Výzkumné otázky byly zodpovězeny. Opatření byla navržena. Cíl bakalářské práce byl splněn.
Doplňující dotazy Od vedoucího bakalářské práce: V práci selektujete získaná data vzhledem k rodové příslušnosti. Jaké jsou odlišnosti v postojích respondentů na webové stránky, Facebook či Instagram vzhledem k věku? Od oponenta bakalářské práce: Vyjádřete se k příčinám dosud malého zájmu o event marketing firmy. Je možno v současné době považovat jako hrozbu světovou finanční krizi? Konkrétně v případě ČR zaznamenává ekonomika růst
Děkuji za pozornost