NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.2623 AUTOR: Mgr. Marie.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
OBDÉLNÍK 1. ZÁKLADNÍ VLASTNOSTI OBDÉLNÍKU 2. OBVOD A OBSAH OBDÉLNÍKU – SLOVNÍ ÚLOHY   Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
Advertisements

Čtyřúhelníky Druhy čtyřúhelníků Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Konstrukce rovnoběžníku. ROVNOBĚŽNÍKY čtverecobdélníkkosočtvereckosodélník všechny strany mají stejnou velikost protější strany mají stejnou velikost.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Co sem nepatří?
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 Autor: Eva Valentová NÁZEV: VY_32_INOVACE_303_Trojúhelník – výpočty Téma: Geometrie.
Lichoběžníky a jejich vlastnosti Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Tělesa –Válec Číslo.
Tělesa –Hranol Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Název projektu: Digitalizace výuky oboru Kosmetické služby
Lichoběžník VY_42_INOVACE_25_02.
Lichoběžník Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika
Čtyřúhelníky: OBECNÝ ČTYŘÚHELNÍK ROVNOBĚŽNÍKY OBDÉLNÍK ČTVEREC
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čtyřúhelník - obdélník
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Obsahy rovinných útvarů
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
25.1 Druhy a vlastnosti rovnoběžníků II. OBSAH a OBVOD
Závěrečné opakování 7. ročník VY_42_INOVACE_35_01.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Povrch krychle a kvádru.
Rovnoběžník 13 Sestrojte rovnoběžník ABCD, ve kterém a = 7 cm, u = 10 cm, v = 8 cm. Základem při této konstrukci bude konstrukce trojúhelníku podle věty.
Základní konstrukce Obdélník (známe-li délku jedné jeho strany a úhel, který s ní svírá úhlopříčka)
Známe-li délku úhlopříčky.
Popis kvádru:. Popis kvádru: Vlastnosti kvádru: Kvádr má 8 stěn. Kvádr má 8 vrcholů. Kvádr má 12 hran. Kvádr má 1 dolní podstavu. Kvádr má 1 horní.
GEOMETRICKÉ TVARY v rozsahu učiva 1. stupně ZŠ
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Autor: Ing. Jitka Michálková
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_98_M7
Obvod a obsah rovinného obrazce I.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Tělesa –čtyřboký hranol
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
ROZBOR Čtverec a příčka:
Trojúhelníky Názvosloví Obvod Rozdělení Obsah Výšky v trojúhelníku
Základní konstrukce Obdélník (známe-li délku jedné jeho strany a úhlopříčky) Autor obrázků © Mgr. Radomír Macháň.
Autor obrázků © Mgr. Radomír Macháň
Konstrukce rovnoběžníku
Název školy: Základní a Mateřská škola Bečváry, okres Kolín Autor: Mgr
Pythagorova věta – příklady
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Obvod a obsah rovnoběžníku
Vnitřní a vnější úhly v trojúhelníku
Tělesa –Pravidelný šestiboký hranol
46 OBVOD A OBSAH LICHOBĚŽNÍKU.
Výukový materiál pro 9.ročník
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
27.1 Vlastnosti a konstrukce lichoběžníků I.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115
Množiny bodů dané vlastnosti
Čtyřúhelníky názvosloví rozdělení úhly úhlopříčky osová souměrnost
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Pythagorova věta v rovině
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čtyřúhelník - obdélník
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Matematika a její aplikace, Matematika, Geometrie v rovině a v prostoru,
Středově souměrné útvary
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Čtverec, obdélník NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 Autor: Eva Valentová NÁZEV: VY_32_INOVACE_290_Čtverec, obdélník.
27 STŘEDOVÁ SOUMĚRNOST.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.2623 AUTOR: Mgr. Marie Seidlerová NÁZEV: VY_32_Inovace_Matematika_1 ČÍSLO DUM: 19 TÉMA: Rovnoběžníky ROČNÍK: 7. OBDOBÍ REALIZACE: 5/2012

Anotace : Lze použít při výkladu učiva i při opakování o rovnoběžnících - druhy rovnoběžníků - vlastnosti rovnoběžníků konstrukce rovnoběžníku obvod rovnoběžníku obsah rovnoběžníku

Rovnoběžníky Dělíme je na : Čtverec Obdélník Kosočtverec Kosodélník

Čtverec a obdelník

Kosočtverec a kosodÉlník

Vlastnosti Protější strany jsou rovnoběžné a shodné Protější úhly jsou shodné a součet všech vnitřních úhlů je 360° Úhlopříčky se navzájem půlí a jejich průsečík je střed souměrnosti čtverec a obdélník – mají vnitřní úhly pravé - úhlopříčky e=f čtverec a kosočtverec – mají shodné strany - úhlopříčky e ┴ f

Konstrukce rovnoběžníku ABCD: a=6cm,d=4cm,α=80° ZK: 1. AB; a= 6cm 2. úhel BAX; α= 80° 3. k; k (A, 4cm) 4. ▲ABD 5. S = střed BD 6. S(s): A→C 7. ABCD

Obvod a obsah rovnoběžníku ABCD : a=9cm, b=5cm,Vb=4cm O = 2 x (a+b) O = 2 x (9+5) O = 28 cm S = a x Va = b x Vb S = 9 x 4 S = 36 cm2

Příklady na procvičení : 1) Sestroj rovnoběžník ABCD: /ab/= 5,4cm, /bc/=4,5cm, /αc/= 6 5cm (proveď rozbor, zápis konstrukce a konstrukci) 2) Sestroj rovnoběžník ABCD: /ab/= 6 cm, /bc/=5cm, úhel/abc/= 105º (proveď rozbor,zápis konstrukce a konstrukci) 3) Vypočti obvod a obsah rovnoběžníka ABCD : /ab/= 8cm, /bc/= 4,5cm, Výška na stranu /vb/ = 4cm

Příklady na procvičení : 1) Sestroj rovnoběžník ABCD: /ab/= 5,4cm, /bc/=4,5cm, /αc/= 6 5cm (proveď rozbor, zápis konstrukce a konstrukci) 2) Sestroj rovnoběžník ABCD: /ab/= 6 cm, /bc/=5cm, úhel/abc/= 105º (proveď rozbor,zápis konstrukce a konstrukci) 3) Vypočti obvod a obsah rovnoběžníka ABCD : /ab/= 8cm, /bc/= 4,5cm, Výška na stranu b = 4cm o = 2.( /ab/+/bc/) s = /bc/ . výška o = 25 cm s = 18 cm²

Zdroj obrázků: vlastní práce