HODNOCENÍ VODNÍCH PRVKŮ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Monitoring bezobratlých říčních živočichů
Advertisements

Význam malých vodních ploch pro krajinu
Rostliny našich rybníků 4.ročník
Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: ŽAHAVCI VY_inovace_32_PR6_18
VY_32_INOVACE_ 04 - Znečišťování vod
Obnova a revitalizace pražských nádrží. Odbahnění vodního díla Džbán -kompletní odbahnění včetně odvozu (celkem cca m3 bahna) bylo provedeno pouze.
PROJEKT EU - PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Název projektuModerní škola Šablona III/2Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Vznik a složení půdy Vznik půdy
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PhDr. Bohumila Fillová. ANOTACE Soubor slouží k seznámení žáků s Jihomoravským krajem,
Rozmanitost podmínek života na zemi
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd zaměření VM:6. ročník – Člověk a příroda – Zeměpis – vodstvo na pevninách autor VM:Ondřej.
Monitoring životního prostředí v okolí školy a v Moravskoslezském kraji Martina Toporská, 2.L.
Zpracoval: Štěpán Sýkora a Lukáš Humplík.  svrchní část zemské kůry  je prostoupená vodou, vzduchem, a organismy  vzniká procesem pedogeneze pod vlivem.
STRAŠNICE Pavel Tománek Tereza Vybíralová 2009/2010, letní semestr
ÚTVARY VE DNĚ Interakce proudu a pohybu splavenin vede ke vzniku útvarů ve dně, jako např. vrásy, duny, antiduny, splaveninové lavice. Tyto útvary mohou.
Člověk a jeho svět 4. ročník
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PhDr. Bohumila Fillová. ANOTACE Soubor slouží k seznámení žáků s částí Českomoravské vrchoviny,
Hydrobiologie tekoucích vod

Sedlčany Sedlčany a okolí.
Život ve vodě Filip Bordovský.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s působením tekoucí vody na zemský.
Odvodnění jezerní nádrže Ha!Ha! a následné geomorfologické dopady na dolním toku řeky Ha!Ha!, Quebec, Kanada G.R. Brooks, D. E. Lawrence.
Zeleň: parky, stromy v ulicích, vnitrobloky Ovzduší – co zlepšuje ovzduší: zeleň - co zhoršuje ovzduší: doprava (Magistrála), vytápění, průmyslová výroba.
Kroužek Meteomráček Dům dětí a mládeže Astra Zlín.
Rybník Řežabinec. Na území národní přírodní rezervace Řežabinec a Řežabinecké tůně je na ploše 110,7 ha chráněn rozsáhlý komplex vodních, bažinných a.
AnotacePrezentace k procvičení čtení s porozuměním a k rozvoji přírodovědných vědomostí o vodních plochách a zvířatech žijících u nich. AutorMgr. Zdeňka.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_1.3.1 Ekosystémy České republiky Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník.
Průzkum vody v Rokytce Vytvořeno 8.B. Mapa naší cesty.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY-32-INOVACE-491 Zahradní slohy nepravidelné Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší.
Půda Anotace: Materiál je určen k výuce pracovních činností (pěstitelství) v 7. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi o půdě, jejím vzniku.
Projekt do biologie a chemie. VODĚNKA - DUSÍK EXPERIMENT – JAKO RYBA VE VODĚ  DEN 1. – ZAKLÁDÁNÍ EXPERIMENTU  DEN 9. – KONTROLA  DEN 12. – KONTROLA.
Opatření vázaná na vodu v SC 4.3
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Arcibiskupské gymnázium (RNDr. Irena Chlebounová)
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ / /21
Ekosystém rybník Rostliny
Základní společenstva – vody, mokřady a prameniště
MĚŘENÍ PRAŠNOSTI OVZDUŠÍ POMOCÍ KRÉMU
Strážnické pomoraví.
VLHKOST A TEPLOTA VZDUCHU
ROSTLINY A ŽIVOČICHOVÉ
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
RYBÍ PÁSMA Mgr. Radka Macháňová.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
POSOUZENÍ KVALITY VODY
vnější přírodní činitelé
Živočichové Společné znaky: Přijímají vodu a potravu, vylučují.
Základní škola a Střední škola CREDO, o. p. s. Číslo projektu: CZ. 1
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
JARO U NÁS VY _32 _ INOVACE _01
Mapa království Českého z roku 1851
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Autor: Mgr. Věra Voborníková Datum: Název: VY_52_INOVACE_03_VLASTIVĚDA
Autor: Mgr. Kadavá Jana Název: VY_32_INOVACE_07_Voda a její okolí
Autor: Mgr. Iveta Váňová
Autor: Mgr. Kadavá Jana Název: VY_32_INOVACE_3A_12_Ekosystém_řeka
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Kolín V., Mnichovická 62
Vodstvo České republiky
VY_52_INOVACE_13_ Rostliny v okolí řeky
Na zahradě Mgr. Lenka Stará
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
VNĚJŠÍ GEOLOGICKÉ DĚJE
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Mgr. Pavla Balejová Název materiálu: VY_12_INOVACE_ČJS.2.Bal.32_U_vody Datum: 4.
VY_12_INOVACE_Rů_II_15 JIŽNÍ ČECHY Název projektu: OP VK
VY-52-INOVACE-67_Vodní ekosystém - učební text
VODSTVO Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu:
VNĚJŠÍ GEOLOGICKÉ DĚJE
Mapky přirozených ekosystémů z naší přírody
Transkript prezentace:

HODNOCENÍ VODNÍCH PRVKŮ Arcibiskupské gymnázium (RNDr. Irena Chlebounová)

POSTUP Dne 22. 4. 2016 jsme s třídou 3. B provedli terénní půzkum vodních prvků v okolí školy. Porovnávali jsme jezírko v Havlíčkových sadech a potok Botič pod Havlíčkovými sady. Všímali jsme si přibližné velikosti, hloubky, podoby břehů, přítomnosti rostlin a živočichů a kvality vody. Všechny prvky jsme bodově ohodnotili podle instrukcí v pracovním listě a navzájem je porovnali. Podle mapy jsme určili i polohu dalších vodních prvků (v okolí I. P. Pavlova a Vyšehradu).

UKÁZKA PRACOVNÍHO LISTU

VÝSLEDKY Jezírko v Havlíčkových sadech: Nádrž 6 x 6 m (rozdíl mezi odhady skupin), odhadovaná hloubka 1 m, břeh kameny a písek, hodně rostlin, málo živočichů (ryby a několik bezobratlých) Potok Botič pod Havlíčkovými sady: Odhadovaná hloubka 20 cm, šířka 1 – 2 m, vydlážděné kamenité koryto, dále od břehu rostliny, mnoho bezobratlých živočichů ( řada bioindikátorů kvality vody)

ZÁVĚR Náměstí Míru – stav vodních prvků špatný až kritický, nejblíže je jezírko v Havlíčkových sadech a potok Botič. I. P. Pavlova – stav vodních prvků kritický, v blízkosti pouze Botanická zahrada Na Slupi s nádržemi, zahradními jezírky a potůčkem. Vyšehrad – stav vodních prvků dobrý, teče pod ním řeka Vltava se zpevněným korytem