AUTOR: Kateřina Křížová

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_ Základní skladební dvojice Název sady: Český jazyk a literatura.
Advertisements

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_12.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_17.
Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku, slouží k opakování probraného učiva Datum: Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jiřina Homolová Název DUM: VY_32_Inovace_ Základní větné členy Název sady: Český jazyk 6. ročník.
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_15 J. K. Tyl
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_16 K. J. Erben
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Přísudek VY_12_INOVACE_Rů_I_34 Název projektu: OP VK
VY_32_Inovace_ Základní skladební dvojice
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_09 sociální role
AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_01 Dělitel a násobek
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_14 Český romantismus
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_13
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_03
AUTOR: Mgr. Eva Kubíková NÁZEV: VY_32_INOVACE_15_07_ Ovoce
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
AUTOR: Kateřina Křížová
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_09 Romantismus_Francie
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_12 Pohyb a klid tělesa -test
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_16 poměr stupňovací
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
AUTOR: Kateřina Křížová
VY_32_INOVACE_01_Co je základem každé věty?
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
AUTOR: Kateřina Křížová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_18
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_12
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
AUTOR: Kateřina Křížová
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_04 příslovečná určení
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_16 Temperament
Klasifikace větných členů, rozbor věty jednoduché
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_13 Romantismus Amerika
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_17_06 Česká moderna
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_13 Střídavé.
Větné členy.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_35_ČJ4
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_17
AUTOR: Mgr. Eva Kubíková
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_17 Realismus Anglie
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_19 Fyzika,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_18 Fyzika,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Předmět VY_32_INOVACE_03-24 Ročník: 6. Vzdělávací oblast:
SKLADBA SKLADEBNÍ DVOJICE Jabloň před domem krásně rozkvetla.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_19 Fyzika,
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Autor: Mgr. Vladimíra Dvořáková
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_17_19 avantgarda
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_01 Čas
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_01 Větné členy- základní skladební dvojice TEMA: skladba ČÍSLO PROJEKTU: 2674/21/7.1.4/2011 Styl výše uvedené tabulky pro doplnění informací k materiálu si můžete zvolit sami. Důležité je dodržet náležitosti v ní uvedené.

Anotace Výukový materiál je určen žákům základní školy Autor: Mgr. Kateřina Křížová Jazyk: čeština Zaměření: Výukový materiál je zaměřen na větné členy – základní skladební dvojici. Žáci si zopakují, co je podmět, jak se na něj ptáme a následně hledají ve větách podmět. (opakování z 1. stupně). Dále jsou žáci seznámeni s přísudkem, který je rozdělený na slovesný a jmenný. Ke každému příkladu jsou pak uvedeny příklady. Žáci využívají interaktivní tabule a ve větách hledají základní skladební dvojice. Specifické potřeby: interaktivní tabule Klíčová slova: podmět, přísudek, holý, rozvitý, několikanásobný Klíčové kompetence: k učení, k řešení problému, komunikativní Na výukový materiál reagovali žáci pozitivně.

Základní skladební dvojice Větné členy Základní skladební dvojice

Základní skladební dvojice podmět + přísudek Po Př

Podmět vyjadřuje, o kom/ o čem vypovídá přísudek otázka na 1. pád KDO? CO? Vyjádřený – je obsažen ve větě Nevyjádřený

Podmět vyjádřený příklady Michal mi pomohl s domácím úkolem. V silném větru se stromy klaněly až k zemi. Davy turistů obdivovaly krásy přírody. Žáci by měli poslouchat své učitele.

Podmět nevyjádřený příklady znám z předchozí věty Jana šla na maliny. Našla plný džbánek. Na zahrádce rozkvetly tulipány. Voněly na několik metrů daleko. b) zřejmý podle tvaru slovesa Půjčil mi knihu. K narozeninám mi poslala velkou čokoládu. všeobecný Poslali nám dopis. Chtěli nám pomoct s úkoly.

Přísudek vyjadřuje, co se vypovídá o předmětu, co nositel nebo původce děje dělá, co se s ním děje slovesný jmenný se sponou

slovesný zkratka Přs základem přísudku mohou být: slovesné tvary jednoduché Honza píše úkol. Zedníci postavili dům. slovesné tvary složené Jirka bude hrát hokej. Jarmila bude pracovat jako prodavačka.

jmenný se sponou zkratka Přj základem je spona a jmenná část sponová slovesa: být, bývat, stát se, stávat se (i v záporném tvaru – není, nestávají…) a) spona + podstatné jméno Eva se stala lékařkou. Jarmila bude prodavačka. b) spona + přídavné jméno Podzim bývá deštivý. Úkol byl napsaný.

Větné členy holé, rozvité, několikanásobné Podmět i přísudek může být: holý, rozvitý, několikanásobný. holý Pes štěká rozvitý podmět Náš pes štěká. přísudek Pes hlasitě štěká. c) několikanásobný podmět Pes a štěně štěkají. přísudek Pes štěká a kouše.