Úloha vůdců, úloha vůdcovství

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vůdcovství - leadership
Advertisements

1 Úloha vůdců, úloha vůdcovství -Poznat a dělat správné věci -Definovat vize -Ukazovat cestu, jak vizi realizovat.
ASERTIVITA Alena Krákorová. Asertivita základy asertivního chování základní asertivní způsoby jednání asertivita DESATERO asertivita a obtížný klient.
Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Spolupráce OSPOD se školami a školskými zařízeními TENTO PROJEKT JE FINANCOVÁN Z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU PROSTŘEDNICTVÍM OPERAČNÍHO PROGRAMU LIDSKÉ.
NSK A SEKTOROVÉ DOHODY JAKO NÁSTROJE PRO PROVÁZÁNÍ POTŘEB ZAMĚSTNAVATELŮ A VZDĚLAVATELŮ Ilona Šimarová, Svaz průmyslu.
Učení ducha v praktickém životě. Učení ducha je praxe vlastních myšlenek, citů a činů Učení ducha znamená učit se správně utvářet své myšlenky a city.
Příloha č. 1 – specifikace předmětu plnění Řízení lidských zdrojů Procesy a nástroje VZ 2015.
Vize propojení zdravotního a sociálního pojištění RNDr. Jiří Schlanger náměstek pro informatiku a mezinárodní věci.
1. Setkání (nejen) křesťanských pedagogů litoměřické diecéze Myšlenka a smysl setkávání pedagogů „Naši učitelé nesmějí být podobni sloupům u cest, jež.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_12.
Sociální etika 1 (PS) PhDr. Roman Míčka, Th.D. Sociální etika 1 (PS) Vyučuje:PhDr. Roman Míčka, Th.D.
Téma 1. Charakteristika finančního řízení 1. Cíle finančního řízení 2. Hlavní oblasti finančního managementu 3. Finanční rozhodování podniku 4. Finanční.
VZDĚLÁVACÍ PROGRAM NEZISKOVÉHO SEKTORU projekt Sítě mateřských center o.s. – Jihomoravský kraj Lektorské dovednosti I. Komunikace v NNO.
KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB JIHLAVA Mgr. Naděžda Vrbatová, PhD.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada44 Anotace.
Sub-projekt PF 098: Práva dítěte ve školské praxi Brno, 26. listopadu 2013 Autentická participace Petra Ali Doláková Realizátor projektu: Česko-britská.
Jsou venkovské školy horší než městské?
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Pojem přeměna obchodní společnosti
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Josef Středula, předseda ČMKOS
Mentoring, co a jak? Václav Šneberger
Analýza kvality života aneb proč, jak a pro koho …
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
VYHODNOCENÍ PŘEDCHOZÍCH VÝZEV
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_17 Výkon Šablona číslo: IX Sada číslo: I
Název vzdělávacího materiálu
Název vzdělávacího materiálu
Název školy: Základní škola speciální Litvínov, Šafaříkova 991
Výrobní faktory v organizaci
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Od skupiny ke kooperaci
Název vzdělávacího materiálu
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_09 sociální role
Vůdcovství – leadership část 2.
Základní informace o poskytovateli
FINANČNÍ GRAMOTNOST Hospodaření domácnosti.
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/
MEZILIDSKÁ KOMUNIKACE II.
UČENÍ.
Název vzdělávacího materiálu
Kompetenční modely Mgr. Andrea Drdáková.
Příspěvek na konferenci
Vůdcovství - leadership
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Poměr v základním tvaru.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá
Management Přednáška 7, 8: Plánování.
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 9_09
Etické kodexy v praxi Pavel Seknička.
Životní cyklus.
Synergie manažerského týmu
Kvalita a bezpečí jako hlavní principy k úspěšné a efektivní akreditaci Gabriela Franková.
Hledáme klíč k právům dětí
Zlatý kruh.
Centralizované rozvojové projekty 2017
Domy na půl cesty ve středočeském kraji
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Etické kodexy v praxi Pavel Seknička.
Poměr v základním tvaru.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Jean Jacques Rousseau (1712–1778)
PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D
Seminář pro žadatele pro výzvu 082
Diagnostika dítěte předškolního věku
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
Transkript prezentace:

Úloha vůdců, úloha vůdcovství Poznat a dělat správné věci Definovat vize Ukazovat cestu, jak vizi realizovat

Moderní pojetí leadership Postaveno na premise: „způsobilost leadership je dosažitelná každému člověku“ Vůdcem se člověk nestává tím, že získá vůdčí pozici (roli), k leadership je potřeba se připravovat, propracovat

Klíčové požadavky na moderní leadership Respektování přírodních zákonů a principů v lidské společnosti Strategické myšlení Podpora civilizační vize Globalizace jako příležitost Schopnost využívat zdravý rozum Efektivní komunikace, naslouchání, motivace Niterný základ leadership

Moderní leadership Je komplexní, založen na kombinaci „hlavy a srdce“ Rovnováha uplatnění moci a soucitného porozumění Rovnováha důsledné odpovědnosti a sociální ohleduplnosti Vychází z působnosti přírodních zákonů a principů (např. Sedm návyků Covey)

Niterný leadership podle Bendera Základní přístup: Leadership začíná v našem nitru (sémě velikosti je v každém z nás) Existují dovednosti, které si můžeme osvojit, abychom toto sémě dále pěstovali Největší překážka na cestě k leadership je náš strach

Niterný leadership podle Bendera Dva typy lídrů: Povrchní lídr Niterný lídr Pozn.: podle Bendera máme všichni v sobě oba typy, záleží na našem rozhodnutí, který typ se rozhodneme následovat.

Niterný leadership podle Bendera Povrchní lídr: Jinak mluví, jinak jedná Vede prostřednictvím strachu a kontroly Chce, aby se všechno dělalo podle něho Je externě motivován penězi, mocí, slávou Je stimulován strachem, tlakem Ignoruje, zlehčuje city

Niterný leadership podle Bendera Niterný lídr: Mluví a jedná stejně Vede prostřednictvím důvěry a vlastního příkladu Sdílí pravomoc, zplnomocňuje druhé, podporuje osobní iniciativu Vítá nápady a zpětnou vazbu Je interně motivován – hodnotami a principy City a péči o druhé považuje za důležité

Niterný leadership podle Bendera Pět kroků k niternému leadership

Niterný leadership podle Bendera První krok: poznejte sami sebe. B. Franklin: existují tři nesmírně tvrdé věci – ocel, diamant, poznání sama sebe. Covey, Bennis: poznejte své hodnoty, naslouchejte svému srdci, zjistěte, co považujete za důležité Bender: obtížnější může být poznat sám sebe než poznat své přátele Úloha osobního managementu – první pilíř systému managenetu

Niterný leadership podle Bendera Druhý krok:mějte vizi a buďte zaujetí. Jasná vize a silné zaujetí Vám mohou pomoci překonat většinu překážek Vize je látkou našich snů, zaujetí je naší energií, která tyto sny přeměňuje ve skutečnost

Niterný leadership podle Bendera Třetí krok: riskujte. Nutit se k něčemu, do čeho se nám nechce, abychom dosáhli cíle, který jsme si stanovili Vezměme na sebe riziko vytrvalosti – vytrvalost nenahradí nic na světě Co blokuje riskovat? Strach. Příklady: Vyjádření vlastního názoru Zkoušení něčeho nového Investice do něčeho, na čem nám velmi záleží Změna způsobu života

Niterný leadership podle Bendera Čtvrtý krok: komunikujte. Výměna informací a pocitů, která vede k vzájemnému porozumění.

Niterný leadership podle Bendera Pátý krok: kontrolujte pokrok a výsledky. Zpětná vazba Lídr je ten, kdo dosahuje výsledků

Závěr 4. rada: věřte si Začněte dnes žít životem o jaký nejvíc stojíte Udělejte ten krok, který se Vám chce udělat, i kdyby to byl jen malý krůček „prostě to udělejte“

P. U. Bender: Nejde o to co víte, jde o to jak s tím, co víte, naložíte. Leadership je vědomé rozhodování ve prospěch pozitivních změn

Otázky a úkoly Inklinujete více k tradičnímu leadership, nebo Vás zaujal leadership podle Bendera? 3. konzultace