AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět: Anglický jazyk Ročník: 6.
Advertisements

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_ INOVACE_02_Sloveso „can“ AUTOR: Bc. Petra Baťová ROČNÍK, DATUM: 4.,
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Vypracovala:Mgr.Silvie Reitharová
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Sloveso BÝT – minulý čas
Vyjádření budoucnosti - …. GOING TO …
Modální slovesa a jejich opisné tvary
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_ I.C.18 Název pro školu:EU AJ 1.stupeň 18 Název materiálu:Can Autor:Mgr. Hana Opálková Vzdělávací obor:Anglický.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Anotace: prezentace je určena pro žáky pátých ročníků seznámí se zde s tvarem slovesa “can“ v min. čase tvar minulého času could + tvar slovesa v záporu.
to BE  was (1. a 3. osoba jednot.čísla) were (všechny ostatní osoby) I waswe were you wereyou were he she wasthey were it.
Modal verbs Markéta Zakouřilová VY_32_INOVACE_108 ZŠ Jenišovice.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA2_14
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA2_08 Název materiálu: Modální slovesa – gramatická cvičení Tematická oblast: Angličtina 2. ročník – strojírenské.
Modal verbs I. Modální slovesa I.
VY_32_INOVACE_Aj-G 6.,7.08. Regular verb (pravidelná slovesa) verb (sloveso) + ed played worked Example: She played tennis. (Hrála tenis.) Irregular.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA2_12
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_ INOVACE_17_Vazba „going to“ AUTOR: Bc. Petra Baťová ROČNÍK, DATUM:
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Nezbytná gramatika v angličtině Short answer VY_22_INOVACE_26 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov,
Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor : Bc. Lucie Ševčíková Datum : Název : VY_22_INOVACE_2.2.1.
Základní škola, Ostrava-Poruba, I. Sekaniny 1804, příspěvková organizace Název projektu ◦ Zkvalitnění vzdělávání na ZŠ I.Sekaniny - Škola pro 21. století.
AUTOR : Mgr. Alena Bartoňková NÁZEV : VY_32_INOVACE_18_15_A6_Bartonkova TÉMA : Opakování – přítomný čas prostý OBSAH : Opakování – přítomný čas prostý.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Mgr. Jana Kňourková Datum/období: leden 2014 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
AUTOR : Mgr. Alena Bartoňková NÁZEV : VY_32_INOVACE_13_08_A7_Bartonkova TÉMA : Složeniny some – thing, body OBSAH : Složeniny some – thing, body ČÍSLO.
AUTOR : Mgr. Alena Bartoňková NÁZEV : VY_32_INOVACE_18_06_A6_Bartonkova TÉMA : Otázka + zápor v min. čase OBSAH : Otázka + zápor v min. čase ČÍSLO PROJEKTU.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Anglický jazyk Autor: Marcela Vojtíšková What will you be able to do tonight? We will be able to dance tonight!
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Petr Punčochář NÁZEV: VY_22_INOVACE_01_18.
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Angličtina pro 2. stupeň Č. DUMu: VY_22_INOVACE_07_SLOVESO CAN.
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková NÁZEV: VY_32_INOVACE_13_05_A7_Bartonkova TÉMA: Tvoření příslovcí OBSAH: Tvoření příslovcí ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/
AUTOR : Mgr. Alena Bartoňková NÁZEV : VY_32_INOVACE_01_03_A6_Bartonkova TÉMA : Time expressions OBSAH : Time expressions ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková NÁZEV: VY_32_INOVACE_13_11_A7_Bartonkova TÉMA: The weather OBSAH: The weather ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/
AUTOR : Mgr. Alena Bartoňková NÁZEV : VY_32_INOVACE_18_08_A6_Bartonkova TÉMA : Minulý čas – nepravidelná slovesa OBSAH : Minulý čas – nepravidelná slovesa.
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková NÁZEV: VY_32_INOVACE_13_03_A7_Bartonkova TÉMA: SVOMPT OBSAH: SVOMPT ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/
Modal verbs – could, should, would Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název výukového.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám.
Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií.
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
VY_32_Inovace_ So x Neither Project 3
VY_32_Inovace_ Can, can´t Project 1
I am going to go shopping. What are you going to do tomorrow?
Texty jsou vlastní originální tvorbou autora.
VY_32_INOVACE_Sei_I_18 Can/can´t Název projektu: OP VK
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Modal verbs.
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
ZPŮSOBOVÁ SLOVESA I. (Modal verbs I.)
VY_32_INOVACE_Spo_I_14 Requests: can,could
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hnátnice, okres Ústí nad Orlicí
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Modal verbs. Modal verbs Mezi modální slovesa patří: can, could may, might shall, should will, would must.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Present tenses Mgr. Lucia Púčková VY_32_Inovace_19 PL-3
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
OBSAH: The names of the months
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Transkript prezentace:

AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková NÁZEV: VY_32_INOVACE_13_19_A7_Bartonkova TÉMA: Can, could, be able to OBSAH: Can, could, be able to ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.2364

Anotace V hodině se žáci seznamují s modálním slovesem CAN. Na začátku hodiny jsou žáci seznámeni s novým gramatickým jevem, který je pak dále procvičován. Cvičení jsou strukturována tak, aby byla procvičena z mnoha různých stránek, aby si žáci učivo lépe zapamatovali. Takto ucelená cvičení nejsou v současné době součástí žádného pracovního sešitu, proto při probírání gramatického jevu je takto připravená hodiny pro žáky mnohem vhodnější. Na snímku č. 12 jsou vytvořeny čtyři hypertextové odkazy, které žákům umožňují procvičení probíraného gramatického jevu v domácím prostředí. Hodina je vytvořena tak, že musí být odučena v multimediální nebo počítačové učebně.

can je modální sloveso vyjadřuje: schopnost, dovednost (I can swim.) svolení k nějaké činnosti (Can I open the window?) proces vnímání (Can you see my glasses?) má opisnou vazbu BE ABLE TO (být schopen) má stejný tvar pro všechny osoby

Přítomný čas je tvořen slovesem CAN I can swim. Umím plavat. Can you swim? Umíš plavat? Yes, I can. No, I can't. I can't swim. Neumím plavat.

Minulý čas sloveso CAN má v minulém čase podobu COULD I could swim at 5. V pěti letech jsem uměl plavat. Could you swim at 5? Uměl jsi v pěti letech plavat? Yes, I could. No, I couldn't. I couldn't swim at 5. V pěti letech jsem plavat neuměl. Pomocí COULD lze také vytvořit podmiňovací způsob Could I play tennis? Mohl bych hrát tenis?

Budoucí čas je tvořen pomocným slovesem WILL a opisnou vazbou BE ABLE TO I will be able to speak English at 20. Ve 20 budu umět hovořit anglicky. Will you be able to speak English? Budeš umět hovořit anglicky. Yes, I will. No, I won't. I won't be able to speak English at 10. V deseti letech nebudu umět hovořit anglicky.

Make questions Example you / can / draw Kate / could / read / at 5 He / can / ride / the bike Can he ride the bike? you / can / draw Kate / could / read / at 5 they / be able to / visit us / tomorrow I / can / borrow your pen Tom / could / skate / at 3 you / be able to / buy it / next week

Correct mistakes I can to ride the bike. Be you able to speak French? I can ride the bike. Be you able to speak French? Will you be able to speak French? She can not write at 4. She can't (cannot) write at 4. Did you could play the piano at 2? Could you play the piano at 2? I be able to come tomorrow. I will be able to come tomorrow.

Make negative She can ski. They could play ice-hockey at 4. She can't ski. They could play ice-hockey at 4. They couldn't play ice-hockey at 4. We will be able to visit you next weekend. We won't be able to visit you next weekend. We could understand them. We couldn't understand them. He can play tennis. He can't play tennis.

Translate to Czech Can you go with me? Můžeš jít se mnou? Could I play basketball with you? Mohl bych hrát s vámi basketbal? They will be able to work as teachers. Budou schopni pracovat jako učitelé. She could ride the bike at 4. Uměla jezdit na kole ve čtyřech letech. He won't be able to speak Spanish. Nebude schopen hovořit španělsky.

Translate to English Budou schopni to udělat? Neslyším tě. Will they be able to do it? Neslyším tě. I can't heat you. Kate uměla číst v 5. Kate could read at 5. Mohl bych jít do kina s vámi? Could I go to the cinema with you? Tom bude schopen se setkat s námi v pátek. Tom will be able to meet us on Friday.

You can use these links at home click here click here click here click here

Citace KOCIÁNOVÁ, Zdeňka. New English for You 3 - Workbook. Nový Jičín: EDUCI, 2002, ISBN 80-86381-10- 0. KOCIÁNOVÁ, Zdeňka. New English for You 3 - Pupil´s book. Nový Jičín: EDUCI, 2002, ISBN 80-86381- 10-2. Ilustrace : Kliparty Office