Druhy vět, větná melodie Stupeň a typ vzdělávání

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Žáci se naučí druhy vět, procvičí si učivo hravou formou Autor
Advertisements

Kdyby ses zeptal/a....
Digitální učební materiál
DRUHY VĚT PODLE POSTOJE MLUVČÍHO, VĚTA JEDNOČLENNÁ, DVOJČLENNÁ, VĚTNÉ EKVIVALENTY Mgr. Michal Oblouk.
Druhy vět Michaela Benešová oznamovací rozkazovací tázacípřací Tatínek jezdí do práce autem.
Druhy vět Věty podle funkce
DRUHY VĚT PODLE POSTOJE MLUVČÍHO
DRUHY VĚT Mgr. Michaela Benešová. DRUHY VĚT Mgr. Michaela Benešová.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Elektronická učebnice - I
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_240_2TR_CJ Autor: Mgr. Miroslava Ondrová.
Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk a literatura Mluvnice jazyka českého na 1. stupni ZŠ Druhy vět VY_32_INOVACE_06 Sada 1 Základní škola T. G. Masaryka,
Věta.
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.B.02 Název pro školu:
Zvuková podoba věty Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Jméno autora: Mgr. Hana Boháčová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_30_CJL_M Ročník: III. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Jazyk český - 1. stupeň Název a číslo učebního materiálu VY_32_INOVACE_05_15.
Věty podle postoje mluvčího
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_348_3TR_CJ Autor: Mgr. Lenka Nytrová.
Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Leona Jarošová ANOTACE Žáci si na jednotlivých cvičeních upevní učivo o větách dle.
ZVUKOVÁ STRÁNKA SLOVA A VĚTY
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_237_2TR_CJ Autor: Mgr. Miroslava Ondrová.
Najdi ve větách volně žijící zvířata Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk a literatura Mluvnice jazyka českého na 1. stupni ZŠ Poznáš věty? VY_32_INOVACE_05 Sada 22 Základní škola T. G.
Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk a literatura Mluvnice jazyka českého na 1. stupni ZŠ Věty tázací VY_32_INOVACE_02 Sada 22 Základní škola T. G.
Skladba – věty podle modality
Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk a literatura Mluvnice jazyka českého na 1. stupni ZŠ Věty přací VY_32_INOVACE_04 Sada 22 Základní škola T. G. Masaryka,
Autor výukového materiálu: Bc. Markéta Miláčková Datum (období) vytvoření výukového materiálu: září 2011 Číslo klíčové aktivity: VY_32_INOVACE_CJ.4.04.
D R U H Y V Ě T P O D L E O B S A H U. J A K P O U Ž Í V Á M E V Ě T Y oznamujeme přikazujeme přejeme si ptáme se zjišťujeme doplňujeme rozkazujeme zvoláme.
Rozkazovací tázací oznamovací přací. Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2č.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola J. E. Purkyně a ZUŠ Libochovice AUTOR : Mgr. Jana Christenová NÁZEV: Vy_32_INOVACE_06_Čj_ Vedlejší věty podmětné a předmětné.
VY_32_INOVACE_ČJ.3.10 AnotaceMateriál slouží k procvičení a upevnění učiva o slovních druzích AutorMgr. Ivana Venglářová Očekávaný výstupUvádí příklady.
Věta 3. ročník ZŠ praktická Mgr. Lenka Šťovíčková 32_INOVACE-04-sada 2-16.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU: Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Jazyk a jazyková komunikace.Český.
Název školy : ZÁKLADNÍ ŠKOLA NOVÝ KOSTEL,OKRES CHEB autor: VAŇOUSOVÁ VĚRA Název materiálu: VY _32_INOVACE_ČESKÝ JAZYK PRO 2.ROČNÍK_08_procvičování druhů.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
VY_32_INOVACE_09_Vyhledávání daných slabik v textu Autor:
Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Druhy vět Věty podle funkce
Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk a literatura
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
VY_32_INOVACE_ČJ.3.07 Anotace
Anotace: prezentace slouží k seznámení s druhy vět
VY_32_INOVACE_ČJ.3.12 Anotace
RISKUJ!.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření říjen 2012 Ročník
AUTOR: Mgr. Jitka Zajíčková NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_CJ_19
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hnátnice, okres Ústí nad Orlicí
VY_32_INOVACE_ČJ.3.36 Anotace
DRUHY VĚT PODLE POSTOJE MLUVČÍHO
Copak tady děláte? tázací oznamovací Věta zvolací.
Autor: Mgr. Karolina Pátková
VY_32_INOVACE_ČJ.3.31 Anotace
VY_32_INOVACE_ČJ.3.25 Anotace
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Lucie Tuhá Číslo
Dělení desetinného čísla celým číslem - procvičování
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek
Kdyby ses zeptal/a....
Transkript prezentace:

Druhy vět, větná melodie Stupeň a typ vzdělávání VY_32_INOVACE_ČJ.3.13 Anotace Materiál slouží k upevnění učiva o druzích vět Autor Mgr. Ivana Venglářová Očekávaný výstup Rozliší jednotlivé druhy vět, změní jeden druh věty v jiný, dopoví otázky, vymyslí otázky, naznačí větnou melodii Klíčová slova Druhy vět, větná melodie Stupeň a typ vzdělávání Základní vzdělávání – první stupeň – 3. ročník Období vytvoření Říjen – prosinec 2012 Škola ZŠ PRŮHONICE

Druhy vět (procvičování): Napiš druhy vět: ________________________________________

Jaká znaménka se píší za jednotlivými druhy vět? Jakou melodii mají jednotlivé věty? Uveď příklad věty s klesající a stoupající melodií.

Dopověz otázku: Jak _________________________________? Odkud ______________________________? Kam ________________________________? Proč ________________________________?

Řekni otázku, když odpověď zní: Přijel z Prahy. Je šest hodin. Pozvu Alenu a Lucku. Boty mám z Itálie.

Naznač melodii otázek: Kolik stojí tento penál? Četli jste již časopis Mateřídouška? Máte fixy? Komu to neseš?

Řekni svá přání: Kdyby ________________________________ Ať ___________________________________ Kéž __________________________________ Jaký druh vět jsi vytvořil(a)?

Změn věty na větu oznamovací: Také rádi cestujete? Ať dnes nesněží! Navštivte zámek Konopiště! Chodíš často pozdě?

ŘEŠENÍ:

Druhy vět (procvičování): Napiš druhy vět: OZNAMOVACÍ TÁZACÍ ROZKAZOVACÍ PŘACÍ

Jaká znaménka se píší za jednotlivými druhy vět? . ? ! Jakou melodii mají jednotlivé věty? KLESAJÍCÍ, TÁZACÍ (ANO – NE) - STOUPAJÍCÍ Uveď příklad věty s klesající a stoupající melodií. Kl. - DNES JE PÁTEK. St. – PŮJDEŠ ZÍTRA NA HŘIŠTĚ?

Dopověz otázku: Jak často chodíš na ryby? Odkud jsi přijel? Kam půjdeš? Proč přišla pozdě?

Řekni otázku, když odpověď zní: Přijel z Prahy. Odkud přijel? Je šest hodin. Kolik je hodin? Pozvu Alenu a Lucku. Koho pozveš? Boty mám z Itálie. Odkud máš boty?

Řekni svá přání: Kdyby tady bylo víc kamarádů! Ať je o Vánocích sníh! Kéž by vše dopadlo dobře. Jaký druh vět jsi vytvořil(a)? věty přací

Změn věty na větu oznamovací: Také rádi cestujete? Také rádi cestujeme. Ať dnes nesněží! Dnes nesněží. Navštivte zámek Konopiště! Navštívíme zámek Konopiště. Chodíš často pozdě? Chodíš často pozdě.