Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/34.0048 Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/34.0048 Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková."— Transkript prezentace:

1 Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/34.0048 Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková organizace Pracujeme s celými čísly Autor: Mgr.Ivana Popelková VY_32_INOVACE_7_1_3

2 2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr.Ivana Popelková VY_32_INOVACE_7_1_3 Zpracovala : Mgr.Ivana Popelková

3 3 Zapiš užitím znamének +, - dané situace : Dostaneš kapesné 50 Kč Půjčíš kamarádovi 25 Kč Koupíš si časopis za 20 Kč Vyhraješ v sázce 10 Kč + 50 - 25 - 20 + 10

4 4 Zamysli se nad těmito problémy, vytvoř možné otázky a matematické příklady: 1) Z kapesného 40 Kč utratíš 32 Kč…. 2) Tričko stojí 150 Kč, ale ty máš našetřeno 100 Kč….. 3) Svému kamarádovi půjčíš nejdřív 20 Kč a pak ještě 30 Kč….. 4) Na první stanici nastoupilo do tramvaje 15 cestujících, na druhé vystoupili 2 a nastoupilo 8,na třetí vystoupil 1 a nastoupilo 5, na čtvrté vystoupilo 7 a nastoupilo 6, na páté vystoupilo 12 a nastoupili 2. Kolik cestujících vystoupilo na šesté, tedy konečné zastávce?

5 5 Víš, co znamenají tyto zápisy? - (+ 4), - (+ 9), - (- 2), - (- 7) + (- 8), + (- 6), + (+ 3), + (+ 1)

6 6 Zapiš užitím znamének +, - dané situace: Dostaneš kapesné 40 Kč Půjčíš sourozenci 35 Kč Koupíš si čokoládu za 25 Kč. Vyhraješ v sázce 20 Kč. Zamysli se nad těmito problémy a vytvoř možné otázky a matematické příklady: 1) Z kapesného 50 Kč utratíš 42 Kč…. 2) Kšiltovka stojí 120 Kč, ale ty máš našetřeno 90 Kč….. 3) Svému kamarádovi půjčíš nejdřív 10Kč a pak ještě 25 Kč….. 4) Na první stanici nastoupilo do tramvaje 17 cestujících, na druhé vystoupili 4 a nastoupilo 10, na třetí vystoupili 3 a nastoupilo 6, na čtvrté vystoupilo 9 a nastoupilo 5, na páté vystoupilo 11 a nastoupil 1. Kolik cestujících vystoupilo na šesté, tedy konečné zastávce? Víš, co znamenají tyto zápisy? -(+5), -(+8), -(-3), -(-10), +(-6), +(-2), +(+4), +(+13) Pracovní list

7 7 Téma sady: Číselné obory Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Tematický okruh: Celá čísla Anotace: Jedná se o materiál zaměřený na využití nového učiva a přípravu na početní operace s celými čísly. Autorka: Ivana Popelková Rok vytvoření materiálu: 2012 Název materiálu: Pracujeme s celými čísly Jazyk:čeština Očekávaný výstup: Žák matematicky vyjadřuje reálné situace pomocí celých čísel, využívá svých vlastních zkušeností. Speciální vzděl. potřeby: žádné Klíčová slova: celá čísla, kladná a záporná čísla, čísla navzájem opačná Druh učebního materiálu:prezentace a pracovní list Cílová skupina:žák Stupeň a typ vzdělávání:II.stupeň ZŠ, nižší gymnaziální vzdělávání Typická věková skupina:11 let Pokyny pro práci s materiálem: Pracovní materiál je určen pro žáky primy gymnázia. Je to příprava pro počítání s celými čísly. Materiál lze využít pro chybějící žáky. Řešení úloh se objeví stisknutím klávesy enter. Pracovní list je zařazen jako poslední list.


Stáhnout ppt "Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/34.0048 Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková."

Podobné prezentace


Reklamy Google