Organizační struktura

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ORGANIZAČNÍ STRUKTURY
Advertisements

Boukalová Kate ř ina Pavelková Petra O RGANIZAČNÍ STRUKTURY.
Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Asistenti pedagoga pro žáky se sociálním znevýhodněním a jejich role ve škole.
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
ECVET v projektech KA1 odborné vzdělávání a příprava v programu Erasmus+ žádostí o grant.
MANAGEMENT - ORGANIZOVÁNÍ. Obsah Management - Organizování © Ing. Jan Weiser  Manažerská funkce organizování  Nejdůležitější nástroje organizování 
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Fokus Praha o.s. Nová struktura vedení Fokusu Praha – rok 2005.
Klíčová aktivita 2 Systém vzdělávání Mgr.Regina Jonášová Praha
Výzva č. 29 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.2 Vysokoškolské vzdělávání Mgr. Zuzana Plecitá PhDr. Eva Chvalinová,
Didaktika TV jako součást kinantropologie Kinantropologie = vědní obor, jehož předmětem zkoumání je lidská pohybová činnost ve všech souvislostech. Má.
Standardy kvality sociálních služeb. soubory měřitelných a ověřitelných kritérií, které popisují, jak má vypadat kvalitní sociální služba. Jsou použitelné.
Výzkum efektivnosti fungování veřejné správy Interní grant VŠP Jihlava Měrtlová - Nečadová - Kovář.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Jak na projekt? Ing. Iva Gavendová Inovace výuky regionálního rozvoje, CZ.1.07/2.2.00/
VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST ZKUŠENOSTI S PODPOROU ESF VE VELKÉ BRITÁNII.
Podnik ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
Příprava Libereckého kraje na období Odbor regionálního rozvoje a evropských projektů KÚ LK
INDIVIDUALIZACE VZDĚLÁVÁNÍ A ŠVP Vzdělávání ředitelů středních škol Kraje Vysočina Téma: Prezentuje: Ing. Josef Crha, ředitel SŠT Žďár nad.
Povolání, zaměstnání, práce
MANAGAMENT ORGANIZOVÁNÍ.
Dokument KAP MSK - obsah
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Ing. Kateřina Lichtenberková
Návraty žen do práce očima zaměstnavatelů
Program meziregionální spolupráce INTERREG EUROPE
PROJEKT OP LZZ „IMPLEMENTACE AGE MANAGEMENTU V ČR“ CZ /5. 1
Uspokojovat potřeby, zprostředkovávat vztahy Proč a jak rozlišit „sociální práci“ a „sociální služby“? Libor Musil.
NOVINKY Z ODBORU ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Porada ředitelů organizací z oblasti školství Otrokovice
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
VYHODNOCENÍ PŘEDCHOZÍCH VÝZEV
Inf Počítač a lidé s handicapem
Výrobní faktory v organizaci
Podpora krajského akčního plánování
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Vyučovací a výchovné činnosti učitele tělesné výchovy
Organizační formy výuky
Náměty pro činnost Národního fóra
Ministerstvo obrany Inspekce ministra obrany
UČENÍ.
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Olomouckém kraji pro roky
UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI
Příspěvek na konferenci
Evropský návratový fond (ENF)
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
Ekonomika malých a středních podniků
Aktuální otázky stalkingu z pohledu teorie a praxe
OŠMS, Krajský úřad Kraje Vysočina
Organizování v projektovém managementu Realizace a monitoring projektů
Gymnasium Jižní Město Praha
Týmové dovednosti 2 Marie Blahutková.
MODERNIZACE ODBORNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
Synergie manažerského týmu
Pravidla a doporučené postupy pro vytváření studijních programů
Kulatý stůl Rozvoj spolupráce SOŠ a členských firem HK
A co dál - aneb jak spolupracovat a komunikovat spolu i bez projektů
Centralizované rozvojové projekty 2017
phdr. Hana pazlarová, ph.d.
Kooperace a kolaborace v online prostředí
FORMY PRÁCE S TALENTOVANÝMI ŽÁKY
Organizace práce na prodejně
Standardy činností sociální práce ve veřejné správě příspěvek Hradec Králové Praha Systémová podpora sociální práce v obcích reg. č. CZ /0.0/0.0/15_017/ ,
Základní Listina Projekt: „Aktualizace procesu komunitního plánování sociálních služeb v ORP Šternberk“, reg. číslo CZ /0.0/0.0/16_063/
IPs APIV_B Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Život bez střeva , Praha.
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa
„Postup města Chrudim k udržitelnému rozvoji pomocí MA 21“
Je kvantita zárukou kvality ? Vladimír Ort
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Transkript prezentace:

Organizační struktura

Organizační struktura... ... je mechanismus, který slouží ke koordinaci a řízení aktivit členů organizace. Smyslem je rozdělení práce mezi členy organizace a koordinace jejich aktivit tak, aby byly zaměřeny k dosahování organizačních cílů. Organizační struktura umožňuje: efektivní činnost organizace a využití zdrojů sledování aktivit organizace přidělení odpovědnosti za jednotlivé oblasti činnosti organizace členům a skupinám členů koordinaci činnosti různých složek organizace a různých oblastí činnosti přizpůsobení změnám okolí sociální uspokojení členů, kteří pracují v organizaci Z organizační struktury vyplývá náplň práce jednotlivých útvarů, odtud je odvozen obsah činnosti jednotlivých pracovních míst.

Graficky je organizační struktura znázorňována organizačními schématy - znázorňují rozložení rolí (např. v nemocnici, v politické straně…) Činnost organizačních útvarů ve struktuře je popsána organizačním řádem - psaný dokument, uvádí obsah formální struktury, jasné vymezení rolí, kompetencí (např. na fakultě je to studijní a zkušební řád) Konkrétní pracovní náplně jednotlivých míst jsou uvedeny v popisech práce

Typy organizačních struktur Podle tvaru struktury štíhlá organizační struktura široká organizační struktura

Typy organizačních struktur Podle obsahu Funkcionální struktura Divizionální struktura Maticová struktura

Funkcionální struktura dovednosti a zkušenosti – specificky orientované jednoznačná kariéra pracovníků strategické rozhodování se uskutečňuje jen ve vrcholovém vedení spolupráce pracovníků probíhá v rámci odborné oblasti – nikoli však mezi oblastmi špatné podmínky pro inovaci nejasná odpovědnost za pracovní výsledky

Divizionální struktura dovednosti a zkušenosti – obecné snadné přizpůsobení nestálému prostředí strategické rozhodování je částečně přeneseno na divizi koordinace práce probíhá hlavně mezi útvary v rámci divize jasné odpovědnost za výsledky

Maticová struktura je posílen rozvoj schopností a dovedností pracovníci průběžně reagují na požadavky zákazníků zvyšuje se motivace a zájem pracovníků zdvojení autority je zdrojem zmatků vzniká prostor pro mocenský boj časové ztráty nezbytnost výcviku v týmové práci