Projekt „Potravinová pomoc dětem v Kraji Vysočina II“

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Sächsisches Staatsministerium der Finanzen Referat 17 – Kontrolle EU-Fonds Kontrola operací v rámci finanční kontroly EU Informační akce pro projektové.
Advertisements

Rozpočty územně samosprávných celků v roce 2011 Leden 2011.
Nejčastější pochybení při administraci Monitorovacích zpráv se žádostí o platbu, monitorovacích hlášení a monitorovacích zpráv o zajištění udržitelnosti.
MONITOROVACÍ ZPRÁVY v OP VK Seminář pro příjemce v rámci globálních grantů Olomouckého kraje Olomouc, 20. a 21. dubna 2009.
Přehled realizovaných plateb a opatření k urychlení proplácení projektů financovaných z ROP Střední Morava 2. září 2009 Olomouc 8. září 2009 Zlín Výroční.
Monitorovací zpráva (MZ) Projektová část
TŘÍDNÍ SCHŮZKY přihlášky na SŠ leden 2012
Nejčastější pochybení při administraci monitorovacích zpráv se žádostí o platbu, monitorovacích hlášení a monitorovacích zpráv o zajištění udržitelnosti.
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor zahraničních vztahů a fondů EU, oddělení.
Seminář pro žadatele o finanční podporu z OP VK 2007 – 2013 FINANČNÍ ČÁST.
Přijímací řízení pro školní rok 2011/2012 Přijímací řízení pro školní rok 2011/2012 Výchovní poradci základních a středních škol.
CRR ČR pobočka Olomouc 1 pobočka CRR ČR pro NUTS II Střední Morava se sídlem v Olomouci Centrum pro regionální.
Závěrečná monitorovací zpráva a její zpracování v Benefitu.
Individuální projekt „Podpora sociálních služeb v Jihočeském kraji II“ Závěrečné setkání k realizaci projektu Lenka Sládková, Jana Moravcová
Individuální projekt „Podpora sociálních služeb v Jihočeském kraji“ Realizace dodávek, vykazování činnosti, financování Ing. Jana Moravcová
Jana Hadravová Informace o realizaci globálních grantů Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost v Kraji Vysočina Jana Hadravová Oddělení.
Datum: Zpracoval(a): Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Financování sociálních služeb a podmínky podpory nově vznikajících sociálních.
VYBRANÉ POSTUPY ÚČTOVÁNÍ ÚSC (2)
1 Centralizovaný rozvojový program 2017 a Institucionální program Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 529/5, Praha.
Specifická pravidla VÝZVA Č. 6 IROP – REŽIJNÍ VÝDAJE MAS Mgr. Helena Kosová , Jince.
Způsob financování sociálních služeb v rámci projektu „Služby sociální prevence v Olomouckém kraji“ Ing. Pavel Poles Odbor strategického rozvoje kraje.
Individuální projekt Jihomoravského kraje OP LZZ Zajištění vybraných sociálních služeb na území Jihomoravského kraje pracovní seminář 3. března 2010 Tento.
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Administrace projektu (finanční část) Pracovní workshop pro příjemce – 2. výzva PO 1, 2. GG
 Významný pokles počtu žáků na základních školách  Dlouhodobější demografické trendy  Zvýšené nároky na rozpočet města při financování provozu škol.
Postupy při proplacení dotace, závěrečná žádost o platbu u projektů nezakládajících veřejnou podporu.
Financování sociálních služeb 2015 Olomouc
Předškolní vzdělávání a školní stravování 2010 Eva Martinková, odbor školství, mládeže, tělovýchovy a sportu Krajský úřad Libereckého kraje.
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Kroměříž
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Přerov
Informační schůzka k 1.výzvě pro předkládání projektů pro roční program 2012 Evropského uprchlického fondu Praha 11. října 2012 Evropský uprchlický fond.
Lenka Kšanová (Praha, duben 2016) Výzva dodatkových aktivit- finanční část.
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Administrace projektu (finanční část) Workshop pro příjemce – 3. výzva Tato prezentace je spolufinancována.
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava Přerov Podmínky pro dopracování projektu (problémy, rizika)
Základní síť sociálních služeb ve Středočeském kraji Registrační číslo projektu: CZ.1.04/3.1.00/ Oblast podpory: Podpora sociální integrace.
Informace o konkrétních nedostatcích zjištěných MF při kontrolách hospodaření PO v rámci přezkoumání hospodaření JMK Pracovní schůzka s ekonomy neškolských.
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava Nové podmínky administrace projektů Ing. Zdeněk Bogoč.
Monitorovací zprávy projektů realizovaných v OP LZZ z hlediska obsahu Seminář pro příjemce.
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Pracovní workshop pro příjemce 1. výzva 2. GG oblast.
Seminář pro žadatele o finanční podporu – OP VVV CORSO IIa, Křižíkova 34, Praha 8, konferenční sál, 4. patro 22. července 2015 Mgr. Zuzana Slimáková.
PODPORA SOCIÁLNÍCH SLUŽEB V ÚSTECKÉM KRAJI 2 - POSOSUK 2
Vyúčtování projektů nestátních neziskových organizací za rok 2016
Krajský úřad Ústeckého kraje 9. února 2009
Kontroly na místě a nesrovnalosti projektů realizovaných v OP LZZ
Potravinová pomoc dětem v Královéhradeckém kraji – obědy do škol
Pracovní workshop pro příjemce 2. výzva 2. GG oblast podpory 1. 1, 1
ORR, Krajský úřad kraje Vysočina
Dotace na zpracování územních plánů pro rok 2014
Finanční vypořádání 2016 PO zřizované Krajem Vysočina
Rozpočet přímých NIV Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 14. prosince 2016 Liberec.
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z přezávazkování/nedočerpání Programu Olomouc Zlín
ORR, Krajský úřad kraje Vysočina
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Rozdělení obcí do kategorií
ORR, Krajský úřad kraje Vysočina
Podání žádosti o dotaci na rok 2017
POTRAVINOVÉ A MATERIÁLNÍ POMOCI
Porada s pracovníky školství obcí s rozšířenou působností
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z přezávazkování/nedočerpání Programu Olomouc Zlín
Rozpočet přímých NIV na rok 2016
Dotace na zpracování územních plánů pro rok 2015
Informace k povinnému předškolnímu vzdělávání Mgr. et Mgr
Chytré obce Výzva č. 12/2016 Likvidace nepotřebných vrtů
Finanční kontrola v příspěvkových organizacích kraje
Novinky v předškolním vzdělávání
Implementace KAP v Jihočeském kraji I
Pomoc Żywnościowa dla dzieci w regionie Liberec Lublin
Rozpis rozpočtu a normativy
Seminář pro žadatele SOCIÁLNÍ BYDLENÍ
Odbor sociálních věcí KUPK leden 2019
Výzva dodatkových aktivit- finanční část
Transkript prezentace:

Projekt „Potravinová pomoc dětem v Kraji Vysočina II“ Zpracovali: Mgr. Martin Jelínek, Bc. Pavla Poulová Dne: 10. 10. 2017

Představení projektu a výhled Specifický cíl I – Potravinová pomoc dětem v hmotné nouzi - Obědy do škol Záměrem je především snížit potravinovou deprivaci dětí formou bezplatného stravování ve školních jídelnách dětem navštěvujících MŠ a ZŠ ze sociálně slabých rodin ve věku 3 – 15 let, které se jako společně posuzované osoby z hlediska nároku na příspěvek na živobytí nacházely v hmotné nouzi. Rozhodné období je 1. 2. 2017 až 30. 4. 2017

Přehled zapojených krajů

Pokles počtu dětí v hmotné nouzi

Východiska v Kraji Vysočina Dle údajů Úřadu práce ČR se k 31. 12. 2016  nacházelo na území kraje cca 1801 dětí, které šlo z pohledu projektu označit za sociálně slabé (rodiče pobírali dávky pomoci v hmotné nouzi déle jak tři měsíce). V předešlém projektu se jednalo o 1956 dětí.

Rozložení počtu dětí ze sociálně slabých rodin v Kraji Vysočina Úřad Počet dětí JIH - KoP Jihlava 401 BNR - KoP Bystřice nad Pernštejnem 68 CHT - KoP Chotěboř 96 GJE - KoP Havlíčkův Brod (Golčův Jeníkov) 26 HBR - KoP Havlíčkův Brod 82 HRT - KoP Třebíč (Hrotovice) HUM - KoP Humpolec 41 JNR - KoP Třebíč (Jaroměřice nad Rokytnou) JEM - KoP Moravské Budějovice (Jemnice) 45 LNS - KoP Světlá nad Sázavou (Ledeč nad Sázavou) 11 MBU - KoP Moravské Budějovice 118 NNO - KoP Náměšť nad Oslavou 29 NMM - KoP Nové Město na Moravě 120 PEL - KoP Pelhřimov 127 PON - KoP Jihlava (Polná) 25 PRS - KoP Havlíčkův Brod (Přibyslav) 17 SNS - KoP Světlá nad Sázavou 35 TEL - KoP Telč 54 TRE - KoP Třebíč 258 TRT - KoP Jihlava (Třešť) 22 VBI - KoP Velké Meziříčí (Velká Bíteš) VMZ - KoP Velké Meziříčí 40 ZNS - KoP Žďár nad Sázavou 67

Výsledky projektu Potravinová pomoc dětem v Kraji Vysočina (2016/2017) 40 partnerů 9 spolupartnerů 331 podpořených dětí na počátku projektu z toho 265 dětí základ. škol a 66 dětí mateřských škol 324 podpořených dětí na konci projektu Kraj získal prostřednictvím MPSV 4,4 milionu korun na podporu až 768 dětí. Skutečně vyčerpaná částka 1, 4 milionu korun.

Potravinová pomoc dětem v Kraji Vysočina II (2017/2018) 50 partnerů 9 spolupartnerů projekt se dotkne 33 obcí jako zřizovatelů školských zařízení odhadovaný počet dětí 1 045 na jejich podporu získal kraj 5,9 milionů korun 473 podpořených dětí na počátku projektu

Předpokládané a reálné počty potřebných dětí

Podmínky projektu Bezsankčnost při nevyčerpání rozpočtu ani při neplnění závazného indikátoru (s ohledem na to, že příjemci a partneři tvoří rozpočet na základě ODHADŮ nikoliv jim známých dat). Vykazování INDIKÁTORŮ (ukazatelů) – počet podpořených osob, vydaných jídel a rozpočet partnera Souhrnná tabulka nahrazující jednotlivá potvrzení o zapojení dítěte do projektu Financování - až do výše 75 % způsobilých výdajů projektu, zbývající část bude proplacena na základě provedené kontroly Závěrečné zprávy o realizaci a Žádosti o platbu po skončení realizace projektu. Přijetí mimo stanovená kritéria - nepřípustné zasahování samosprávy do výkonu státní správy, o přijetí dítěte k předškolnímu vzdělávání rozhoduje ředitel jakožto správní orgán prvního stupně ve správním řízení a zcela nezávisle na třetích osobách, z předloženého seznamu přijatých a nepřijatých dětí nebylo zřejmé, jakým způsobem ředitel školy postupoval při uplatňování kritéria - děti, které kde ni 31. srpna 2013 dovrší tři roky věku. Rozdílné počty - počty dětí uvedené ředitelkou mateřské školy byly v podkladech (oznámení a seznamy) rozdílné. Zdvojená a chybějící registrační čísla – křížová kontrola seznamu uchazečů pod přidělenými registračními čísly a seznamu přijatých a nepřijatých dětí, reg.č. uvedená v oznámení nebylo možné dohledat v seznamu přijatých dětí, dále uvedena v seznamu přijatých dětí, děti pod shodným registračním číslem, stejná registrační čísla uvedena i v oznámení. Nedostatečná odůvodnění – nelze uvést pouze to, že byla naplněna kapacita mateřské školy. Dle ustálené judikatury je chybějící nebo nedostatečné odůvodnění rozhodnutí (např. odůvodnění spočívající pouze v konstatování, že dítě nebylo přijato z kapacitních důvodů nebo rozhodnutí, které obsahuje jen odkaz na příslušná ustanovení právních předpisů) nepřezkoumatelné, neboť důvody, o něž se výrok opírá, zcela chybějí. Takové rozhodnutí musí být v odvolacím nebo přezkumném řízení zrušeno.

Pravidla projektu Oproti loňskému roku již není sledována absence I kdy rodiče přestanou splňovat nároky na dávky pomoci v hmotné nouzi, pro školu se postup nemění (úhrada stravného probíhá dále do konce školního roku) Nemoc dítěte – první den jsou náklady uznatelné Absence – není důvodem pro ukončení podpory Neodhlášené, ale uvařené obědy – vykazují se jako odebrané (nutno vždy řešit se zákonným zástupcem – školní řád) Stěhování – podmínkou je zapojení konkrétní školy do projektu

Publicita projektu projekt se dotýká sociálně citlivé oblasti publicita projektu je pravidly Evropské komise omezena téměř na minimum partnerská škola není povinna dle pravidel Operačního programu informovat veřejnost o zapojení do projektu nemá docházet ke zveřejňování názvů zapojených škol a školských zařízení a dalších podrobností

Partnerské školy – potřebné podklady již nyní Výpis z účtu – potvrzení o zaslání finančních prostředků zřizovatelem Vnitřní směrnice, která upravuje výši stravného Očekávané Tabulky indikátorů jako podklad k průběžné a závěrečné zprávě (budou zaslány) Přijetí mimo stanovená kritéria - nepřípustné zasahování samosprávy do výkonu státní správy, o přijetí dítěte k předškolnímu vzdělávání rozhoduje ředitel jakožto správní orgán prvního stupně ve správním řízení a zcela nezávisle na třetích osobách, z předloženého seznamu přijatých a nepřijatých dětí nebylo zřejmé, jakým způsobem ředitel školy postupoval při uplatňování kritéria - děti, které kde ni 31. srpna 2013 dovrší tři roky věku. Rozdílné počty - počty dětí uvedené ředitelkou mateřské školy byly v podkladech (oznámení a seznamy) rozdílné. Zdvojená a chybějící registrační čísla – křížová kontrola seznamu uchazečů pod přidělenými registračními čísly a seznamu přijatých a nepřijatých dětí, reg.č. uvedená v oznámení nebylo možné dohledat v seznamu přijatých dětí, dále uvedena v seznamu přijatých dětí, děti pod shodným registračním číslem, stejná registrační čísla uvedena i v oznámení. Nedostatečná odůvodnění – nelze uvést pouze to, že byla naplněna kapacita mateřské školy. Dle ustálené judikatury je chybějící nebo nedostatečné odůvodnění rozhodnutí (např. odůvodnění spočívající pouze v konstatování, že dítě nebylo přijato z kapacitních důvodů nebo rozhodnutí, které obsahuje jen odkaz na příslušná ustanovení právních předpisů) nepřezkoumatelné, neboť důvody, o něž se výrok opírá, zcela chybějí. Takové rozhodnutí musí být v odvolacím nebo přezkumném řízení zrušeno.

Podmínky projektu – termíny Rozšířené období bylo nově určeno do 30.9.2017. Informace o dítěti, pro které bylo nově vytvořeno potvrzení (obsahující souhlas ZZ), je zanesena do tabulky škol pro ověření způsobilosti dětí a finální verze tabulky škol, pro ověření způsobilosti dětí,  se zašlou emailem příslušnému KÚ a KrP do 15.10.2017. do 12.1.2018 zašle škola vyplněný Přehled indikátorů (příloha č.4 smlouvy) za období září – prosinec 2017 podklad je nutný pro roční vyúčtování do 15.8.2018 zašle škola vyplněný Přehled indikátorů (příloha č.4 smlouvy) za období leden – červen 2017 Přijetí mimo stanovená kritéria - nepřípustné zasahování samosprávy do výkonu státní správy, o přijetí dítěte k předškolnímu vzdělávání rozhoduje ředitel jakožto správní orgán prvního stupně ve správním řízení a zcela nezávisle na třetích osobách, z předloženého seznamu přijatých a nepřijatých dětí nebylo zřejmé, jakým způsobem ředitel školy postupoval při uplatňování kritéria - děti, které kde ni 31. srpna 2013 dovrší tři roky věku. Rozdílné počty - počty dětí uvedené ředitelkou mateřské školy byly v podkladech (oznámení a seznamy) rozdílné. Zdvojená a chybějící registrační čísla – křížová kontrola seznamu uchazečů pod přidělenými registračními čísly a seznamu přijatých a nepřijatých dětí, reg.č. uvedená v oznámení nebylo možné dohledat v seznamu přijatých dětí, dále uvedena v seznamu přijatých dětí, děti pod shodným registračním číslem, stejná registrační čísla uvedena i v oznámení. Nedostatečná odůvodnění – nelze uvést pouze to, že byla naplněna kapacita mateřské školy. Dle ustálené judikatury je chybějící nebo nedostatečné odůvodnění rozhodnutí (např. odůvodnění spočívající pouze v konstatování, že dítě nebylo přijato z kapacitních důvodů nebo rozhodnutí, které obsahuje jen odkaz na příslušná ustanovení právních předpisů) nepřezkoumatelné, neboť důvody, o něž se výrok opírá, zcela chybějí. Takové rozhodnutí musí být v odvolacím nebo přezkumném řízení zrušeno.

Dofinancování partnerů u šesti partnerů došlo k poddimenzování odhadovaného počtu dětí, oproti reálnému – jedná se o 22 dětí Po účetní uzávěrce roku 2017 bude zřejmé, kolik prostředků bylo reálně vyčerpáno a zda-li bude potřeba tyto partnery dofinancovat Předpokladem je, že k takové potřebě dojde. Kraj proto osloví některé partnery s přebytkovým rozpočtem, uzavře s nimi dodatky ke smlouvám, na základě kterých část prostředků odvede zpět na krajský účet a dofinancuje potřebné

Nejčastější dotazy a odpovědi ohledně projektu Potravinová pomoc dětem v Kraji Vysočina Lze paušální částku 5%, která byla poskytnuta na administraci projektu použít na drobné kancelářské nákupy, jakými je např. papír do tiskárny atd. 5% paušál může být použit na i na výše uvedené potřeby. Ze strany MPSV nebude nikterak prověřováno, jak tyto prostředky budou konkrétně využity – jedná se o paušál, a tak sním bude MPSV pracovat

Režijní náklady jsou v projektu vyčísleny na 5% z celkových nákladů za stravné. Tato částka však nesouhlasí s věcnou režií, kterou nám platí partnerská škola za 1 oběd a 1 žáka. Z metodiky není jasné, které konkrétní náklady lze hradit z Vámi uvedených režijních nákladů a komu účtovat věcnou režii? Projekt zajišťuje úhradu části nákladů za obědy (100 % hodnota potravin) za děti, jejichž rodiče se nacházejí v hmotné nouzi. Projekt hradí výlučně tu částku, kterou by jinak hradil strávník. Tedy není zahrnuta režie 5 % s úhradou této režie nijak nesouvisí.

Publicitní označení faktur Školní jídelna nakoupila v dřívějším období např. kompoty v množství pro 300 dětí, v současné době bude kompot podávat všem dětem, tedy i několika dětem, které jsou zapojené do projektu potravinové pomoci. Je nutné, aby účetní označila fakturu, na které jsou potraviny účtované? Vzhledem k tomu, že pro MPSV jsou klíčové jednotkové náklady na porci jídla, není zásadní z jakých faktur nebo účetních dokladů konkrétní jídlo pochází, proto také došlo k zavedení jednotkových nákladů.

Název operace MD DAL § položka UZ Příjem fin. prostředků na účet zřizovatele (obce, města, městyse) partnera projektu (školy, školky, jídelny). Kraj Vysočina- příjemce dotace, zašle fin.prostředky zřizovateli partnera (obec, městys, město). Zřizovatel finanční prostředky přijme jako zprostředkovatel průtokového transferu (ČÚS 703 bod 3.1. d). 231 375 ne 4122 120113014 120513014 Zřizovatel zašle fin. prostředky své příspěvkové organizaci – (partnerovi projektu) 3111, 3113, 3117 nebo 3141 5336 Evidence krátkodobé podmíněné pohledávky po podpisu smlouvy o partnerství u partnera projektu ve výši uvedené ve smlouvě (dle významnosti) *) 915 999   Partner projektu (škola, školka, jídelna) přijme fin. prostředky na běžný účet 241 374 Záleží na PO, jestli uvede Snížení podmíněné pohledávky ve výši přijaté zálohy na transfer *) Během roku partner projektu účtuje pohledávku ve výši nákladů na potraviny dle odebraných obědů (doporučujeme každý měsíc) 348 672 Vyúčtování: Na konci školního roku při vyúčtování projektu Partner (škola, školka, jídelna) odešle nevyčerpané prostředky svému zřizovateli (město, městys, obec). Zřizovatel (obec, město, městys) přijme fin. prostředky do svého rozpočtu od své zřizované organizace – partnera projektu 6402 2229 Zřizovatel (obec, město, městys) odešle fin. prostředky Kraji Vysočina-příjemci dotace 5366 *) Účetní jednotky (partneři projektu) účtují na účtu 915 – Krátkodobé podmíněné pohledávky z transferů v souladu se svým vnitřním předpisem

Kde najdete informace… MPSV http://www.mpsv.cz/cs/30076 Metodika Výzva Podklady Pravidla pro příjemce Krajský úřad Kraje Vysočina, odbor sociálních věcí Bc. Pavla Poulová, poulova.p@kr-vysocina.cz tel. 564 602 841 Mgr. Martin Jelínek, jelinek.m@kr-vysocina.cz tel. 564 602 848 Bc. Dana Šálková, salkova.d@kr-vysocina.cz tel. 564 602 838

Mgr. Martin Jelínek, Bc. Pavla Poulová, Bc. Dana Šálková Děkujeme za pozornost Mgr. Martin Jelínek, Bc. Pavla Poulová, Bc. Dana Šálková