Průzkum trhu
Předpoklad úspěchu podniku = dobrá znalost trhu Význam Předpoklad úspěchu podniku = dobrá znalost trhu
Jaké informace zjišťujeme o produktech – jaké produkty se na trhu nacházejí, jejich cena, obal. U našeho produktu zjišťujeme přednosti a nedostatky udávané zákazníky o konkurenci – jejich marketingové nástroje (cesta k úspěchu = být o krok napřed před konkurencí) o zákaznících – kdo jsou naši zákazníci, proč, kdy a kde kupují (jejich potřeby a přání)
Metody průzkumu trhu Průzkum „od stolu“ – statistická zkoumání (změny ve spotřebě, přehledy cen, rozbor cest zboží od výrobce ke spotřebiteli, účinnost propagace), rozbor hospodaření podniku i konkurence. Informace lze získat na internetu, ze statistické ročenky, tisku Průzkum „v terénu“ – pozorování, dotazování, ankety, výstavy, veletrhy
Úkol Jste majitelem restaurace. Chcete změnit jídelníček, popř. zajišťovat rozvoz jídel. Vytvořte jednoduchý dotazník.
Použité zdroje Ing. Zdeněk Novotný, Ing. Věra Dyntarová, Ing. Radka Kafková, Podniková ekonomika 2, Moraviapress, ISBN 80-86181-77-4 Petr Klínský, Otto Munch, Ekonomika 2 pro obchodní akademie a ostatní střední školy, Fortuna 2001, ISBN 80-7168-773-X