VY_32_INOVACE_SA4A_17 DUM 17. „realizace-doprovod“

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Advertisements

Sociálně aktivizační služby pro rodiny s dětmi D.R.A.K., o.s.
2. část Zařízení zajišťuje praní prádla, úklid společných i bytových prostor. Zejména uživatelé pobočky jsou podporováni v nácviku péče o domácnost.
Nízkoprahový klub BAN! Chválit a povzbuzovat dítě je stokrát účinnější než hrozit a trestat. Orison Swett Marden.
Formy a druhy sociálních služeb. Sociální služby Činnost zajišťující pomoc a podporu osobám za účelem sociálního začlenění nebo v rámci prevence před.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa:Mírová 218/6 Dubí III - Pozorka Název projektu KLÍČE K POZNÁVÁNÍRegistrační.
I DENTIFIKACE NA INTERNETU Mgr. Marie Kardová Leden 2014.
Raná péče. terénní, popřípadě ambulantní služba poskytovaná dítěti a rodičům dítěte ve věku do 7 let, které je zdravotně postižené, nebo jehož vývoj je.
VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST ZKUŠENOSTI S PODPOROU ESF VE VELKÉ BRITÁNII.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ing. Radoslava Benová Název materiálu:
Prostor pro změnu. Historie a poslání  Ponton působí v Plzni od roku 1996 a v Příbrami od roku  Posláním Pontonu je aktivně rozvíjet děti a mladé.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Životospráva rodiny.
DUM - Digitální Učební Materiál Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Úřad práce České republiky
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Plánování ve školní tělesné výchově
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Inf Počítač a lidé s handicapem
Podpora krajského akčního plánování
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
VY_32_INOVACE_SA4A_14 DUM 14. „realizace-informační servis“
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název projektu: Moderní škola
Techniky práce s mentálně postiženými
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_09 sociální role
POTŘEBY DUM _13.
VY_32_INOVACE_SA4A_7 DUM 7. realizace aktivity pro 1
Snídaně – oběd - večeře ZdravÍ, bezpečí.
VY_32_INOVACE_SA4A_5 DUM 5. „dívka uživatelka služby-dramatizace “
Ing.Lenka Bombera Piskačová
KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
City DUM_15.
VY_32_INOVACE_SA4A_15 DUM 15. „realizace-poradenství“
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Rešerše.
Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa: Mírová 218/6, Dubí III Pozorka Název projektu KLÍČE K POZNÁVÁNÍ Registrační.
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
VY_32_INOVACE_SA4A_6 DUM 6. příprava aktivity pro 1
Popis výukového materiálu Název: PowerPoint
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 9_09
Role a možnosti spolupráce s orgány sociálně-právní ochrany dětí
Školní poradenské pracoviště
Digitální gramotnost Informatické myšlení
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Zákon o sociálních službách č. 108/2006 Sb.
VY_32_INOVACE_SA4A_4 DUM 4. „Chlapec, uživatel služby-dramatizace “
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D
Domy na půl cesty ve středočeském kraji
PROCES STANDARDIZACE SOCIÁLNÍ PRÁCE V LOVOSICÍCH
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
PRACOVNÍ PRÁVO Občanská nauka 1. M.
Ochrana spotřebitele v počátečním vzdělávání Praha
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
Život bez střeva , Praha.
VY_32_INOVACE_SA4A_9 DUM 9. realizace aktivity pro 2
Podpora samostatného bydlení
Hudební nástroje vnímání.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_SA4A_17 DUM 17. „realizace-doprovod“

Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa: Mírová 218/6, Dubí III Pozorka Název projektu KLÍČE K POZNÁVÁNÍ Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0928   Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název a číslo materiálu: VY_32_INOVACE_SA4A_17 TÉMA SADY: Sociální aktivity s dětmi a mládeží ze sociálně vyloučených lokalit NÁZEV: Realizace-doprovod Vytvořeno: 1. 11. 2013 Autor: Mgr. Tomáš Vorochta Vyučovací předmět: Tvořivá dramatika / navazuje na předmět Dramatická výchova Ročník: IV. SOŠ Anotace: Didaktický učební materiál je určen pro žáky maturitních oborů SOŠ. Vychází z průřezového tématu ČLOVĚK A SVĚT PRÁCE. Je zaměřen na získání dovedností potřebných k tvorbě volnočasových pro nízkoprahová zařízení pro děti a mládež s využitím ICT techniky. Žák se připravuje na realizaci sociálních aktivit s vybranou cílovou skupinou, materiál obsahuje základní informace pro tuto přípravu, úkoly pro žáka. Žák využívá při práci ICT, splněné úkoly zaznamenané v pracovním listu a prezentuje spolužákům pomocí interaktivní tabule; prezentace záznamů slouží jako podklad k diskuzi, zajímavé podněty z diskuze žák zaznamenává pomocí interaktivní tabule. Klíčová slova: doprovod, uživatel služby, cílová skupina, nízkoprahová zařízení pro děti a mládež, standardy kvality sociálních služeb, sociální prevence, sociální vyloučení, nepříznivá sociální situace. Výsledky vzdělávání dle RVP: Navrhuje průpravné hry a cvičení pro děti a mládež. Spolupodílí se na tvorbě a na realizaci projektu týmového představení; naplánuje, připraví finální projekt a realizuje své vlastní představení určené k aktivní komunikaci s divákem/klientem; přijímá zodpovědnost za inscenaci jako výsledek procesu společné tvorby; ovládá základní divadelní propriety; dokáže se prezentovat v různých situacích ve skupině; prozkoumává témata z více úhlů pohledu a pojmenovává hlavní téma a konflikt. Typ interakce: Kombinované Druh výukového zdroje: Výukové materiály

PRACOVNÍ TEXT PRO ŽÁKA: ZÁKLADNÍ INFORMACE: Aktivity, které budete připravovat pro děti a mládež ze sociálně vyloučených lokalit budou realizovány ve spolupráci s Nízkoprahovými zařízeními pro děti a mládež (NZDM), popřípadě s organizacemi, které také splňují Standardy kvality sociálních služeb. SEZNAMTE SE S TÍMTO TEXTEM: CÍLEM NZDM JE DĚTEM A MLÁDEŽI ZABEZPEČIT: • podporu pro zvládnutí obtížných životních událostí; • snížení sociálních rizik vyplývajících z konfliktních společenských situací, životního způsobu a rizikového chování; • zvýšení sociálních schopností a dovedností; • podporu sociálního začlenění do skupiny vrstevníků i do společnosti, včetně zapojení do dění místní komunity; • nezbytnou psychickou, fyzickou, právní a sociální ochranu během pobytu v zařízení a podmínky pro realizaci osobních aktivit; • zlepšovat kvalitu jejich života; • předcházet nebo snížit zdravotní rizika související s jejich způsobem života; • lepší orientaci v jejich sociálním prostředí; • podmínky k řešení jejich nepříznivé sociální situace.

PRACOVNÍ TEXT PRO ŽÁKA: OBSAH SLUŽBY- nyní se postupně seznámíme se základními aktivitami (intervencemi) realizovanými v NZDM ve prospěch uživatelů, jsou to činnosti na které se pracovníci zařízení dlouhodobě připravují, aby je mohli poskytnout svým klientům (tyto aktivity si následně budete moci sami vyzkoušet…) Zprostředkování dalších služeb (doprovod)

PRACOVNÍ TEXT PRO ŽÁKA: Doprovod-Zprostředkování dalších služeb poskytované klientům NZDM, uživatelům služby Jedná se o dojednání návazné služby v zařízeních návazné péče, fyzický doprovod do těchto zařízení a asistenci při jednáních v těchto zařízeních. Kontakt s institucemi ve prospěch uživatele - jedná se intervence (aktivity, zásahy) realizované pracovníkem (ústně, telefonicky, písemně) u institucí návazné péče nebo dalších institucí, které ovlivňují uživatelův život. Kontakt je realizován se souhlasem a vědomím uživatele (nejlépe za jeho přítomnosti).

Úkoly - zadání pro žáka Úkoly - zadání pro žáka   Pečlivě si přečtěte Pracovní text. Vašim úkolem je realizovat aktivitu, pro cílovou věkovou skupinu dětí a mládeže 19-26 let v rámci Doprovodu. Dramatická situace- osobní jednání zaměřené na prospěch klienta v „cizím“ zařízení (na úřadě). Doprovod zajišťuje asistenci/má pověření za něj vystupovat/ pro klienta při jednání s úřadem. Nezaměstnaný klient požádal pracovníka klubu o doprovod a spolupráci při jednání s úřadem práce-(klient-má zájem najít si práci, ale zaměstnavatelé po osobním setkání o něj už další zájem nejeví, klient má podezření na rasovou diskriminaci/nezákonné znevýhodnění). Vytvořte týmy po 3. žácích (pověřený pracovník zajišťující doprovod + handicapovaný klient + pracovník úřadu). Úkoly pro jednotlivé žáky/postavy: Žák představujícího úředníka a žák představující doprovod-nejprve si vyhledejte na internetu všechny důležité odborné informace, které se týkají řešení tohoto problému, popřípadě instituce, které by mohly pomoci při diskriminačním jednání. Žák představující uživatele služby -využije a aplikuje odpovídající znalosti o cílové skupině, využijte i komunikační styl této skupiny. Při dramatizaci jednání se zaměřte na vhodnou, klientovi přiměřenou komunikaci směřující k nastolení důvěry; vhodně volte i komunikační styl s pověřeným úředníkem. Realizace – připravenou aktivitu za pomoci prvků dramatické výchovy předveďte; využijte práce v týmu, nebo jako projekt týmového představení; nezapomeňte se zaměřit na aktivní komunikaci s diváky/klienty, ve Vašem případě to budou pravděpodobně spolužáci a vyučující. Ve všech směrech by realizovaná aktivita měla odpovídat poslání a cílům NZDM a jejich klientů. Po realizaci si ihned k zapište do Pracovního listu poznámky, zkušenosti, které jste získali(pozitivní i negativní). Přípravu dramatizace zaznamenanou v Pracovním listu následně prezentujte spolužákům pomocí interaktivní tabule.

Pracovní list žáka Pracovní list žáka Moje příprava dramatizace: Co vše se mi v dramatizaci podařilo : Co je třeba zlepšit, co chybělo :

Zdroj: Pojmosloví nízkoprahových zařízení pro děti a mládež. In: www.streetwork.cz [online]. 2008. vyd. Praha [cit. 2013-09-02]. Dostupné z: http://www.streetwork.cz/images/download/Pojmoslovi_text.pdf