Období vlády jedné strany

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZÁVĚR 2.SVĚTOVÉ VÁLKY. V roce 1943 již bylo zřejmé, že spojenci dříve nebo později válku vyhrají Vojska bojující za Hitlera a jeho spojence postupně ztrácela.
Advertisements

Konec I. Světové války a vznik Československa.
EVROPA PO II. SVĚTOVÉ VÁLCE 2. fáze studené války období zatlačování komunismu ( )
VY_12_INOVACE_Rů_II_06 Polsko, Slovensko Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
DŮSLEDKY 1. SVĚTOVÉ VÁLKY: o V průběhu 4 let : zahynulo 10 milionů vojáků, 20 milionů zraněno o trvalá invalidita: 10-ky tisíc vojáků o ekonomika a hospodářství.
Dvacáté století – život v Československu v době vlády komunistů, Pražské jaro 1968, období normalizace Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné.
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: Olga.
Stát ve kterém žiji – Česká republika
Člověk a jeho svět - Dějiny ČR
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Vlastějovice, okres Kutná Hora AUTOR: Mgr. Olga Sýsová NÁZEV: VY 32 INOVACE 01 ČLOVĚK A JEHO SVĚT-Vlastivěda.
VY_32_INOVACE_220_20. léta – čsl. mírové smlouvy
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Anotace Objasnit důvody vzniku státu. Seznámit žáky se znaky státu, popsat různé historické typy států. Výukový materiál.
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
1950_1954 ROK PO ROCE Poválečnými dějinami rok za rokem.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
VY_32_INOVACE_10_ČR – demokratický stát Vlastivěda pro 4. a 5. ročník
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
NÁZEV:. VY_32_INOVACE_41D9 ČÍSLO PROJEKTU:. CZ /1. 4
Autor: Mgr. Milena Hainišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_02_DĚJEPIS
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Novověk
Česká poválečná literatura I.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
EU_32_sada1_15_SV_Seznam prezidentů 1_Cup
Šablona 32 VY_32_INOVACE_07_23_Poválečná ČSR.
Češi za první světové války
Číslo přílohy: VY_ 52_INOVACE_12_Návrat k demokracii Regina Byrtusová
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
NÁZEV:. VY_32_INOVACE_01 ČÍSLO PROJEKTU:. CZ / /
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Dvacáté století – vznik Československa a jeho meziválečný vývoj
VY_32_INOVACE_15_Praha – hlavní město ČR
Riskuj.
Autor: Mgr. Milena Hainišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_11_DĚJEPIS
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
ZEMĚPIS - SVĚT Regiony Asie 3
OSVOBOZENÍ ČSR Autor: Lenka Mulačová
Základní škola a Mateřská škola Mlečice, příspěvková organizace Autor:
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Revoluce ve Francii
Anotace: Prezentace pro 9. ročník. K výkladu
ZŠ Vratislavova, Praha 2 - Vyšehrad Asociace učitelů dějepisu ČR, z.s.
ZAHRANIČNÍ ODBOJ Marek Kryška.
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
Československá republika-demokratický stát
Vláda prvních Habsburků
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
VY_32_INOVACE_4/01_ČLOVĚK A SPOLEČNOST
Druhá republika –
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: Olga.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
1. světová válka.
Zemědělské družstevnictví Družstva za první republiky a dnes
Revoluce v evropských zemích 1848
Šablona 32 VY_32_INOVACE_08_22_I. SVĚTOVÁ VÁLKA
České a československé právní dějiny Ladislav Vojáček
Směřujeme k samostatnosti 2
SŠ-COPT Uherský Brod Mgr. Jana Krchňáčková 17. Únor 1948
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Kolín V., Mnichovická 62
ČEŠI A NĚMCI SMĚŘUJEME K SAMOSTATNOSTI
ČESKOSLOVENSKO PO DRUHÉ SVĚTOVÉ VÁLCE
Transkript prezentace:

Období vlády jedné strany VIDEO videoII

Po skončení druhé světové války se prezidentem stal znovu Edvard Beneš. Z pohraničí byli odsunuti Němci. Pohraničí se nově osídlovalo. Kdo měl zájem, mohl se sem nastěhovat a hospodařit na pozemcích, které zde po odsunutých Němcích zůstaly. Východní část Československa Podkarpatská Rus se stala součástí Sovětského svazu.

V prvních poválečných volbách v Československu zvítězila komunistická strana. V únoru 1948 převzala KSČ všechnu moc ve státě. V roce 1948 odstoupil prezident Edvard Beneš a na jeho místo nastoupil představitel KSČ Klement Gottwald. Jedna politická strana řídila a ovládala veškerý život v zemi: armádu, policii, soudy, školy, kulturu, vědu, umění.

Továrny, doly, banky byly znárodněny – byly odebrány jejich majitelům a staly se vlastnictvím státu. Snahou bylo vytvořit socialistický stát, kde bude všechno společné. Rolníci se museli vzdát svých políček, strojů a dobytka ve prospěch jednotných zemědělských družstev. Naším vzorem se stal Sovětský svaz.

Mnoho lidí emigrovalo – odešlo do zahraničí Mnoho lidí emigrovalo – odešlo do zahraničí. Nechtělo žít v nesvobodném státě, kde je zakázáno říkat a psát, co si člověk myslí a kde jsou lidé nespravedlivě souzeni a zavíráni do vězení. Naše republika přestala být demokratickým státem a stala se totalitní zemí.

V roce 1968 se někteří komunisté snažili o změnu poměrů ve státě V roce 1968 se někteří komunisté snažili o změnu poměrů ve státě. Vyvrcholením těchto snah bylo takzvané „pražské jaro“. Vůdčí osobností tohoto období se stal slovenský politik Alexandr Dubček. Tyto snahy o demokratický stát byly potlačeny vpádem Sovětských vojsk na naše území – 21.8.1968. Do čela KSČ byl zvolen Gustáv Husák, který se později stal i prezidentem. Komunisté znovu upevnili svou moc.

Otázky a úkoly: 1. K jakým změnám došlo po skončení 2. světové války? 2. Jak se vyvíjely události v roce 1948? 3. Jak rozumíš pojmu znárodnění majetku? 4. Jak bys vysvětlil pojem emigrace? 5. K jakým událostem došlo po roce 1968? video

Použité zdroje: ČECHUROVÁ, Milana, Alena JEŽKOVÁ a Petr CHALUPA. Vlastivěda 5: pro 5. ročník základní školy. 1. vyd. Praha: SPN, 2010. ISBN 978-80-7235-477-1. http://www.youtube.com/watch?v=Iows-MUXPEA&feature=youtu.be http://www.youtube.com/watch?v=mpjRvuDRa2A&feature=youtu.be http://www.youtube.com/watch?v=GS4mXRaIFfo&feature=youtu.be