Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_11B_CJ8_03_OBECNÉ_VÝKLADY_O_.
Advertisements

1 st Class Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód.
K OMUNIKACE VERBÁLNÍ A NEVERBÁLNÍ Zpracovala: Mgr. Kateřina Holá Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
Komunikace Že si nerozumíme, je normální. Že si porozumíme, je zázrak. neznámý autor Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_13_19 Název materiáluSloh-vypravování.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_1.1.2 Slova jednozna č ná a mnohozna č ná Název sady: Č eský jazyk 4.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: Markéta Hanzalová Náprstková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ N12_Opakování TEMA: Český jazyk.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Martina Steyerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_19_Český jazyk – 9. ročník TÉMA: Přechodníky ČÍSLO.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Ludmila Kašpárková NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_VLA+PŘÍ_26.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jiřina Homolová Název DUM: VY_32_Inovace_ Vypravování 3 Název sady: Český jazyk 6. ročník Číslo projektu:
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_100 Licence: CC BY-NC-SA 3.0 Jméno autora:
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_2C_CJ9_18_LITERATURA.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_10A_CJ9_19_SLOH_A_KOMUNIKACE.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_10A_CJ9_20_SLOH_A_KOMUNIKACE.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Jiří.
POPIS PRACOVNÍHO POSTUPU
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Český jazyk – Slovní druhy
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
OB21-VVP-HUM-CJL-BUJ-M-1-012
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_05_FAZE_MESICE Název materiálu:
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Slovesa.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Věta jednočlenná, dvojčlenná, větný ekvivalent
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
VYPRAVOVÁNÍ Mgr. Michal Oblouk.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DRUHY_CAR Název materiálu: Druhy čar
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor:
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_02_SLOVESNE_CASY Název materiálu:
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_20_REC_PRIMA_A_NEPRIMA Název materiálu:
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Autor: Mgr. Eva Kotounová Název: VY_32_INOVACE_2C59Čj6_Vypravování
Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu:
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Lenka.
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_16 poměr stupňovací
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie o. p. s.
Autor: Mgr. Jitka Šteflová Název: VY_12_INOVACE_14_Teplota a čas
PČ_141_Dřevo_Dlabání dřeva
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
WORD Tabulky - ohraničení
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Věcné učení Vláda, parlament, politické strany
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Neživá příroda - vzduch
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Číslo přílohy: VY_ 32_INOVACE_13 _ŘEČ PŘÍMÁ A NEPŘÍMÁ
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
PRAVOÚHLÁ SOUSTAVA SOUŘADNIC
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: 13. 10. 2012 Název: VY_32_INOVACE_2C_CJ9_02_SLOH_A_KOMUNIKACE – Vypravování v běžné komunikaci (ve stylu prostěsdělovacím) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3534 Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Téma: SLOH A KOMUNIKACE Vypravování v běžné komunikaci (ve stylu prostěsdělovacím) Ročník: 9. ročník Klíčová slova: sloh, komunikace, vypravování, prostěsdělovací styl, přímá řeč

ANOTACE Tento materiál slouží k opakování základních prostředků používaných ve vypravování v běžné komunikaci. Opakování učiva se využije při skupinové nebo samostatné práci žáků.

VYPRAVOVÁNÍ V BĚŽNÉ KOMUNIKACI – ve stylu prostěsdělovacím

VYPRAVOVÁNÍ v běžné komunikaci Vypravujeme: děje příběhy nejdůležitější je výběr sloves Prosté vypravování vystihuje události: v časové posloupnosti v příčinné návaznosti

zaměřujeme se na ŽIVÉ A NÁZORNÉ VYSTIŽENÍ NEOPAKOVATELNÝCH UDÁLOSTÍ s jejich napínavým průběhem volíme slovesné tvary v minulém čase avšak chceme-li zpřítomnit děj, zrychlit spád vypravování, užijeme na místě největšího dějového napětí tvary přítomné

Dějové napětí zvyšujeme: jednočlennými větami větnými ekvivalenty neopakujeme stejná slovesa vypravování oživujeme přímou řečí

Přímá řeč: má tři typy Pepa řekl: „Dnes odpoledne jdu na houby.“ „Dnes odpoledne jdu na houby,“ řekl Pepa. „Dnes odpoledne,“ řekl Pepa,“jdu na houby.“

Ukázka vypravování: Branko Ćopić – Zpřeházená povídka Hora právě vyšla za sluncem a postel vyskočila z prostorného dědečka, nazula si nohy na boty, dala si hlavu na čepici a otevřela dům od dveří. „Vida, v noci země pěkně zalila déšť,“ udiveně zamumlaly kníry pod dědečka a rychlým dvorem si pospíšily přes krok, vyvedly stáj z krávy a řekly: „Rohatá louko, jdi se napást na zelenou krávu, a já si dám na nůši záda a půjdu do dříví na les.“ Dědeček si přehodil rameno přes sekeru a mrkl babičkou na své oko. „Babičko, uvař ve vajíčku čtyři kastrolky, než se práce vrátí z dědečka. Dneska si oběd pochutná na stařečkovi.“

POUŽITÉ ZDROJE STYBLÍK, Vlastimil a kolektiv. Český jazyk pro 9. ročník základní školy. Praha: SPN – PEDAGOGICKÉ NAKLADATELSTVÍ. a. s., 1998, ISBN 80-85937-87-5. SOUKAL, Josef. Čítanka pro 6. ročník základní školy. Praha: SPN – PEDAGOGICKÉ NAKLADATELSTVÍ. a. s., 2003, ISBN 80-7235-229-6.