360° zpětná vazba Workshop

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
360° zpětná vazba Workshop. Co si řekneme  Co je zpětná vazba a jak ji podávat a přijímat?  Na co je 360°zpětná vazba?  Jak probíhá hodnocení?  Jaké.
Advertisements

360° zpětná vazba Workshop
Analýza fungování institutu dohod o výkonu pěstounské péče v ČR SocioFactor s.r.o.
Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Spolupráce personálního oddělení a psychologické laboratoře Jana Gutiérrez Chvalkovská, personální ředitel VÍTKOVICE Ostrava.
Redukce lůžek Existuje prostor pro redukci lůžek akutní péče?
Spolupráce OSPOD se školami a školskými zařízeními TENTO PROJEKT JE FINANCOVÁN Z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU PROSTŘEDNICTVÍM OPERAČNÍHO PROGRAMU LIDSKÉ.
Podpora metodických a koordinačních jednání terénních sociálních pracovníků v Litvínově 05/2011 Kateřina Dosoudilová.
Výzkum efektivnosti fungování veřejné správy Interní grant VŠP Jihlava Měrtlová - Nečadová - Kovář.
Příloha č. 1 – specifikace předmětu plnění Řízení lidských zdrojů Procesy a nástroje VZ 2015.
Městský úřad Šumperk Implementace modelu CAF
Seminář na MZ Bezpečnost zdravotních služeb - současná priorita MZ MUDr. Markéta Hellerová Ministerstvo zdravotnictví.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Schvalovací proces + hodnoticí kritéria Jakub Krátký Praha, 5. května 2016.
VZDĚLÁVACÍ PROGRAM NEZISKOVÉHO SEKTORU projekt Sítě mateřských center o.s. – Jihomoravský kraj Lektorské dovednosti I. Komunikace v NNO.
Personální a mzdová agenda ve vybraném podniku Autorka bakalářské práce: Monika Deutschová Vedoucí bakalářské práce: Ing. Kristina Kabourková Vysoká škola.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Katedra podnikové strategie Analýza vnitropodnikového komunikačního systému ve vybraném podniku.
Autor práce: Denisa Vydrová Vedoucí práce: Ing. Petra Solarová, Ph.D. Oponent práce: Ing. František Martíšek České Budějovice, červen 2016.
Jsou venkovské školy horší než městské?
Poziční analýza školy Mgr. Miloslav Hubatka.
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry vybrané obchodní jednotky
model fungování a praxe
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem EDUCA 2011 MY JOBS Porada ředitelů Liberec
Komplexní systém hodnocení
Jak získat nejlepší talenty?
Komplexní systém hodnocení
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Motivační a věrnostní programy jako nástroj budování loajality zákazníků Autor práce: skopalová.
PODPORA KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNOVÁNÍ
Cílem Manažerů rozvoje a kvality služeb je:
Procesní management v oddělení logistiky
Vlastní hodnocení školy Vítejte na dnešní přednášce RNDr. Jiří Kuhn,
Pracovní motivace a její naplnění u zaměstnanců ve vybraném kraji
Vedoucí práce: Ing. Lenka Ližbetinová, Ph.D.
Vnitropodniková komunikace ve vybraném subjektu
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Výrobní faktory v organizaci
Výchozí stav DOZP Zašová
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Firemní kultura zahraniční společnosti na území ČR Autor bakalářské.
Jednotné principy klasifikace na GJKT
Marketingový plán společnosti
Kompetenční modely Mgr. Andrea Drdáková.
Didaktika sportovních činností
Program – – → 1. blok – dotazy posluchačů k prezentaci z minulého semináře, poskytování informací o dítěti, informovaný souhlas.
Evaluace a hodnocení Evaluace Autoevaluace ©.
Workshop projektu systémová podpora sociální práce v obcích na téma:
Odměňování zaměstnanců
Oblast: Dobré životní podmínky zvířat
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
Úloha vůdců, úloha vůdcovství
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Marketingová komunikace ve vybrané společnosti
Základy sociální politiky - sociální reforma - sociální doktrína, Evropská sociální charta, Lisabonská strategie sociální statistika Mirka Wildmannová.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích ústav podnikové strategie Analýza komunikačních chyb řídících pracovníků ve vybrané společnosti.
Vedení organizace a vedení lidí 2. část
Uživatelská příručka DuoTrainin
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Kulatý stůl Rozvoj spolupráce SOŠ a členských firem HK
Hodnocení a řízení výkonu
Konference ke čtenářské gramotnosti Spolupracující partneři
2. setkání platformy: .d Tvorba Školské inkluzivní koncepce Libereckého kraje Manažer aktivit projektu: Bc. Jakub Lang
Zkušenosti z inspekcí kvality sociálních služeb
Model intenzivní podpory
Personální portál a hodnocení zaměstnanců
Model intenzivní podpory
ydewůd,ůwl registrační číslo projektu CZ /0.0/0.0/16_32/
Rodičovské kompetence – silní rodiče v našem pohraničí
Model intenzivní podpory
STŘEDOŠKOLSKÁ ODBORNÁ ČINNOST
NABÍDKA ŠKOLENÍ CE 2017 / 18 Q2.
Transkript prezentace:

360° zpětná vazba Workshop

Co si řekneme Co je zpětná vazba a jak ji podávat a přijímat? Na co je 360°zpětná vazba? Jak probíhá hodnocení? Jaké jsou výstupy celého projektu 360°zpětné vazby?

Co motivuje nejvíc Jasné Cíle Zpětná vazba

Pozor! Experiment

Co vidíte? Dívá se jen jedna skupina. 5

Co vidíte? Dívá se jen jedna skupina. 6

Co vidíte? Dívají se obě skupiny. 7

Co nám z toho vyplývá? 1.skupina 2.skupina obě skupiny 8

Kolik trojúhelníků vidíte?

Co je a co není zpětná vazba? Nastavené zrcadlo - informace o tom, jak mě vidí druzí. Není to o tom, jaký jsem. Slepecká hůl – zpětná informace o pohybu a směru, kterým se dál ubírat. Ne zobecněné hodnocení, ale popis konkrétních projevů chování. Regulace procesu a zacílení rozvoje „za chodu“, ne až zpráva po té. Kde u nás by mohlo být více zpětné vazby? Víte, že Tomáš Kalvín a Ignác z Loyoly byli velmi dobří feedbackeři a pomocí zpětné vazby rozvíjeli své řády? Víte, že existují jen dvě metody rozvoje a zpětná vazba je první z nich? Jak tedy poskytnout účinnou zpětnou vazbu, aniž chodím kolem horké kaše či dělám „sendvič“ a nejsem slonem v porcelánu? 10

Proč potřebujeme dávat a dostávat zpětnou vazbu? Uzavřený systém nepodporuje zpětnou vazbu a bez mnohostranné zpětné vazby je osobnost deformována. Zimbardo a Stanfordské „vězení“ Formule F1 vs. traktor Čím výkonnější motor, výkonnější organismus či organizace, tím je třeba více zpětných vazeb.

Co je 360°zpětná vazba? Koncentrovaná a vícezdrojová zpětná vazba. V jednom čase, hodnotitelé z různých úhlů pohledu, dle jednotných kritérií a škály. Informace o kvantitě (body) i kvalitě chování (slovní komentáře). Impuls k okamžité regulaci chování „za chodu“. Je zacílená kritérii a kompetencemi přímo ke kompetenčnímu modelu, cílům a hodnotám dané společnosti. 12

Kdo je příjemcem zpětné vazby? Ti, kteří mají zájem na svém rozvoji (vybraní manažeři). Přínos 360°zpětné vazby pro příjemce: Informace k rozvoji. Podklad k hodnocení. Impuls ke zlepšení komunikace. Ocenění toho, co se povedlo. 13

Kdo je poskytovatelem zpětné vazby? Podřízený Ostatní Nadřízený Kolega Sebehodnocen í Ti, kteří příjemce zpětné vazby dobře znají (vyrovnaně laskaví i přísní): Příjemce sám sobě-Sebehodnocení Nadřízení (přímý nadřízený) Podřízení (nejméně 2-3) Kolegové (nejméně 2-3) příp. Ostatní (externí zákazníci, dodavatelé, kolegové z jiných oddělení apod.) 14

Jak je proces organizován? Individuální zpráva nestojí na konci, ale na začátku projektu rozvoje. 15

Jak poskytovat 360°zpětnou vazbu? Vyplněním on-line dotazníku (30-60 minut, kódy pro vstup přijdou poštou, lze do něj vstupovat opakovaně, kdykoliv, odkudkoliv) Bodovým hodnocením (dle předem dané škály) a slovními komentáři k daným kompetencím. Buďte v nich konkrétní, popisujte-nehodnoťte. Hodnocení je anonymní, body jsou průměrovány, slovní komentáře jsou míchány, k datům má přístup jen externí agentura.

Další informace e-360° hodnocení? www.e-360.cz

Analýza motivačního klimatu

Motivační klima a organizační kultura Vztah je analogický vztahu mezi náladou a charakterm člověka. Při měření motivačního klímatu se nelte soustředit jen na spokojenost pracovníků. Organizační kultura Motivační klima Jedinec

Motivační klima a výkonnost „Čísla“ Nálady, řeči, postoje a prístupy… Čísla jsou vždy zprávou „potom“

Co měříme Měkká data Tvrdá data Sebepojetí Fluktuace Vztah k firmě Výkony Vztah k práci Kvalita Styly řízení a vedení Horizontální vztahy atď.

Sebepojetí Jsem stejně dobrý jako ostatní Rozumím věci, kterou dělám Cítím se ve své práci kompetentní Úspěchy připisuji spíše svým okolnostem Neúspěchy

Vztah k firmě Mí známí vědí, ve které firmě pracuji (Mám jméno firmy v záhlaví na Facebooku) Svou firmu si spojuji s budoucí kariérou Jsem spokojen s platem Ztotožňuji se s firemními hodnotami Jsem hrdý na svou firmu

Vztah k práci Jakou část práce zabírají oblíbené činnosti? Které aspekty považujete za nejdůležitější Jsou vaši kolegové spokojeni? Doporučil byste takovou práci svému příteli? Adjektiva

Styly vedení Dostáváte přesné instrukce? Je adekvátní zátěž na vás kladená? Má práce dochází adekvátního ohodnocení Co byste na místě svého nadřízeného udělal jinak? Máte pocit, že můžete před nadřízeným svobodně říci svůj názor? Víte, co můžete od nadřízeného čekat?

Horizontální vztahy Mezi svými kolegy se cítím dobře Kolegové jsou ochotni mi pomoci Na kolegy se obracím s žádostí o pomoc Vztahy mezi kolegy hodnotím…. S kolegy navazuji i neformální vztahy

3D výstupy  Sebapojetí

3D výstupy  3D výstupy mohou vznikat v kombinacích: Sebepojetí x Vztah k práci x Vztah k firmě; Vztah k práci x Vztah k firmě x Vztah k nadřízenému; Sebepojetí x Vztah k nadřízenému x Kolegiální vztahy apod. Také je možná kombinace s tvrdými daty.

Funkční měření motivačního klimatu Periodické Krátké (do 35 min.) Anonymní Jednoduché formulace a záznam Strukturované do kategorií Možnost srovníní (v daný okamžik mezi SBU a trendy) Transparentní (zveřejňované) S následnými kroky

Možná struktura Dotazníkové šetření Individuální interview Závěry a doporučení, workshop Elektronická forma s kvantitativním a kvalitativním hodnocení Přidružená analýza motivačního klimatu Na dotazníkové šetření navazující, ale pro menší okruh lidí Formulace závěrečné zprávy Interpretace Návrhy dalšího posupu

Dotazník Vnímání organizační kultury (dimenze důvěry, moci, nejistoty, individualismu, výkonnosti a odpovědnosti) Sebehodnocení Motivační trojúhelník (hodnocení-odměňování-rozvoj) a horizontální soulad Kvalitativní zhodnocení personální práce (vlastní SWOT analýza) Dotazník bude administrován v elektronické podobě a vyplnění trvá cca 30 minut. S celkovými výsledky budou všichni seznámeni osobně. S vybranými lidmi bude vedeno strukturované interview.

Strukturované interview S vybranými je vedeno strukturované interview s cílem zpřesnění personální SWOTky. Co by se podle vás mělo v oblasti personální práce změnit a co by určitě mělo zůstat zachováno (srovnání se sumarizovanou SWOT analýzou) Co očekáváte od práce s lidmi Na co by se měla zaměřit personální strategie a personální práce Kdo je váš interní zákazník a co od vás „odebírá“

Příklad Charita: od analýzy ke změně Dotazníkové šetření Individuální interview Závěry a doporučení, leadership meeting Elektronická forma s kvantitativním a kvalitativním hodnocení Přidružená analýza motivačního klimatu Na dotazníkové šetření navazující, ale pro menší okruh lidí Formulace závěrečné zprávy Interpretace Návrhy dalšího posupu Příležitost zapojit zaměstnance Příležitost sjednocovat procesy Příležitost změnit myšlení

Hodnocení jednotlivých oblastí Oblastní ředitelé Nejvíce rozvinuté oblasti: Kultura organizace Individuální odpovědnost Orientace na výkon Nejméně rozvinuté oblasti: Personální práce Organizační chování Strategie Sekretariát

Závěry analýzy – výchozí bod další práce Seběvědomější oblastní ředitelé a sebekritičtější pracovníci sekretariátu je zdravější rozložení pro decentralizované působení (velká samostatnost OCH) Je třeba udržet či posilovat kulturu odpovědnosti, výkonu a sdílených hodnot. Je na čem stavět Je třeba se zaměřit na personální práci, organizační chování a zažití strategie na všech úrovních (oproti vnímání nekoncepčnosti atd.) Analýza motivace Práce MRKS Výstupy

Co se dělo dál? Činnost manažerů kvality rozvoje služeb Věnujeme se kvalitě řízení a podpůrných procesů, nikoli kvalitě péče 1. Analýza motivačního klimatu 2. Identifikace slabých míst 3. Postavení MRKS 4. Trénink procesní řízení 5. Řešení jednotlivých oblastí

Děkuji za pozornost Ladislav Koubek l.koubek@gmail.com 777 668 473