ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zlatá 20.léta Proměny životních návyků Biograf Rozhlas Jazz
Advertisements

Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Transkript prezentace:

ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.2862 Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název DUM: VY_32_INOVACE_XI_3_08 Změny v životě lidí po 1. SV Šablona číslo: XI Sada číslo: 3 Pořadové číslo DUM: 08 Autor: Mgr. Radmila Smolíková

Anotace: seznámení s některými změnami v životě obyčejných lidí po 1 Anotace: seznámení s některými změnami v životě obyčejných lidí po 1. SV Očekávaný výstup: žáci se seznámí se změnami v průmyslu, domácnosti, s novou módou, …….. v období po 1. světové válce Druh učebního materiálu: prezentace Typická věková skupina: 9. třída, 14 – 15 let Klíčová slova: domácnost, móda, kinematografie, proměny životního prostředí, Pomůcky a materiál: interaktivní tabule Metodické zhodnocení a popis práce s digitálním učebním materiálem: Učitel žákům prezentuje látku na interaktivní tabuli, žáci se zapojují. Hledají souvislosti se současností. Neznámé výrazy vyhledávají v učebnici nebo v encyklopedii.

zdroje Mandelová, H., Kunstová, E., Pařízková, I. Dějiny novověku. 1. vydání. Liberec: Dialog, 2003. Hora-Hořejš, P.: Toulky českou minulostí 13 (Na prahu 20. století. Češi na vzestupu!). 1.vydání. Praha: VIA FACTI, 2012 https://www.google.cz/search?hl=cs&site=imghp&tbm=isch&source=hp&biw=1438&bih=708&q=prvn%C3%AD+republika&oq=prvn%C3%AD&gs_l=img.3.1.0l10.5725.100

(Některé nové vymoženosti po 1. světové válce.) Dny všední a sváteční (Některé nové vymoženosti po 1. světové válce.)

Zopakuj si nebo vyhledej v učebnici: konjunktura rozvoj, rozmach, zvyšování diferenciace zvětšování rozdílů

Nové vymoženosti, nový životní styl Konec války otevřel Evropanům nové možnosti v práci i v osobním životě. Současně však léta konjunktury a velké hospodářské krize vedly v celé Evropě k další diferenciaci mezi lidmi.

Míra vyspělosti každé země se hodnotila nejen způsobem bydlení – vybaveností domácností hygienickým zařízením, elektřinou, rozhlasem nebo telefonem – ale i dostupností lékařské péče, možnostmi dopravy, počtem motorových vozidel na obyvatele, ………

Dědictví předchozích desetiletí – rozdíly mezi jednotlivými státy střední, západní, severní a jižní Evropy se vyrovnávaly pomalu.

Odlišný byl způsob života občanů Sovětského svazu Odlišný byl způsob života občanů Sovětského svazu. Sem nové vymoženosti pronikaly jen v omezené míře a život byl usměrňován nařízeními vlády a komunistické strany. Byla zavedena všeobecná pracovní povinnost, ale mzdy a platy k obstarání základních potřeb nestačily – miliony obyvatel venkova i měst trpěly nedostatkem jídla i oblečení.

V továrnách a na stavbách S technickým pokrokem, využitím elektřiny a spalovacích motorů se ve vyspělých státech měnil způsob práce – pásová výroba.

Proměny životního prostředí I když nové názory a technologie pronikaly i na venkov, nejvíce byl technický pokrok patrný na podobě měst. Měnila se architektura i doprava. (Poznali jste Václavské náměstí?)

Zábava a volný čas Velkým zážitkem se stala návštěva biografu. Němé filmy doprovázeli klavíristé. Po roce 1927 herci „promluvili“ a kromě zábavných a hudebních filmů začali režiséři točit i umělecká díla vážného obsahu. Do „zlatého fondu“ kinematografie se zařadila např. díla Walta Disneye.

V moderní domácnosti Nové zařízení, účelný a funkční nábytek, zajímavé bytové doplňky měly inspiraci v domácnostech amerických. Trh nabízel novinky pro kuchyni – elektrické konvice s topným tělískem, chladničky, opékače topinek, mixéry, napařovací žehličky, ….. Vyráběla se i kuličková pera, vysavače, elektrické holicí strojky. Rozšíření technických vymožeností v denním životě bylo závislé na ekonomické úrovni země i příslušnosti člověka k určité sociální skupině.

Nová móda Meziválečné období vytvořilo i pohodlnější a účelnější módu. V ženském oblečení se po 1. SV stalo průlomem budícím i pohoršení zkrácení délky sukní. Nesměl chybět klobouk, rukavice, punčochy.