Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu"— Transkript prezentace:

1 ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název DUM: VY_32_INOVACE_XV_2_06_Nota celá Šablona číslo: XV Sada číslo: Pořadové číslo DUM: 06 Autor: Mgr. Renata Florianová

2 Žák umí rozlišit a určit notu celou, notu umí popsat.
Anotace: Žák se hravou formou seznamuje s hudebním pojmem noty celé a učí se délku noty vytleskávat nebo vyťukávat s počítáním na čtyři doby. Očekávaný výstup: Žák umí rozlišit a určit notu celou, notu umí popsat. Druh učebního materiálu: prezentace Typická věková skupina: 7 - 9 let Klíčová slova: Nota celá, hlavička, nožička, praporek Pomůcky a materiál: Interaktivní tabule, pero, tužka, pastelky Potřebný čas pro výuku: 20 – 30 minut Metodické zhodnocení a popis práce s digitálním učebním materiálem: Snímek 3-5: Motivační snímky. Snímek 6: Žáci řeší tajenku – opakují znalosti o hudebních nástrojích. Tajenku můžeme společně řešit perem na interaktivní tabuli nebo snímek vytiskneme a žáci mohou samostatně, ve dvojicích nebo ve skupinách vyřešit tajenku, co je obsahem hodiny. Snímek 7: Snímek slouží ke kontrole snímku 6. Snímek 8: Žáci opakují znalosti o notě – popis noty (hlavička (bříško), nožička, praporek). Snímek 9-12: Žáci se seznamují s hudebním pojmem – nota celá - pomocí prezentace. Snímek 13: Žáci se naučí jednoduchou rytmickou říkanku o notě celé. Snímek 14: Žáci se učí vyťukávat rytmus tužkou nebo vytleskávat pod vedením učitele. Rytmus je naznačen pohybem tužky dolů, žáci na první dobu ťuknou tužkou o podložku. Žáci drží tužku na podložce na celé čtyři doby. Snímek 15: Žáci si zopakují říkanku o notě celé, potom vyhledávají na snímku notu celou a modře ji perem zakroužkují. Snímek lze vytisknout jako pracovní list a žáci ho mohou řešit společně, ve dvojicích nebo samostatně. Snímek 16: Řešení snímku 15. Učební materiál byl ověřen na interaktivní tabuli.

3 Nota celá

4 Už umíme noty psát - kreslit. Dnes si řekneme, jakou mají délku a na kolik dob se počítají.

5 Tajenka vám napoví, o čem si dnes budeme povídat.

6 1. K 2. S 3. R 4. V 5. 6. B 7. N 8. T P Y 6. 5. 7. 3. 1. 2. 8. 4.

7 Řešení K O N T R A B S H U L E Y V Í M Č C F É P Á 7. 6. 5. 3. 1. 8.
2. H U L E 3. Y 4. V Í 5. M Č C 6. 7. F É 8. P Á 7. 6. 5. 3. 1. 8. 4. 2.

8 Opakuj a notu popiš! praporek nožička hlavička (bříško)

9 Nota celá

10 Nota celá Notu celou si představ jako celé jablko.

11 Nota celá Má prázdnou hlavičku a nemá nožičku.
Počítáme a hrajeme ji na 4 doby.

12 Nota celá Počítáme: první, druhá, třetí, čtvrtá 1 , 2 , 3 , 4
1 , , , 4 Na první dobu ťukni tužkou a drž ji na 4 doby.

13 Nota celá Nauč se říkanku! Nota celá, celičká, prázdná celá hlavička.
Čtyři doby, nožka žádná, hlavička je vážně prázdná.

14 4 Rytmické cvičení: Nauč se vyťukávat rytmus tužkou nebo vytleskat
a při tom počítej do 4. Nota celá je jako celé jablíčko. 4 1,2,3,4

15 Noty celé zakroužkuj modře.
v v v

16 Řešení: Noty celé: v v

17 Zdroje: Kliparty Říkanka: autorka prezentace


Stáhnout ppt "ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu"

Podobné prezentace


Reklamy Google