Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170"— Transkript prezentace:

1 ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_10_Plody Šablona číslo: XVI Sada číslo: Pořadové číslo DUM: 10 Autor: Mgr. Mirka Cedidlová

2 Anotace: Žáci znají užitkové rostliny a způsob jejich využití
Anotace: Žáci znají užitkové rostliny a způsob jejich využití. Dělí plody na suché a dužnaté. Očekávaný výstup: Žáci umí říci, co spotřebováváme z jednotlivých rostlin (plod, kořen, list …). Rozdělují plody do skupin suché a dužnaté. Druh učebního materiálu: prezentace, výukový materiál Typická věková skupina: 9 – 10 let Klíčová slova: kořen, plod, květ, peckovice, malvice, bobule, lusk, oříšek, obilka Pomůcky a materiál: interaktivní tabule Potřebný čas pro výuku DUM: 40 – 45 min

3 Metodické zhodnocení a popis práce s digitálním učebním materiálem:
Žáci mohou pracovat samostatně nebo společně s celou třídou, záleží, zda se jedná o hodinu výkladovou nebo opakovací. Snímek č. 5 – rozdělení rostlin na užitkové a neužitkové Snímek č. 6 – U užitkových rostlin žáci říkají, co zužitkovávají. Snímek č. 7 lze použít jako výkladovou látku – rozdělení plodů suché, dužnaté. Snímek č. 8 – praktický úkol – rozdělení plodů do dvou skupin Snímek č. 9 – praktický úkol – rozdělení dužnatých plodů Snímek č. 10 – praktický úkol – rozdělení suchých plodů

4 Plody dužnaté - suché

5 Užitkové rostliny pěstuje člověk pro jejich užitek
1. Úkol: Vyber z těchto rostlin ty, které jsou užitkové, na neužitkové poklepej

6 2. Úkol: Umíš říci, co z jednotlivých rostlin konzumujeme. ( např
2. Úkol: Umíš říci, co z jednotlivých rostlin konzumujeme? ( např.: kořen, plod……)

7 Plody rozdělujeme dle stavby na dvě základní skupiny:
Typy plodů Plody rozdělujeme dle stavby na dvě základní skupiny: Dužnaté (šťavnaté, masité, oplodí) Peckovice – např.: švestka, třešeň, Malvice – např.: jablko, hruška Bobule – např.: rajče, rybíz Suché ( suché oplodí) Lusk – např.: fazol Oříšek – např.: líska Obilka – např.: pšenice

8 Dužnaté Suché 3. Úkol: Rozděl následující plody: Rybíz Třešeň Rajče
Meruňka Hruška Sója Švestka Hrách Jablko Žito Líska Ječmen Jahoda Angrešt Pšenice

9 4. Úkol: Rozděl tyto dužnaté plody do tří typů
Rybíz Rajče Meruňka Hruška Třešeň Angrešt Jahoda Švestka Jablko Peckovice Malvice Bobule

10 5. Úkol: Rozděl tyto suché plody do tří typů
Sója Žito Ječmen Pšenice Líska Hrách Lusk Oříšek Obilka

11 Zdroje: Čerpáno z otevřené galerie Microsoft Office


Stáhnout ppt "ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170"

Podobné prezentace


Reklamy Google