Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola a Mateřská škola generála Pattona Dýšina, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Kateřina Palečková NÁZEV: VY_32_INOVACE_5C_01 TÉMA: ČESKÝ JAZYK.
Advertisements

Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_6.3.8 druhy vět podle postoje mluvčího Název sady: Český jazyk 7.
Shoda přísudku s podmětem OB21-VVP-HUM-CJL-BUJ-L
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_12.
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku, slouží k opakování probraného učiva Datum: Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jiřina Homolová Název DUM: VY_32_Inovace_ Slova neohebná Název sady: Český jazyk 6. ročník Číslo.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jiřina Homolová Název DUM: VY_32_Inovace_ Základní větné členy Název sady: Český jazyk 6. ročník.
VY_32_INOVACE_Mat_III_17 Párové souhlásky v přídavných jménech Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Poznáš pohádky? Vyprávěj svými slovy!
Český jazyk – Slovní druhy
Podstatná jména hromadná, pomnožná, látková
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_15 J. K. Tyl
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 9. ročník
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_CJ8_08
AUTOR: Mgr. Kateřina Palečková NÁZEV: VY_32_INOVACE_5C_02
Téma: Předmět a příslovečné určení
Autor Mgr. Hana Drchotová Škola ZŠ Bor, Školní 440, Bor, Téma
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Český jazyk 3 Souvětí a věta.
Druhy vět – jejich rozdělení
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Milena Brádlová; datum:
Český jazyk 2 . ročník PŘEHLEDY
AUTOR: Lenka Malčíková NÁZEV: VY_32_INOVACE_38_Spojky
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace O PERNÍKOVÉ CHALOUPCE Název : VY_32_inovace_13 - ČJ – O perníkové.
VY_32_INOVACE_13_Vyvození písmene E
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_39_ČJ4
AUTOR: Kateřina Křížová
Autor: Mgr. Jitka Langerová Datum: Název: VY_32_INOVACE_20_ČESKÝ JAZYK
Doplněk (verbální atribut)
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Meclov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Jiří Burda NÁZEV: VY_32_INOVACE_ČJ2_17_Slova se skupinami dě, tě,
AUTOR: Kateřina Křížová
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Milena Brádlová; datum:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
VY_32_INOVACE_01_Co je základem každé věty?
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
AUTOR: Kateřina Křížová
VY_32_INOVACE_Mat_III_01 Párové souhlásky
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Autor: Mgr. Vladimíra Dvořáková
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Milena Brádlová; datum:
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_04 příslovečná určení
Klasifikace větných členů, rozbor věty jednoduché
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
VY_32_ INOVACE_O7_ ČESKÝ JAZYK 3
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Větné členy.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 9. ročník
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_06_Hra 3 TEMA: Hra 3
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Autor: Mgr. Monika Hřavová Název : VY_32_INOVACE_2A16Čj4_Slovesa
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_35_ČJ4
VY_32_ INOVACE_ 06_ ČESKÝ JAZYK 3
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
VEDLEJŠÍ VĚTA PŘEDMĚTNÁ
ROZBOR VĚTY JEDNODUCHÉ
Předmět VY_32_INOVACE_03-24 Ročník: 6. Vzdělávací oblast:
Pořádek slov v české větě
AUTOR: Blanka Petlánová NÁZEV: VY_32_INOVACE_Pr3_08_Určování času
O Červené Karkulce Název : VY_32_inovace_10 - ČJ – O Červené Karkulce
VY_32_ INOVACE_ 09_ ČESKÝ JAZYK 3
PRO TY, CO SE RÁDI BOJÍ.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Transkript prezentace:

Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor VY_32_Inovace_28_skladba – předmět 2

SKLADBA- rozvíjející větné členy Předmět 2 Slovesa předmětová a bezpředmětová

Slovesa předmětová a bezpředmětová Některá česká slovesa musí být předmětem rozvita, jinak by sdělení nebylo úplné. Např. daruje - musíme sdělit co, neobejdeme se - musíme uvést bez čeho, koupit - musíme uvést co Slovesa předmětová tedy vyžadují doplnění předmětem.

Slovesa předmětová a bezpředmětová Na některých českých slovesech předmět záviset nemůže. Např. utíkat - se ptáme Kam? Kudy? Proč? spát - Jak? Kde? Jak dlouho? Tato slovesa rozvíjí vždy příslovečné určení, říkáme jim slovesa bezpředmětová.

Vyhledej ve větách slovesa, urči zda jsou předmětová ,či bezpředmětová: Chlapec rozbil okno. Šetřte naše lesy. Chtěl bych se seznámit s Renatou. Namaluj o dovolené nějaké obrázky. Včas jsme se chopili koštěte. Před týdnem nám utekl pes. Karkulka se vlka nebála. Anténa se volně otáčela ve větru. Letadlo měkce přistálo na letišti. Dcera se velmi podobala matce. Budete zítra doma? Zacházejte se zbožím opatrně. Nádobí umyjeme večer. Vrátný nám ukázal dveře. Vezmeš si dnes kravatu? Včera mi Patrik půjčil novou knihu. Studoval úspěšně matematiku. Zapomněl jsem si vzít včas prášek. Půjdete v neděli do kina? Jel s námi velmi rychle.